TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- All info om Ibiza
Pages (2): [1] 2 »

Posted by Gaby on Jan-30-2002 15:49:

Arrow All info om Ibiza

Kan vi samla all info om Ibiza h�r?
Typ vart man bokar resa, hittar boende, klubbar, etc etc ALL info p� ett och samma st�lle! Inga jag vill dit eller n�got s�nt... endast info som andra kan beh�va.

�r ni med Ibiza freaks??

Posted by Gaby on Jan-30-2002 16:12:

Billigt boende

Svar fr�n en tjej om billigt boende:

G� ner till b�thamnen, det har blivit popul�rt f�r folk att ta f�rjan �ver s� m�nga familjer st�r d�r nere med skyltar om rum i mindre familjel�genheter o liknande

Posted by Gaby on Jan-30-2002 16:18:

F�rjan

V�gen till Ibiza kan mycket v�l g� till p� alternativa och billigare s�tt. Ta en resa till Alicante och ta b�t �ver, det tar cirka 3 timmar och kostar runt 100 kronor per person. F�r �vrigt har Alicante ett r�tt okey klubb liv p� sommaren, �ver 100 barer och STORA klubbar med m�nga dansgolv o mycket bra trance musik, fast � andra sidan, Ibiza �r Ibiza

Man kan ta b�ten bland annat fr�n Alicante, Barcelona eller vilken � som helst i Balearerna, det �r relativt billigt ca. 100-200 kr

Posted by 303 on Jan-30-2002 18:58:

yup jag skall ta b�ten �ver...men fr�n Italien iofs.

Posted by NordLight on Feb-03-2002 22:33:

Arrow IBIZA

Ibiza �r och f�rblir planetens party plejs nr 1.
Personligen tycker jag en helkv�ll p� �n b�r se ut s� h�r:

Middag p� Bambuddah Grove (Dj�vligt cool krog p� v�gen mot San Rafael. Lite dyrt, men mycket snyggt inrett & god mat, supertrevliga m�nniskor).

Uppv�rmning & klimax p� ..... Ja du gissade r�tt! AMNESIA

The place to be....................

Afterhours p� "DC10". Klubben som �r precis s� som Space var en g�ng i tiden (innan 3.000 r�dflammiga valar fr�n de brittiska �arna b�rjade invadera st�llet varje kv�ll). Ligger p� v�gen till Salinas n�ra flygplatsen. �ppnar 06.00 .... om jag minns r�tt .

Greetz
NordLight

Posted by WhiteRussian on Feb-03-2002 23:42:

Thumbs up

S� Nordlight, som den helt brutala Ibiza-veteranen du �r, hur tar du dig dit i sommar? Riktigt jobbigt att det inte finns n�gra svenska researrang�rer i �r...

Vad �r billigaste i f�rh�llande till bekv�maste s�ttet att ta sig dit?

Posted by NordLight on Feb-04-2002 07:36:

Arrow Resor

quote:
Originally posted by Vitryss
S� Nordlight, som den helt brutala Ibiza-veteranen du �r, hur tar du dig dit i sommar? Riktigt jobbigt att det inte finns n�gra svenska researrang�rer i �r...

Vad �r billigaste i f�rh�llande till bekv�maste s�ttet att ta sig dit?

Hehe - veteran - kanske det

Jag har aldrig �kt med en svensk researrang�r. Brukar boka flyg med Iberia och d� mellanlandar man antingen i Madrid eller Barcelona. Flygresan ligger vanligtvis runt 3.000 - 4.000:-. Skulle flyget mellan Madrid/Barca och Eivissa vara slut finns det g�tt om mindre bolag som flyger flera g�nger varje dag. Alla kan du boka h�rifr�n.

B�ten har jag aldrig �kt. Den tar �nd� m�nga timmar och risken finns att den st�lls in pga v�der. Prisskillnaden mellan b�t och inrikesflyg t/r �r max 600:- och det �r det helt klart v�rt.

Hotell, l�genheter & hus kan ni hitta i l�nken nedan.

IBIZA SPOTLIGHT

S� h�ng inte l�pp pga av svenska researrang�rer....
Everything's gonna be alright !

Greetz
NordLight

Posted by Leifi on Feb-04-2002 10:28:

http://www.raremusicfinder.com/forums/attachment.php?s=&postid=8848

Posted by Ravesquad on Feb-04-2002 13:21:

Re: Resor

quote:
Originally posted by NordLight

S� h�ng inte l�pp pga av svenska researrang�rer....
Everything's gonna be alright !

Greetz
NordLight

Var p� �n ska man bo

Posted by Leifi on Feb-04-2002 13:35:

Re: Re: Resor

quote:
Originally posted by Ravesquad

Var p� �n ska man bo

hotell.

Posted by WhiteRussian on Feb-04-2002 15:01:

Re: Re: Re: Resor

quote:
Originally posted by Leifi

hotell.

reallllllly....

Nu kanske det var s� att Ravesquad undrade VAR p� �N man skull bo, eller vad tror du Leifi?

Jag satsar p� mitt alternativ.

Posted by Leifi on Feb-04-2002 15:20:

Re: Re: Re: Re: Resor

quote:

reallllllly....

Nu kanske det var s� att Ravesquad undrade VAR p� �N man skull bo, eller vad tror du Leifi?

ja kom d�!!!
j/k

Posted by x-dream on Feb-04-2002 16:22:

Re: Re: Re: Re: Re: Resor

quote:
Originally posted by Leifi

ja kom d�!!!
j/k

Hej vi har en ny swedish TA....Varf�r inte presentera dig i Svenska folket.....

Vore trevligt....

Posted by Leifi on Feb-04-2002 16:34:

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Resor

vilken bra ide!

Posted by Leifi on Feb-04-2002 17:04:

Re: Re: All info om Ibiza

quote:
Originally posted by Gaby

D� jag idag �r p� s� bitchig hum�r s� �r jag extra petig och otrevlig... hatar m�ndagar!!!
Kan vi skippa skitsnacket och bara h�lla oss till fakta p� den h�r thread? Vi har s��������� m�nga Ibiza post med skitsnack s� man m�ste verkligen LETA EFTER INFOT!!! Pleaseeeeeeeeeee? H�r kan vi v�l bara ha ren information??? TA BORT ERA POSTS!!!

Allvarligt talat. Ibiza �r �verskattat.
Var lite originell f�r guds skull.

Posted by WhiteRussian on Feb-04-2002 20:34:

H�ller med dig Gaby, fast du e bitchig,

Mindshooter kan v�l kanske moderera bort allt on�digt fr�n denna post d�? Och kanske l�sa den och flytta Ibiza information fr�n andra posts hit? Bara en id�...

F�rresten, Leifi = Alien, eller vad den d�r d�ren nu hette. �nd� snubben som anv�nder tv� hela tiden, och allm�nt st�rig stil, l�r juh vara samma d�re.

Posted by NordLight on Feb-04-2002 22:20:

Re: Re: Re: Re: Resor

quote:

reallllllly....

Hej igen alla glada Ibiza �lskare.
P� fr�gan om var man skall bo svarar jag Eivissa eller n�rliggande orter. Anlednligen till detta �r att att de flesta klubbar ligger d�r, samt att det �r relativt n�ra till Sa Trincha stranden (Salinas)och Bora Bora vid Playa d'en Bossa. Playa d'en Bossa har f�r �vrigt m�nga l�gprishotell. Om det nu finns n�got s�nt p� Ibiza

San Antonia har visserligen Caf� del Mar osv., men om man inte gillar Chelsea och Manchester United flaggor h�ngade fr�n varenda balkong samt inte gillar st�ndigt muck och br�k med fulla engelsm�n b�r man undvika orten. Very very sad...

Fr�gan om hur man skall bo �r mycket sv�r att besvara. Generellt �r Ibiza mycket dyrt. �r man dock n�gra stycken kan man alltid hyra l�genhet och komma lite billigare undan. Allt beror p� vilken standard man kr�ver eller n�jer sig med. Jag tror att ni hittar en hel del info p� Ibiza-Spotlight som jag postade tidigare. D�r finner ni �ven en karta �ver �n.

Vill ni hyra villa f�r ni vara beredda att punga ut v�ldigt mycket pengar. Det finns knappt n�gra villor under 25.000:-/vecka.

Hur som helst b�r ni vara ute i god tid med bokning av hotell/l�genhet/villa.

Hoppas infon var n�t att ha...

Greetz
NordLight

Posted by Virus on Feb-05-2002 16:19:

Jag och n�gra polare ska �ka och ska b�rja kolla efter hotell och s� nu.. detta var ju v�ldigt intressant information.. Vill inte bo i San Antonio igen.. Gillar inte heller engelska beer boys. Dom �r s� f�rbannat jobbiga, men man kan ju inte undvika dom helt om man �ker till ibiza.. B�rjar k�nna mej riktigt stressad f�r att fixa denna resa s� fort som m�jligt.. men jag kommer bara att kunna �ka en vecka eller tv�, s� jag skulle vilja kolla s� att man kan pricka in n�gra v�l valda djs.. N�r sl�pps s�nt egentligen?? N�r man kollar p� klubarnas hemsida s� �r de inte uppdaterade sen f�rra sommarn.. Det blir ju s�kert nice vilken vecka p� h�gs�songen man nu �n �ker, men �nd�..

Posted by NordLight on Feb-05-2002 21:26:

quote:
Originally posted by King of Clubs
Jag och n�gra polare ska �ka och ska b�rja kolla efter hotell och s� nu.. detta var ju v�ldigt intressant information.. Vill inte bo i San Antonio igen.. Gillar inte heller engelska beer boys. Dom �r s� f�rbannat jobbiga, men man kan ju inte undvika dom helt om man �ker till ibiza.. B�rjar k�nna mej riktigt stressad f�r att fixa denna resa s� fort som m�jligt.. men jag kommer bara att kunna �ka en vecka eller tv�, s� jag skulle vilja kolla s� att man kan pricka in n�gra v�l valda djs.. N�r sl�pps s�nt egentligen?? N�r man kollar p� klubarnas hemsida s� �r de inte uppdaterade sen f�rra sommarn.. Det blir ju s�kert nice vilken vecka p� h�gs�songen man nu �n �ker, men �nd�..

Tjena KoC!

Jag vet.......klubbarna uppdaterar inte sina gig lists f�r�n en bra bit in p� sommaren. Det beror s�kert p� att det inte f�r klartecken fr�n bokningsbolagen eller n�t s�nt. Men du har ju helt r�tt - �ker du under h�gs�song �r alla d�r �nd�! Det jobbiga �r att man m�ste prioritera och ibland tom. skita i t.ex. en Van Buuren kv�ll f�r att man borde vara hemma och vila !

Greetz
NordLight

Posted by Virus on Feb-06-2002 08:27:

Tja Nordlight,

Tack f�r info igen.

Antar att det bara �r till att chansa och hoppas p� det b�sta d�..

quote:
Det jobbiga �r att man m�ste prioritera och ibland tom. skita i t.ex. en Van Buuren kv�ll f�r att man borde vara hemma och vila !

Hemska tanke!

Posted by NordLight on Feb-06-2002 17:20:

quote:
Originally posted by King of Clubs
Tja Nordlight,

Tack f�r info igen.

Antar att det bara �r till att chansa och hoppas p� det b�sta d�..

Hemska tanke!

Jag vet ! Men s� �R det hehe.

Greetz
NordLight

Posted by WhiteRussian on Apr-19-2002 13:05:

T�nkte bara f� upp den h�r posten lite, mycket bra info h�r...

F�rresten, vilka av er SKA till Ibiza? Jag skulle j�vligt g�rna dit men har till 99% best�mt mig f�r att det f�r r�cka med God's Kitchen den 27:e Juli...

*suck* Om man �nd� inte var en fattig student *suck*

Posted by Gaby on Apr-19-2002 15:04:

�h!! Dra till Godskithchen p� Ibiza!!

Va s�gs om PVD och Tiesto samma kv�ll? Varje kv�ll s� �r det s�n line up p� Ibiza! Tiesto och Tall Paul eller Picotto och Fergie? osv osv VARJE kv�ll!!!

Posted by Xplorer76 on Apr-19-2002 18:24:

St�rsta problemet med Ibiza �r att man kommer hem blekare �n n�r man �kte....

Posted by Gaby on Apr-19-2002 19:06:

quote:
Originally posted by Xplorer76
St�rsta problemet med Ibiza �r att man kommer hem blekare �n n�r man �kte....

och V�LDIGT smal

Pages (2): [1] 2 »