TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Sista minuten resa någon?

Posted by toka on May-03-2006 08:51:

Arrow Sista minuten resa någon?

Tjoo!

Sitter o letar efter nån schysst och billig sista minuten resa 1 vecka här, Tänkte åka nästa vecka, frågan är var det är varmast just nu, Funderar på kanarieöarna eller grekland. Någon annan som tänker dra iväg oxo här?

Posted by Dahl on May-03-2006 14:37:

Grekland har inte någon jättevärme just nu. Jag befinner mig ett par mil ifrån grekiska gränsen och här är de +8 och regn sedan fyra dagar...

Vad är syftet med resan då? Bara sola eller se nya länder?

Posted by SteveTranz4ever on May-03-2006 14:37:

Ja kanarieöarna är ofta varma för det kommer varmluft från Afrika/Sahara öknen...

Cypern är också en ö som blir väldigt varm även fast det är en ö...

Ska du leva billigt så rekomenderar jag Bulgarien eller nån alla de underbart fina Grekiska öarna...
Santorini ska va fint som fan !
Ios är ju lite mer party party.

Posted by zoric on May-03-2006 14:43:

Mykonos.

På sommaren handlar det mycket om Mykonos och min syster och hennes kompisar var på Cavo Paradiso för två år sen (Iofs i Juli) men de sa att det var riktigt bra.

Om du inte hittar något kan du väl vänta med att åka någonstans istället för att stressa?

Posted by benni on May-03-2006 19:57:

quote:
Originally posted by Dahl
Grekland har inte någon jättevärme just nu. Jag befinner mig ett par mil ifrån grekiska gränsen och här är de +8 och regn sedan fyra dagar...

Vad är syftet med resan då? Bara sola eller se nya länder?

var exakt befinner du dig?

Posted by zoric on May-03-2006 20:05:

Makedonien?

Posted by benni on May-03-2006 20:32:

quote:
Originally posted by zoric
Makedonien?

jag gissar bulgarien

Posted by Dahl on May-04-2006 17:33:

Befinner mig i Kosovo just nu.
Har en del folk som åker ner till Grekland dagligen, men de är klart, här uppe i bergen så är de betydligt kallare

Posted by zoric on May-04-2006 17:47:

I Serbien & Montenegro finns det en rad olika erbjudanden som man kan gå igenom för antingen Grekland eller Bulgarien.

Under senare år serberna inte åkt till Montenegro som vanligtvis är deras destination under sommrarna. Man har istället valt att åka till billigare ställen (Mycket riktigt, Billigare ställen) än Montenegro som är svindyrt, både för människorna som bor i Serbien och för de som kommer ner varje år på besök.

Nu är du ju iofs i Kosovo och det kanske inte finns så stort utbud av Serbiska tidningar eftersom albanerna i stort sett har tagit Kosovo. Men jag vet att det finns en rad annonser i tidningarna där du kan ta och titta på resor, och det skall finnas sista minuten resor så att säga.

Hur går det för dig på Kosovo och vad gör du egentligen där?

Posted by benni on May-04-2006 21:19:

quote:
Originally posted by zoric
I Serbien & Montenegro finns det en rad olika erbjudanden som man kan gå igenom för antingen Grekland eller Bulgarien.

Under senare år serberna inte åkt till Montenegro som vanligtvis är deras destination under sommrarna. Man har istället valt att åka till billigare ställen (Mycket riktigt, Billigare ställen) än Montenegro som är svindyrt, både för människorna som bor i Serbien och för de som kommer ner varje år på besök.

Nu är du ju iofs i Kosovo och det kanske inte finns så stort utbud av Serbiska tidningar eftersom albanerna i stort sett har tagit Kosovo. Men jag vet att det finns en rad annonser i tidningarna där du kan ta och titta på resor, och det skall finnas sista minuten resor så att säga.

Hur går det för dig på Kosovo och vad gör du egentligen där?

Dahl är inte trådstartaren

Posted by zoric on May-04-2006 21:26:

Wow

Tack

Posted by Dahl on May-06-2006 05:25:

Hehe, sant. Jag var inte trådstartaren och jag behöver ingen sistaminuten resa just nu, kanske en hem till sverige om det skulle vara möjligt

Jag är anställld av försvarsmakten och jobbar just nu med utlandsstyrkan, vi har drygt 350 soldater här nere och kommer till sommaren att utöka styrkan till runt 450.
Jobbar på de mekaniserade skyttekompaniet som gruppchef.

Blev väldigt mycket offtopic nu i den här tråden men du frågade så jag måste ju svara

Posted by Smeagol on May-06-2006 15:44:

Re: Sista minuten resa någon?

quote:
Originally posted by toka
Tjoo!

Sitter o letar efter nån schysst och billig sista minuten resa 1 vecka här, Tänkte åka nästa vecka, frågan är var det är varmast just nu, Funderar på kanarieöarna eller grekland. Någon annan som tänker dra iväg oxo här?

Nu när du säger det skulle jag verkligen inte banga för lite värme sol och bad! Kan vi hitta nåt billigt till en schysst strand så...
Du kan väl pm:a om du inte bestämt dig redan.