TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- SweTA mixfestival Summer 2006
Pages (13): [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 »
SweTA mixfestival Summer 2006
Jajamensan!
D� var det dags igen, denna g�ngen f�r ni trotsa hettan och allt annat f�r nu ska ni in till djb�set i sovrummen och leka fram en mix p� antingen 30 eller 60 minuter i vilken stil inom EDM (tja.. dansorienterat iallafall) ni vill.
Senast den 20:e Augusti ska den vara klar.
Regler:
30 el. 60 minuter l�ng.
MP3 format i 128-160kbps (g�r med 192 ocks� men on�digt d� streamen bara kommer vara i 160kbps)
M�ste vara AKTIV medlem p� SWETA
Den ska vara gjord p� riktig utrustning, dvs mjukvarumixar �r inte till�tna.
Mixen ska vara exlusivt inspelad f�r SWETA ev. liveinspelad med publik, bara det �r exlusivt!
Den ska vara oss tillhanda SENAST 20:e AUGUSTI
Ska vi se om vi kan f� med lite g�stmixar nu med... s� vi har lite dragpl�ster 
Fr�gor kan tas med mig Jofawe, Steve eller Gate42
LineUP och Tider:
M�ndag:
19-20.Christian �
20-21.Vizay [Live from Steve�s livingroom]
21-22.Steve [Live from Steve�s livingroom]
22 [BONUS SET] - Steve & Vizay Back-2-Back [Live from Steve�s livingroom]
Tisdag:
19-20.Braxn
20-21.Laszlo
21-22.Jeremy H
22-23.Kaveh
Onsdag:
19-20.Patrik B
20-21.Anuga
21-22.Rebel 9
22-23.Jace
Torsdag:
19-20.Fisken
20-21.DJ P.A
21-22.X-Scream
22-23.Scul
http://radio.tranceaddict.se:8000
http://sweta.mine.nu:8000
INFO TILL DE SOM SKA L�GGA UPP!
Surfa in!
ftp://sweta:[email protected]:7171
Eller anv�nd en FTP client!
Adress: sweta.mine.nu
Login: sweta
Passw: festival3
PORT!: 7171
Datum d� det ska h�llas �r �nnu inte satt..
Bra Jofawe d� var vi ig�ng igen d�...
Jag snackade senast ig�r med Johan Nilsson aka. DJ Irish som just f�r tillf�llet �r i NYC f�r att jobba med di.fm d�rifr�n fram till september. Han har ju jobbat p� heltid f�r di.fm en l�ngre tid nu.
Jag snackade med han om detta och han l�t sugen s� chansen �r r�tt stor att vi f�r med han till linan ![]()
Killen har ju liksom TA-member number 869 !!!
Jag �r p� s�klart 
Har ev. nya DJ-prylar s� en kv�ll kanske kan bli live... n�t att fila p� !
[edit] Om inte den h�r farbrorn spelar s� backar jag ur 

Nice nice ser fram emot detta 
fan vilken fest det kommer bli! 
Bara till l�gga varf�r ni ska spara dem i 192kbps 
S� kan vi release ett VA-SweTA_Summer_Mixfesival_2006-SweTA 
Ren Svensk
(p� s�tt och vis) HeHeHe!!!
| quote: |
| Originally posted by SteveTranz4ever Killen har ju liksom TA-member number 869 !!! |
s� kanske du kan ta Steve's konto 

| Originally posted by anuga Snacka med Swamper s� kanske du kan ta Steve's konto ![]() Han �r faktiskt TA's Nr. 17 ![]() Han har bara gl�mt sitt l�sen eller n�tt... |
| Originally posted by anuga Bara till l�gga varf�r ni ska spara dem i 192kbps ![]() S� kan vi release ett VA-SweTA_Summer_Mixfesival_2006-SweTA ![]() Ren Svensk (p� s�tt och vis) HeHeHe!!! |
Vill g�rna vara med men har sv�rt att f� tid med ett par skivspelare (och f� hem bra material) h�r borta i NYC tror det eller ej.
Har planerat att g�ra en melodisk trance mix ganska l�nge nu eftersom det var ett tag sedan sist s� om det �r ok s� f�r det bli en s�dan.
Hursomehelst s�tt upp mig p� "kanske"-listan. Jag ska g�ra mitt b�sta 
Om vinnaren skulle r�ka vara progg eller hard trance s� kan jag se till att f� den spelad p� DI.fm. Om det � n�gon annan stil kan jag inte garantera n�tt men ska personligen f�rs�ka fixa ihop n�got. Om det �r ok med er andra dvs 
Ska f�rs�ka hinna kn�pa ihop n�t denna g�ngen ocks� 
Och btw, s� brukar vi inte ha n�gon vinnare eller s�.. allt �r just for fun! Men sjysst id� att hj�lpa n�gon att f� airtime 
Jag �r p� for sure
| Originally posted by Jeremy H Ska f�rs�ka hinna kn�pa ihop n�t denna g�ngen ocks� ![]() Och btw, s� brukar vi inte ha n�gon vinnare eller s�.. allt �r just for fun! Men sjysst id� att hj�lpa n�gon att f� airtime |

| Originally posted by Dj_Irish Om n�gon av er k�r Progressive Trance/House eller Hard Trance/UK Hard Trance/Hard Style/Hard House s� kontakta mig s� ska vi se vad jag kan g�ra ![]() |
hehehe
Men f�r i helvete, har ju l�nat ut min utrustning...
V�lkommen till TA, MBF.
Ni kan r�kna med att fisken vill vara med
Han �r dock ute och b�tluffar f�r tillf�llet men �r tillbaks till kryssen! Vet dock inte vad han �r sugen p� att mixa..
F�rmodligen kommer vi kunna k�ra live en dag hemmifr�n mig !
Enda som beh�ver l�sas �r att koppla in rubbet till datorn och sen kunna k�ra ut det via shoutcasten...
Mina nya fina utrustning:
Pioneer CDJ800mkII
Numark DXM09
Sennheiser HD25
Kan l�na hem f�r livespelningen Technics 1210mkII
| Originally posted by SteveTranz4ever Mina nya fina utrustning: Pioneer CDJ800mkII Numark DXM09 Sennheiser HD25 |
| Originally posted by reveal Skaffat nytt? B�rjat komma upp dig? |
Jag �r p�
Bara jag hinner med deadlinen s�.
| Originally posted by SteveTranz4ever Jupp allt nytt... Har ju bytt jobb sen 10 m�nader s� ekonomin b�rjar bli riktigt stabil! F�rutom detta har jag kunnat resa utomlands en vecka... Cash is king! |
F�r man komma �ven om man sj�lv inte vill (l�s: kan!) va med � mixa?
Bara f�r att lyssna?
| Originally posted by reveal Sorry f�r OT, men jag vill ju s� g�rna veta vad Steve jobbar med? |
| Originally posted by reveal Sorry f�r OT, men jag vill ju s� g�rna veta vad Steve jobbar med? |
| Originally posted by jofawe Han reparerar Kopiatorer om jag inte minns fel.. |
| Originally posted by Akia F�r man komma �ven om man sj�lv inte vill (l�s: kan!) va med � mixa? Bara f�r att lyssna? |
| Originally posted by jofawe Han reparerar Kopiatorer om jag inte minns fel.. |