TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Welke Politieke Partij Kies Jij???

Posted by LightForce on Feb-11-2002 10:33:

Welke Politieke Partij Kies Jij???

Nu we het toch over politieke partijen hebben met die thread over Pim Fortyn. Wil ik graag van jullie weten op welke partij jullie gaan stemmen.

Graag bij je keuze een toelichting
Deze poll is voor iedereen dus niet voor alleen kies-gerechtigen

Posted by kolkiewolkie on Feb-11-2002 11:04:

weet het dus echt nog niet...

heb er al wel over na zitten denken... (ook LN)...

maar partijen waar ik mij wel in kan vinden hebben op teveel punten weer ZULKE ENORM STUPIDOS ideeen...

misschien stem ik wel helemaal NIET (kan toch, weet dat dat niet goed is, maar toch...)

wat er ook gebeurd.... (beetje (beetje maar): als die f****** netelenbos maar niet terugkomt...sjies, wat hebbik een hekel aan dat wijf zeg....(me heeft ook rijbewijs ja))

mzzl
greetz kolkiewolkie

Posted by LightForce on Feb-11-2002 11:13:

hahaha inderdaad fuck*ng netelebos maar ja als zij blijft mag je niet die wijze bak op je plaatje volledig benutten

Misschien wel helemaal niet benutten, zou me niks verbazen als dat mens ineens zegt van alleen maar auto's leveren met 60 pk

Ik heb trouwens in de Poll op VVD gestemt mede om wat rechtse plannen, maar dit is nog geen definitieve keuze van me. Ook ik zit beetje met de kwestie of ik nou wel of niet ga stemmen.

Posted by kolkiewolkie on Feb-11-2002 11:41:

quote:
Originally posted by LightForce
hahaha inderdaad fuck*ng netelebos maar ja als zij blijft mag je niet die wijze bak op je plaatje volledig benutten

Misschien wel helemaal niet benutten, zou me niks verbazen als dat mens ineens zegt van alleen maar auto's leveren met 60 pk

niet LEGAAL volledig benutten bedoel je.. kan nu ook niet dus..

en dat van die 60 pk: zou me inderdaad niet verbazen als ze vandaag of morgen als afscheidscadeau fftjes op de proppen komt met zoiets als: een auto mag niet meer dan 60 pk hebben: iedere opgevoerde auto moet dan natuurlijk op de rollenbank enzo: huppetee, klap geld kwijt omdat jou auto door die illegaal gemonteerde sportuilaat er zomaar een monsterlijk 65 peekaa uitperst....naief mens

mzzl

greetz kolkiewolkie

ps: wegens aanhoudend commentaar zal ik ff mijn sig aanpassen (wou nieuwe maken, maar das mislukt... )

Posted by Ruben_Dubbink on Feb-11-2002 11:52:

ik heb ook nog geen idee op welke partij ik ga stemmen.
Maar dat ik ga stemmen is zeker, dat je niet gaat stemmen vind ik enorm zwakjes (ik ga hier commentaar op krijgen....(kW?) ), wanneer je niet stemt heb je helemaal geen inspraak (niet dat je dat nu enorm hebt ofzo, maar toch).
Zal eerst s alle partijprogramma's moeten doorkijken voordat ik weet op welke partij ik ga stemmen.

GreetZ RubDub

Posted by Sandman on Feb-11-2002 11:55:

Nu met die comotie met Pimmetje weet ik het niet meer.

Pim kan wel slechte dingen zeggen, maar de politiek wordt weer eens wakker geschut. Dat vind ik veel belangrijker. Het lijkt wel of de politiek vastgeroest was. Pim heeft duidelijk effe een aardbeving teweeg gebracht in de politiek.

Dat vind ik goed, want een heelhoop partijen hebben hun verkiezingsprogramma moeten aanpassen. Pim zorgt tenmiste voor wat opschudding, ookal zijn zijn uitspraken niet terrecht.

De keuze voor een politieke party is nu voor mij nog onbekend.

Sandman

Posted by Blik on Feb-11-2002 12:53:

Op het Rosmalens Belang natuurlijk, want de gemeenteraadsverkiezingen zijn er als eerst.......

Posted by Opti on Feb-11-2002 13:23:

Ik heb nog geen idee wat ikstem, zowel gemeentelijk als landelijk niet. De programma's van de landelijke partijen spreken me allemaal niet aan op dit moment, misschien dat t wat veranderd later.

Posted by Siesta on Feb-11-2002 16:08:

ik zou stemmen voor LN, ik vind dat zei weleens een kans mogen krijgen

Posted by Dj Lex on Feb-11-2002 16:19:

quote:
Originally posted by Ruben_Dubbink
dat je niet gaat stemmen vind ik enorm zwakjes (ik ga hier commentaar op krijgen....(kW?) ), wanneer je niet stemt heb je helemaal geen inspraak (niet dat je dat nu enorm hebt ofzo, maar toch).

Ben ik met je eens dus flame niet alleen heb
Je hebt het toch over je eigen land en daar moet je je even in verdiepen vind ik. Er zijn namelijk altijd mensen die niet stemmen en dan toch ontevreden zijn. Dan moet je dus gewoon stemmen.
Ik ga trouwens voor de VVD. Goed dat ze beetje rechts zijn hebben goede ideeen. Ook slechte maar dat hebben ze allemaal. Pimmetje vind ik te rechts. Artikel 1 kan je gewoon niet schrappen. Leefbaar Nederland heeft op zich wel goede ideeen. Alleen Pimmetje is iets te radicaal denk ik.
Blijft toch lastig

Posted by kolkiewolkie on Feb-11-2002 16:24:

quote:
Originally posted by Dj Lex

Ben ik met je eens dus flame niet alleen heb
Je hebt het toch over je eigen land en daar moet je je even in verdiepen vind ik. Er zijn namelijk altijd mensen die niet stemmen en dan toch ontevreden zijn. Dan moet je dus gewoon stemmen.
Ik ga trouwens voor de VVD. Goed dat ze beetje rechts zijn hebben goede ideeen. Ook slechte maar dat hebben ze allemaal. Pimmetje vind ik te rechts. Artikel 1 kan je gewoon niet schrappen. Leefbaar Nederland heeft op zich wel goede ideeen. Alleen Pimmetje is iets te radicaal denk ik.
Blijft toch lastig

voordat ik me hier nu verder over uit ga laten moet ik eerst een paar verkiezingsprogramma's doorlezen...
kan wel gaan happen en mun kont tegen de meningen hier gooien, maar moet dat natuurlijk wel eerst fatsoenlijk kennen onderbouwen...

overigens zij ik MISSCHIEN stem ik wel niet...

kolkiewolkie

Posted by Dj Lex on Feb-11-2002 16:29:

quote:
Originally posted by kolkiewolkie

voordat ik me hier nu verder over uit ga laten moet ik eerst een paar verkiezingsprogramma's doorlezen...
kan wel gaan happen en mun kont tegen de meningen hier gooien, maar moet dat natuurlijk wel eerst fatsoenlijk kennen onderbouwen...

overigens zij ik MISSCHIEN stem ik wel niet...

kolkiewolkie

Het was geen commentaar op jou hoor als je dat soms dacht

Was gewoon mijn mening

Posted by DJ Bazz on Feb-11-2002 18:24:

ik heb eigenlijk nog geen idee waar op te stemmen, hoeft gelukkig ook nog niet. maar als ik nu zou moeten kiezen zou ik wel voor de VVD gaan. ik denk dat de idee�n van hen toch het meeste aanspreken vergeleken met de rest van de partijen

Posted by Subsonik on Feb-11-2002 18:50:

kmag pas bij de volgende verkiezingen stemmen

Posted by Henkie_henk on Feb-11-2002 21:28:

ik ga of voor leefbaar nederland of voor de lijst fortuyn..

Posted by Opti on Feb-11-2002 22:18:

quote:
Originally posted by Henkie_henk
ik ga of voor leefbaar nederland of voor de lijst fortuyn..

Maar LN heeft niet dezelfde idealen als Fortuyn, Henkie, dat wordt dus toch Fortuyn denk ik

Posted by M_Peror on Feb-11-2002 22:30:

De VVD sprak me de vorige verkiezingen het meest aan, ik heb me dit jaar nog niet zo in de programma's verdiept (de vorige keer eigenlijk ook niet ) maar ik heb dus maar eventjes voor hun gekozen.

Misschien nu ze die maffe knikker aan de kant hebben gezet dat ik het programma van Leefbaar Nederland ook eens serieus ga overwegen. Veel van hun idee�n vind ik op zich wel goed maar ik heb geen zin in al die mensen op de lijst zonder politieke ervaring maar met alleen maar een bekende kop -- die verliezen straks elk debat in de Kamer, heb je op ze gestemd heb je er nog geen reet aan.

Hoewel ik het overigens totaal niet eens ben met Fortuyn vind ik het wel ontzettend gaaf hoe hij het voor elkaar krijgt om alle gevestigde politici wakker te schudden voor hij ook maar een zetel heeft -- de man heeft "stijl" dat moet je hem nageven .

Posted by Henkie_henk on Feb-12-2002 00:32:

quote:
Originally posted by Optimus

Maar LN heeft niet dezelfde idealen als Fortuyn, Henkie, dat wordt dus toch Fortuyn denk ik

Jaaa dat wordt dus goed overwege.. dat doen we d.m.v. het aantal dartpijltjes wat in de roos terechtkomt.. even aantal = fortuyn lijst.. en oneven aantal is ln..

Posted by John on Feb-12-2002 08:32:

der is volgens mij geen een partij voor feestende jongeren, dus eigenlijk heeft et dan geen zin...maar goed, doe maar pvda dan omdat mn vader een arbeider is maar zonder kok stellen ze niet veel voor. vind et wel opvallend dat iedereen vvd gezind is hiero.
toch weet ik nog nie zeker wat ik ga stemmen... iig geen ln of pim, want pim is de grootste kneus op aarde met zn waanideeen. maar hij zorgt wel voor wat leven in de brouwerij, wat op zich wel goed is...zolang die maar niet aan de macht komt.

Posted by serialkillah on Feb-12-2002 09:08:

Ik zit nog te twijfelen tussen Leefbaar Nederland en de VVD, maar eigenlijk spreekt niet echt eeb partij me aan. Wel vind ik dat je moet stemmen, anders heb je ook geen recht om te zeiken.

Posted by kolkiewolkie on Feb-12-2002 09:41:

even over dat gezeur dat 'als je niet stemt, moet je ook niet zeuren'

dat vind ik dus kant en klare bullshit.

dit komt namelijk omdat als je ergens op stemt, je nog niet weet welke grapjas waar komt te zitten. en ondanks dat niet iedereen dat direct toegeeft: elke minister vindt dat zijn of haar ideeen helemaal master zijn en DRUKT ZE GEWOON DOOR!
en weet meestal de rest ook om te praten..
dus als jij denkt dat als je op een bepaalde partij stemt 'want die denken daar(specifiek gedefinieerd) zus en zo over', terwijl er op de essentiele plekken ministers van andere partijen komen te zitten die daar anders over denken, dan heb je daar dus weer h-e-l-m-a-a-l niets aan.

plus dat de politiek (algemeen) over een aantal dingen anders denken dan het gewone volk (vb. (heel simpel) het nederlandse volk wil in een meerderheid dat het wegennet uitgebreid wordt, terwijl in denhaag men daar dus anders over denkt)(vb. 2: men wil massaal af van testen van pilletjes (hier bekend ) op feesten terwijl ik het wel goed geregeld vind als het mogelijk is).

nog een aantal dingen die mij in het algemeen niet boeien, maar voor sommige partijen van heeeel groot belang zijn (ben nu toch bezig)

gekozen burgemeester ==> boeiuh, weeeer een keer naar de bus toe, ken ze toch niet, plus bakken met geld die die campagnes kosten kan ik weer gaan lappen
referendum: bo-ring. misschien heus wel goed hoor, maar hoe vaak krijg je daar nou mee te maken
liberalisering van allerlei staatsdingetjes: kijk naar de NS, kijk naar Enron (VS)==> need to say more??

dingetjes die mij WEL boeien, maar af en toe ondersneeuwen:

afschaffing BPM op auto's....(dingETJES):
volgens mij beseft niet iedereen wat voor een gevolgen dit gaat hebben... als je dit namelijk doet gaat er zomaar een procentje of 30 van de nieuwwaarde van de auto af... gunstig zou je zeggen... ALLEEN, ...theoretisch worden niet alleen nieuwe auto's 30% goedkoper..gebruikte ook (ja, ook die van jou en van mij )

kilometerheffing: ook zoiets, HOEVEEL KILOMETERHEFFING LAP JE NOU WEL NIET DOOR DIE GIGABRANDSTOFPRIJZEN!!!

idd, me is nogal ontevreden over de huidige stand in de politiek....

(me gaat maar es wat programma's doorploegen van kleinere partijen...)

mocht ik pro autominded overkomen... dat kan wel kloppen ja..

massol

greetz kolkiewolkie

Posted by M_Peror on Feb-12-2002 17:34:

quote:
Originally posted by serialkillah
Wel vind ik dat je moet stemmen, anders heb je ook geen recht om te zeiken.

Daar ben ik het dus mee eens. Ik ben het wel met Kolkiewolkie eens dat er een hoop mis is in de politiek, maar ik vind dat toch geen reden om dan maar helemaal niet te gaan stemmen. Want dan verander je namelijk *gegarandeerd* nix -- heb je het niet eens geprobeerd.

Posted by WTB on Feb-12-2002 18:28:

Op de volgende link kun je de hoofdpunten uit de verkiezingsprogramma's van alle (landelijke) politieke partijen vinden:

http://www.omroep.nl/nos/specials/n...jzer/index.html

Erg handig als je (nog) niet precies weet waar een partij voor staat en wat hun plannen en idee�n zijn. De thema's: Inkomen, Onderwijs, Arbeid, Asielbeleid, Veiligheid, Mobiliteit, Zorg en Natuur & Milieu worden behandeld. Ik raad iedereen die nog geen keuze heeft gemaakt en wel stemgerechtigd is aan om hier even goed naar te kijken. Binnenkort komt er op die site ook een "politieke voorkeurstest" zodat je aan de hand van een aantal meerkeuze vragen de partij vindt die het best bij je past.

Ik heb overigens op de CDA gestemd (in deze poll) dat betekent niet dat ik het met al hun programma punten eens ben maar ik vind het goed dat er nog een partij is die niet te rechts is maar wel kritisch kijkt naar de problemen met asielzoekers. De CDA is trouwens net als ik tegen kilometerheffing (VVD waar de meesten van jullie op stemmen is voor).

WTB.