TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- A State of Trance 2006: Tracklist

Posted by knomaden on Apr-04-2006 19:10:

A State of Trance 2006: Tracklist

http://www.astralmusic.com/en/cdcat...aseType=%25&dv=

CD1 "On the Beach"
1. Mike Foyle - Shipwrecked (John O'Callaghan vs Mike Foyle Mix)
2. Sunlounger - White Sand (DJ Shah's Original Mix)
3. Leon Bolier feat. Elsa Hill - No Need To Come Back (Vocal Mix)
4. Matthew Dekay - Timeless (Digifruitella Dub)
5. Karen Overton - Your Loving Arms (Club Mix)
6. DJ Shah - Beautiful (Glimpse Of Heaven) (Long Island Dub)
7. Niyaz - Dilruba (Junkie XL Remix)
8. Basic Perspective - Small Step To The Other Side (Elevation Remix)
9. Zirenz - Edge Of Space (Whiteroom Remix)
10. Jody Wisternoff - Cold Drink, Hot Girl (The Original Mix/That Other Mix)
11. Incolumis - One With Sanctuary
12. Jose Amnesia vs. Shawn Mitiska - My All (Flash Brothers Remix)
13. Envio - For You (Outro Edit)

CD2 "In the Club"
1. Arksun - Arisen
2. Fable - Above
3. O'Callaghan & Kearney - Exactly
4. Kyau vs. Albert - Walk Down (KvA Club Mix)
5. Kuffdam & Plant - Dream Makers (Original Mix)
6. M.I.K.E. - Voices From The Inside (M.I.K.E.'S Progressiva Mix)
7. DJ Govenor - Red Woods
8. Kyau vs. Albert - Kiksu (Original Mix)
9. Hiroyuki Oda - Transmigration
10. Under Sun vs Signum - Captured (Sebastian Brandt Remix)
11. Mannix vs Kaymak - World Gone Mad
12. Stoneface & Terminal - Venus
13. Armin van Buuren - Control Freak (Sander van Doorn Remix)
14. Thomas Bronzwaer - Shadow World (Original Mix)
15. Giuseppe Ottaviani & Marc van Linden - Until Monday
16. Armin van Buuren - Sail

Det har florerat n�gon p�hittad tracklist p� forumen, men detta skall d� vara den "riktiga".

Och om detta blir �rets mix compilation, s� utg�r jag att Arksun - Arisen blir �rets l�t!

I alla fall i min bag .

N�gra andra kommentarer?

Peace,
Anders

PS. Jag fr�gade p� Anjunabeats forum n�r "Arksun - Arisen" skall releasas, och han svarade sj�lv att det troligtvis blir senare i v�r/lagom till sommaren, och d� p� Armada Music sublabel ASOT - A State of Trance. S� l�mpligt . DS.

--
EDIT: Utifr�n Armin's senaste nyhetsbrev - de tv� CD-skivorna har namnen jag lagt till ovan. Se citat i tr�den. Vidare: De kommer sl�ppas p� iTunes ocks�.

Posted by CJ InterCity on Apr-04-2006 23:20:

inget emot Armin - sj�lva ASOT �r en bra radioshow - men ASOT skivorna har alltid varit besvikande... In Trance We Trust 11 av Phynn �r v�rens platta f�r mig

Posted by RebeL9 on Apr-05-2006 14:02:

�rets mixcompilation? verkligen inte
sl�pps s� mycket annat som �r mycket intressantare och med en bra mycket mer varierad l�tlista.

Posted by zoric on Apr-05-2006 14:19:

H�ller med om att "Arisen" �r grym och jag tycker verkligen om Arskun. Perfekt som intro-l�t.

Har inget emot Armin heller, men annars �r det mest average ASOT-saker s� att s�ga

Posted by Joe Nas on Apr-05-2006 14:20:

ser r�tt okej ut, men jag fattar inte hur Armin g�ng p� g�ng sj�lv promotar sig sj�lv med skit l�tar som 16. Armin van Buuren - Sail , j�vla piss l�t skulle tagit Carl B's mix ist�llet

Posted by zoric on Apr-05-2006 14:31:

Tycker dock inte att n�gon av remixarna till den l�ten var n�got vidare, l�ten i sig �r ocks� inget s�rskillt bra.

Nya Envio ser r�tt bra ut m�ste jag s�ga, vill g�rna h�ra den f�r jag har tyckt hans andra sl�pp.

Posted by knomaden on Apr-06-2006 05:02:

Rebel9: Well, det var liksom inte min v�rdering, det var kanske utan kontext givet fr�n min sida ett litet sm�tr�tt antagande. Avs. f�ruts�gbarhet. Jag tycker faktiskt att sj�lva ASOT-showen b�rjar tappa stinget, och ser den g�rna f�rbisprungen av sk�na grabbarna p� tisdagarna, Jono&Tony med Trance Around The World (sitter faktiskt nu och njuter av gamla klassikern Razorfish)/Above&Beyond.

Har f�r mig att ASOT 2005-CDn blev framr�stad som f�rra �rets b�sta mix compilation CD n�gonstans, men mitt minne kan ha svikit mig. Den var iaf nominerad vid WMC IDMA i Miami, men blev d�r omk�rd av PvD POD pt 2.

S� f�r att vara konsekvent med ovan, jag ser fram emot Anjunabeats 4, helt enkelt. Med nya Oceanlab-sl�pp och s� .

Zoric: Arisen �ger, helt klart. Om vi nu skall tjata "�rets" hit och dit, s� kommer den h�lla hela 2006 ut, tror jag.

Nasty: H�ller lite med (det �r inte en "pissl�t", nyansernas man ), men det �r n�got sound som varit n�stan likadant p� senaste Armin-only prod's, Serenity/Sail/etc. P�minner om Tiestomixen p� Adagio allihop. L�t oss hoppas att det �r en kreativ svacka, Armin �r fortfarande #1 f�r mig �n s� l�nge. Men det finns "hot" . Armada med sub-labels h�ller dock fortfarande, som A&R �r de tre p� Armada fortfarande mycket starka.

"Tyckarklubben signar off"

Posted by RebeL9 on Apr-06-2006 14:22:

quote:
Originally posted by knomaden

Har f�r mig att ASOT 2005-CDn blev framr�stad som f�rra �rets b�sta mix compilation CD n�gonstans, men mitt minne kan ha svikit mig. Den var iaf nominerad vid WMC IDMA i Miami, men blev d�r omk�rd av PvD POD pt 2.

DJ Tiesto blev framr�stad till v�rldens b�sta DJ tre g�nger i rad trots att han tydligt visat att han inte riktigt kan mixa l�tar trots s� m�nga �r i branschen. Omr�stningar �r det sista man ska g� p� n�r det g�ller musik :-) Det �r en tumregel.

Posted by Mats W on Apr-06-2006 16:52:

Rebel9. Det �r bra att du visar vart sk�pet ska st�, s� att alla vet vad som g�ller.

Posted by NooN on Apr-06-2006 17:01:

Jose Amnesia vs. Shawn Mitiska - My All (Flash Brothers Remix)

Sweeeeet tune! H�rde den f�rsta g�ngen idag, helt galen l�t!

Posted by RebeL9 on Apr-06-2006 17:30:

quote:
Originally posted by Mats W
Rebel9. Det �r bra att du visar vart sk�pet ska st�, s� att alla vet vad som g�ller.

man kan inte vara nog med tydlig ibland

Posted by trancedanne on Apr-06-2006 21:34:

tracklisten kunde vart b�ttre men ser �nd� riktigt nice ut =D blir nog ett k�p sedan

Posted by knomaden on Apr-07-2006 10:01:

Rebel9/Wurre: Jomenvisst. P� samma s�tt som att proffsrecensenter s�llan "s�tter" n�t heller. Omr�stningar visar p� "popularitet", inte kvalitet n�dv�ndigtvis.

Ok, whatever. Kompletterar denna tr�d med Armin "in his own words" (klippt fr�n de tv� senaste nyhetsbreven):

AVB News April 2006:

"Also last week I finished mixing ASOT 2006. It will be the third time this compilation will be released. It was really hard to choose from all the great records out there so I decided to go for a concept this time. Disc 1 is called "On the Beach" and Disc 2 "In the club". Summer is approaching and I had a lot of great summer records (like Sunlounger, Shipwrecked, Edge of Space & some excellent new vocal records) but also a lot of really good trance records that I couldn't resist putting on. It was a lot of fun compiling this new double compilation. Personally I'm very happy with the result and I hope this will make your summer even better! The double cd will be released in many countries that also released the 2004 and 2005 editions. For the first time you will be able to buy the whole compilation on iTunes as well."

AVB News March 2006:

"This is also the month where I'm compiling ASOT 2006. I have a lot of new great music I'm looking forward to share. Compiling a compilation can be harder than making an artistalbum because the story of the mix has to be right. So all I do the whole day is listen to music. My mood changes a lot and it's very hard to make a decision. But all tracks have to fit in the story, even if that means dropping some of the biggest tracks."

--

OK, den kommer ut p� iTunes allts�. Nice. F�r v�l vara det s�ttet att f�nga upp Arksun - Arisen i v�ntan p� b�ttre tider d�.

Meet ya "in da club" or "at da beach" d�, boyz&galz.

Posted by SkooB_E on Apr-07-2006 15:14:

Nytt fr�n Envio? Skulle inte han l�gga ner trance:n � satsa helt p� house? N�ja, kommer bli grymt intressant � h�ra vad han har kn�pat ihop den h�r g�ngen!

Posted by Joe Nas on Apr-07-2006 16:22:

n�n som har Arksun - Arisen som sample lr n�t ? har missat o fixa den, lyssnar aldrig p� asot o s�nt s� jag vet inte om alla l�tar som jag inte f�tt tag p� �n

Posted by knomaden on Apr-07-2006 17:39:

Joe Nasty: Den finns med p� Above & Beyond Trance around the World #99, har inget litet sample. Hela Arksun Guest Mix fr�n den editionen v�rd att f�nga upp! Mycket stark.

Det �r iaf d�r jag �r h�nvisad f�r diggandet .

http://aboveandbeyond.nu/v2/ab-play..._getnewstitle=8

Mixen g�r att ladda ner fr�n www.mixes.dj.

http://www.mixes.nl/www/downloads/l..._the_world_099/

Enjoy!

--
EDIT: Kollade upp l�nken, den verkar vara d�d g�llande deras server d�r mixen skulle ha funnits . Anyways, that's it. 17 april f�r release av Armin-CDn iaf.

Posted by ice_key on Apr-14-2006 14:34:

Helt fantstiskt bra skiva... valet st�r mellan denna och isos 5 :S

B�da �r lika bra :O

Posted by knomaden on Apr-18-2006 12:07:

Alla l�tar g�r att provlyssna som registered user p� 4djsonly (streamat 31kbps .wma, motsvarar v�l ungef�r 64kbps .mp3 med lite god vilja i ljudkvalitet - tillr�ckligt f�r att bilda sig en uppfattning, i alla fall);

http://www.4djsonly.com/4DJ/index/p...roductID=100533

Peace,
Anders

Posted by zoric on Apr-18-2006 13:10:

Kolla:

http://www.astralmusic.com/en/cdcat...aseType=%25&dv=

H�r kan man lyssna igenom alla l�tar, hela l�tarna ocks� men i d�lig kvalit�.

N�gra bra l�tar finns det allt, �ven om det mesta inte �r i min smak