TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Mondelinge Examens
Pages (2): [1] 2 »

Posted by Push2005 on Jun-23-2006 13:20:

Mondelinge Examens

Ok, de examens zijn voor de meesten al gedaan; maar aangezien mijn ik er nog een paar mondeling heb vroeg ik me af:

Hoe ga jij naar een mondeling examen ? (ik hou van polls )

Vroeger was het zo ongeveer verplicht dat je een kostuum droeg, of ge mocht naar huis terugkeren om je deftig te kleden. Ik weet niet of die eisen verschillen onder hogescholen en universiteiten, maar dit is toch wat ik heb gehoord ... Nu zijn de tijden al een beetje veranderd, maar toch...

In het middelbaar heb ik nooit echt veel mondelinge gehad, en omdat je de leraars enzo toch kent heb ik nooit een kostuum aangedaan; maar kleedde me wel deftig (hemd enzo).

Nu doe ik eigenlijk een kostuum aan voor profs die da precies wel verwachten (zoals van economie); maar die van de talen da zijn halve clochards dus vind ik da een hemd volstaat . Dus het hangt af van de prof.

En nu jullie...

Posted by lievez on Jun-23-2006 13:25:

nooit in kostum geweest. kvond da ma redelijk debiel
tis ni omdagge in kostum gaat dagget ineens veel beter gaat daan, of andersom

Posted by diddi on Jun-23-2006 13:27:

quote:
Originally posted by lievez
nooit in kostum geweest. kvond da ma redelijk debiel
tis ni omdagge in kostum gaat dagget ineens veel beter gaat daan, of andersom

Kvind da ook debiel, ma wa telt is wa dienen debiel voor u daarvan denkt

Posted by Push2005 on Jun-23-2006 13:30:

quote:
Originally posted by diddi
Kvind da ook debiel, ma wa telt is wa dienen debiel voor u daarvan denkt

De ��n apprecieert het, de ander hecht er geen belang aan
Daarom probeer ik het zo'n beetje zelf te gokken...

Kmoet zeggen dak eigenlijk wel graag een kostuum draag, alleen wordt ge dan tegenwoordig zo bekeken (als ge geen zakenman zijt tenminste)

Ik draag wel sowieso een lange donkere broek en deftige schoenen.

Posted by djcresto on Jun-23-2006 13:31:

Int middelbaar werden we bij sommige verplicht van in kostuum te komen. Toch alleszins deftige broek, hemd en plastron. Hiervoor nam ik kleren van men pa.

Int hoger droeg ik altijd jeans en een hemdje ofzo. Niks speciaal.

Posted by Real on Jun-23-2006 13:47:

Ik scheer mij en doe de prut uit m'n ogen.

Posted by FenixStyle on Jun-23-2006 14:00:

Vorig jaar op het middelbaar werd bij de verdediging van GIP wel van ons verlangd dat we in kostuum kwamen. Bij mondeling examen Nederlands daarentegen zei de leerkracht dan weer dat hij ons niet in zo'n apenpak wou zien komen omdat we dat door het jaar ook niet droegen..
Op hogeschool voorlopig nog geen mondeling gehad, maar heb in feite nog niemand in kostuum zien rondlopen op school, dus ik vermoed dat er bij ons geen aandacht aan wordt geschonekn..

Posted by Vishnu on Jun-23-2006 14:05:

Ooit ene prof gehad waarbij we niet in kostuum m�chten afkomen

Posted by Tiger777 on Jun-23-2006 14:46:

Kostuum. Ge komt daar sowieso serieuzer in over en dat geeft u al een voorsprong. Ik hou graag het gesprekje zelf in de hand, ik zal altijd zelf beginnen vertellen en gewoon, zelfverzekerd een gelijke zijn van de ondervrager, en dat gaat gewoon beter als z uber-deftig gekleed zijt.

Bij ons doet iedereen e kostuum aan...
Der is der enen die enorm kickt op vorm die verlede jaar kweetniehoeveel mensen al liet beginnen op 12/20... omdat ze gingen zitten zonder dat hij toestemming gegeven had om te gaan zitten

quote:
De ��n apprecieert het, de ander hecht er geen belang aan

Zo is dat wel, maar ik denk niet dat het kwaad kan om er een aan te doen

Posted by CygnusX on Jun-23-2006 14:47:

Ik heb bij mijn richting nog nooit iemand met een kostuum zien afkomen, meestal gewoon met een net hemdje.

Posted by Shadowkid on Jun-23-2006 15:05:

Hangt af van vak tot vak. Voor de taalvakken, waar het meestal draait rond een conversatie voeren in een bepaalde taal, kleed ik mij gewoon deftig met een hemd enzo. Als ik mondeling heb voor een vak als recht en dergelijke, zal ik eerder een kostuum aandoen omdat de sfeer ook meestal al wat serieuzer enzo.

Posted by Soliplex on Jun-23-2006 16:12:

Ben mijn eerste examen gewoon in korte broek en t-shirtje gaan doen, geen kat die iets gezegd of gemerkt heeft. Tijden veranderen....

Posted by Transfusion on Jun-23-2006 16:36:

Sowieso kostuum eh, komt beter over imho.

Posted by FCB_Fanatic on Jun-23-2006 17:38:

kheb eigenlijk in mijne studententijd nie echt veel mondelinge examens gehad, vooral voor de taalvakken eigenlijk en daarvoor ging ik nie altijd een kostuum aandoen. Hing een beetje af van de prof.

Voor mijn thesisverdediging ben ik natuurlijk WEL in kostuum geweest en ik kan mij nie indenken dat er iemand is die dat niet heeft gedaan

Posted by Push2005 on Jun-23-2006 17:38:

quote:
Originally posted by Soliplex
Ben mijn eerste examen gewoon in korte broek en t-shirtje gaan doen, geen kat die iets gezegd of gemerkt heeft. Tijden veranderen....

Dat heeft niet noodzakelijk met "tijden veranderen" te maken. De verplichting van het dragen valt wel weg; maar tis nie omdage een kostuum draagt dage "ouderwets" ofzo zijt �

Posted by Blue Sky 99 on Jun-23-2006 17:56:

Nog nooit een kostuum gedragen voor een mondeling examen en ik heb er toch elk semester enkele, weinig mensen die het doen (al zijn ze er wel) maar ik zie het nut er niet van in. Ik zou me er eerlijk gezegd eerder debiel dan professioneel in voelen

Posted by Vishnu on Jun-23-2006 18:25:

quote:
Originally posted by FCB_Fanatic
Voor mijn thesisverdediging ben ik natuurlijk WEL in kostuum geweest en ik kan mij nie indenken dat er iemand is die dat niet heeft gedaan

Wel, ik bijvoorbeeld al niet

Veel hangt gewoon af van de mentaliteit die heerst binnen de school en de richting. In sommige omgevingen zijt ge ne weirdo als ge dat wel doet, in andere bent ge het als ge dat niet doet.

Posted by TOR on Jun-23-2006 18:46:

quote:
Originally posted by Tiger777
Kostuum. Ge komt daar sowieso serieuzer in over

Daar ben je veel mee als er kak uit uw mond komt
En dat zal er uit komen als je niet de gewoonte hebt om kostuums te dragen. Want dan voel je je absoluut niet op je gemak. Het grootste deel van de kostuumdragers komt erg stroef over, net om die reden. Je merkt echt dat die er zich niet goed in voelen.

Ik ging natuurlijk niet in een gescheurde jeans naar het examen, maar ik kleedde me niet anders dan tijdens het jaar. Idem voor thesisverdediging.

Posted by Magistrate on Jun-23-2006 18:54:

vandaag mondeling gehad, in kostuum... is ook wel de gewoonte bij rechten

Posted by Tiger777 on Jun-23-2006 19:11:

quote:
Originally posted by TOR
Daar ben je veel mee als er kak uit uw mond komt
En dat zal er uit komen als je niet de gewoonte hebt om kostuums te dragen. Want dan voel je je absoluut niet op je gemak. Het grootste deel van de kostuumdragers komt erg stroef over, net om die reden. Je merkt echt dat die er zich niet goed in voelen.

Jah, dat hangt van de persoon af he. hoedanook speelt ge daar toch een rolleke, all�, ik toch. Normaal ben ik niet zo iemand me ne stevige ruggegraat, maar alst mondeling examen is probeer ik altijd ijskoud zelfverzekerd over te komen.
Ik bedoel, die mannekes die hebben ni liever dan da gij moeite doet voor hun, daar hebben ze jaren hun klooten voor afgedraaid omdat ze denken dat ze respectabel zouden zijn daarom. Streel hun ego door een effor'ke te doen. Ze zijn ook ni blind eh, percies of i�mand is het gewoon een kostuum te dragen En feit, als der kaka uit uwe mond komt zal het niks helpen, maar misschien maakt het wel het verschil tussen een 9 of een 10.

Posted by Push2005 on Jun-23-2006 19:32:

quote:
Originally posted by Tiger777
Jah, dat hangt van de persoon af he. hoedanook speelt ge daar toch een rolleke, all�, ik toch. Normaal ben ik niet zo iemand me ne stevige ruggegraat, maar alst mondeling examen is probeer ik altijd ijskoud zelfverzekerd over te komen.
Ik bedoel, die mannekes die hebben ni liever dan da gij moeite doet voor hun, daar hebben ze jaren hun klooten voor afgedraaid omdat ze denken dat ze respectabel zouden zijn daarom. Streel hun ego door een effor'ke te doen. Ze zijn ook ni blind eh, percies of i�mand is het gewoon een kostuum te dragen En feit, als der kaka uit uwe mond komt zal het niks helpen, maar misschien maakt het wel het verschil tussen een 9 of een 10.

Vind ik ook

Ik vind dat het dragen van een kostuum ergens wel een teken van respect is, maarja das miss een "ouderwetse" opvatting

Ik voel me alleszinds nie ongemakkelijk of stroef erin

Posted by Tiger777 on Jun-23-2006 19:38:

quote:
Originally posted by Push2005
Ik vind dat het dragen van een kostuum ergens wel een teken van respect is, maarja das miss een "ouderwetse" opvatting

Ik voel me alleszinds nie ongemakkelijk of stroef erin

Da wilt ni zeggen d�t ge ze ook respecteert. Ik kijk die pipo's altijd recht in de ogen tot ze der zelf ongemakkelijk van worden en hun ogen wegdraaien

ik voel mij daar wel stroef in, maar ik kan het verbergen.

Verlede jaar heb ik 6 kilometer gestapt met zo van die leren schoenen... Man, pijn.... Mijn hiel was helemaal afgesleten en der stond langs beide kanten een blaar op

Posted by Bertn on Jun-23-2006 20:33:

ik deed elk examen in gewone kledij. Vanmorgen nog een mondeling
examen gemaakt aan de faculteit economie (keuzevak) en ook daar zat iedereen gewoon in losse kledij...

Posted by Jasperovitsj on Jun-23-2006 20:37:

quote:
Originally posted by Vishnu

Veel hangt gewoon af van de mentaliteit die heerst binnen de school en de richting. In sommige omgevingen zijt ge ne weirdo als ge dat wel doet, in andere bent ge het als ge dat niet doet.

Bij ons dragen alle Rechtenstudentjes dezelfde kostuums bij examens: zwart kostuum, wit hemd, plastron, gladde schoentjes, haar naar achter gekamd en zo'n leren aktetasje bij.
Bij ons in de faculteit is da veel minder, maar ik doe toch meestal wel een deftig hemdje met een veston erover aan. Ge kunt best gekleed gaan zonder ook effectief een volledig kostuum aan te doen

En ja, dat is ook een beetje voor het zelfvertrouwen, en ook wel een beetje naar de prof toe om te laten blijken dat je zijn of haar vak serieus genoeg neemt om u er voor op te kleden

Posted by TOR on Jun-23-2006 21:01:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
En ja, dat is ook een beetje voor het zelfvertrouwen, en ook wel een beetje naar de prof toe om te laten blijken dat je zijn of haar vak serieus genoeg neemt om u er voor op te kleden

Dat bevestigt eigenlijk mijn stelling uit de examenthread, want wat heeft dat nu in godsnaam met de stiel te maken die je aan het aanleren bent?

Dat zijn allemaal van die overbodige zaken die de aandacht van de essentie afleiden.

Pages (2): [1] 2 »