TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Ideetjes voor Verbeteringen?
Pages (3): [1] 2 3 »
Ideetjes voor Verbeteringen?
Nu het geflame en gediscusie�r wat overgewaaid is, is het misschien een idee om met z'n allen eens te brainstormen over het mogelijke verbeteren van de Holland Sectie?
Er zijn de laatste tijd al zoveel mensen weggegaan, dat het al niet eens meer op 2 handen te tellen is! Dit is toch uiterst zonde!
Die mensen hadden het eerder toch wel naar hun zin?
Je kunt dit een stom idee vinden en dan mag je dt gerust ook even spui�n, want vrijheid van meningsuiting is en must op zo'n forum toch?
Vind ik tenminste 
Heb je goeie, bruikbare en leuke idee�n, laat ze dan los in deze thread 
Een beter forum begint bij jezelf.... 

Ik heb bewust geen poll bij deze thread gedaan omdat die door bepaalde personen ge-edit zou kunnen worden 
een goed begin zou zijn om de "verantwoordelijke" ppl van het forum aan te spreken om de boel beter te begeleiden.Zou al een hoop schelen.
En diegene die "verantwoordelijk" zijn zouden zichzelf eens opzij kunnen zetten bij sommige onderwerpen en niet meteen een thread closen/editen omdat zij het er niet mee eens zijn. Niet iedereen deelt dezelfde mening en das maar goed ook.
maar goed wie ben ik

| quote: |
| Originally posted by DjRV een goed begin zou zijn om de "verantwoordelijke" ppl van het forum aan te spreken om de boel beter te begeleiden.Zou al een hoop schelen. En diegene die "verantwoordelijk" zijn zouden zichzelf eens opzij kunnen zetten bij sommige onderwerpen en niet meteen een thread closen/editen omdat zij het er niet mee eens zijn. Niet iedereen deelt dezelfde mening en das maar goed ook. maar goed wie ben ik |
) is het er altijd mee eens, maar dat hou je toch in een wereld vol mensen met een eigen mening en referentiekader 

| Originally posted by DjRV een goed begin zou zijn om de "verantwoordelijke" ppl van het forum aan te spreken om de boel beter te begeleiden.Zou al een hoop schelen. En diegene die "verantwoordelijk" zijn zouden zichzelf eens opzij kunnen zetten bij sommige onderwerpen en niet meteen een thread closen/editen omdat zij het er niet mee eens zijn. Niet iedereen deelt dezelfde mening en das maar goed ook. maar goed wie ben ik |
| Originally posted by Blik Ik sta altijd open voor ideeen |
Nu hoop ik dat wat meer mensen iets durfen te zeggen!! De thread blijft akelig leeg!
| Originally posted by Miss Proximus Dat doet me goed Nu hoop ik dat wat meer mensen iets durfen te zeggen!! De thread blijft akelig leeg! |
Er moeten gewoon regels gemaakt worden die door de mods toegepast moeten worden.
Bijv
-Ga geen tread openen waarbij 2 mensen iets leuks hebben gedaan en waar de rest niets aan heeft, LIKE de tmf chat thread...is 1 dag te zien en dan heb je der niets meer aan......
-IRC threads.....de meeste die op IRC komen zitten hier ook.....dat is dubbel op en dus nutteloos.....maak 1 thread over IRC en maak er een sticky van......die is der dach ik al......maargoed...zet daar dan je leuke slap geouwehoer in......
-Open geen treads die geen informatie bevatten waar we na 2 dagen op uit gekeken zijn.....een thread moet een doel hebben.
-Een thread mag humor bevatten, maar maak er dan 1 thread over en maak er een sticky van ofzo.....
Er moet een beetje structuur in komen.........het is hier 1 grote rotzooi.......
okay dan trek ik nu ook eff mijn bek open
..
ik vind dat sommige threads gewoon eerder dichtgegooid moeten worden als het begint met flamen, dat gebeurd volgens mij nu net nie snel genoeg wat kan leiden tot minder prettige dingen..
ook ligt bij iedereen zelf ook een verandwoordelijkheid om je zelf een beetje verandwoordelijk op te stellen en niet ALLEEN maar useless gaat zitten posten, hier kijk ik ZEKER niemand aan (<= serieus bedoeld!).. ik vind gewoon dat soms useless posten wel okeej is maar blijf dan wel zo veel mogelijk on topic, of voeg bij je reply nog iets dat nuttig is ofzo 
verder vind ik dat het niet zo super slecht gaat hoor.. bv die nieuwe wereldkaart vind ik een TOP-idee en het is ook een leuke thread geworden!! en der zijn momenteel best wel wat leuke nieuwe/oude threads.. laten we daar gewoon iig gebruik van maken en laat de minder interessante (die jij dus zelf minder leuk vind voor wat ze zijn, dan ondervind je derzelf ook geen last aan) voor wat ze zijn..
*edit* een sticky thread met requests zoals gezichte platen, nummers, id's ed. (der zijn voor deze ook forums maar blijkbaar worden van deze niet altijd gebruik gemaakt (soms ook logisch voor bv een gezochte plaat)
| Originally posted by The Groove Nou geef ons eerst eens een beeld van jou visie! |
| Originally posted by New Wave -Een thread mag humor bevatten, maar maak er dan 1 thread over en maak er een sticky van ofzo..... |
| Originally posted by New Wave waarom wachten op iemand anders? jij mag ook gewoon je mening en je ideen kwijt... |
tja, ik ben maar een newbie (nog steeds) en ik weet dus niet hoe leuk het hier vroeger was.. voor mij is het hier altijd wel gezellig.. er zijn idd niet zoveel threads over muziek, maar daarvoor kunnen we ook in de music discussion posten. wat dus niet wil zeggen dat dat hier niet moet want het blijft natuurlijk een trance forum en neit een wat-heb=ik=vandaag=toch=meegemaakt-forum. maar threads die niet over muziek gaan zijn vaak ook best leuk, dus die moeten zeker niet 'verboden' worden ofzo...
ik vind wel dat er idd wat minder gezeikt mag worden. als je vind dat et anders moet begin dan zelf met de veranderingen. Een beter forum begint bij jezelf.... zoals miss p zegt =)
Maak zelf een thread met inhoud. negeer de posts die in jou ogen uselss zijn. je kan wel gaan zeiken over dat een post een useless post is of niet, maar al dat gezeik daarover is ook useless. en verneukt de thread nog meer.
hieruit volgt dus dat iedereen gewoon ontopic moet blijven =) je kan je uselesse zooi altijd nog onder je usefull msg zetten als je dat echt zonodig kwijt moet.
hmm tja..tis een beetje wat iedereen vind denk ik
EDIT: woo wat staan der ineens veel berichten bij als je klaar bent met typen...(komt ervan als je alles tegelijk doet....)
ik ben het zeker eens met wat er tot nu toe is gezegt over o.a. het nutteloos posten:
sommige mensen geven bij een vraag van iemand in een thread een antwoord van: moet je niet aan mij vragen, dat zou ik niet weten, of: die plaat hebbik niet..........dat zijn dingen waarvan ik dan denk: wat heeft zo'n iemand eraan als je dit er neer zet??
Over het vroeger closen van threads ben ik het ook mee eens, op een gegeven moment wordt er doorgegaan op bepaalde zaken die niks meer met het oorspronkelijke onderwerp te maken hebben. Dit kan uiteraard wel in een 'humoristische' thread ofzo.......maar net zoals New Wave zegt: maak er wat structuur in.
Een of andere chill out room ofzo binnen het NL forum, of is dit niet mogelijk? -> lijkt mij iig een goede oplossing
Verder nog even over het deleten van posts: ik kijk niemand aan als het hierover gaat, maar als dit inderdaad het geval is, dat er posts worden gedelete waarin een mening wordt verkondigd waarmee sommige mensen het niet eens zijn, dan vind ik dit een behoorlijk slechte zaak. Nogmaals, als dit inderdaad het geval is, ik las namelijk in een andere thread hierover iets. Als dit dan niet zo is, dan is dit bovenstaande niet gezegd 
Dus mijn visie: hou het serieuze gescheiden van het niet serieuze door een extra sectie binnen het NL forum (als dit mogelijk is).
GreetZ RubDub
| Originally posted by Blik nee, ben ik het niet mee eens, ik ben niet zo'n fan van eeuwige sticky threads, dan krijgen we dus een "humor-thread" die sticky is en die na een paar dagen dood bloed, zoals een normale thread met moppen of andere grappige dingen. we hoeven toch niet voor elk ding een aparte sticky thread te hebben, omdat er vaak threads van worden gemaakt? |
| Originally posted by Blik nee, ben ik het niet mee eens, ik ben niet zo'n fan van eeuwige sticky threads, dan krijgen we dus een "humor-thread" die sticky is en die na een paar dagen dood bloed, zoals een normale thread met moppen of andere grappige dingen. we hoeven toch niet voor elk ding een aparte sticky thread te hebben, omdat er vaak threads van worden gemaakt? |
| Originally posted by Ruben_Dubbink Dus mijn visie: hou het serieuze gescheiden van het niet serieuze door een extra sectie binnen het NL forum (als dit mogelijk is). |

| Originally posted by New Wave Dus je bent het met de andere wel eens? Je hoeft niet overal een sticky voor te maken, maaruh der is hier totaal geen disipline, er moet gewoon een beetje veel meer structuur in komen...... |
)
| Originally posted by Blik weinig kans, ik denk niet dat swamper dit goed zal vinden, dan zijn de nederlanders te geisoleerd van de andere TA-ers |
Nou dan nu mijn visie 
Ik vind dat er al heel goeie dingen zijn gezegd: ik ben het dus eens met New Wave, die zegt dat er mer structuur moet komen, en ook met TimeportE, dat er bepaalde dingen (eerder) sticky gemaakt kunnen worden, en ik ben het ook met de mensen eens die zeggen dat eerder geclosed mogen worden.
Blik, kunnen jullie ook hele threads deleten? Misschien is het een idee om de flamethreads te deleten, want dat geeft ook gelijk een goed voorbeeld aan de flamers (
)
Ik hoop ook dat de mods onpartijdiger kunnen zijn. Ik kom hier en daar wel s op de andere regionale fora en het valt mij in het algemeen op dat de mods zich bij meningsverschillen altijd goed afzijdig weten te houden en er op de juiste manier een eind aan maken. Ik snap heel goed dat dat heel moeilijk kan zijn als je je op een bepaald moment persoonlijk aagevallen voelt, en het is denk ik ook een kwestie van veel oefenen en eerst een stapje terugdoen en de post opnieuw lezen en kijken wat je er voor positiefs uit kunt halen 
Dit onpartijdig zijn houdt dus ook in dat als je een bepaald iemand minder mag, je deze wel in zijn/haar waarde laat en niet je positie misbruikt om hem/haar dwars te zitten. Dit stukje geldt niet voor jou Blik, omdat jij discussies niet uit de weg gaat en het ook zegt als je vindt dat iemand over de scheef gaat...dit stukje geldt dus voor Henkie_Henk, omdat ik al een aantal keer heb gemerkt dat jij posts van mij gedelete hebt! Als je je stoort aan wat ik tegen je te zeggen hebt mag je dat best openlijk en op een beschaafde manier te kennen geven Robert, want door mij de mond te snoeren cree�r je wel een beetje rare verhoudingen op het forum. Ik kan me dar best kwaad om maken Robert, want ik heb het gevoel dat je zo je positie misbruikt! Als iemand iets heel gemeens tegen mij zegt dan blijft het zo lang mogelijk staan, ik heb geen idee waarom, en het ligt niet in mijn macht om deze posts te deleten. En ookal zou ik dat kunnen dat deed ik het nog niet, want ik wil graag tegenwicht kunnen geven en aan mensen uit kunnen leggen hoe en waarom ik tegen bepaalde dingen aankijk! 
Plot van mijn verhaal: de mods zouden onafhankelijk van elkaar moeten kunnen opereren, op een onpartijdge manier: wat dus ook inhoudt dat zij elkaar ook kunnen corrigeren(hoewel dat natuurlijk niet publiekelijk hoeft), de members zouden erop kunnen letten dat ze niet teveel offtopic gaan en dat hun posts iets te melden hebben voor de thread-starter of een poster in die thread. 
p.s. Ik vind de TA map ook een heel cool idee 
Kijk ook ff in de sticky in de ChillOut want daar komt binnenkort de hele wereldbol gevuld met TA Maps te staan 
| Originally posted by Blik ja, met de andere punten kan ik me wel in vinden (met een paar aanpassingen ) |
......anders laat ik het doen 
...ik zie dat bij heel veel forums..gewoon algemene regels als eerste thread waar iedereen zich aan moet houden.......ook met straffen enzo
broek naar beneden en
| Originally posted by Miss Proximus Kijk ook ff in de sticky in de ChillOut want daar komt binnenkort de hele wereldbol gevuld met TA Maps te staan |
, ik ga misschien net zoals spad ook zon link in mijn sig zetten naar die wereld-TA-map 
ook met straffen enzo broek naar beneden en |

Ik wil ook nog wel ff een paar ideetjes aandragen.
Misschien is hetw el een leuk idee om een sticky thread te hebben waarin mensen hun unknown tracks kunnen plaatsen, dat andere die kunnen IDen. Dus daar altijd maar 1 thread voor gebruiken.
Iets wat ook wel als sticky kan staan is bv. een thread waarin iedereen iedere week z'n top5 plaatst van nieuwe nummers zodat iedereen weer wat te downnen heeft.
Ik vind dat er op het forum ook wel wat onzin threads tussen mogen. Het hoeft niet altijd over serieuse dingen te gaan. Gewoon beetje ouwehoeren moet ook kunnen. Toch...?
Dit waren zo maarw at ideetjes, misschien schieten mij er straks nog wel meer te binnen
heb ik zo'n groot stuk geschreven, TimeportE, quote je alleen de laatste zin! 
| Originally posted by TimeportE alleen ben ik niet zo enorm voorstander van bepaalde regels.. |
Een reden waarom er weinig gemoderate word op dit moment komt vooral die verknaakte server van Tranceaddict, het duurt echt uren voordat een post/thread gedelete word, een thread sticken of closen gaat wel heel snel
regels is op zich wel een goed idee, maar ik denk dat de meeste regels wel aannemelijk zijn en ik denk ook dat heeeeeel weinig mensen deze regels lezen