TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Kindred Spirits - Englobe (Van Gelder Global Mix)
Pages (2): [1] 2 »

Posted by Icone on Jun-06-2006 18:03:

Kindred Spirits - Englobe (Van Gelder Global Mix)

Hey allemaal,

zoals de titel al laat blijken, is m'n remix van de laatste Kindred Spirits af!

Hij is ietsje 'straffer' uitgedraaid, als ik dat zo mag zeggen, dus het is een 'Van Gelder' mix geworden - kwestie van wat conform te blijven

Download de 320kbps mp3 hier:
Kindred Spirits - Englobe (Van Gelder Global Mix)

Hopelijk zien jullie hem zitten!

Greetz,
Wim

Posted by lievez on Jun-06-2006 18:12:

lekker

Posted by Real on Jun-06-2006 18:14:

Aha, razend nieuwsgierig !

Posted by DJ Sid on Jun-06-2006 18:21:

Ik vind de remix eigenlijk wel een beetje tegenvallen, je kan meer met die melodie doen vind ik.
De lage, korte bass bij de climax stoort mij enorm.
Geen slechte productie voor de rest, maar het doet mij weinig, het origineel geeft mij veel meer kippenvel

Posted by Dj LPG on Jun-06-2006 18:47:

ik vind em leuk!

Posted by TOR on Jun-06-2006 19:02:

Ik vind hem zeer geslaagd, vooral ook door het totaal andere gevoel in vergelijking met het origineel.

Een absoluut hoogtepunt is voor mij het moment waarop de strings de main lead vergezellen. Sterke percussie ook, ��n van Wim's betere nummers op dat vlak.

Het is misschien geen Plus Ultra, maar toch een ijzersterke remix naar mijn mening.

Posted by Push2005 on Jun-06-2006 19:04:

Ha, fantastisch

Kvind de remix vrij goed; maar kheb 2 kleine bemerkingen (kweetniet of de track nog wat aanpasbaar is ? )

- Ik vind dat uw baslijn eigenlijk ietsje te dof is; of de werkelijke kick slaat een beetje dof in vind ik. Moest het mogelijk zijn mag je die best wat scherper/harder maken...

- De supersaw rond 03:20 is werkelijk super; maar ik zou er toch nog een klein schepje bovenop doen door hem nog wat meer supersaw feel te geven [ zoals in deze sample ]. Dit zou voor mij de track af maken

Maarja; das dan ook maar mijn mening h�

Voor de rest weinig aanmerkingen: Vrij solid
(Ik verschoot er wel van dat je nog redelijk wat filtert; kdacht dat da uw stijl nie was )

edit: Damn, Wim... Die chants vanaf 2:50 geven me echt kiekenvel; ook plezant hoe je daar die originele vocal van Englobe bij verwerkt. I totally love that break ; net zoals in Everywhere zoals je beloofd had. Laat de break dan toch maar zo als hij is

Posted by Vishnu on Jun-06-2006 19:27:

Top remix!
Melodie vind ik geslaagd (niet werelds maar goed), maar vooral de sounds zijn ��n voor ��n prachtig en goed gecombineerd. Ik sluit me wel aan bij de te korte bassen; iets langere noten of een kleine delay lijken me daar niet misplaatst.

Posted by Jasperovitsj on Jun-06-2006 20:37:

Original doet me meer, maar toch weeral een sterke remix

Posted by Icone on Jun-06-2006 20:49:

Het origineel is wat 'alternatievere' trance he, da's waarom hij meer aanslaat bij de BeTAs denk ik ('t is dan ook de scene van het moment). Maar je was gewaarschuwd: Icone of Van Gelder is iets totaal anders

Ik heb de melodie van het origineel 'gestretched' (i.e. elke noot 2x zo lang laten lopen) en er een ietsje eentonigere baslijn aan toegevoegd. Voor de meer uplifting en epische trance past het naar mijn mening niet zo echt om wat meer 'hobbeligere' basslines te maken...

Push: wat bedoelt ge juist met 'filteren'?

Bedankt voor de comments!!

Posted by Tomorrow Traxx on Jun-06-2006 21:25:

De mix bevalt mij wel, die vocals passen hier echt perfect in!
Ook tof da ge die panfluit hebt behouden.

I really like it

en idd, die break is

Posted by FenixStyle on Jun-06-2006 22:28:

Schitterende plaat gewoonweg!!!

Posted by domineesje on Jun-07-2006 03:59:

klinkt naar nog

Posted by Push2005 on Jun-07-2006 06:24:

quote:
Originally posted by Icone
wat bedoelt ge juist met 'filteren'?

Je gebruikt waarschijnlijk softsynths neem ik aan? Jij filtert dus niet echt; maar uw synths klinken erg 'clean'; en dus ook een beetje erg ingetogen/gedempt (er staat dus er een soort van limiter/filter op). Maar de keuze van de synths doe je wel; en die liggen hier precies ietsje gefilterder dan dat je bvb in Everywhere doet en in tegenstelling tot synths die uit echte keyboards komen. Ik heb hier niets tegen hoor; maar het is toch zo dat uw vriend JoC ook constant doet, en dat vind je dan geen goeie trance meer ? (nu; bij JoC is het wel nog een stap verder, en constant dezelfde bassline, hier ben je origineler in )

Heb je geen VST's die de JP-Roland 8000 nabootsen; dan kan je pas supersaws maken

Posted by Blue Sky 99 on Jun-07-2006 07:36:

Niet slecht maar niet echt mijn ding, ik hou het bij het orgineel

Posted by Shadowkid on Jun-07-2006 07:44:

quote:
Originally posted by FenixStyle
Schitterende plaat gewoonweg!!!

+1

Kvind het een van u betere dingen (en ik vind u nrs over het algemeen al goed). Melodieus EN uplifting, deze krijgt mijn voorkeur op het origineel .

Posted by Icone on Jun-07-2006 09:48:

Bedankt he allemaal, kben blij dat jullie hem wel zien zitten!

Push2005:

Ik gebruik idd enkel software, maar dat is altijd al zo geweest hoor. Ik heb nooit enige hardware gehad (behalve mijn pc en midi controller dan) Software is goedkoper, compacter, sneller en flexibeler voor mij - op dit moment genoeg argumenten voor mij voor software.

Ik denk dat er momenteel ERG veel nadruk ligt op 'cleane' mixen, meer dan ooit. Zelfs de rauwere en originele hardsynth sounds worden ook onderhevig aan veel eq en compressie en andere effects.

Ik kan dus bvb een erg rauwe synth gaan maken, maar dan zou ik enkel gevraagd worden om deze beter te verwerken door het label vrees ik

Posted by Transfusion on Jun-07-2006 11:11:

Man man
Wat een lekker nrtje, mooi gedaan, echt m'n smaak

Posted by Antony on Jun-07-2006 15:19:

mooi gedaan, en ben je er al voor bedankt? anders nu eh, zal toch wel beetje tijd in gekropen zijn eh.

orgineel deed me meer, maar was ook 'nieuw'. ma toch ook een lekker nummertje

Posted by Real on Jun-07-2006 16:43:

Ik deel de mening van de meesten hoor. �rg goede plaat, maar persoonlijk vind ik de original beter.

Maar het zijn dan ook twee totaal verschillende versies, en eigelijk zou je die niet mogen vergelijken.

Mooi werk Icone, en bedankt!

Posted by Icone on Jun-08-2006 10:19:

Graag gedaan hoor!

Eens kijken hoe hij op de BeTA party zou klinken dan he

Posted by TOR on Jun-09-2006 17:49:

Hier is nog es de originele versie, ditmaal met een betere sound en balans:

Kindred Spirits - Englobe (Original Mix)

Posted by Real on Jun-09-2006 18:35:

Die klinkt inderdaad beter.

Posted by Icone on Jun-12-2006 13:23:

Kewl Kevin, straks eens beluisteren se!

Posted by CygnusX on Jun-25-2006 00:34:

Now Playing:
Kindred Spirits - Englobe (Van Gelder Remix) (Cut From Lagrom Set)-enTc

Pages (2): [1] 2 »