TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Vibration Design - 1234 - Ny version, v09
Vibration Design - 1234 - Ny version, v09
senaste versionen, lyssna och bed�m 
ladda hem
riktigt tung l�t
skulle va sk�nt o h�ra p� docklands
v�lkommen till TA misery
Ahh sk�nish.
L�ter j� bra d�r.
Tung � s�...
Lite abrubt slut bara
Ses... 
tackar tackar
(f�r v�lkomnandet o den najsa kritiken) 
sant att slutet �r lite abrubt, den �r ju dock inte klar... 
S�, det kommer ett slut s� sm�ningom...
�r sj�lv oerh�rt n�jd med den faktiskt, l�tt den tyngsta l�ten jag producerat. S� ja e lite stolt.. faktiskt. 
l�ten e bra, men jag tycker att den finska r�sten e lite irriterande efter en liten stund.
och slutet e kasst, men den e ju inte f�rdig...
Bra, du sket lite mer i Finnen. Allm�nt jobbigt innan. Nu h�r man beatsen skarpare. H�rt, det gillar vi! Vad har du gjort den i/med?
Tjaba.
Kewl track d�r. Jag gillar speciellt den malande basen.
Lite tekniska hints...
EQ'a bort lite bas i kicken och i open HH och komprimera basslingan lite h�rdare. Du kommer f� mer dynamik. I �vrigt snygg layout av mixen och sk�nt att du inte trycker p� f�r mycket reverb. Bra d�r!
Greetz
NordLight
Trancefella: jag �ndrar ju efter er kritik f�r att f� den s� bra som m�jligt. Det funkar dock inte (dessutom s� vill jag inte) att ta bort den finska r�sten helt eftersom den �r en stor del av ljudbilden i l�ten. L�ten �r helt gjord i Reason o mina samples fixxar jag / redigerar med sound forge5. 
Nordlight: ska prova o se hur det blir, f�rhoppningsvis blir den �nnu b�ttre.. 
Tackar rent allm�nt f�r den goda kritiken, skith�rligt att f� h�ra att folk gillar musiken jag g�r. 
visst, finnen e en del av l�ten, men jag tycker du skall ta bort lite av honom...
Jo... Det �r starkt ocks�, en riktig musiker! I Reason, har testat skiten. Riktig fin mjukvara. Fastnar l�tt l�ngre perioder framf�r burken.
reason �r ungef�r samma som rebirth eller? samma tillverkare?
Vet inte... Steinberg va? Kanske. Det e iaf. stort och inovativt, indirekt sv�rt, men kul.
| quote: |
| Originally posted by Trancefella Vet inte... Steinberg va? Kanske. Det e iaf. stort och inovativt, indirekt sv�rt, men kul. |
Finnen var helt ok tycker jag! Den l�ten skulle sitta fint n�r man �r s�nkt efter ett par timmar. Repetitiv och h�rlig! 
| quote: |
| Originally posted by NordLight Det �r svenska Propellerheads som ligger bakom b�de Rebirth & Reason. |
Alldeles korrekt aendy..
De heter ju faktiskt inte Propellerheads utan Propellerhead Software. 
Uj s� klantigt att p�st� att det e Steinberg. Det e ju Cubase ored�r... *sk�ms*