TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Riksdagsvalet 2006
Pages (9): [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 »
Riksdagsvalet 2006
T�nkte att man kunde k�ra en unders�kning p� TA 
"F�r ej lov att r�sta" 
Hur som helst hoppas jag att det f�r bli minst ett parti i nya regeringen som vill ta Sverige fram�t (dvs modernisera hela sjukv�rdssystemet och �ntligen byta ut kronan till ex.) 
Det m�ste v�l vara klart till alla att det gammla sociala systemet inte l�ngre fungerar som det borde 
Har �nnu ingen aning s� jag v�ntar med att r�sta 
| quote: |
| Originally posted by Laszlo Har �nnu ingen aning s� jag v�ntar med att r�sta |
hellre stryper jag mig sj�lv �n att r�sta bl�tt men va fan, sossarna har sugit p� vara i makten. jag ska fan r�sta p� kalle anka partiet
Linda Rosing ftw! 
�siktsregistrering �r f�rbjudet i sverige 
Men jag sticker inte under stolen med att jag r�star p� Folkpartiet.
| Originally posted by jofawe �siktsregistrering �r f�rbjudet i sverige ![]() |
| Originally posted by ScuL hmm... men sidan finns i Kanada |

Demokrati i all �ra men det �r n�st intill om�jligt att genomf�ra n�gra f�r�ndringar. Jag r�star p� Kungen.
Det �r omoraliskt att r�sta, d�rf�r b�r en god m�nniska avst�.
| Originally posted by SMC Det �r omoraliskt att r�sta, d�rf�r b�r en god m�nniska avst�. |
| Originally posted by reveal Vad menar du? |
| Originally posted by SMC Jag menar att ingen grupp m�nniskor, oavsett hur stor, har r�tt att best�mma �ver mig. Varje person som r�star ger sitt st�d �t staten. |
| Originally posted by reveal Man �r allts� en omoralisk och icke-god m�nniska om man r�star? |
| Originally posted by reveal Det omv�nda �r allts� att |
| Originally posted by reveal en anarkist �r det mest moraliska och goda man kan vara? |
Ah! Jag vill ta tillbaks min r�st 
Missade Piratpartiet 
Inte fan �r det omoraliskt att r�sta, ifall man anser att ett parti har mals�ttningar som passar ens asikter om ett f�rb�ttrat samh�lle. Det �r EXTREMT viktigt att inte bara t�nka pa vilket parti som gynnar en sj�lv, utan vilket parti man anser gynnar samh�llet i allm�nhet! Vi har alla vara egna syner, d�rf�r �r det bra med VALm�jlighet. Tyv�rr har vi alla m�rkt hur lite vall�ften uppnas i verkligheten.
Moderaterna f�r min del 
Moderaterna f�r min del. Tyv�rr blir det v�l ungef�r samma visa som nuvarande sittande regering men man kan alltid hoppas p� f�rb�ttring.
Att bedriva n�gon form av politik som mest kan liknas vid wannabe komunist tror jag helt klart inte p� iaf, lagar hit och lagar dit, se till problemets orsak ist�llet f�r dess f�ljder.
Nu gled jag lite men jag �r bara s� innerligt tr�tt p� sossarna.
Och f�r�vrigt, de som ger sitt st�d till Piratpartiet borde l�sa p� vad de tycker om copyright. Jag st�djer dom inte eftersom jag anser att jag fortfarande ska ha full laglig r�tt att g�ra vad jag vill med mina artistiska verk.
| Originally posted by Vizay jag anser att jag fortfarande ska ha full laglig r�tt att g�ra vad jag vill med mina artistiska verk. |
| Originally posted by SMC Ingen hindrar dig. D�remot kan du aldrig �ga en icke-knapp resurs. Du kan l�tsas �ga den och med statens hj�lp f�rs�ka f� det att k�nnas verkligt. |
| Originally posted by Vizay Jag �r inte riktigt s�ker p� vad du menar men om jag tolkar saken r�tt s� undrar jag vart man kan dra en tydlig g�rns f�r vad som �r icke-knapp resurs och inte... |
Folk som tror att det blir f�rb�ttringar bara f�r att h�gern vinner lurar sig sj�lva bara.
| Originally posted by Vizay Moderaterna f�r min del. Tyv�rr blir det v�l ungef�r samma visa som nuvarande sittande regering men man kan alltid hoppas p� f�rb�ttring. Att bedriva n�gon form av politik som mest kan liknas vid wannabe komunist tror jag helt klart inte p� iaf, lagar hit och lagar dit, se till problemets orsak ist�llet f�r dess f�ljder. |
Ja inte fan kan det bli s�mre iaf. Jag �r s� j�vla tr�tt p� att sverige ska vara enda landet i v�rlden som har skatter p� skatter p� skatter, avgifter p� avgifterna och en j�vla massa lagar som endast tj�nar n�gon sorts syfte som skr�mseltaktik.
Det kan inte bli s�mre iaf. Jag �r beredd att r�sta h�ger f�r att se om vi kan f� en f�r�ndring, jag t�nker inte sitta som vanliga medelsvensson har gjort senaste 50 �ren och s�ga "men det har ju fungerat hittills" f�r det har det tamej fan inte gjort!
Det enda som h�ller sossarna vid makten �r efter �r �r den svenska fegheten, folket �r bara s� j�vla r�dda f�r f�r�ndring, enda sk�let!
Jag tror ett optimalt styre vore om det bollades fram och tillbaka mellan h�ger och v�nster fr�n val till val. S�ger sig sj�lvt att systemet kommer bli utnyttjat om samma parti f�r sitta och styra period efter period.
| Originally posted by SMC En icke-knapp resurs �r en s�dan som o�ndligt m�nga personer kan anv�nda samtidigt utan att det uppst�r en konklikt. En knapp resurs �r en s�dan som flera personer inte kan anv�nda samtidigt och som det d�rf�r kan uppst� konflikt kring. �gander�tt �r en etisk princip som syftar till att undvika konflikter kring resurser, knappa naturligtvis eftersom de �r de enda konflikt kan uppst� kring. |
Moderaterna fick det bli. Sosseregimen har dragit Sverige tillr�cklingt l�ngt ner i skiten. M�sste f� ett slut.....