TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Det här med att ThePirateBay stängdes...
Pages (2): [1] 2 »


Posted by reveal on Jun-01-2006 19:45:

Arrow Det här med att ThePirateBay stängdes...

Vad tycker ni om tillslaget? Frågan i stort? Ska det vara OK att ladda hem grejor hur som helst, eller var går gränsen?


Posted by reveal on Jun-01-2006 19:48:

Jävlar, läste just detta: http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=602079

Helt sjukt


Posted by benni on Jun-01-2006 20:01:

vad har usa att göra med detta

quote:

Amerikanska utrikesdepartementet har sedan tagit kontakt med UD i Sverige och krävt att problemet Pirate bay måste lösas.


varför kan inte sverige ta ett eget beslut och bestämma själva?


Posted by reveal on Jun-01-2006 20:03:

http://www.di.se/Nyheter/?page=%2fA...%3bHuvudnyheter

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_12823433.asp

Bodström


Posted by reveal on Jun-01-2006 20:06:

Kolla in http://www.antipiratbyran.se/


Posted by mjz on Jun-01-2006 20:16:

quote:
Originally posted by reveal
Kolla in http://www.antipiratbyran.se/


haha, normalt brukar jag bara störa mig på jobbiga hackerkids, men det där är faktiskt skönt.

tycker också att det är skrämmande när amerikansk politik får svensk polis att agera utan direkta lagliga skäl. men det är ju också intressant att få det prövat om det är lagligt att köra en tracker i sverige.


Posted by jofawe on Jun-01-2006 21:29:

alltså... the pirate bay har ju inget olagligt på sina servrar i sig, de tillhandahåller ju bara länkar till andra, torrents, right?

Och enligt ett domslut sen nått år tillbaka så är det inte olagligt att länka till en piratkopia. Så the piratebay står fria.
Det är som om antipiratbyrån skulle anmäla posten för att de delar ut alkohol och sånt via post..

Det som däremot är skrämmande är att polisen tog ALLA servrar i den serverlokalen, där även bland annat istheshit och piratbyråns hemsida ligger på

Såååå... tja.. det är helt fuckat.
Självklart ska det vara möjligt att kunna ladda hem upphovsrättskyddade material, annars är vi ju helt styrda!


Posted by zoric on Jun-01-2006 21:37:

USA lägger i sig i allt


Posted by St_Andrew on Jun-01-2006 23:06:

quote:
Originally posted by reveal
http://www.di.se/Nyheter/?page=%2fA...%3bHuvudnyheter

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_12823433.asp

Bodstr�m


Hehe, minst sagt intresant, ministerstyre brukar ju ofta leda till väldiga problem... Tydligen ligger det en JO anmälan mot polisen oxå

Hoppas Bodström får lite på käften iaf, det behöver han


Posted by St_Andrew on Jun-01-2006 23:34:

Mr Pontén:

quote:
Samtidigt har ju vi på Antipiratbyrån i första hand agerat gentemot den upphovsrättsfientliga organisationen Piratbyrån, som ligger bakom sajten.


Vet inte ens vart man ska börja...


Posted by naeblis on Jun-02-2006 05:13:

quote:
Originally posted by zoric
USA lägger i sig i allt


Jag be om ursäkt (alltså jag är ifrån usa). Det är synd att det stängdes.


Posted by Braxen on Jun-02-2006 09:46:

Att dom inte ger sig .. fildelning kommer alltid att finnas, nu borde dom koncentrera sig på hur dom ska anpassa sig till det istället, skivbolag m.m..


Posted by St_Andrew on Jun-02-2006 11:11:

quote:
Originally posted by djnaeblis
Jag be om ursäkt (alltså jag är ifrån usa). Det är synd att det stängdes.


Tycker inte att det finns någon anledning att skylla på USA när vi nu faktiskt är en självständig stat...


Posted by Jeremy H on Jun-02-2006 11:18:

http://www.polisen.se har också blivit attackerat, och är för tillfället ur funktion. ;S

Varför finns det inga IT-kompetenta människor hos polisen i dagens samhälle? De kunde väl åtminstone tagit 5min och läst på hur bittorrent fungerar innan de beslagtog servrarna i onödan? Att beslagta piratpartiets webbserver och andra webbhotell var inte heller något särskilt smart drag.. Tänk om nån hade konfiskerat socialdemokraternas webbserver för bara nån dag..


Posted by zoric on Jun-02-2006 12:46:

quote:
Originally posted by djnaeblis
Jag be om ursäkt (alltså jag är ifrån usa). Det är synd att det stängdes.


Haha

Jag använder iofs inte Piratebay så mycket, men visst är det synd för de som använder det..


Posted by SteveTranz4ever on Jun-02-2006 13:13:

http://www.aftonbladet.se/vss/speci...7,20868,00.html


Posted by nils on Jun-02-2006 19:15:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
http://www.aftonbladet.se/vss/speci...7,20868,00.html


hahaha stiligt


Posted by anuga on Jun-03-2006 00:10:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
http://www.aftonbladet.se/vss/speci...7,20868,00.html


ststus på aftonbladet för den pollen


Posted by zoric on Jun-03-2006 07:47:

Piratebay kom upp för mindre än en timma sedan..


Posted by Kongo_kim on Jun-03-2006 09:28:

quote:
Originally posted by zoric
Piratebay kom upp för mindre än en timma sedan..


har dom bytt url?


Posted by zoric on Jun-03-2006 10:11:

quote:
Originally posted by Kongo_kim
har dom bytt url?


http://thepiratebay.org/

Lägg märke till "The Police Bay"


Posted by Enfero on Jun-03-2006 22:24:

http://www.regeringen.se/ har varit nere ett tag nu också. Tillfällighet eller hämnd mot staten? Dumt iallafall.


Posted by zoric on Jun-03-2006 23:18:

Nej, fyfan vad dumt alltså


Posted by lacksesepsotygh on Jun-04-2006 21:23:

www.antipiratbyran.se är inte den riktiga sidan. de kör på .com-adress.


Posted by Smeagol on Jun-05-2006 08:23:

Så vad händer med åtalet på Piratebay nu då? Blir det rättegång och hela paketet? Skulle önska att de skrev något om det.

Media är lika lättdistraherade som en tråd i chillouten... Några idioter attackerar polisen och regeringens sida och helt plötsligt pratar ingen längre om piratebays verksamhet borde tillåtas eller inte, utan om säkerhet mot terroristattacker via nätet...

ffs, media, ontopic plz!!


Pages (2): [1] 2 »

Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.