TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Gentse Feesten 2006
Pages (4): [1] 2 3 4 »

Posted by eieregooie on Jun-01-2006 13:28:

Gentse Feesten 2006

Ik overweeg dit jaar eens een kijkje te gaan nemen, heb er een hoop leuke verhalen over gehoord. Wat vinden jullie ervan? En zijn er nog aanraders ofzo?

Posted by Xilver on Jun-01-2006 13:51:

Veel te druk, veel te veel zatte kotsende mensen, en het immer-irritante Gentse accent

Posted by eieregooie on Jun-01-2006 13:54:

Lol, t kan nooit erger zijn dan Amsterdam met koninginnedag, dus dat houdt me niet tegen

Posted by FUSyke on Jun-01-2006 14:07:

Ik vind er niets aan. Er is altijd zoveel volk en ik vind dat er niets is te zien. Hier en daar is er wel iets leuks te doen in een zaaltje. Zo ben ik over 2 jaar naar Raf Coppens gaan kijken. Ook 10 Days Off is elk jaar de moeite!

Posted by The_G0dfather on Jun-01-2006 14:19:

Zeer zeker de moeite hoor. Constant overal wel iets te doen, op ieder plein in gans de stad. 'k Moet zeggen dat ik eigenlijk nooit echt veel dingen ga bekijken (liever gewoon wat feesten op caf� enzo) maar het programma is toch wel zeer uitgebreid hoor. Bovendien valt het ook samen met ten days off (ook vlak in het centrum), wat echt wel de moeite is...

Nog wat foto's van het zomerse pol� pol� cocktailgedoe van vorig jaar op de graslei:

Posted by emma on Jun-01-2006 14:25:

ja, ik vind het ook altijd wel gezellig hoor.
10 days off komen veel goeie dj's heen
& gewoon eens rondlopen tussen al die tentjes is ook wel fijn.

Ik denk wel dat het wat voor jou is ei!
Vorig jaar heb ik ook een groepje hollanders ingewijd in de gentse feesten & zij vonden het helemaal geweldig

Posted by diddi on Jun-01-2006 14:30:

quote:
Originally posted by Xilver
Veel te druk, veel te veel zatte kotsende mensen, en het immer-irritante Gentse accent

+ 1

Was er ook me pol� pol� en twas ambras naast ons tussen enkele "kleerkasten" ... jooooooy!!!

Posted by Eagle` on Jun-01-2006 14:40:

Gentse feesten vooral voor 10 days off, gaan dus

Posted by Push2005 on Jun-01-2006 14:43:

Is best nog leuk; maar het krioelt idd van de zatlappen

Posted by domineesje on Jun-01-2006 15:03:

quote:
Originally posted by diddi
+ 1

Was er ook me pol� pol� en twas ambras naast ons tussen enkele "kleerkasten" ... jooooooy!!!

pol�pol� duurt ook heel de gentse feesten lang dacht ik
en voor de rest leg ik me neer bij emma en The_G0dfather

aanrader ei!

Posted by domineesje on Jun-01-2006 15:03:

quote:
Originally posted by Push2005

das te zien waar en hoe laat ge er nog loopt

Posted by djcresto on Jun-01-2006 15:25:

Het Gentse (historische) centrum is zoiezo het gezelligste van Belgi�. Gewoon rondlopen, sfeer opsnuiven en je gevoel volgen. En eten aan de vele kraampjes

Posted by domineesje on Jun-01-2006 16:08:

quote:
Originally posted by djcresto
Het Gentse (historische) centrum is zoiezo het gezelligste van Belgi�. Gewoon rondlopen, sfeer opsnuiven en je gevoel volgen. En eten aan de vele kraampjes

wij zijn steeds veel geld kwijt op Gentse feesten en dit aan eten

Posted by Tiger777 on Jun-01-2006 16:14:

quote:
Originally posted by Push2005

Der is maar 1 manier om deraan te ontsnappen, undercover gaan

quote:
Gentse feesten vooral voor 10 days off, gaan dus

+1

Posted by TOR on Jun-01-2006 17:36:

quote:

Yep, vorig jaar ben ik naar de slotavond geweest en ik heb eigenlijk geen enkele muzikale act gezien, lol. Willekeurig door de stad en de menigte toeren is boeiender en gezelliger dan je op het eerste zicht zou denken

Posted by eieregooie on Jun-01-2006 17:56:

Hehe, thx mensen. 10 Days Off is nou niet echt de bedoeling Tenzij er ECHT ergens een wereld line-up staat natuurlijk (gelukkig hadden een aantal mensen dat al wel door )

Ik ga waarschijnlijk met 2 Canadezen, en de bedoeling is juist om de dames op een (bij mijn weten) typisch west-europees volksfestijn te trakteren op een zwoele zomeravond, om bij te komen van een week feesten en toeristje spelen

Hoe zijn de doordeweekse dagen vergeleken met de weekend dagen? Of merk je nauwelijks verschil?

Posted by FUSyke on Jun-01-2006 18:00:

Er is niet echt een verschil tussen een dag in de week en het weekend. Hoe warmer het is, hoe meer volk. En als Eddy Wally een optreden geeft dan barst Gent uit zijn voegen EDDY! EDDY! EDDY!

Posted by djcresto on Jun-01-2006 18:13:

rustig keuvelen zit er wel niet in:

GENT - Gisteren hebben naar schatting 250.000 mensen de Gentse Feesten bezocht. Dat is ongeveer evenveel als op de eerste dag, vorige zaterdag. Na vijf dagen Feesten staat de bezoekersteller al op 1 miljoen, zegt feestenburgemeester Dani�l Termont (sp.a). Hij benadrukt nog eens dat het plafond schrikwekkend nabij komt en dat de Feesten niet meer mogen groeien: "De schrik bestaat dat we het op de duur niet meer de baas kunnen. Gisteren waren aan de vooravond van 21 juli zoveel bezoekers met de auto op weg naar Gent, dat het verkeer richting stadscentrum hopeloos stropte. Alle invalswegen zaten geblokkeerd en niemand kon zijn auto nog kwijt in de binnenstad". (de standaard)

Kraamverkopers plukken niet vruchten van recordaantal bezoekers Gentse Feesten

GENTSE FEESTEN - De Gentse Feesten lokten tot hiertoe zo'n 1,3miljoen feestvierders. Da's een pak meer dan op hetzelfde moment vorig jaar. Toch stijgt de verkoop aan de eet- en prullariakramen daarom niet spectaculair. ,,Wij moeten het vooral hebben van de mensen die voorbij wandelen, de passage. En die is er helaas niet op verbeterd.''
De Gentse Feesten mogen dan wel het grootste culturele volksfeest van Europa zijn, toch is het voor vele feestvierders ook het grootste schrans- en kuierfestijn. Gezien het recordaantal bezoekers dit jaar, moeten het dus ook voor de eet- en prullariakramen hoogdagen zijn? ,,Toch niet'', zegt Bjorn Accoe, co�rdinator van de ambachtenmarkt aan het Maaseikplein. ,,Integendeel zelfs! We verkopen dit jaar minder dan bij de vorige edities.''

Belangrijkste oorzaak is het gebrek aan passage. ,,Wij moeten het vooral hebben van voorbijwandelende mensen'', valt Nicolette Tompa in. De Hongaarse jongedame verkoopt houten speeltjes op de markt. ,,Vaak komen onze klanten eerst eens rondneuzen om pas later op de avond echt te kopen. Het topmoment ligt eigenlijk tussen tien en twaalf uur 's avonds, als ons publiek op de terugweg is naar de wagen. Het plein vlak naast onze markt, werd echter al twee avonden afgesloten wegens teveel publiek. En als er geen klanten passeren, kunnen wij niet verkopen.''

Interessante locatie

Ook bij het hamburger-, braadworsten- en pittakraam op het Sint-Baafsplein iets verderop, merken de verkopers dit jaar geen spectaculaire stijging van de verkoop. ,,Meer volk betekent zeker niet meer verkoop'', klinkt het daar. ,,In de eerste plaats is het belangrijk dat de mensen vlot tot bij je kraam geraken en dat er, liefst al van in de namiddag, iets te doen is op het podium.''

,,Begrijp ons niet verkeerd. Het blijft wel bijzonder leuk �n interessant om op de Gentse feesten een kraampje open te houden maar denk nu niet het hier dit jaar ineens een totale overrompeling is.''

In de buurt van de Korenmarkt, Graslei en Groentenmarkt hetzelfde verhaal. ,,Meer dan eens zat het hier 's avonds potdicht. De mensen konden nog nauwelijks bewegen. Ook een pizza, hamburger of broodje kopen is dan natuurlijk zo goed als onmogelijk.'' (het nieuwsblad)

Gentse Feesten lokken 10 procent meer bezoekers

(belga) - De 162ste editie van de Gentse Feesten heeft 10 pct meer bezoekers gelokt dan vorig jaar, toen het bezoekersaantal op 1,5 � 1,7 miljoen werd geschat. Uitbureau verkocht dit jaar 30 procent meer tickets voor betalende voorstellingen (55.500 tegenover 42.500 in 2004) en ook de horeca heeft beter geboerd dan vorig jaar, zegt feestenburgemeester Dani�l Termont (sp.a).

Foto (Belga): Feestvierders op de Gentse Vlasmarkt.

Afvalintercommunale IVAGO haalde tijdens deze editie 11 pct meer afval op dan in 2004. Volgens IVAGO lag er niet beduidend meer afval op de grond of in de afvalkorven, maar neemt het afval van vaste en tijdelijke horecazaken 'gestadig' toe.

'Gelukkig kan een deel van het afval selectief worden ingezameld. Tot vandaag werd 44 ton glas en 18 ton papier/karton apart opgehaald binnen de feestzone', verklaarde Ivago dinsdagochtend. Wanneer woensdag het laatste vuilnis wordt opgeruimd, zal de totale afvalberg zowat 620 ton bedragen. 'Dat komt overeen met het restafval dat 4.200 inwoners of 2.000 gezinnen in een jaar voortbrengen'.
Authenticiteit

De feesten groeien en ook feestenburgemeester Termont beseft dat de geest en de authenticiteit in het gedrang dreigen te komen. Toch waarschuwt hij ervoor de Feesten niet te 'downsizen' en verdedigt hij de getroffen veiligheidsmaatregelen, zoals het afsluiten van pleinen wanneer die vol staan. 'Wie er staat om een optreden mee te maken, voelt zich veiliger als er niet gedrumd en gestampt wordt. Als een plein visueel wordt afgesloten, zoals de Groentenmarkt, blijven de mensen ook niet staan op de evacuatieweg'.

De vooraf af te halen polsbandjes voor het mega-concert van Clouseau op 21 juli, vond Termont geen slecht experiment, maar hij achtte het toch niet voor herhaling vatbaar.
Geluidsoverlast

De grote verrassing van de Feesten is wellicht de geluidsoverlast, of liever het uitblijven van klachten hierover. Vorig jaar dienden nog 38 mensen klacht in tegen pleinorganisatoren, dit jaar amper acht. De stadsdiensten konden evenwel geen overtredingen vaststellen en dus werden geen pv's opgemaakt. Twee caf�s kregen wel een proces-verbaal wegens geluidsoverlast.

Problematisch blijft wel het wildplassen, vindt Termont. 'Ofwel moeten er nog meer publieke urinoirs komen, ofwel moeten we al het sanitair gratis maken'. Dat zou de stad bijna 50.000 euro extra kosten. Het college zal zich daarover moeten buigen.
Rustige Feesten

Uit cijfers van de lokale politie blijkt dat de Gentse Feesten, ondanks de grote publiekstoeloop, bijzonder rustig verlopen zijn. Er werden 192 diefstallen geregistreerrd, er werden 84 pv's opgesteld wegens vechtpartijen, 13 wegens strafbare feiten inzake drugsbezit, 68 voor vandalisme, 78 pv's wegens wildplassen, 60 wegens foutparkeren en 739 retributies wegens parkeren op plaatsen voor bewoners. Tweentwintig kindjes liepen verloren en 157 voertuigen werden getakeld, tegenover 334 vorig jaar.

Honderd en twee dronkelappen mochten een nachtje brommen. Er waren 'slechts' 53 brandweerinterventies in de feestzone en de ambulanciers van de brandweer moesten 58 keer uitrukken. Het Rode Kruis verzorgde 934 personen tijdens de Gentse Feesten. 147 slachtoffers moesten naar het ziekenhuis worden afgevoerd. In totaal ontvingen de Gentse ziekenhuizen 347 feestvierders, van wie er 35 een dag of langer opgenomen moesten worden.

Vervoersmaatschappij De Lijn vervoerde maar liefst 30 pct meer bezoekers dan vorig jaar: het reizigersaantal steeg tot 400.000 dit jaar, waarvan 360.000 de pendeltram namen en 40.000 een feestbus. Vooral de trams die de klok rond hebben gereden, verklaren de forse toename. (tijdnet)

oja de website: http://www.gentschefieste.be/

artikel komt uit de standaard

Posted by Tiger777 on Jun-01-2006 18:27:

quote:
Originally posted by FUSyke
Er is niet echt een verschil tussen een dag in de week en het weekend. Hoe warmer het is, hoe meer volk. En als Eddy Wally een optreden geeft dan barst Gent uit zijn voegen EDDY! EDDY! EDDY!

lol, ja. Is ooit is op een van ons fuiven geweest, nizo lang geleden. En ik moet wel zeggen, die vent schept een zeker sfeer van belachelijkheid die wel iets heeft

Posted by FUSyke on Jun-01-2006 18:31:

quote:
Originally posted by Tiger777
lol, ja. Is ooit is op een van ons fuiven geweest, nizo lang geleden. En ik moet wel zeggen, die vent schept een zeker sfeer van belachelijkheid die wel iets heeft

Als klein manneke ben ik nog keer naar hem gaan kijken in zijn zaaltje. Met Eddy is het altijd ambiance!

Posted by eieregooie on Jun-01-2006 18:38:

quote:
oja de website: http://www.gentschefieste.be/

Thx, dat ziet er al beter uit dan gentsefeesten.be

Posted by The_G0dfather on Jun-01-2006 19:16:

lol @ sosjaal site

Posted by Eagle` on Jun-01-2006 19:53:

quote:
Originally posted by The_G0dfather
lol @ sosjaal site

lol infeite een geweldig concept. daar komen alleen hollanders op

Posted by eieregooie on Jun-01-2006 19:57:

EK tot 21 in de finale, en 't b-team verslaat Mexico... geen slechte dag

Posted by Real on Jun-01-2006 20:00:

quote:
Originally posted by Xilver

Mooie correcte samenvatting.

Pages (4): [1] 2 3 4 »