TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Hoe bewaren jullie je vinyl ?
Hoe bewaren jullie je vinyl ?
Hi all,
Ik vroeg me af, hoe bewaren jullie je vinyl? Ikzelf heb zo'n opklapbare curver box. Ze passen daar mooi in. Nu vraag ik me ook af of het kwaad kan als platen schuin staan. Of is het zo dat ze kaarsrecht moeten staan. Ik weet wel dat platen krom gaan trekken als je ze plat neerlegt. Ik kom er trouwens net achter dat mijn Rammstein - Ich will plaat zo krom als de neten is. Ik heb hem online gekocht bij Only-dj's. Zal een mailtje in hun richting werken?
Bij voorbaat dank voor de reacties,
Greetings,
Blighty
ik heb ze ook in zo'n opklapbaar kratje staan ja
is goed genoeg hoor, alleen ff kijken als ze schuin staan dat je niet altijd de zelfde platen helemaal achteraan hebt staan anders kunnen die krom trekken
Hi,
Weet je, achter staan ze gewoon recht, maar de voorste platen staan ietswat schuin zodat het hele zootje niet omvalt. Dit kan geen kwaad?
Greetings,
Blighty
nee als er geen druk achter staat zeg maar trekken ze toch niet krom
en als je kromme hebt, die moet je gewoon een week onder een hele dikke stapel boeken leggen helpt meestal wel
Hi,
Ahhhhh, misschien kan ik mijn plaat zo nog redden?? Dat zou wel beter zijn
Thanx voor de tip, ik ga het meteen proberen.
Greetings,
Blighty
Hmm... nooit geweten dat ze krom konden groeien??? k moet myne dan maar af en toe van positie verandere...
Maarre k heb gehoord dat een kromme plaat t gewoon nog goed doet, maar dat er iets moeilijker mee te mixen valt of zow? 
| quote: |
| Originally posted by Apoptosis Maarre k heb gehoord dat een kromme plaat t gewoon nog goed doet, maar dat er iets moeilijker mee te mixen valt of zow? |
| Originally posted by Pjotr G Ja als je aan de plaat zit zwiept de naald er veel sneller vanaf. en als je n zetje geeft wil de plaat wel eens vet doorzwiepen omdat ie geen weerstand van slipmat heeft (door kromming klein raakvlak met slipmat) snappie |
, maar dat was al zo toen k em kocht. moet daar voortaan ook maar by gaan opletten...
Hi,
Het is een vervelend verschijnsel. Ik ben nog steeds treurig vanwege mijn Rammstein plaat
Ach, hopelijk werken die boeken
Greetz,
Blighty
Ik heb van m'n moeder een paar bruine plastic bakken gekregen waar ze echt perfect in passen
ik heb nu 4 van die bakken vol zitten en ben toe aan een nieuwe bak
(van kromtrekkers heb ik nog geen last gehad)
die vaste curverbakken zijn toch echt handiger...
had ook zo'n opvouwbare... loop ik op een feest naar de draaitafels toe via de dansvloer, pleurt die bodem eruit!
Ik heb dus eigenlijk alleen maar vaste bakken en verder een kast
. En sinds dat feest een platenkoffer om ze in te versjouwen. Tas is makkelijker dragen, maar daar kun je niet op zitten 
Hoe je je platen het beste behandelt:
niet met je vingers op de groeven komen (dus zijkant van de plaat in de muis van je hand houden, en met je vingertoppen het label vasthouden) Vet trekt vuil aan.
haal een platenborsteltje voor als er stof op zit.
als er iets vasts op je plaat zit, neem dan een wattenstaafje met wat alcohol (geen drank
), en ga er voorzichtig overheen.
laat de zon niet op je platen schijnen en zet ze niet bij de verwarming.(platen kunnen meeeeer dan krom trekken!!!)
laat je platen niet onbeschermd zonder hoes achter. zet niet twee platen zonder hoes tegen elkaar aan.
zorg voor goede naaldjes.
hou konijnen bij je platen uit de buurt 
en toch blijkt weer: POSTPOWER!!!
De grijze bakken van ptt post zijn gewoon de beste!
In die bakken staan bij een aantal platenzaken ook altijd de nieuwste platen, echt lache!
chemisch afvalbakken zijn ook goed! kun je ook nog afsluiten!
enne, wat doe jij zo laat nog online LT? 
| Originally posted by Eye-Riz chemisch afvalbakken zijn ook goed! kun je ook nog afsluiten! enne, wat doe jij zo laat nog online LT? |
ik gebruik me platencollectie als tafel vaak,zet er asbakken op,gooi der mee door de lucht,zijn goede frisbee's btw voor in de zomer.Bewaar me favo's gewoon in me platen tassen en bakken en voorderest ligt me hele vloer er mee vol.En al die kut hoesen die om me promo's heen zitten worden met de dag verknaakter met als resultaat dat er een zooi promo troep los in me tas zit met krassen van hier tot tokio.En als ik draai vergeet ik soms waar de hoes was van me plaat en pleur die meuk gewoon weer bij een andere plaat erin.Lekker belangrijk.Platen die krom zijn is zwaar kut maar ook gewoon zwaar pech gehad.Heb al een tientonner erop laten zitten,maar dat hielp ook niet.Gewoon heel rustig erin gooien en "scratchen" via de zijkant.Wat ik trouwens zwaar kut vind is dat 2 klassiekers van mij een zooi krassen heeft en vaak overslaat....HMmmmmm hoe zou dat toch komen........
ik heb ook van die curverbakken, en dan van die vaste Het bevalt me wel goed, ze passen er perfect in. binnenkort ga ik nog een tas kopen voor de gigs, maarja ben nog maar sinds november vorig jaar echt er mee bezig