TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Jakhira - Ex fairytale

Posted by Jakhira on Mar-26-2006 16:31:

Jakhira - Ex fairytale

Nog eens iets solo afgewerkt

Ik ben de 'trousy'-toer opgegaan

Dit is vandaag in een marathon-sessie gemaakt, komt ervan als je een goeie muze hebt

Link (Opslaan als)

Veel luistergenot

Posted by TOR on Mar-26-2006 16:38:

hier heb ik geen woorden voor..
geniaal

Posted by Aur�lie on Mar-26-2006 16:46:

Dit is het gewoon , prachtig ! Ongelooflijk dat ietwat Oosterse diepe mysterieuze tintje. Volledig mijn ding ! Veel respect hiervoor !
Ik ga hem desnoods zelf afgeven in Pulse Factory

edit : zet em nog eens op
edit 2 : die naam alleen al

Posted by Meltoz on Mar-26-2006 16:59:

/ DEEP BOW

Ik was hier vandaag al volledig onderste boven van "Honey", "Get it On" en deze maakt het gewoon compleet, de kers op de taart... Heerlijke zweverige momenten (voor mij althans), die oogjes gewoon dichten en GENIETEN , Aurelie omschrijft die mysterieuze sounds perfect, het is inderdaad wat mysterieus, BUT I LIKE

Het is mooi, positief verhaal dat deze track omschrijft, het was inderdaad een "goeie muze"

Score: de volle 10

Posted by Aur�lie on Mar-26-2006 17:01:

Nu weten we nog altijd niet wie die muze is

Posted by pooley on Mar-26-2006 17:38:

chique maar die break vind ik iets te lang.
precies zo lang als de break van dream universe (georges...)

Posted by Shadowkid on Mar-26-2006 17:51:

Daimn, dit is zieke stuff. Eerlijk gezegd ben ik niet echt een fan van de meeste Kindred Spirits producties, maar dit vind ik wel heel goed. Ik ben echt een sucker voor zo'n oosters sfeertje/geluiden (Mede vandaar dat ik het Moshic album bv. ook super vind).

Bovendien heeft dit nummer ook echt een "zweefsfeer". Ge kunt u echt zo laten meedrijven op de sfeer en beats van het nummer. Kvind dit echt wel zalig.

Posted by Blue Sky 99 on Mar-26-2006 18:27:

Damn zo mysterieus �n ooo zo prachtig!

Posted by Jasperovitsj on Mar-26-2006 18:31:

Downloading, straks meer

Posted by djcresto on Mar-26-2006 21:43:

eens checken

niet al die tracks eens in ��n thread zetten?

zou meer indrukwekkender ogen

Posted by Bertn on Mar-26-2006 21:46:

ja, ondertussen kunt ge beter uw eigen "pumaz-productions-thread" maken

Posted by Vishnu on Mar-26-2006 23:07:

Knappe productie, zit mooi inelkaar, meeslepend, vertelt een verhaal, nice FX en zeker een mooie string. Net als Shadowkid vind ook ik deze beter dan de meeste Kindred Spirits producties die ik al gehoord heb.

De track verdient enkel betere bassen imo De sound en misschien ook het patroon ervan kan (volgens mijn bescheiden mening) wel nog verbeterd worden.

Posted by Tomorrow Traxx on Mar-27-2006 00:18:

Zeer knap gedaan! De opbouw zit echt wel goed en die lange break stoort mij niet eens.
Lekker relaxed!

Posted by DJ Sid on Mar-27-2006 00:55:

mooi nummer! zeer leuke strings en synths, lekker meeslepend.

wel een klein puntje van kritiek: dat 'belletje' dat zo op de 12?de tellen trugkomt in de opbouw, vind ik maar niets mss iets anders zoeken om dat op te vullen?

Posted by TOR on Mar-27-2006 08:06:

^ dat geluidje was eerst veel prominenter.
prijs jezelf gelukkig dat je de eerste versie niet gehoord hebt

Vishnu: bedoel je de kick of de baslijn?
ik vind ze beide perfect eigenlijk. de kick is lekker diep en stevig. er zat eerst een prominentere baslijn in, maar het contrast met de andere elementen was dan te groot. daarom is geopteerd voor een subtiele offbeat.

Posted by Vishnu on Mar-27-2006 08:13:

quote:
Originally posted by TOR
Vishnu: bedoel je de kick of de baslijn?
ik vind ze beide perfect eigenlijk. de kick is lekker diep en stevig. er zat eerst een prominentere baslijn in, maar het contrast met de andere elementen was dan te groot. daarom is geopteerd voor een subtiele offbeat.

De kick is idd heel goed, maar tis die baslijn.. Kan natuurlijk aan mijn persoonlijke smaak liggen, maar hij klinkt nogal ouderwets en simpel. Ik zou em voor deze track idd ook subtiel houden, maar eerder kiezen voor een iets diepere en langer doorgetrokken bass, die zacht genoeg staat. Eventueel gelayered. Soit, til er ni te zwaar aan, aan elke track kan je wel iets veranderen naar eigen smaak

Waarmee producen jullie eigenlijk, FL, Reason, Cubase, combinaties, andere?

Posted by TOR on Mar-27-2006 08:19:

combinatie van FL (+ VST's) en Reason (+ refills)

Posted by Bertn on Mar-27-2006 09:16:

ook eens gedownload...

z��r, z��r goeie track! Ik volg ehcter Vishnu wat kritiek betreft: ik vind de bassline iets te simpel... een offbeat noot wordt zelfs in gewone trance al niet meer gebruikt, in deze productie klinkt dat idd nogal ouwerwets en onpassend. Precies alsof paul van dyk of john o callaghan de bassline heeft gemaakt

maar voor de rest: wow, wat een geweldige plaat

Posted by mellow_head on Mar-27-2006 10:03:

Pumaz zou ge ni beter geld gaan verdienen als ik hier zo goeie commentaren zie?

Posted by Phortastic on Mar-27-2006 21:28:

c/p uit right now thread:

zeer nice weer idd, lekker oosters sfeertje. Geen echte peakstormer maar dat moet ook niet altijd

Posted by Jakhira on Apr-02-2006 07:26:

quote:
Originally posted by TOR
combinatie van FL (+ VST's) en Reason (+ refills)

Correctie : FL (+ VST's) rewired met Ableton Live en Reason (+ refills)