TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- [uppdaterad]Tänkte dela med mig lite igen (ny produktion)
[uppdaterad]Tänkte dela med mig lite igen (ny produktion)
tjolahopp
har kommit igång igen med mitt producerande för en gångs skull, tänkte jag skulle dela med mig till er andra mest för skojs skull (ni får jättegärna kommentera också om ni känner för det men det är inget måste) 
Ladda hem "vizay - proximity effect"
om nån får för sig att vilja spela den i ett set är det fritt fram.
Känner ni för att langa till en polare är det fritt fram men undvik gärna att ha den utdelad i större utsträckning (typ dc, kazaa osv). Vet inte riktigt vad jag kommer göra med den men just in case. Vore tacksam om det respekterades iaf 
att säga i övrigt om låten, har lite småfix å detaljer kvar att reda ut men den kommer låta typ ungefär ganska mycket som den här versionen i slutändan 
Längd: 9.28
kvalitet: 320kbps mp3 (med fraunhofer tror jag, tyvärr inte LAME iaf) :P
fett najs ja0 
fast byt ut gitarren mot nått annat ..
Bra ös, det gillar vi. Fast melodin på gitarren funkar inte i mina öron.
tror ni melodin på gitarren skulle låta bättre om man bytte till ett ljud som kanske smälter in mer i ljudbilden?
låter jävligt fint! verkligen fullt och fylligt ljud. jag diggar melodin och syntharna. bra skit
dock så håller jag med, till visso, om gitarren. jag skulle byta ut den mot något annat, eller kanske en gitarr med det där mörka nylonsträngade ljudet. ? men iaf, det här är klass och kvalité. tummen upp! 
Jopp fin låt och så även fast jag inte lyssnar så mycket på melodic längre.
Dock så lät gitarren offkey där, blev skevt så man hajja till.
håller redan på att kollar på ett nyttalternativ till gitarren. eftersom alla verkar reagera på den som hör låten så kan det vara något värt att fixa :P
gitarren är borta, mixningen är lite småändrad och mastringen är omgjord. enjoy
(använd samma länk som i första posten för å ladda ner nya. Den heter samma sak som gamla versionen)
Jag gillar låten...
Den är välldigt mysig. Tyvärr orkar jag inte utväckla mina tankar om låten så mycket mer rent musikaliskt... damn va jag är trött... men den är bra och mysig som sagt 
Synth som är istället för gitarren funkar mycket bättre, men känns lite klen ändå. Usch, jag blir aldrig nöjd
fy på mig.
jag gjorde den lite klen med mening för jag vill särskilja den slingan från huvudleaden som är ganska kraftfull. jag gissar att ljudbilden blir ganska mosig om jag köttar på ett fetare ljud på den nya leaden.
| quote: |
| Originally posted by Vizay jag gjorde den lite klen med mening för jag vill särskilja den slingan från huvudleaden som är ganska kraftfull. jag gissar att ljudbilden blir ganska mosig om jag köttar på ett fetare ljud på den nya leaden. |
Gillar den dock, bra drag som fan
nu är den ju kalas 
GRYMT bra jue
Gillar den skarpt, får en sån där härlig sommarkänsla
av den.
Bra jobbat!!! 

grymt å höra att ni gillar den, jag känner mig nöjd själv för en gångs skull vilket inte är allt för vanligt med egna produktioner 
men givetvis finns det småpill kvar att göra, framförallt en ordentlig mixdown som ännu inte är helt gjord 
men de e nog inget som kommer märkas avsevärt om man inte är van å producera 
har fått lite airplay på etn å skickat runt till några väl valda labels nu (samt får lite hjälp från annat håll), får se vad som händer härnäst 
vore ju kul om något bolag nappade för en gångs skull 
| Originally posted by Vizay har fått lite airplay på etn å skickat runt till några väl valda labels nu (samt får lite hjälp från annat håll), får se vad som händer härnäst ![]() vore ju kul om något bolag nappade för en gångs skull |

| Originally posted by Pjox Och inte att det bara blir massa löften och inget händer |
kan ju tillägga att de här e första låten jag gör klart på typ 1½ år eller så. ganska unikt mao 
tar fortfarande gärna emot kritik, både positiv å negativ. Det går alltid att förbättra saker! 
har för övrigt lagt över låten på en mycket snabbare host än min egna sketna halvduplexlina så för de som inte tankat ännu eller haft problem innan, det ska vara löst nu