TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Val van het Kabinet ....!!!
Pages (2): [1] 2 »

Posted by DjRV on Jun-29-2006 20:32:

Val van het Kabinet ....!!!

Harry Potter heeft zijn ontslag ingediend.
Er komen dus weer verkiezingen.

Wat vinden jullie hiervan? Blij? Jammer?

Persoonlijk heb ik te weinig verstand van politiek.
Was het echt nodig om die staatsschuld te verminderen bv? Amerika heeft een schuld die volgens mij even groot is als alle schulden in de wereld bij elkaar.

Ik ben zoiezo blij dat Verdonk opgezout is, die is veel te veel doorgeslagen in haar eigen machtspelletje.

Graag dus jullie meningen over deze situatie ..

Posted by eieregooie on Jun-29-2006 20:39:

Mij hoor je niet klagen, ik ben die Balkenende en z'n bende meer dan zat. Verkiezingen konden mij niet snel genoeg komen, ook al had ik het nu in het laatste jaartje niet meer verwacht.

Dus ja, daar moet dan maar wat op gedronken worden later vanavond

Posted by DjRV on Jun-29-2006 20:42:

quote:
Originally posted by eieregooie
Mij hoor je niet klagen, ik ben die Balkenende en z'n bende meer dan zat. Verkiezingen konden mij niet snel genoeg komen, ook al had ik het nu in het laatste jaartje niet meer verwacht.

Dus ja, daar moet dan maar wat op gedronken worden later vanavond

My thoughts exactly (Y)

Posted by robin on Jun-29-2006 22:31:

Ghehe mag ik ook nog eens stemmen binnenkort

Posted by magrec on Jun-30-2006 05:10:

Re: Val van het Kabinet ....!!!

quote:
Originally posted by DjRV
Harry Potter heeft zijn ontslag ingediend.
Er komen dus weer verkiezingen.

Wat vinden jullie hiervan? Blij? Jammer?

Persoonlijk heb ik te weinig verstand van politiek.
Was het echt nodig om die staatsschuld te verminderen bv? Amerika heeft een schuld die volgens mij even groot is als alle schulden in de wereld bij elkaar.

Ik ben zoiezo blij dat Verdonk opgezout is, die is veel te veel doorgeslagen in haar eigen machtspelletje.

Graag dus jullie meningen over deze situatie ..

Dat van die staatschuld van amerika is alleen maar mogelijk omdat het amerika is ....Elk ander land zou van zo'n schuld direct een 3e wereld land worden.. Opzich vind ik het wel jammer voor balkenende want die had de boel goed voor elkaar kwa financien en economie die op dit moment flink aan het aantrekken is. (lange termijn denken) Als de verkiezingen volgend jaar was geweest hadden ze meer kans veel zetels dan nu. Maar ja als je van die aparte ministers hebt dan is de kans groot dat het verkeerd gaat hoewel de D66 eigenlijk de boel heeft laten ontploffen want een meerderheid van de kamer vond dat verdonk gewoon kon blijven.

Posted by ZZandirt on Jun-30-2006 07:24:

Re: Re: Val van het Kabinet ....!!!

quote:
Originally posted by magrec
Dat van die staatschuld van amerika is alleen maar mogelijk omdat het amerika is ....Elk ander land zou van zo'n schuld direct een 3e wereld land worden.. Opzich vind ik het wel jammer voor balkenende want die had de boel goed voor elkaar kwa financien en economie die op dit moment flink aan het aantrekken is. (lange termijn denken) Als de verkiezingen volgend jaar was geweest hadden ze meer kans veel zetels dan nu. Maar ja als je van die aparte ministers hebt dan is de kans groot dat het verkeerd gaat hoewel de D66 eigenlijk de boel heeft laten ontploffen want een meerderheid van de kamer vond dat verdonk gewoon kon blijven.

ik ben goed te spreken over balkenende... hoe moeilijk is het om zo'n ontzettend ongeregeld zooitje bij elkaar te houden... lange termijn zat wel goed... en nieuwe verkiezingen???? onzin!! krijg je hetzelfde of erger (bos c.s.) weer voor terug.... ik vindt gewoon dat de kloof tussen politiek en maatschappij weer ouderwets groot moet worden... je kan nou eenmaal niet iedereen gelukkig maken, en dat probeert men wel hier....... nee we gaan de 65+ 'ers "ouderen belasting" laten betalen.... FOEI FOEI FOEI!!!

Posted by HBtje on Jun-30-2006 07:43:

Zolang de nieuwe regering maar meer geld overheeft voor het noorden...

en voor arme studenten

Posted by ZZandirt on Jun-30-2006 08:29:

quote:
Originally posted by HBtje
Zolang de nieuwe regering maar meer geld overheeft voor het noorden...

en voor arme studenten

in het nooorden krijgt men EU subsidie voor achterstandsgebieds-ontwikkeling... niet zeiken hb....

Posted by ahp2002 on Jun-30-2006 08:55:

Ik vind het werkelijk een schandalige gang van zaken en de Nederlandse bevolking is de dupe van een stel omhoog gevallen ego's. De hele affaire rond Ayaan Hirschi Ali heeft zoveel tijd in beslag genomen en iedereen ging roepen, schreeuwen en zieltjes (kiezers winnen) over de rug van Verdonk.

Nou is die Verdonk natuurlijk ook geen heilige, die maakt ook fouten, maar de manier waarop het gegaan is, is werkelijk te triest voor woorden.

Nu krijgen we campagne, debatten, verkiezing en daarna weer formatie.. (dit betekent dat alle belangrijke beslissingen weer vooruitgeschoven worden) en we zitten misschien wel weer driekwart jaar met een vleugellamm regering.

kansloze bende dit.

Posted by DjRV on Jun-30-2006 09:31:

Wat ik gewoon niet snap is waarom de rest van het Kabinet niet gewoon het vertrouwen in verdonk heeft opgezegt. Ze heeft echt giga veel fouten gemaakt (moedwillig of niet) en nooit een fout als een echte " man" toegegeven. Nu is de hele zooi naar die klote voor haar/hem.

Daarnaast hebben we volgens JC de uitschakeling op het WK aan haar te danken dus nog meer redenen om haar te dumpen :P

Posted by basvh on Jun-30-2006 10:19:

Re: Re: Val van het Kabinet ....!!!

quote:
Originally posted by magrec

exactly. Krijgen we binnekort een links kabinet, economie gaat opeens lopen en dan zeggen die PVDA'ers dat dat komt door het nieuwe beleid terwijl balkie daar gewoon voor gezorgd heeft.

Wat ik ook wel heel frappant vind is dat D66 nog geen week geleden een nieuwe lijsttrekker heeft gekozen en nu opeens het kabinet laten ploffen terwijl in de afgelopen jaren daar eigenlijk meer reden is voor geweest. Het is net zoals het WK gewoon doorgestoken kaart.

quote:
Nu krijgen we campagne, debatten, verkiezing en daarna weer formatie.. (dit betekent dat alle belangrijke beslissingen weer vooruitgeschoven worden) en we zitten misschien wel weer driekwart jaar met een vleugellamm regering.

juist

en waar gaat het eigenlijk over???? over een ethiopische aandacht trekster eerste klas. Dat daar een hele regering door valt??? Kan ook alleen maar hier in nederland soms denk ik echt dat we een ontwikkelingsland zijn

Posted by AirPole on Jun-30-2006 11:50:

Re: Re: Re: Val van het Kabinet ....!!!

quote:
Originally posted by basvh
exactly. Krijgen we binnekort een links kabinet, economie gaat opeens lopen en dan zeggen die PVDA'ers dat dat komt door het nieuwe beleid terwijl balkie daar gewoon voor gezorgd heeft.

Wat ik ook wel heel frappant vind is dat D66 nog geen week geleden een nieuwe lijsttrekker heeft gekozen en nu opeens het kabinet laten ploffen terwijl in de afgelopen jaren daar eigenlijk meer reden is voor geweest. Het is net zoals het WK gewoon doorgestoken kaart.

juist

en waar gaat het eigenlijk over???? over een ethiopische aandacht trekster eerste klas. Dat daar een hele regering door valt??? Kan ook alleen maar hier in nederland soms denk ik echt dat we een ontwikkelingsland zijn

Dit snap ik niet. Als een minister grove fouten maakt, moet daar toch een motie van wantrouwen tegen ingediend kunnen worden? Dat is nou eenmaal een recht dat de volksvertegenwoordiging heeft. Als met die motie vervolgens niks gedaan wordt, tsja dan is het wel heel ruggegraatloos om vervolgen te doen alsof er niks aan de hand is. Dus D66 moest eigenlijk wel de steun intrekken. Wat heeft dat nou met een ontwikelingsland te maken? Toevallig, omdat het over Ayaan gaat?

Ik ben blij dat het kabinet gevallen is. Ik weet dat Paars er ook 8 jaar een zootje van gemaakt heeft, en dat Balkenende dat op moest ruimen, en daardoor dus moeilijke maatregelen nemen moest, maar er zijn ook dingen die bij mij helemaal verkeerd vallen. Nieuwe verkiezingen? Mooi!

Posted by basvh on Jun-30-2006 14:29:

Re: Re: Re: Re: Val van het Kabinet ....!!!

quote:
Originally posted by AirPole
Dit snap ik niet. Als een minister grove fouten maakt, moet daar toch een motie van wantrouwen tegen ingediend kunnen worden? Dat is nou eenmaal een recht dat de volksvertegenwoordiging heeft. Als met die motie vervolgens niks gedaan wordt, tsja dan is het wel heel ruggegraatloos om vervolgen te doen alsof er niks aan de hand is. Dus D66 moest eigenlijk wel de steun intrekken. Wat heeft dat nou met een ontwikelingsland te maken? Toevallig, omdat het over Ayaan gaat?

grove fouten maakt? Tjah ik heb heel die ayaan kwestie niet gevolgd, dit omdat deze kwestie me geen kont boeit. In nederland zijn belangrijkere zaken dan het paspoort van ayaan.

Het systeem van moties en democratie en volkvertegenwoordiging snap ik. De motie snap ik ook maar om nou een kabinet te laten vallen op een paspoort/ayaan (die volgens mij ook nog niet eens meer in de kamer zit) ??? De rest van de wereld lacht ons echt uit.

Wanneer gaan we weer met zaken bezighouden zoals: Integratie, Economie, Criminaliteit, Onderwijs enz.?

Posted by Creamfields23 on Jun-30-2006 14:49:

Re: Re: Re: Re: Re: Val van het Kabinet ....!!!

quote:
Originally posted by basvh
Wanneer gaan we weer met zaken bezighouden zoals: Integratie, Economie, Criminaliteit, Onderwijs enz.?

Daar is nou net allemaal op bezuinigd! Als je hier over begint gaat het geld kosten.

Ik vind het wel weer lachen. En tenslotte die rukkers die de handdoek in de ring hebben gegooid hebben niks verloren. Ze krijgen toch wel wachtgeld!

Ik ben wel benieuwd naar het volgende kabinet. De hypotheekrente aftrek afschaffen word een hot item. Ik denk ook niet dat ze het hier een twee eens over gaan worden en misschien leidt dit wel weer tot een snelle val.

Posted by eieregooie on Jun-30-2006 14:51:

Lol, dat het begrotingstekort wordt teruggedrongen heb je niet aan Balkendende te danken hoor, dat heeft Zalm gefixed

Posted by Massive84 on Jun-30-2006 15:18:

WOHOOOOOOOOOO

Celebrate !

Prachtig hoe zalm uitgeluld was in het debat.

Posted by AirPole on Jun-30-2006 16:06:

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Val van het Kabinet ....!!!

quote:
Originally posted by Creamfields23
De hypotheekrente aftrek afschaffen word een hot item. Ik denk ook niet dat ze het hier een twee eens over gaan worden en misschien leidt dit wel weer tot een snelle val.

Heb over die hypotheekrenteaftrek eens een soort van documentaire gezien op Ned. 3 ofzo. Het schijnt dat economieen een enorme klap krijgen zodra deze aftrek wordt afgeschaft. Zal dus geleidelijk aan moeten gebeuren.

Posted by robin on Jun-30-2006 16:10:

Nog al logisch, dat scheelt voor een hoop mensen duizenden euros op jaarbasis..

Posted by ahp2002 on Jun-30-2006 16:14:

als ze dat doen, storten de huizenprijzen in vrees ik

Posted by Creamfields23 on Jun-30-2006 16:31:

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Val van het Kabinet ....!!!

quote:
Originally posted by AirPole
Heb over die hypotheekrenteaftrek eens een soort van documentaire gezien op Ned. 3 ofzo. Het schijnt dat economieen een enorme klap krijgen zodra deze aftrek wordt afgeschaft. Zal dus geleidelijk aan moeten gebeuren.

Ze hebben nu al gedacht aan verlaging van de loonbelasting naar 20% ter compensatie. BTW Ik heb dit trouwens nergens gelezen maar gehoord.

Ik ben huisbezitter en ik zou dit wel een ok compensatie vinden. Mits mijn huis zijn waarde blijft houden. Dat is dan ook maar weer de vraag.Want als huisbezitters die net rondkomen met een voorlopige teruggave ineens hun huis gedwongen moeten verkopen en dit zijn er volgens mij nogal wat. Dan krijg je een enorm aanbod van huizen en dan daalt automatisch weer de prijs voor een huis.

Mensen die geen huis hebben vieren feest!

Posted by Chicane on Jun-30-2006 17:39:

Wat er ook voor kabinet gaat komen, kritiek krijgen ze toch altijd omdat in elke Nederlander een Johan Cruijf schuilt: Op en top ZEIKEN over alles waar te zeiken over valt. Van het weerbericht, wegenonderhoud, paspoorten, kerk/geloof, tot aan de voetbal.

Ik hoop dat een volgend kabinet nu eindelijk eens wat harder optreed, niet meer dat geouwehoer van "De discussie aangaan met alle partijen" blijft hanteren, maar gewoon regeert. Een keertje eens niet LULLEN maar DOEN. Mijn zegen had Fortuin, Wilders kan hem ook krijgen. Alleen de uitstraling en de iets te radicale standpunten schrappen, en je hebt een pracht partij.

Oftwel, ik ga weer niet stemmen (mijn goed recht om niet te stemmen, dus alle Johan Cruijfjes onder ons: zeur maar lekker over iets anders), kom eerst maar met een goed plan en duidelijke standpunten, dan overweeg ik weer te stemmen.

Posted by Siesta on Jun-30-2006 19:15:

d66, ze proberen gewoon zieltjes te winnen omdat ze weten dat er een afkeer is tegen het kabinet atm. Lullig voor CDA en VVD omdat prinsjesdag eraan kwam...

Posted by Massive84 on Jun-30-2006 20:12:

quote:
Originally posted by Siesta
d66, ze proberen gewoon zieltjes te winnen omdat ze weten dat er een afkeer is tegen het kabinet atm. Lullig voor CDA en VVD omdat prinsjesdag eraan kwam...

en de CDA en VVD hebben wat gedaan de afgelopen drie jaar dat je goed noemt?

Posted by Siesta on Jun-30-2006 21:09:

quote:
Originally posted by Massive84
en de CDA en VVD hebben wat gedaan de afgelopen drie jaar dat je goed noemt?

ach, er valt altijd wel wat te zeiken. ivm Paars paar jaar geleden valt dit nog heel erg mee volgens mij

Posted by @win on Jun-30-2006 22:27:

Aan de ene kant vindt ik het triest dat voor de derde keer op rij een kabinet de rit niet uitzit. De geloofwaardigheid van de Nederlandse politiek ligt inmiddeels ergens onder het ijs van Antartica heb ik het idee. Ik vind dat een regering het mandaat voor 4 jaar heeft gekregen en dan ook een kans mag krijgen.

Aan de andere kant is het natuurlijk prachtig dat rechts Nederland een klpa in de smoel heeft gekregen. Ze hebben in de afgelopen 4 jaar veel mensen in de samenleving uitgesloten. Wat Nederland nu nodig heeft is een kabinet dat voorang geeft aan de menselijke infrastructuur in ons land. Daar bedoel ik mee dat je mensen kansen geeft om deel te nemen aan alle segmenten in de samenleving. Wannneer mensen kansen krijgen stijgt de welvaart in ons land en dan kunnen de rijkeren op termijn ook minder belasting gaan betalen. Om deze hervormingen door te voeren heeft dit land weer een echte vader des vaderslands nodig ipv een acteur uit kopsijkers. Ik zet mijn kaarten in voor Job Cohen, al lijkt de kans dat hij premier wordt heel klein.

En nee ik ben ook geen fan meer van Wouter Bos. Ik zal als PvdA-lid hem dan ook niet herkiezen als lijsttrekker. Hij kan wel een goed beleid voeren, maar hij legt de zaken allemaal niet goed uit. We zullen het allemaal gaan zien de komende maanden. Zolang rood nu naar weer een kans krijgt! En dan bedoel ik een kabinet met PvdA, maar zonder de SP!

Pages (2): [1] 2 »