TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Norway
-- Beste norsk produsert?
Pages (2): [1] 2 »
Beste norsk produsert?
Hvilken trance l�t er den aller beste laget av norske produsere?
Mine favs er:
aven - all i wanna do (ferry corsten remix)
vascotia - calibro
recluse - isle dauphine
Men den aller aller beste m� v�re DJ Stigma - The Answer. Det er godsangen min, b�de originalen og the scarab mix'en ruler 
Jeg digger fortsatt Dj Stigma - Baby Sunshine, den er konge..
Calibro og The Answer er ogs� ganske fete..
r�yksopp - what else is there?
Moonflowers - Where Are You
Rektor - Cabo Frio
...oi, du skreiv trance, ja.
Critical 7 - Lost (Recluse Remix)
for meg st�r det mellom Espen & Elusive -Penetration (Furry Nipples Remix) og Recluse -Yellow Moon..
Chrysus & DJ Alfi - Can They Hear Me? (50% britisk)
og
DJ Alfi & Aniki - Darkside
(ikke trance, men n�rt nok)
Begge kommer ut p� Digital Assault snart..
Calibro finnes p� toplisten her vil jeg selv si. Melodien er s�pass lang og catchy at man skal lete lenge etter lignende anno senere tid.
Espen er en av Norges elite n�r det kommer til tracks. Syke produksjoner, og han holder p� med litt alternativt ved siden av det elektroniske. Espen for president!
Haak her er jo pimp han ogs�, men om jeg skriver noe fett om han her s� f�r jeg h�re om det i hele sommer..HOHOHO! So sit down with a coke and a smile Haakon 
Er Vascotia norsk ?? 
Nevada - Touched By The Hand
Mye av �ren skal sannsynligvis til Mike, men Stigma og Jamie skal ha deltatt.
Seyton & Subsky - Vikingfjord
Subtara 
Verzus - Renewed Energy! Lett!
Den er jo tilogmed spilt av DJ Jean p� Sensation 2000...
Liker egentlig alt Verzus har lagd. SommerParade Anthem 2002 sammen med Miss Angelina er dritfet, b�de original og club remix!
Og Vascotia er ogs� konge. Liker spesielt Sonicvibe Remixen (Y)(Y)
Og hva med Estima - Hitman's Paradise? God gammal slager.
Takk for de hyggelige ordene.. *r�dme* .
Calibro,.. begynner � bli en stund siden det, n� gitt..
Btw,f�r bruke anledningen til � promotere litt da ..hehe..
v�r neste blir en digital release p� Real Music (etter min mening, noe av det beste melodimessig siden Calbro, men hver enkelt f�r selv bed�mme n�r den tid kommer..):
Vascotia - Avalon (Incl. Edin Bosnjak Remix)
Releasedato er forel�big ukjent..
Edin Bosnjak scorer h�yt for tiden med l�ter som Alluring Wishes etc p� Five AM..
Ha en fin trancy sommer folkens! Keep it real!
NB: Setter min finger p� Kimito Lopez - Telepathy p� fundamental.. det blir en bra kommende release!
peace Frode

Jeg har i allefall full respekt for Hawk, spes. n�r han f�r laget remix til �rets sommer hit "Under Sun ft. Mark Otten - Capoeira" av Marcus og Sebastian 
Ang det...
Hva er det med Svensker i Link�ping omr�det? Tar jo av med Selu Vibra og Under Sun i verden!
Verzus er virkelig en av de gode trance gruppene i Norge, elsker m�ten de f�r frem energien i musikken noe som mangler sterkt blant Norske produsenter i dag.
Flipside er ogs� en artist som ikke skal g� i glemmeboken, gutten kan virkelig f� frem lyder! Remix og Ernesto vs. Bastian, Oceanlab og Stellar Project i tillegg til at han har jobbet med Michael Parsberg. 
Det var bare toppen av isberget.
Etter min mening synest jeg alt begynner � bli FOR progga om dagen..mye av "trancen" som lages for tida er rett og slett boring i forhold til tidligere �r. Flere og flere artister kj�rer sampler av gitarer i breaket osv (som i capoeira etc)..og de kule melodiene (som var en del av grunnen til at jeg forelska meg i trance sjangeren) forsvinner mer og mer..(selv om produksjonene har blitt bedre med �ra) og alle skal liksom lage den type musikk som er "in" om dagen..imo er det for mye fokus p� produksjonen istede for melodiene, noe som etter min mening er trist, (selv om det selvsagt b�r v�re en god produksjon ved siden av melodien).. derfor er det fint � se at artister som Selu Vibra fortsatt har litt av den etterlengtede 99-sounden i l�tene sine
Sk�l Frode!
Lengter etter melodier ala 97 - 99 selv 
Though det finnes mye fete spor der ute av den nye b�lgen.
Men men...heia 97 - 99! 
Tiddey - Get Away er kanskje en sang som minner bra om de gamle dager.
Jo, trance har blitt mer prog. og techy men er enda masse kvalitet der ute.
For meg blir det meste n� for tiden *zzzzzz*, virker som at trance har sl�tt seg i hop med klassisk musikk. Faktisk s� kaller de fleste denne typen trance for ASOT trance.
Er en del trance som minner om 90tallet, man m� bare lete. Jeg dropper ca. 70% av vinylkj�pene mine fordi jeg vil ha trance med energi ikke noe som h�res ut som Mozart.
Ang. Under Sun s� gj�r de det bra, de er kanskje den trancegruppa i Skandinavia med mest support for tiden. Jeg liker Capoeira, den er fengende og vel laget. De har bevist at gitarspilling i trance funker fett som f...
lol!
jeg kjenner godt til b�de marcus og sebastian, men jeg vil nok t�rre � p�st� at guitar i trance har blitt bevist at funker lenge f�r dette.
Envio ?
og nei, man finner ikke _mye_ trance ala 97 i dag. Noe er det, men da skal man sitte noen timer � lete etter tracks. Er en helt annen situasjon i dag enn det det var f�r snaue 10 �r siden. Andre inspirasjonskilder osv.
_IMO_
Ja, men Under Sun beviser at det funker. Andre kan gjerne ha bevist dette f�r men de beviser det n�, er ikke snakk om andre Kimito
Som jeg skrev, 70% av vinyl kj�pet mitt g�r i dunken pga. trance som h�res ut som Mozart.
Noen som vet hvilke norske band som spilte p� Sentrum Scene, under Oslo Rockfestival, ca. 96?
Samme dag Prodigy som var der.
Det var spesielt ett band som eide noe s� inni....
Men husker ikke noe om bandet annet enn at de hadde en gitarist p� scenen etterhvert.
| quote: |
| Originally posted by redliquid Noen som vet hvilke norske band som spilte p� Sentrum Scene, under Oslo Rockfestival, ca. 96? Samme dag Prodigy som var der. Det var spesielt ett band som eide noe s� inni.... Men husker ikke noe om bandet annet enn at de hadde en gitarist p� scenen etterhvert. |
det var fett!
Trur jeg m� legge til Flipside.
Fyren har jo jaggu f�tt spilt av sin remix av Oceanlab - Sattelite p� Sensation jo! For ikke � nevne en heeeel rekke andre events!
Hans remixer av bla. Darkside of the Moon, Stellar Project ol. har virkelig gjort han til en av Norges med suksessrike produsenter 
Terje Bakke, definitivt min norske favoritt-trance-producer
Dj Governor - Red Woods
Orjan - Artic Globe
�rjan Nilsen er norges beste tranceproducer etter min smak
Vascotia og Kimito n�r ogs� h�yt opp 
haakon vingelsgaard - low freqency ship
DJ Sigma - Baby Sunshine
| quote: |
| Originally posted by Soeder DJ Sigma - Baby Sunshine |