TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- De DJ-equipment thread
Pages (12): [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 »

Posted by Jasperovitsj on Jul-09-2006 23:52:

De DJ-equipment thread

Ik dacht dat het wel een leuk idee zou zijn om een thread te maken waarin je terecht kan met vragen over DJ-equipment, problemen, tips of nieuwigheden. Dus bij deze

Laat ik meteen van wal steken met een vraag:

Pioneer CDJ-800 vs Pioneer CDJ-200

De titel zegt het zo al een beetje: Ik ben van plan om te investeren in nieuwe CD-spelers, aangezien het tegenwoordig niet meer mogelijk is om alle goeie releases die ik zoek op vinyl te krijgen, en mijn huidige CDJ's toch niet voldoen voor fulltime gebruik. En vrijdag ben ik op de Beta party toch tot de conclusie gekomen dat Pioneer de enige optie is. Het is tenslotte de industriestandaard geworden, en ze laten zich ook geweldig leuk en intu�tief bedienen.

Nu laat mijn budget jammer genoeg geen CDJ-1000's toe (tenzij iemand ze voor 600� per stuk kan krijgen, in goeie staat of course? ), dus de opties die overblijven zijn de CDJ-800 of in mindere mate de CDJ-200. Ik heb al van veel mensen gehoord dat DJ-spullen in Duitsland veel goedkoper zijn dan hier, dus mijn eerste vraag is of er iemand goeie Duitse online shops weet waar ze deze spullen verkopen tegen zo laag mogelijke prijzen en met goedkope verzending? Dan kan ik al eens wat prijzen beginnen vergelijken. Het mogen ook adressen in Belgi� of Nederland zijn, zolang de prijzen maar goed zijn

En ten tweede wil ik ook wel weten of er hier mensen zijn die al ervaring hebben met de CDJ-200? Het enige dat die in mijn ogen minder heeft dan de CDJ-800 is het jogwheel met vinyl-mode. Maar is het jogwheel van de CDJ-200 ook degelijk, of is het echt een verarming ten opzichte van de CDJ-800? Is de CDJ-800 het waard om 200� extra per stuk aan uit te geven?

Posted by Real on Jul-09-2006 23:56:

Geen ervaring met eender van de twee, maar wel met een Duitse winkel:

http://www.dj-laden.com/dj2004

Goedkoop, lage verzendingskosten en een Nederlandstalige medewerker.
Ik meen mij wel te herinneren dat hun Pioneer producten redelijk "duur" waren.

Posted by Jasperovitsj on Jul-10-2006 00:05:

Hmm, de CDJ-800 kost daar zelfs een pak duurder dan in België, maar de CDJ-200 dan weer bijna 100€ minder. Kon het niet omgekeerd zijn

Posted by djcresto on Jul-10-2006 00:20:

http://cgi.ebay.com/PAIR-PIONEER-CD...1QQcmdZViewItem

http://cgi.ebay.com/Pioneer-CDJ-100...1QQcmdZViewItem

http://search.ebay.com/pioneer-cdj-...ssPageNameZWLRS

Posted by dj Elof on Jul-10-2006 07:58:

Jasper, spaar nog even door voor de CDJ-1000. Er is weldegelijk een wereld van verschil. Allereerst: bij de CDJ-800 kan je je pitch niet regelen, het is -10% of +10%. Bij de CDJ-1000 kan je tot -6% en tot +6% gaan en laat dat nu eens een luxe zijn... ik mix meestal zelf met die variatie en dat is zalig. Als je kleine "bijsturingen" doet is het echt niet hoorbaar.

Als ex-vinyl jockey is de vinyl button op de CDJ-1000 zeker aan te raden, ook omdat je via de twee knopjes rechtsbovenaan de feeling ervan kan aanpassen. Dus waar je ook gaat spelen: je onthoudt één keer hoe de buttons voor jou perfect voelen en je zet ze zo naar je hand.

In Kokorico staan bijvoorbeeld de CDJ-800. En ik kan je verzekeren dat als je de CDJ-1000 gewoon bent je het verschil echt voelt. (geen kritiek naar Kokorico hoor, integendeel). De platter voelt gewoon beter en groter aan bij de CDJ-1000.

Just my opinion.

Posted by FredNova on Jul-10-2006 09:29:

Bij de CDJ-800 MK2 (de verbeterde versie) hebben ze de platter van de 1000 overgenomen en nog wat verbeteringen aangebracht zoals een helder scherm enzovoort...

Ik vind de 200 ideaal voor een allround-cd dj, voor wat vinyl gevoel dus minimum een 800 of als je doorspaart of de lotto gewonnen hebt een 1000 (waarvan momenteel al de mk3 bestaat)

Ik heb alvast een CDJ-800 MK2 besteld in Sound-Station deze maand aan 749 euro (niet goedkoper te vinden, zelfs niet in Duitsland momenteel)

Posted by diddi on Jul-10-2006 11:05:

Waarom moet dat degelijk dj-materiaal altijd zoveel geld kosten?

Kga op lotto beginnen spelen!

Posted by Push2005 on Jul-10-2006 11:17:

Koop Numarks Ze zijn goekoper en toch wel bijna even goed als de CDJ-1000 IMO...

Van de 800 vs. 200 weet ik niet veel; ik ken mensen die erg tevreden zijn van een cdj800 en ik ken er ook dat het een lomp stuk vuil vinden

Ik vind dat je niet noodzakelijk moet meedoen aan de "industrie standaard". Technics is zogezegd ook de industrie standaard der vinylspelers maar veel dj's vinden hun weg toch ook wel naar andere turntables. Zo is dat ook met de cd-spelers... Kan je met het een overweg dan kan je ook vrij rap het ander gebruiken (als het ongeveer dezelfde prijsklasse is)

Posted by Jasperovitsj on Jul-10-2006 11:22:

Thanks voor de feedback Fred en Elof

Hoe zit het trouwens met de nauwkeurigheid van de Pitch Control bij de MK1 van de CDJ-800? Gaat die met 0.1% per keer, of ook met 0.05 (of zelfs 0.02) zoals bij de CDJ-1000?

Posted by dj Elof on Jul-10-2006 12:06:

Het wordt ingewikkeld met die versies blijkbaar... 'k wist van de MK3 alleszins, maar veel verschil met de MK2 is er niet, behalve: betere ID-tag ondersteuning in verschillende kleurtjes. En wellicht nog een aantal kleinere features.

Alleszins, het sijpelt door in Belgische discotheken de CDJ-1000. Vanaf deze week staan ze blijkbaar ook in Zillion Beach. Bij de openingsavond heb ik met de CMX-3000 moeten spelen... dikke ramp... er zit zelfs geen anti-shock op!!! CD's skipten nog meer dan de vinyl platen (de baskasten waren gemonteerd op de houten behuizing van de discobar... de weerslag zorgde ervoor dat alles versprong

Posted by Sh!fty on Jul-10-2006 12:15:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Thanks voor de feedback Fred en Elof

Hoe zit het trouwens met de nauwkeurigheid van de Pitch Control bij de MK1 van de CDJ-800? Gaat die met 0.1% per keer, of ook met 0.05 (of zelfs 0.02) zoals bij de CDJ-1000?

De cdj 800 MK1 heeft 0.05% als kleinste pitchrange
De cdj 200 heeft 0.02% als kleinste range

Posted by domineesje on Jul-10-2006 14:16:

zal ik eens horen mss - btw

Posted by Jasperovitsj on Jul-10-2006 15:12:

quote:
Originally posted by Sh!fty
De cdj 800 MK1 heeft 0.05% als kleinste pitchrange
De cdj 200 heeft 0.02% als kleinste range

Aight, thanks! Dat maakt m'n keuze er meteen weer wat makkelijker op

Posted by massiveK on Jul-11-2006 11:20:

quote:
Originally posted by FredNova
Bij de CDJ-800 MK2 (de verbeterde versie) hebben ze de platter van de 1000 overgenomen en nog wat verbeteringen aangebracht zoals een helder scherm enzovoort...

Ik vind de 200 ideaal voor een allround-cd dj, voor wat vinyl gevoel dus minimum een 800 of als je doorspaart of de lotto gewonnen hebt een 1000 (waarvan momenteel al de mk3 bestaat)

Ik heb alvast een CDJ-800 MK2 besteld in Sound-Station deze maand aan 749 euro (niet goedkoper te vinden, zelfs niet in Duitsland momenteel)

CDJ 800 MKII 711 € bij Orbit dj in brussel..

www.orbit-dj.com

Ik heb een paar genomen en ze zijn super...

Posted by Jasperovitsj on Jul-11-2006 18:29:

Ze hebben bij Orbit dj ook de MK1 voor 625€, dus ik zal ze daar wss wel gaan halen

Posted by IgnazZio on Jul-11-2006 19:04:

quote:
Aight, thanks! Dat maakt m'n keuze er meteen weer wat makkelijker op

En dat heb je wel absoluut nodig!

De mijn hebben 0.1 per keer, maar das ni gonoeg. (Jb Systems Cd-200). Voor de rest supercontent!

Posted by diddi on Jul-12-2006 15:12:

Zijn dit koopjes?

SMAC Pro 30 - 430,00 (nieuw)
Mengtafel Ecler Mac 60 6 kanalen - 250,00 (2e hands)

Posted by Bl@ckOut on Jul-12-2006 16:29:

quote:
Originally posted by diddi
Zijn dit koopjes?

Mengtafel Ecler Mac 60 6 kanalen - 250,00 (2e hands)

Als deze nog wat deftig in orde is, is dit zeker een koopje!

Posted by Real on Jul-21-2006 19:40:

Ik overweeg om mij er hier 2 van te kopen: http://www.bax-shop.nl/index.php?a=...e=&product=1338

Dit is dezelfde speler als de JBSystems CD200, die mét MP3 ondersteuning. En die van JB kost +350 euro, deze maar 249euro.

Koopje!

Posted by The Freezzz on Aug-13-2006 11:23:

ff een vraagje voor de experts

Donderdagavond over een week mag ik ergens draaien. Alleen hebben ze maar twee Pioneer CDJ-1000 MK2's staan. En ik ben eigenlijk alleen maar het draaien met vinyl gewend. Ik kan alleen de middag van te voren oefenen met die dingen. Dus ik wilde vragen of iemand me tips kon geven en dingen waar ik op moet letten,zodat ik iets leuks kan neerzetten.

Bij voorbaat bedankt...

Posted by massiveK on Aug-13-2006 11:38:

quote:
Ze hebben bij Orbit dj ook de MK1 voor 625€, dus ik zal ze daar wss wel gaan halen

heb je deze 800 mk1 gekoopt? Wat denk je ervan? zijn ze goed?

voor duitse winkel look at www.musik-service.de en www.recordcase.de (in dit laatste winkel kan je goie prijs halen met het koop van een"dj set" (dus min 2 turntables of CDJ en een Mixtafel hoe meer stuff je koopt hoe meer korting mag je hebben)

Posted by Tiger777 on Aug-13-2006 13:16:

quote:
Originally posted by The Freezzz
ff een vraagje voor de experts

Donderdagavond over een week mag ik ergens draaien. Alleen hebben ze maar twee Pioneer CDJ-1000 MK2's staan. En ik ben eigenlijk alleen maar het draaien met vinyl gewend. Ik kan alleen de middag van te voren oefenen met die dingen. Dus ik wilde vragen of iemand me tips kon geven en dingen waar ik op moet letten,zodat ik iets leuks kan neerzetten.

Bij voorbaat bedankt...

Altijd kijken voor de draait aan een wiel. Als ge uuw trackje iets wilt vooruitschuiven en ge zit een beetje te hoog, scratch't ie... Als ge er een uurke of twee mee speelt hebt ge dat wel onder de knie, daar moet ge u geen zorgen in maken. Het is eigenlijk zoals vinyl, behalve dat er een CUE ding is.

Als ge nog nooit met CD's gespeeld hebt, zou ik de vinyl simulatie niet afzetten. ge hebt zoiets als een CDJ mode, dan kunt ge met uuw wiel frame per frams afgaan als ge u cue point kiest. Sommige mensen vinden het precier dan vinyl mode... Naja, probeer eens of ge ermee wegkunt. Vinyl mode is ook degelijk zenne

Als dan alles plots heel goed blijkt te gaan, hebt ge de neiging om met zijn loop-functie te gaan spelen... zijn auto-loop functie is (als ge alles goe gebeatmatched enzo hebt) best wel geil. Als ge zo per toeval uuw inmixtijd wat moet verlengen, kan het handy zijn. Zelf loopjes gaan maken kan ook, maar dat kost wel wat tijd. Leuk is wel dat ge die loopjes kunt opslaan op een SD kaart. Als ge in die namiddag tijd over hebt, kunt ge die daarin besteden. En voor de rest moet ge u in die CD spelers niet teveel zorgen maken. Het is eigenlijk allemaal niet zo anders dan vinyl

Posted by The Freezzz on Aug-13-2006 18:23:

^ Tnx Tiger

Moet ik ook nog rekening houden met de laadtijd van de CD? Want bij sommige CDJ schijnt die nogal lang te zijn en het wel handig om te weten, want dan kan ik meerdere nummers op een cdtje branden.

Posted by Freezel on Aug-13-2006 18:28:

quote:
^ Tnx Tiger

Moet ik ook nog rekening houden met de laadtijd van de CD? Want bij sommige CDJ schijnt die nogal lang te zijn en het wel handig om te weten, want dan kan ik meerdere nummers op een cdtje branden.

Valt met een Pioneer cd speler wel mee. Ik brand mijn cd's wel altijd op lage snelheid want niet iedere speler leest cd's die gebrand zijn op max snelheid (nog nooit meegemaakt, maar wel van horen zeggen).

Posted by Push2005 on Aug-13-2006 18:28:

quote:
^ Tnx Tiger

Da wordt instantly geload

Maar op het internet kunt ge ne gratis manual vinden ervan. Ik zou die eens checken , zodat ge weet hoe ge uw cuepoints precies goed moet vastleggen

Zoals Freezel zei: http://www.pioneerprodj.com/cm/products/doc/CDJ1000MK2_manual_En.pdf

Pages (12): [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 »