TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Miljonsnurr för svenska dj:s
Miljonsnurr för svenska dj:s
Adam Beyer har under de senaste fyra åren omsatt mellan 2 och 3,5 miljoner kronor per år i sina två aktiebolag. I det bolag där spelningsintäkterna går in har vinstmarginalen konstant legat runt 40 procent.
Med upp till tre spelningar i veckan hamnar inkomsterna snabbt på miljonnivåer.
En annan dj som gjort sig ett namn i Europa och världen är Eric Prydz. Förra året drog han in runt 10 miljoner kronor i sina bolag.
”Jag kan få allt mellan 80.000 och 200.000 för en spelning”, säger han.
Läs mer på:
http://www.di.se/Nyheter/?page=%2fAvdelningar%2fArtikel. aspx%3fstat%3d0%26ArticleID%3d2006%5c03%5c21%5c180473%26SectionId%3dDagensBonus%26menusection%3dStar
tsidan%3bDagensBonus
Verkar inte fungera att direktlänka, kopiera och klistra in
Hmm, där verkar vara ett misstänkt mellanrum mellan "Artikel." och "aspx" i länken, det finns inte med i "källkoden" till inlägget, så se till att få bort det...
Att Dj's tjänar pengar som gräs är väll ingen hemlighet.... Men fan vad prydzen verkar dra in pengar.
Thats it, jag ska bli superstar dj & producent 
rätt så intressant artikel, inget nytt igentligen men rätt så intressant ändå. man får ju rockstjärnelöner när man är en bra & populär dj, att det går bra för beyer, mull, lekebusch etc. och prydz och de andra är väl nått man har fattat nu.
Visste att det fanns pengar i branchen men inte i dessa mängder 
| quote: |
| Originally posted by Gate 42 Visste att det fanns pengar i branchen men inte i dessa mängder |
Intressant, tack för lästipset 
Ingen större chock vad gäller dessa summor, däremot är det kul att det uppmärksammas på lokal nivå. Folk fattar ju inte vilka jävla superstars dessa killar är runt om i världen, även om många ofta får mer cred än vad de egentligen förtjänar, fast det är en annan femma...
undrar hur mycket sasha & digweed tar
eller tiesto

Som sagt, va väl inga överaskningar .. men läsvärd artikel 
| quote: |
| Originally posted by benni undrar hur mycket sasha & digweed tar eller tiesto |
Vad jag hört så e Carl Cox absolut dyrast
.. men alla hör väl olika 
Tror de är rätt dyra allihopa på toppen va?
Carl Cox tar ju dock förskräckligt mycket för ett gig. Har hört siffror omkring 70 000£ (!) för en spelning. Sen om det är sant eller inte är ju en annan femma.
Sen får man ju lägga till, resa, fett boende, taxi/limo osv osv osv...
Såg dock en videointervju med honom där han sa att han ibland är snäll och spelar på sina favoritklubbar till "kompispris", va det nu är.. 
Cox måste man fan se innan man dör, checka d här videoklippet!
http://www.dancetrippin.tv/video.cf...odes&orderid=35
Checka när han lägger på Call on me runt 7min
.. låten innan e så jävla grym, Romanthony - testify #2 .. letat efter den i 2 år typ ..
Trodde faktiskt att Cox mixade tajtare än så där. Känns som låtarna är på väg åt fel håll i var och varannan mix... 
mjo mixarna i den där videon e typ hastiga å halvdana, men ja har hört andra grejer me honom som e rätt mkt bättre
så han kan ! 
Jo, har också lyssnat på annat. Dock mest studiomixar från hans radio show. Men det är klart han kan, man får nog inte den statusen genom att göra halvhjärtade mixar 
Instämmer.
Intressant artikel! Man fick väl inte reda på något nytt som man inte redan visste. Kul att DI ger de svenska stjärnskotten lite "recognition" också.
| quote: |
| Originally posted by Gate 42 Trodde faktiskt att Cox mixade tajtare än så där. Känns som låtarna är på väg åt fel håll i var och varannan mix... |
Ni som inte sett Cox, gör det! Han är en gudabenådad skivryttare. Hans avslutningsset på Dance Valley för två år sedan var helt out of this world. Då manglade han på med den tunga technon som han ju är bäst på. Hade så gärna velat ha honom här på en kryssning....
Jag läste för ett tag sedan att Carl Cox har ett annat sätt att prissätta än en del andra DJs. På större evenemang tar procent av biljettintäckterna och det är så han kan komma up is löjliga summor. Vet inte om han gör så nuförtiden dock...
Det kan mycket väl stämma. Han har ju något kontrakt med holländska UDC som ju är arrangörer för hans "Carl Cox & Friends" varje år och där får han nog en del av biljettintäkterna...
tycker låten efter call on me var bra, nån som vet vad den heter?
Skulle onekligen vara grymt med carl cox på en kryssning 
fan att inte Cox kommer på dance valley. det hade varit något. men iofs så har de en icke-announcad scen, så vem vet om han dyker upp där
Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.