TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Waar is de tijd toch gebleven????
Pages (2): [1] 2 »
Waar is de tijd toch gebleven????
Ralphie B. - Massive
Ultravibe - choose freedom
Net een cd'tje bovengehaald van vroeger
AVB - lost in Motion
Als ik deze muziek luister dan krijg ik de grootste opwelling van vreugde sinds 5 jaar geleden ofzo.
Ongelofelijk wat een rush ik krijg
Nostalgie tot en met 
Mjah, lang niemeer hier geweest, moest het effe kwijt
Damn music was great back then!!!
Keep on moving people!
*yawn*? 
hahaha
da was even een opwelling 
is dat niet Fire & Ice - lost emotions?
dat vind ik iig super!
vroeger was het allemaal beter he
ge hebt wel een punt imo 
Twas ne goeien tijd inderdaad 
Vroeger al beter, ge kunt da maar zeggen als ge stokoud zijt gasten 
Ik vind nu eigenlijk beter dan vroeger
Van vroeger kan ik nie veel zeggen, in feite, ik volg het nog niet lang genoeg, maar ik vind het alleszinds nu enorm goe!
2003 steekt er voor mij bovenuit
Voor de rest ist allemaal wel nog 'ok'
Salt Tank - Eugina 2000 
Vergelijken blijft moeilijk, h�.
Ik moet zeggen dat er vandaag de dag toch ook veel boeiends uitkomt.
Awel ik moet zeggen, sinds dak de trance sinds kort weer wa begin te volgen moet ik zeggen da er enorm goeie schijven uitkomen.
Jammer genoeg kunt ge die hier bijna nergens horen.
| quote: |
| Originally posted by CygnusX Ik vind nu eigenlijk beter dan vroeger |
Daar kan ik mij wel bij aansluiten. Het is imo niet zo dat het vroeger beter was dan nu. Vroeger was het goed en nu is het ook goed, maar dan anders
. Vandaag de dag komen er meer dan voldoende goede nummers uit en trance blijft mij dan ook boeien.
Indeed it was, ik kan dat enkel maar beamen... Geef mij gerust nog veel meer tracks zoals rond de eeuwwisseling, ipv al die naar mijn mening flauw afkooksels en 'halve' (half �chte trance, half house/progressive) trance tunes van tegenwoordig 
Ik vrees dat GEEN ENKELE track van de laatste vijf jaar ooit de geschiedenis zal ingaan als een 'classic'.
Tracks zoals "Fridge - Paradise", "Veracocha - Carte Vlanche", "Push - Universal Nation", "Fire & Ice - Lost Emotion", "System F - Out Of The Blue", "Aquaplex - Brightness", "Energy 52 - Cafe Del Mar", etc komt ge niet meer tegen, alles lijkt zo sterk op elkaar en de diversiteit in trance die ik altijd zo beaamde is verloren gegaan 
Artiesten zoals Fridge, (vroegere) Ferry Corsten, (vroegere) Rank 1, (vroegere) Fire & Ice, Dumonde, Green Court, Junk Project, Shokk, Flutlicht, etc... hadden eigenlijk ALLEMAAL hun eigen, zeer herkenbare 'sound' en stijl. Nu: niemand zou ge nog �cht kunnen herkennen in een set (zonder tracklist van tevoren). Ik ga voorzichtig zijn en zeggen BIJNA niemand.
E�n ding is er wel op verbeterd: de kwaliteit van de productie. Da's dan ook het enige in mijn ogen, en dat zou ge dan nog kunnen toeschrijven aan de evolutie van de technologie. Voor velen maakt dit misschien het verschil uit, maar voor mij dus geen jota. Ik ben een melodie-en-climax-man, da's waar trance voor mij eigenlijk om draait 
Nu ja, in mijn buurt zelf is er op zich ni zoveel veranderd... Leuven heeft altijd ENORM gezogen op gebied van trance-aangelegenheden en uitgesproken liefhebbers 
| Originally posted by Icone Tracks zoals "Fridge - Paradise", "Veracocha - Carte Vlanche", "Push - Universal Nation", "Fire & Ice - Lost Emotion", "System F - Out Of The Blue", "Aquaplex - Brightness", "Energy 52 - Cafe Del Mar", etc komt ge niet meer tegen, alles lijkt zo sterk op elkaar en de diversiteit in trance die ik altijd zo beaamde is verloren gegaan ![]() Artiesten zoals Fridge, (vroegere) Ferry Corsten, (vroegere) Rank 1, (vroegere) Fire & Ice, Dumonde, Green Court, Junk Project, Shokk, Flutlicht, etc... hadden eigenlijk ALLEMAAL hun eigen, zeer herkenbare 'sound' en stijl. Nu: niemand zou ge nog �cht kunnen herkennen in een set (zonder tracklist van tevoren). Ik ga voorzichtig zijn en zeggen BIJNA niemand. |
| Originally posted by Icone Indeed it was, ik kan dat enkel maar beamen... Geef mij gerust nog veel meer tracks zoals rond de eeuwwisseling, ipv al die naar mijn mening flauw afkooksels en 'halve' (half �chte trance, half house/progressive) trance tunes van tegenwoordig ![]() Ik vrees dat GEEN ENKELE track van de laatste vijf jaar ooit de geschiedenis zal ingaan als een 'classic'. Tracks zoals "Fridge - Paradise", "Veracocha - Carte Vlanche", "Push - Universal Nation", "Fire & Ice - Lost Emotion", "System F - Out Of The Blue", "Aquaplex - Brightness", "Energy 52 - Cafe Del Mar", etc komt ge niet meer tegen, alles lijkt zo sterk op elkaar en de diversiteit in trance die ik altijd zo beaamde is verloren gegaan ![]() Artiesten zoals Fridge, (vroegere) Ferry Corsten, (vroegere) Rank 1, (vroegere) Fire & Ice, Dumonde, Green Court, Junk Project, Shokk, Flutlicht, etc... hadden eigenlijk ALLEMAAL hun eigen, zeer herkenbare 'sound' en stijl. Nu: niemand zou ge nog �cht kunnen herkennen in een set (zonder tracklist van tevoren). Ik ga voorzichtig zijn en zeggen BIJNA niemand. E�n ding is er wel op verbeterd: de kwaliteit van de productie. Da's dan ook het enige in mijn ogen, en dat zou ge dan nog kunnen toeschrijven aan de evolutie van de technologie. Voor velen maakt dit misschien het verschil uit, maar voor mij dus geen jota. Ik ben een melodie-en-climax-man, da's waar trance voor mij eigenlijk om draait ![]() Nu ja, in mijn buurt zelf is er op zich ni zoveel veranderd... Leuven heeft altijd ENORM gezogen op gebied van trance-aangelegenheden en uitgesproken liefhebbers |
Niet akkoord. Wat met platen als Whiteroom - Whiteroom, Randy Katana - In Silence (Txitxarro Remix), Tranquility Base - Razorfish... Dat zijn toch platen die bij op het lijstje van 'classics' komen, ook al hebben ze niet dezelfde sound als vroeger.
| Originally posted by Push2005 Ik vind die oude tunes ook wel cool; maar ik kan alleen maar vaststellen dat geen enkele producer nog de moeite doet om zoiets na te streven... |
| Originally posted by Icone Ik ben een melodie-en-climax-man, da's waar trance voor mij eigenlijk om draait ![]() |
Afgelopen zondag deed me beseffen dat mijn favoriete sound nog steeds de dream trance is van een paar jaar terug.
Twice As Nice - Overture (Rocking With)
H�t voorbeeld bij uitstek.
Op zich een vrij eenvoudige plaat, maar o zo smooth en warm. Prachtig.
| Originally posted by Synthesia Ik ook, en toch vind ik dat er de laatste jaren zo veel prachtige nieuwe melodische platen zijn uitgekomen. Der zijn vele tracks die persoonlijke klassiekers zullen zijn onder velen onder ons maar die misschien niet door iedereen als een classic zouden bestempeld worden, in mijn geval als ik wat recentere platen mag noemen, 2004: Nu NRG - Free Fall, Yamakasi � In My Mind, Above & Beyond � No One On Earth (Gabriel & Dresden Remix), Tilt - The World Doesn't Know 2005: First State - First State, Ayu - Appears (Armin Van Buuren's Sunset Dub Mix), Perasma - Swing 2 Harmony 2006: Kuffdam & Plant - The Dream Makers Zou der bij velen niet gewoon een nostalgie zijn naar vroegere tijden, ook al waren die daarom niet beter. Het is wel een feit in de psychologie van de mens dat men altijd mooier terug blikt over aagenaame gebeurtenissen in het verleden dan dat ze toen ook in de realiteit waren. En als ge constant alleen maar hunkert naar het verleden en het niet meer ziet zitten in de toekomst dan zul je u ook niet meer zo amuseren op hedendaagse gebeurtenissen. |
Ik moet me ook bij icone aansluiten...
Algemeen en objectief gezien klopt het denk ik niet dat trance vroeger beter was als vandaag, maar trance heeft mijn zieltje wel verloren: Door inderdaad het stillekes minder belangrijk worden van breaks en melodietjes. In't begin toen er nog maar net een beta forum was liep er een thread "trance om een traantje bij weg te pinken". Ik zou op deze moment niks van de laatste paar jaar kunnen bedenken dat hierin past
Pure uplifting trance zit nu echt op een doodlopend spoor zoals ik het nu aanvoel. Trance heeft een radicale verandering ondergaan en is(naja 'is'...) kleurlozer en emotie-armer geworden, door allerlei invloeden van andere genres.
| Artiesten zoals Fridge, (vroegere) Ferry Corsten, (vroegere) Rank 1, (vroegere) Fire & Ice, Dumonde, Green Court, Junk Project, Shokk, Flutlicht, etc... hadden eigenlijk ALLEMAAL hun eigen, zeer herkenbare 'sound' en stijl. Nu: niemand zou ge nog �cht kunnen herkennen in een set (zonder tracklist van tevoren). Ik ga voorzichtig zijn en zeggen BIJNA niemand. |
| Originally posted by Push2005 2003 steekt er voor mij bovenuit ![]() |