TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Riksdagsvalet 2006
Pages (9): [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 »

Posted by reveal on Jul-31-2006 12:39:

Arrow Riksdagsvalet 2006

T�nkte att man kunde k�ra en unders�kning p� TA

Posted by ScuL on Jul-31-2006 12:51:

"F�r ej lov att r�sta"

Hur som helst hoppas jag att det f�r bli minst ett parti i nya regeringen som vill ta Sverige fram�t (dvs modernisera hela sjukv�rdssystemet och �ntligen byta ut kronan till ex.)
Det m�ste v�l vara klart till alla att det gammla sociala systemet inte l�ngre fungerar som det borde

Posted by Laszlo on Jul-31-2006 13:27:

Har �nnu ingen aning s� jag v�ntar med att r�sta

Posted by Braxen on Jul-31-2006 14:14:

quote:
Originally posted by Laszlo
Har �nnu ingen aning s� jag v�ntar med att r�sta

wurd

Posted by montana on Jul-31-2006 15:02:

hellre stryper jag mig sj�lv �n att r�sta bl�tt men va fan, sossarna har sugit p� vara i makten. jag ska fan r�sta p� kalle anka partiet

Posted by Jeremy H on Jul-31-2006 15:19:

Linda Rosing ftw!

Posted by jofawe on Jul-31-2006 15:47:

�siktsregistrering �r f�rbjudet i sverige

Men jag sticker inte under stolen med att jag r�star p� Folkpartiet.

Posted by ScuL on Jul-31-2006 16:26:

quote:
Originally posted by jofawe
�siktsregistrering �r f�rbjudet i sverige

hmm... men sidan finns i Kanada

Posted by Laszlo on Jul-31-2006 16:29:

quote:
Originally posted by ScuL
hmm... men sidan finns i Kanada

1-0 till scul

Men teoretiskt sett - borde det d� inte vara f�rbjudet att �verhuvudtalet uttala sig p� forum och diverse andra st�llen eftersom allt ju finns lagrat i en databas?

Posted by Akia on Jul-31-2006 16:40:

Demokrati i all �ra men det �r n�st intill om�jligt att genomf�ra n�gra f�r�ndringar. Jag r�star p� Kungen.

Posted by SMC on Jul-31-2006 22:16:

Det �r omoraliskt att r�sta, d�rf�r b�r en god m�nniska avst�.

Posted by reveal on Aug-07-2006 21:47:

quote:
Originally posted by SMC
Det �r omoraliskt att r�sta, d�rf�r b�r en god m�nniska avst�.

Vad menar du?

Posted by SMC on Aug-07-2006 22:51:

quote:
Originally posted by reveal
Vad menar du?

Jag menar att ingen grupp m�nniskor, oavsett hur stor, har r�tt att best�mma �ver mig. Varje person som r�star ger sitt st�d �t staten.

Posted by reveal on Aug-07-2006 22:58:

quote:
Originally posted by SMC
Jag menar att ingen grupp m�nniskor, oavsett hur stor, har r�tt att best�mma �ver mig. Varje person som r�star ger sitt st�d �t staten.

Man �r allts� en omoralisk och icke-god m�nniska om man r�star? Det omv�nda �r allts� att en anarkist �r det mest moraliska och goda man kan vara?

Posted by SMC on Aug-08-2006 01:15:

quote:
Man �r allts� en omoralisk och icke-god m�nniska om man r�star?

Det st�mmer, alternativt har man inte en aning om vad man sysslar med, vilket �r det allra vanligaste.

quote:
Det omv�nda �r allts� att

Det omv�nda vet jag inte om det �r. Att inte r�sta eller vara anti-demokrat �r inte synonymt med att vara en anarkist.

quote:
en anarkist �r det mest moraliska och goda man kan vara?

Det beror p� vad du l�gger f�r inneb�rd bakom ordet anarkist.

Posted by anuga on Aug-08-2006 15:46:

Ah! Jag vill ta tillbaks min r�st
Missade Piratpartiet

Posted by CJ InterCity on Aug-08-2006 20:36:

Inte fan �r det omoraliskt att r�sta, ifall man anser att ett parti har mals�ttningar som passar ens asikter om ett f�rb�ttrat samh�lle. Det �r EXTREMT viktigt att inte bara t�nka pa vilket parti som gynnar en sj�lv, utan vilket parti man anser gynnar samh�llet i allm�nhet! Vi har alla vara egna syner, d�rf�r �r det bra med VALm�jlighet. Tyv�rr har vi alla m�rkt hur lite vall�ften uppnas i verkligheten.

Moderaterna f�r min del

Posted by Vizay on Aug-08-2006 20:59:

Moderaterna f�r min del. Tyv�rr blir det v�l ungef�r samma visa som nuvarande sittande regering men man kan alltid hoppas p� f�rb�ttring.
Att bedriva n�gon form av politik som mest kan liknas vid wannabe komunist tror jag helt klart inte p� iaf, lagar hit och lagar dit, se till problemets orsak ist�llet f�r dess f�ljder.

Nu gled jag lite men jag �r bara s� innerligt tr�tt p� sossarna.

Och f�r�vrigt, de som ger sitt st�d till Piratpartiet borde l�sa p� vad de tycker om copyright. Jag st�djer dom inte eftersom jag anser att jag fortfarande ska ha full laglig r�tt att g�ra vad jag vill med mina artistiska verk.

Posted by SMC on Aug-08-2006 21:47:

quote:
Originally posted by Vizay
jag anser att jag fortfarande ska ha full laglig r�tt att g�ra vad jag vill med mina artistiska verk.

Ingen hindrar dig. D�remot kan du aldrig �ga en icke-knapp resurs. Du kan l�tsas �ga den och med statens hj�lp f�rs�ka f� det att k�nnas verkligt.

Piratpartiet har f�r�vrigt inget etiskt argument att backa upp sin kritik av IP med, de vill ju inte ens avskaffa IP. Piratpartiet l�r komma b�ttre �verens med thomas bodstr�m �n med n�gon som p� allvar mots�tter sig IP, jag t.ex.

Posted by Vizay on Aug-08-2006 21:56:

quote:
Originally posted by SMC
Ingen hindrar dig. D�remot kan du aldrig �ga en icke-knapp resurs. Du kan l�tsas �ga den och med statens hj�lp f�rs�ka f� det att k�nnas verkligt.

Jag �r inte riktigt s�ker p� vad du menar men om jag tolkar saken r�tt s� undrar jag vart man kan dra en tydlig g�rns f�r vad som �r icke-knapp resurs och inte...

Posted by SMC on Aug-08-2006 22:14:

quote:
Jag �r inte riktigt s�ker p� vad du menar men om jag tolkar saken r�tt s� undrar jag vart man kan dra en tydlig g�rns f�r vad som �r icke-knapp resurs och inte...

En icke-knapp resurs �r en s�dan som o�ndligt m�nga personer kan anv�nda samtidigt utan att det uppst�r en konklikt. En knapp resurs �r en s�dan som flera personer inte kan anv�nda samtidigt och som det d�rf�r kan uppst� konflikt kring. �gander�tt �r en etisk princip som syftar till att undvika konflikter kring resurser, knappa naturligtvis eftersom de �r de enda konflikt kan uppst� kring.

Posted by RebeL9 on Aug-09-2006 00:25:

Folk som tror att det blir f�rb�ttringar bara f�r att h�gern vinner lurar sig sj�lva bara.

Posted by jofawe on Aug-09-2006 06:28:

quote:
Moderaterna f�r min del. Tyv�rr blir det v�l ungef�r samma visa som nuvarande sittande regering men man kan alltid hoppas p� f�rb�ttring.
Att bedriva n�gon form av politik som mest kan liknas vid wannabe komunist tror jag helt klart inte p� iaf, lagar hit och lagar dit, se till problemets orsak ist�llet f�r dess f�ljder.

Vizay, kolla p� sossarnas politik de senaste 10 �ren s� ser du att det �r en mer och mer moderat partilinje nu.

Visst.. omv�xling f�rn�jer.. men �r det verkligen till det b�ttre?

Allt jag hoppas p� �r att milj�partiet �ker ur riksdagen, sen f�r det g� hur fan som helst!

Posted by Vizay on Aug-09-2006 06:30:

Ja inte fan kan det bli s�mre iaf. Jag �r s� j�vla tr�tt p� att sverige ska vara enda landet i v�rlden som har skatter p� skatter p� skatter, avgifter p� avgifterna och en j�vla massa lagar som endast tj�nar n�gon sorts syfte som skr�mseltaktik.
Det kan inte bli s�mre iaf. Jag �r beredd att r�sta h�ger f�r att se om vi kan f� en f�r�ndring, jag t�nker inte sitta som vanliga medelsvensson har gjort senaste 50 �ren och s�ga "men det har ju fungerat hittills" f�r det har det tamej fan inte gjort!
Det enda som h�ller sossarna vid makten �r efter �r �r den svenska fegheten, folket �r bara s� j�vla r�dda f�r f�r�ndring, enda sk�let!

Jag tror ett optimalt styre vore om det bollades fram och tillbaka mellan h�ger och v�nster fr�n val till val. S�ger sig sj�lvt att systemet kommer bli utnyttjat om samma parti f�r sitta och styra period efter period.

quote:
Originally posted by SMC
En icke-knapp resurs �r en s�dan som o�ndligt m�nga personer kan anv�nda samtidigt utan att det uppst�r en konklikt. En knapp resurs �r en s�dan som flera personer inte kan anv�nda samtidigt och som det d�rf�r kan uppst� konflikt kring. �gander�tt �r en etisk princip som syftar till att undvika konflikter kring resurser, knappa naturligtvis eftersom de �r de enda konflikt kan uppst� kring.

du f�r urs�kta men det d�r resonemanget h�ller inte i min skalle. S�rskillt inte med dagens teknik. Titta bara p� en s�dan sak som distribution av musik via formatet mp3.
Blir s� tr�tt n�r folk tror att man kan leva i n�gon sorts utopi d�r byteshandel och ekonomi �r fula saker man inte h�ller p� med.
�terigen f�r ni urs�kta mig men jag vill kunna tj�na ihop pengar f�r att kunna leva ett enklare liv och jag t�nker fan inte sk�mmas f�r det!

Posted by -=Kotten=- on Aug-09-2006 06:36:

Smile

Moderaterna fick det bli. Sosseregimen har dragit Sverige tillr�cklingt l�ngt ner i skiten. M�sste f� ett slut.....

Pages (9): [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 »