TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Kopiera en vinyl
Kopiera en vinyl
Bokstavligt talat
http://gadgets.qj.net/How-to-Pirate...pg/49/aid/39381
N�n kan v�l testa, och meddela resultatet? 
haha, man m�ste ju n�stan prova bara f�r saken skull. 
ojoj, nu snackar vi piratkopiering p� eliteniv� 
Den här killen säger att han gjort det i ett år nu..
E ju grymt 

vet man hur en vinylskiva �r uppbyggd s� l�ter det h�gst otroligt att det g�r att g�ra bra.
Skulle tippa p� att ljudet blir riktigt d�ligt faktiskt...
| quote: |
| Originally posted by Vizay vet man hur en vinylskiva �r uppbyggd s� l�ter det h�gst otroligt att det g�r att g�ra bra. Skulle tippa p� att ljudet blir riktigt d�ligt faktiskt... |
| Originally posted by Vizay vet man hur en vinylskiva �r uppbyggd s� l�ter det h�gst otroligt att det g�r att g�ra bra. Skulle tippa p� att ljudet blir riktigt d�ligt faktiskt... |
Hehe Coolt 
ljudet uppkommer v�l av gropar i sj�lva ytan i sp�ren p� vinylen, om jag inte minns fel..
det funkar att g�ra s�, men det kommer inte l�ta bra.
| Originally posted by jofawe ljudet uppkommer v�l av gropar i sj�lva ytan i sp�ren p� vinylen, om jag inte minns fel.. det funkar att g�ra s�, men det kommer inte l�ta bra. |
| Originally posted by Vizay enkelt f�rklarat fungerar det precis som jofawe s�ger det �r dels sp�r som har ett visst djup, sp�ren �r basicly formade som ett V enkelt f�rklarat. P� b�da v�ggarna s� finns sen gropar eller hur man ska uttrycka det som �r sj�lva ljudet. Dessa �r v�ldigt sm�, det �r d�rf�r jag �r tveksam till att man kan gjuta av en skiva och f� bra kvalitet. |

| Originally posted by reveal Jo, att det �r s� det fungerar k�nde jag till, men varf�r skulle det inte g� att kopiera? Man kan ju tom se sp�ren (och f�r�ndringarna) med blotta �gat, och d� borde det v�l inte vara en om�jlighet att detta skulle fungera? Men det kan ju s�klart vara s� att det blir f�r d�liga "avtryck" i kopian att det l�ter bra ![]() (F�r �vrigt �r det s� att tidigare s� kom vinylsinglar i en 7-tums- och en 12-tums-variant. Vitsen med 12-tummaren var just att den var fysiskt st�rre, vilket gjorde sp�ren st�rre och "b�ttre", vilket medf�rde b�ttre ljud. Tror inte att 7-tummare finns l�ngre dock.) |
| Originally posted by ScuL jag tror faktiskt inte att "substansen" kommer att fylla alla h�ll/sp�ren d�rf�r �r kopien inte lika bra som orginalet |
| Originally posted by reveal Inte ens om man k�r med samma material som en "riktig" skiva �r gjord av? |
| Originally posted by reveal Inte ens om man k�r med samma material som en "riktig" skiva �r gjord av? |
fanns en ljudfil d�r man h�r hur gr�sligt det l�ter.
http://www.devicerecordings.co.uk/vinylclone.mp3
| Originally posted by Funfrock fanns en ljudfil d�r man h�r hur gr�sligt det l�ter. http://www.devicerecordings.co.uk/vinylclone.mp3 |