TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- je wilt gaan draaien: wat hebbie allemaal nodig??
Pages (2): [1] 2 »
je wilt gaan draaien: wat hebbie allemaal nodig??
Gisteravond ff met dubbink op bezoek geweest, id is er al wel langer, maar ook wij willen het draaien toch eens proberen (ook wegens frustraties over de beroerde kwaliteit in de lokale 'places not 2b'
maar ja.... hebben wij spullen: nope..
om daarom de kosten beperkt te houden besloten dat ALS we iets gaan doen, eerst dit samen te doen...
maar WAT heb je daarvoor nodig??
sowieso 2 draaitafels en een mengpaneel verwacht ik zo
maar wat voor een andere toebehoren heb je nodig? (ook kabels, connectors e.d.)
wat kost dit??
versterker zal ook wel nodig zijn, maar dat weten wij dus niet precies, dus WAT HEBBEN WE SOWIESO NODIG, en waar kan dit het beste aangeschaft worden??
Welke apparaten zijn voor een redelijke prijs goed (kwaliteit/prijsverhouding gezien dus)?
het lijkt me logisch om wel gangbaar spul te hebben. Hier is dan ook nog vanaf te komen als het niets wordt (die kans bestaat ook natuurlijk)
wat kost een gemiddelde plaat trouwes?? (ook wel van belang)
waar moet ik op letten bij aanschaf van draaitafels (details dus, naalden e.d. ==>> hoe vaak moeten die vervangen worden?)
ok, dit lijkt me eerst wel genoeg lijkt me zo
neeeej, toch niet. waar kan ik gebruikt het beste naar zoeken en waar vind ik dat spul uberhaupt?
greetz kolkiewolkie (& rubdub)
ik weet der zelf nie echt veel vanaf, mar uuh.. versterker idd, en vergeet niet dat je bijna altijd nog elementen derbij moet kopen die ook redelijk duur zijn (duurder dan je verwacht iig).. uuh platen kosten over het algemeen 25 piek.. en ik zou voor 2de hands of voor b merk draaitafelstjes gaan (reloop bv) ..
| quote: |
| Originally posted by TimeportE en vergeet niet dat je bijna altijd nog elementen derbij moet kopen die ook redelijk duur zijn (duurder dan je verwacht iig |
Wat je zou kunnen doen
Hi Kolkie,
Kijk, als je wilt gaan draaien dan is het toch wel verstandig om een beetje "bekend" materiaal te kopen, wat beter verkoopt als je besluit om er toch maar vanaf te stappen. Ik heb hieronder een lijstje gemaakt van wat mij een goede startset lijkt.
Draaitafels, Gemini pt-500 II, goede stevige DD tafel; 2*670 = 1340,-
(bron: http://www.schreeven.nl, hier zijn ze trouwens wat duurder, ik heb ze voor 650 gezien)
Elementen, Stanton 500 AL MK II; 2*99 = 198,-
(bron: http://www.feedback.nl),
Mixer, Behringer DX 500, perfect ding, heb hem zelf ook en Little Theseus ook; 360,-
(bron: http://www.feedback.nl),
Speakers; voor 200 piek heb je redelijke 2-weg speakers
Versterker; als je geluk hebt voor 50 piek bij de Habbekrats.
Bekabeling; minder dan 25 piek.
Ik hoop dat ik je hiermee een beetje op weg heb geholpen.
Greetz,
Blighty
Re: Wat je zou kunnen doen
| Originally posted by blighty [B] Speakers; voor 200 piek heb je redelijke 2-weg speakers |
Re: Re: Wat je zou kunnen doen
Hi,
| Originally posted by Blik als je goed zoekt kun je voor �70 2 3 wegspeakers kopen met 400 Watt vermogen |

Re: Re: Re: Wat je zou kunnen doen
| Originally posted by blighty Hi, Ja, echt troep ja,..moet wel een beetje klinken, vermogen is niet alles ![]() Greetz, Blighty |

kheb dus liever goed gebruikt dan slecht nieuw
(goed vind ik qua boxen: JBL bijvoorbeeld)
en mbt draaitafels, dur was zon thread over een tijdje geleden... technics SL 1200 MK nogwat ofzo. wat kosten die en zijn die een beetje goed?? (meen dat die ook iets van 600/stuk kosten)
voor de lui die gereageerd hebben: alvast bedankt
greetz kolkiewolkie
Hi
Hi,
De Technics kosten circa 1700,- per stuk en volgens veel mensen (inclusief ik) zijn het de beste tafels ter wereld.
Greetz,
Blighty
Re: Hi
| Originally posted by blighty Hi, De Technics kosten circa 1700,- per stuk en volgens veel mensen (inclusief ik) zijn het de beste tafels ter wereld. Greetz, Blighty |
hey luitjes,
allemaal so far, bedankt voor alle reacties
super allemaal,
nu nog s ff een beetje rondneuzen op het internet om wat dingetjes te vergelijken enzo.....
GreetZ RubDub (en Kolkiewolkie)
hey
wat ook handig is:
zorg dat je connecties krijgt, niet alleen voor het eventueel draaien op een locatie ergens, maar ook voor je apparatuur. ik koop mijn spullen van iemand die een klein bedrijfje runt in geluid en licht. dus gewoon alles wat er in een dis..slaapkamer thuishoort!
. Daardoor kan ik mijn spullen tegen iets boven de 'groothandelprijs' kopen en ik koop ik mijn platen nu zonder BTW! Dus zorg dat je vriendjes wordt met zo'n iemand! Dat scheelt je veel geld!
Grtz, DJ Bazz (a.k.a. DJ Nightdude)
| Originally posted by DJ Bazz Daardoor kan ik mijn spullen tegen iets boven de 'groothandelprijs' kopen en ik koop ik mijn platen nu zonder BTW! Dus zorg dat je vriendjes wordt met zo'n iemand! Dat scheelt je veel geld! Grtz, DJ Bazz (a.k.a. DJ Nightdude) |
| wat heb je nodig om dj te zijn? |
www.richersounds.nl
Bij die winkel hebben ze 1210's voor ongeveer 1200.-
en ook versterkers van topmerken voor een prikkie, ze stunten gewoon met oudere modellen, maar dat maakt niet uit want zijn de djs dit jaar beter dan 2 jaar geleden? lijkt me nie iig....
Je kunt ook altijd nog proberen op een veiligs site een complete set the scoren.. bij www.ebay.nl hebben ze vaak de wat goedekopere draaitafels, soundlab, reloop etc etc en op www.ricardo.nl verkopen ze onder electronica sectie vaak de complete mik mak in eens.. mocht je daar interesse in hebben heb je meestal een goede kans om de hoogste bieder te zijn aangezien de meeste aanbieding zonder enkel bod na een week (of 2) weer weg zijn..
Mja en skills.. zoals ons menneke zonet al zei.. oefenen oefenen en oefenen is de key.
| Originally posted by DJ Bazz ik koop ik mijn platen nu zonder BTW! Dus zorg dat je vriendjes wordt met zo'n iemand! Dat scheelt je veel geld! |
| Originally posted by aphex Hmm volgens mij bedoel je dit niet zo, want als dit wel zo is dan betaald de gene die inkoopt voor jou de btw wel en jij niet, lekker lullig voor die gene :P Hij lijkt me logischer als je bedoelt dat je nu voor een prijs die vergelijkbaar aan een normale verkoop prijs zonder btw platen kan aanschaffen :P |
Platen kopen op et internet is een stuk goedkoper.
Op www.only-djs.com en www.dancegrooves.com liggen de meeste platen gemiddeld (!) tussen de 8 en 10 euro, betaal je met een creditcard kost bezorgen je maar 5 euro.
Over apparatuur zal ik nog wel wat posten wat ik ervan denk dan. Alleen heb ik nu ff geen tijd, nogal druk met school 
ik denk niet dat platen op internet kopen zoveel goedkoper is, bij mij in de platenzaak zijn ze net zo duur. Op het internet komen alleen nog bezorgkostenen dat soort gedoe er overheen, maar het grote voordeel is wel dat de platen op voorraad zijn, vaak tenminste.
Kolkie en ik hebben fftjes een beetje rondgeneuzeld,
hieronder wat technics, maar wat vinden jullie ervan?
Type Technics SL-BD22: semiautomatisch model
Met:
antivibratiebasis
servo gestuurde motor
verlichte stroboscooprand
33/45 tpm.
Hxbxd: 9.3x43x37.5 cm.
GreetZ RubDub
| Originally posted by Ruben_Dubbink Kolkie en ik hebben fftjes een beetje rondgeneuzeld, hieronder wat technics, maar wat vinden jullie ervan? Type Technics SL-BD22: semiautomatisch model Met: antivibratiebasis servo gestuurde motor verlichte stroboscooprand 33/45 tpm. Hxbxd: 9.3x43x37.5 cm. GreetZ RubDub |
| Originally posted by TimeportE en dat is dus een belt aangedreven tt.. ik zou toch zeker wel met direct drive gaan beginnen!! |

als ik het vrij vertaal zou ik denken dat bij een belt (=riem) de as vd. platenspeler indirect aangedreven wordt. dit levert dan (theoretisch) altijd een minuscule extra onzekerheid/afwijking op..)
direct drive is dat de as direct aan de as vastzit (ga ik tenminste vanuit, correct me if I'm wrong
greetz kW
hoe het precies zit met de aandrijving weet ik ook niet, direct drive is geloof ik met behulp van magneten en belt-drive met een riem. (iemand betere uitleg?).
maar iig je moet GEEN belt-drive kopen want de riem gaat na een tijd wat losser worden, waardoor je draaitafel een stuk instabieler wordt.
dan moet je je riem dus (weer) vervangen voor een nieuwe. verder kan je met een belt-drive niet (of nauwelijks scratchen). daarvoor is de aandrijving gewoon te slap en gaat de riem bovendien te snel kapot.
Dus koop iig een direct-drive. ik zou niet gelijk de Technics SL 1200 kopen, je hebt immers nog lang niet de vaardigheden om een technics optimaal te benutten. en bovendien kan je het beste leren fietsen op een oude fiets. daardoor wordt je techniek veel beter. en als het draaien je tegenvalt heb je iig minder geld aan je apparatuur uitgegeven. Maar als je heel zeker bent dat je echt wil gaan DJen en je hebt het geld voor een Technics, dan kopen dus. Ook een voordeel is dat de Technics heel waardevast is en niemand doet em weg. En als ze 2ehands te koop staan, dan zijn ze vaak niet in een al te beste staat (degene die em verkoopt doet dat niet voor niets!).
dus koop een draaitafel met iig Direct-drive en deze hoeft niet meteen de SL 1200 te zijn.
owja je zou ook ff een thread openen op het duitse forum voor een goede audiozaak daar. ik heb gehoord dat ze daar goedkoper zijn dan in Ned.
verder nog ff een handige link, waar ik ook heel veel info vandaan heb: Dj Paradise
Direct Drive is gewoon met een motertje en Belt idd met een riem
Voordat ik beetje advies zou kunnen geven zouk eerst bij jezelf nagaan: Hoeveel geld heb je ervoor over????? Houd natuurlijk ook rekening met het aantal platen die je per maand koopt