TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Moisture & Garden producties
Pages (3): [1] 2 3 »
Moisture & Garden producties
Moisture & Garden - Splendor
Eerste collab van de Beta's Vishnu en Moisture 
Artist: Moisture & Garden
Title: Splendor
Version: Original Mix
Genre: Uplifting trance
Length: 6:28
Year: 2006
Size: 14.8 MB
Bitrate: 320 kbps
Download: link
Alle constructieve feedback is welkom!
Moest iemand een remix willen proberen, vraag gerust 
Absoluut niet slecht voor een eerste productie.
Ik heb het nu al enkele keren na elkaar gespeeld en het wordt steeds beter.
Eigenlijk nie veel negatiefs op aan te merken, deze stijl bevalt mij wel! 
Speciale plaat, aan originaliteit ontbreekt het iig niet.
Er is ��n ding dat me stoort: die tamboerijn (zit er al vanaf het begin in), die klinkt te scherp. Slecht voor de oren..
Het hoogtepunt vind ik de baslijn, echt vet 
Ook al zijn er heel wat hoogtepunten.
Luc zal dit waarschijnlijk te Belgisch vinden, maar platen die minimalistisch opbouwen vind ik nog steeds het meest boeiend, gewoon omdat je dan ieder element tot zijn volste recht hoort komen. Al die filters die tegenwoordig worden gebruikt zijn compleet nutteloos en doet een plaat te geforceerd overkomen. Bij jullie is het naturel, het rolt spontaan voort. En daar hou ik erg van.
Zalige titel ook, Splendor.
Klinkt gewoon geweldig in de oren en past perfect bij de plaat: donker maar toch euforisch.
Well done 
Ik heb mijn appreciatie voor jullie werk al uitermate laten blijken op Affexion denk ik 
Ik vind het voor een eerste productie echt ongelooflijk goed gelukt, meer van dat gasten!
Big up!
| quote: |
| Originally posted by TOR Luc zal dit waarschijnlijk te Belgisch vinden, maar platen die minimalistisch opbouwen vind ik nog steeds het meest boeiend, gewoon omdat je dan ieder element tot zijn volste recht hoort komen. Al die filters die tegenwoordig worden gebruikt zijn compleet nutteloos en doet een plaat te geforceerd overkomen. Bij jullie is het naturel, het rolt spontaan voort. En daar hou ik erg van. |
. De baslijn vind ik zeer goed; ideaal van kracht ook; maar de track gaat me toch lichtjes storen naar het midden toe... Ik heb het graag grootser met extra effecten 
)
| Originally posted by TOR Zalige titel ook, Splendor. |
Tof nummer.
Lekker melodieus, net zoals ik het het liefst heb. Qua sound doet het mij van heel ver wat denken aan Cupa - Mass Panic, en dat is iig positief.
Ik vind ook dat nogal wat recente trance te sterk op elkaar lijkt en een gebrek aan een melodie of iets herkenbaar heeft. Maar bv. dit nummer en die recente rmx van Tor tonen dat dit zeker niet hoeft. Waarschijnlijk kunnen er nog wel dingen verbeterd worden (zoals wat Tor zei), maar daar heb ik geen verstand van. De track voelt iig goed aan.
| Originally posted by Shadowkid Ik vind ook dat nogal wat recente trance te sterk op elkaar lijkt en een gebrek aan een melodie of iets herkenbaar heeft. Maar bv. dit nummer en die recente rmx van Tor tonen dat dit zeker niet hoeft. |
Merci voor de feedback!
We zullen de kritiekpuntjes onder de loep nemen en kijken of het idd beter kan en moet.
Shadowkid: good call met die Cupa - Mass Panic, we vonden ook dat de Splendor-melodie een beetje Gareth Emery allures had zowel qua sound als qua notenstructuur op sommige plaatsen 
Er is voorlopig al 1 aanvraag voor een remix.
Maar dat mag meer zijn!
TOR, toevallig geen zin in ne Cosmic Tracer Remix?
Of een Kindred Spirits interpretatie?

Not bad at all 
En als jullie om remixers verlegen zitten mag je mij ook wel ff up hooken hoor, alleen ik nog nooit echt iets degelijks afgemaakt. Maar tis wel leuk om er mee aan de gang te gaan 
welke hardware/software gebruik je? Begint bij mij ook te kriebelen om eens iets te producen...
| Originally posted by diddi welke hardware/software gebruik je? Begint bij mij ook te kriebelen om eens iets te producen... |
Cubase, Reason en FruityLoops, maar die laatste heb ik nog nooit echt gebruikt.
Ik moet Tor gelijk geven, dit is echt een heerlijke track!! 
Op zich hou ik ook wel van die "Belgische" sound, en het nummer zit sterk in elkaar. Alleen qua intro en outro is het misschien niet extreem dj-friendly, maar het is zeker mixbaar. De drive zit dan weer wel goed: ik krijg de eerste minuten echt het gevoel dat deze plaat opbouwt naar een vette break en dikke melodische climax, en dat doet ze ook! Echt een heerlijke melodie en absoluut het soort build-up dat me compleet gek maakt (en dat ik zo vaak mis in de trance van tegenwoordig).
Enig minpunjte misschien is dat de plaat daarna naar een 2de break en climax lijkt toe te gaan (ik verwachtte hem echt tegen 05.00, alles wees erop
), maar die komt er jammer genoeg niet. Dus voor mijn part maak je de track nog 2 minuten langer met een extra break en buildup, want op die melodie wil ik gerust 2 keer flippen 
^ what he said 
plaat doet me wel denken aan een oudere trance productie. geen idee welke. Maar wel zeer nice dit 
Opnieuw bedankt voor de feedback
Very useful.
Wie nog te tam is geweest om te luisteren/downloaden maar dat eigenlijk wel wou doen, tis de moment want vanavond haal ik de link offline! Vanaf dan kan je Moisture of mij nog altijd pm-en.. 
Ik wil best wel es een poging wagen als je me een midi bezorgt of zo, maar ik ga niks beloven 
Het is er toch van gekomen 
Moisture & Garden - Splendor (Cosmic Tracer Epic Mix)
Gelijkaardige stijl als Le Royaume des Cieux en mn Voices from the Inside Remix.
Play very loud 
| Originally posted by TOR Het is er toch van gekomen ![]() Moisture & Garden - Splendor (Cosmic Tracer Epic Mix) Gelijkaardige stijl als Le Royaume des Cieux en mn Voices from the Inside Remix. Play very loud |

| Originally posted by TOR Moisture & Garden - Splendor (Cosmic Tracer Epic Mix) |
Goeie sound overall (vooral heerlijke strings!
), strakke buildup, effectieve percussie. Ook die vocal dingskes daartussen geven een meerwaarde! Compleet anders dan onze original en da vind ik wel goed, kdenk trouwens dat ze beide goed complementair zullen zijn met de andere 2 remixes die in de maak zijn.
Thanks! 
De traditie wil inderdaad dat een remix van mijn hand compleet anders is dan het origineel
Benieuwd naar de andere versies..
T is ni echt men stijl, maar zeker ni slecht! De mix van TOR kon ik wel iets meer appreci�ren, kvind da die op een of andere manier iets luchtiger klinkt... Toch een meeslepende sound en ik kijk zeker uit naar opvolgers
Re: Moisture & Garden producties
Moisture & Garden - Unicorn
Artist: Moisture & Garden
Title: Unicorn
Version: Original Mix
Genre: Uplifting trance
Length: 7:43
Year: 2006
Size: 10.6 MB
Bitrate: 192 kbps
Download: link
Deze track is meer straight forward dan onze eerste track Splendor, in die zin dat de aandacht meer gefocust wordt op ��n centrale melodie. Wat de sound betreft hebben we hier gekozen voor een distorted melodie wat de track hedendaagser doet klinken en ook iets meer warmte geeft. De krachtige baslijn is dezelfde als uit de eerste track.
Nipt op tijd klaargestoomd voor de Beta Party, vandaar dat ook de mastering nog te wensen over laat en ook andere zaken kunnen nog veranderd worden in de nabije toekomst..
Alle constructieve feedback is welkom!
Klinkt goed. Ik vind de korte breakbeat rond 5:10 wel passen binnen het geheel. De langzame opbouw van de melodie bevalt mij ook wel, al had deze wel iets meer op de voorgrond mogen komen.
Al bij al zeker een track die goed zal klinken op de BeTA-party.
Heb ook eens geluisterd. Er zit iets mis met bepaalde instrumenten heb ik de indruk, ik hoor tiks in de loops (of is het gewoon te vroeg in de ochtend en heb ik waanvoorstellingen?
). Bepaalde samples lijken mij ook van een mindere kwaliteit. Klinkt nogal metaalachtig op groot systeem. Soit, da's de technische kant.
Over de track zelf, nice melody. Doet mij denken aan Perry O'Neil in z'n begin jaren. Misschien links en rechts nog wat tweaken, zoals het ingehouden "let the drums roll" op iets na 4.00 minuten.
Persoonlijk, maar dat is echt persoonlijk, hoor ik liever een iets vettere kick, � la Gabriel & Dresden. Denk dat de plaat meer tot z'n recht zou komen zo.
Meer van dit alleszins!