TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Zomerfestivals in BE
Zomerfestivals in BE
Had zelfde thread al is paar weken geleden gepost, maar is door db crash van swamper naar de verdoemenis gevlogen:
Lets kick of met 10 days off (14 juli tot 24 juli (tijdens de gentse feesten ^^))
Line-up atm:
Ellen Allien & Apparat (D, live)
Tomas Andersson (Zwe, live)
Miss Kittin & The Hacker (F)
David Guetta (F)
Adam Beyer (Zwe)
Nathan Fake (GB, live)
Carl Craig (VS)
Voom Voom (D)
Prins Thomas (No)
�me (D)
Switch (GB)
Jazzanova (D)
Todd Terje (No)
Tiefschwarz (D)
Hell (D)
Digitalism (D)
ziet al gewledig vet uit, tis kiezen tss dour en 10 days off
Verder info: 10 days Off
Dour 13-16 Juli
wat namen:
* Kill Your Idols (Hardcore, USA)
* Roni Size & Mc Dynamite (Drum'n'bass, Uk)
* Andy C (Drum'n'bass, Uk)
* Miss Kittin (Electro, Fr)
* Puppetmastaz (Hip-Hop, Ger)
* Tiken Jah Fakoly (Reggae, C�te d'Ivoire)
* Elephant Man (Reggae, Jama�ca)
* DK7 (Techno/New Wave, Suede / Irlande)
* Bonobo live (Downtempo, Uk)
* Ignite (Punk/Hardcore, USA)
* Nathan Fake (Electro/Techno, Uk)
verder lijst staat op dourfestival.be tis echt te zot om allenamen over te nemen. Tziet er in ieder geval absurd gelikt uit
Werchter 29 juni - 2 juli
Line-up:
Laurant Garnier
Roger Sanched
Vitalic
Tiga
Muse
Depeche Mode
Super Discount
and many more, ziet zeker meer dan dik in orde uit en is de klassieke opener voor mij persoonlijk van het zomerseizoen
BBQ ahoi
Meer info op Rockwerchter.be
feel free to add other festivals, anyhow laat de zomer maar komen !
| quote: |
| Originally posted by Wildfir3 www.zomerfestival.be ! |
Pukkelpop 17-19/08
Massive Attack, Pendulum, Roni Size, Daft Punk, Infadels, Babyshambles, Millencolin, Beck, Pearl Jam, Tiga, Fear Factory, Nickelback, Soulfly, The Dresden Dolls, Coldcut, ...
Graspop 23-25/06
Guns N' Roses - Korn - Mot�rhead - Soulfly - Saxon - Cradle Of Filth - Alice In Chains - Lacuna Coil - Opeth - My Dying Bride - The New York Dolls - Stone Sour - In Flames
TW Classic 08/07
BRYAN ADAMS, STING, SIMPLY RED, SIMPLE MINDS, ROXY MUSIC, ARSENAL
Marktrock 13-15/08
Pet Shop Boys, Stereo Mc's, De Dolfijntjes XXXL, Natalia
Lokerse Feesten 4-13/08
TEXAS, MADNESS, HEATHER NOVA
Dour Festival 13-17/07
Kill Your Idols (usa) - Roni Size & Mc Dynamite (gbr) - Andy C (gbr) - Miss Kittin (fra) - Puppetmastaz (deu) - Tiken Jah Fakoly (civ) - Elephant Man (jam) - DK7 (irl / swe) - Bonobo live (gbr) - Ignite (usa) - Nathan Fake (gbr) - The Haunted (swe) - The Datsuns (nzl) - T. Raumschmiere live (deu) - Shelter (usa) - Ed Rush & Optical (gbr) - High Tone (fra) - Groundation (usa) - Bauchklang (aus) - Birdy Nam Nam (fra) - Swayzak live (gbr) - The Whitest Boy Alive (deu) - Erlend Oye dj set (nor) - WhoMadeWho (dnk) - Les Trois Accords (can) - Black Bomb A (fra) - Fonky Family (fra) - ...
Feest in het Park 25-27/08
The Datsuns, Audio Bullys
| Originally posted by Wildfir3 www.zomerfestival.be ! |
Pukkelpop
17, 18 & 19/08
VVK: All-in dagtickets kosten 57 euro (vrijdag / zaterdag), 60 euro (donderdag) of 113 euro voor 3 dagen in voorverkoop. Vergeet niet dat de camping, treinreis en busticket (De Lijn) inbegrepen zijn in je ticket!
Radiohead - Daft Punk - Massive Attack - Beck - Audioslave - Millencolin - Fear Factory - Zita Swoon - DJ Shadow - Baby Shambles - Pennywise - Michael Franti & Spearhead - Tiga - Scissor Sisters - Ministry - The Magic Numbers - The Frames - Coldcut - Ojos De Brujo - Sick Of It All - Roni Size - !!! - Broken Social Scene - Infadels - Erol Alkan - Calla - Blindside - Mew - Digitalism - Randy - Regina Spektor - Lindstrom + Prins Thomas - Delays - Tunng - Burst - Envelopes - Archie Bronson Outfit - Joris Voorn -White Rose Movement. Meer namen later!
Tiga, Erol Alkan, Mylo, Digitalism, Lindstrom & Prins Thomas lijken mij nog wel leuk om te gaan. Hopelijk vallen ze een beetje op dezelfde dag.
FEEST IN HET PARK - 25, 26 & 27/08
Calexico - Ozark Henry - Audio Bullys
- Guru's Jazzmatazz ft. Superproducer Solar & Doo Wop - Derrick May - The Datsuns - Jamie Lidell - El Tattoo Del Tigre - Vive La F�te - Anthony B - T. Raumschmiere Live
- Saul Williams - Etienne De Crecy (DJ-Set Superdiscount)
- Das Pop - Youngblood Brass Band - 't Hof Van Commerce & Friends - Mouse On Mars - Postman - Absynthe Minded - Jack De Marseille - A Brand - Discobar Galaxie - The Neon Judgement - Triggerfinger - The Muts - Mo & Grazz - DJ 4T4 & Tom Derie - Internationals - Skeemz - The Dominators (T-Quest vs Jan Van Biesen)
- Millionaire Soundsystem - Experimental Tropic Blues Band
Ik denk wel dat ik eens ga gaan voor de Audio Bullys en hopelijk moeten Etienne, Raumschmiere en The Dominators die dag dan ook draaien.
Men 2de festival van de zomer gaat dit weekend van start met Dour. Zot weekend donderdag werken tot kwart voor 5, derna richting dour, smorgens weer naar huis => 8.30 tot 16.45 weer werken en terug naar dour.
Volledig geradbraakt prolly maar goed, donderdag is nl echt niet te missen
-Anthony Rother
-Ellen Allien
-Planet Pendulum dj set
-Andy C
-DK7
-Nathan Fake
oh boy oh boy !!!!!
| Originally posted by Eagle` Men 2de festival van de zomer gaat dit weekend van start met Dour. Zot weekend donderdag werken tot kwart voor 5, derna richting dour, smorgens weer naar huis => 8.30 tot 16.45 weer werken en terug naar dour. Volledig geradbraakt prolly maar goed, donderdag is nl echt niet te missen -Anthony Rother -Ellen Allien -Planet Pendulum dj set -Andy C -DK7 -Nathan Fake oh boy oh boy !!!!! |
| Originally posted by Eagle` Dour was AF |
, mor geen idee hoe hij is tbh
vorig jaar of 2 jaar geleden op Marktrock vond ik die geweldig
Kga overmorgen naar 10 days...
VOORUIT - BACARDI BEATS ROOM
Jona
Chelonis R. Jones (live)
Booka Shade (live)
DJ T.
M.A.N.D.Y.
VOORUIT - MINE WHITE ROOM
Sigi
Kate Wax (live)
Shameboy (live)
Chicken Lips
VOORUIT - BALLROOM
Dirty Dancing special
Stephen
Compuphonic (live)
Sweatshop
Spiritcatcher (live)
Cosy Mozzy
ICC
Franco Cangelli
Magda
Troy Pierce (live)
Matthew Dear (live)
Richie Hawtin
WOEI
Review volgt vrijdag in de party review thread 
| Originally posted by Push2005 Ben je naar Junkie XL geweest? Kzou die eigenlijk graag es willen zien live , mor geen idee hoe hij is tbhKheb een kort interviewke met em gezien op JimTV |
)| quote: |
| Originally posted by Eagle` @ Teleslet forum [/i][/b] Apart Dour voor mij, was bovendien mene eerste ervaring met dit festival. Donderdag maar tot 3 uur kunnen blijven vanwege vakantiejob, weer naar huis om vrijdag te werken en savonds weer naar Dour voor de resterende dagen. Kmoet zeggen very ace festivalleke. Donderdag toch absolute hoogtepunt, hoewel ik vroeg door moest =/. En vaste *knal aka we schakkelen een visteske hoger*waarde op het festival was toch steeds de D 'n B gigs op Eastpack stage Pendulum was begin van dour voor mij en hoewel ik door omstandigheden maar het laatste half uurtje heb kunnen meemaken (lees chicas kregen hun tent niet op en moest meehelpen) was het toch direct al meteen genieten, ook met andy C. later. Andy Rother vond ik dan weer een tegenvaller in Dance Hall, wat later werd goed gemaakt door Allen Alien, mar stukje gezien aangezien het tijd werd voor de Borden Community man, en hoewel weinigen (veel volk die weg ging) Nathan's werk konden apprecieren vond ik het een echt relax live-gigje van Fake. Het was ogen toe en de soundscapes in je opnemen, met soms d 'n b stukjes (D 'n B was toch wel de rode draad voro mij op Dour). Toch wel prachtig optreden imo (wel schandelig da ie zo weinig tijd kreeg, denk niet dat het meer dan 50 minuten geduurd heeft). Na Nathan's optreden kwam ik plots men favo girl tegen vooraan , en hebben we nog staan shaken op de (tech)-house/electro sound van Francois K., deze dj set verraste me eigelijk positief, goeie set tbh !Na Francois K. nog klein knalstukje meegepikt op de Eastpack stage met Dillinja & Lemon D ent oen was het spijtig genoeg tijd om huiswaarts te keren. Spijtig dat ik DK7 en Jubnkie XL gemist heb, de uuren lagen wat krap op elkaar, zo beter geweest zijn hadden ze de topnamen van donderdag (voor mij persoonlijk) wat meer verspreid over de rest van de dagen) Vrijdag kan ik kort samenvatten, niks gezien nl. kwam rond 10 ofzo in Dour weer aan s'avonds na een korte nachte slaap en een dag werk en ik ben gewoon in de tent gekropen en ik ben er niet meer uitgekomen, dus no fisherspooner of speedy j & liebing Zaterdag: lang in nest gelegen, in de kalkmijn gaan zwemmen (refreshing +++), colruyt gaan inkopen doen, BBQ, en de vrij laat de wij op. Met schoolpall hip-hop gig in de marquee gezien, slum village (niet echt men ding maar, de turntable-ism van de dj's was wel swet bij momenten. Stukje hextatic meegepikt ook en derna was het weer versnelling of 3 hoger met ed Rush en Optical op de Eastpack stage, manmanman wat was da weer :music:. Spijtig genoeg May niet gezien, te moe Zondag: Hoewel om 8.30 wakker, toch chill dagje, krantje lezen aan de "Last arena", stukje eten, wat rondhangen van stage naar stage, kan me de namen al niet meer herrineren. Rond 7.30 nog plongeke gaan doen met de vrouwen/Pirre/Bijn in de kalkgroeve, how fucking deugd deed dat :bow: Rond 8 uur ofzo dan alleen terug vertrokken naar huis want kmoest werken vandaag. Conclusie, +++ D 'n B was de rode draad doorheen 4(3)-daagse Kalkgroeve (spijtig van ongeval thou =/ ) Sfeer Colruyt freakin' close Camping dicht tegen de wei Bagcontrol @ entrance Heb je flessen of blikjes mee ? Nee, k looooooooooooop maar door, eh ?????? :rofl:--- MAAR 1 Minpuntje, WTF @ STOF man , ik was stof aant eten bij momenten. Zondagavond zag ge het bordje "La Petite Maison dans la Prairie" bijna niet mer staan gelijk vol stof lagSoit 1 grote conclusie tot volgend jaar Dour ![]() |
Was het Speedy J & Chris Liebing live? Dan hebt ge niks gemist! Vorig jaar naar I Love Techno naar weest kijken. Echt slecht! Speedy J en Liebing apart zijn veel beter. Speedy J live is ook echt de moeite, die zou ik nog wel eens willen zien. Maar samen met Liebing, no thx!
| Originally posted by Eagle` in de kalkmijn gaan zwemmen (refreshing +++) |
| Originally posted by Phortastic Kga overmorgen naar 10 days... VOORUIT - BACARDI BEATS ROOM Jona Chelonis R. Jones (live) Booka Shade (live) DJ T. M.A.N.D.Y. |
| Originally posted by FUSyke Ik ben nog aan het overwegen om naar Booka Shade te gaan. |
| Originally posted by Phortastic Kga overmorgen naar 10 days... |
| Originally posted by TOR Allez, Gent is plots toch niet te ver |
Kalkgroeve (spijtig van ongeval thou =/ ) |
| Originally posted by TOR Allez, Gent is plots toch niet te ver |
Deze nacht naar 10 days off geweest. Rond middernacht binnengekomen, zaaltje was juist aan het vullen. Denk dat het dj jona was (die kerel kan trouwens h��l degelijk plaatjes draaien) tot 1u40 of zo, dan een half uurke naar ��n of andere zwarte geluisterd die live zong, ni slecht ni goe. Booka Shade is begonnen rond 2u10, zoals verwacht met Night Falls, gevolgd door tresspass 06. Toen stond de zaal al op zijne kop natuurlijk. Awel tis den eerste keer dak in de vooruit kom en ik moet zeggen, zalige locatie, cool volk, super ambiance, kortom ik ga vanavond terug

Booka shade was idd nice. Super sfeer ook. Voor herhaling vatbaar.