TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Mat!
Mat!
Jag vet inte om det funnits n�gon tr�d om mat men nu startar jag en.
Jag beh�ver hj�lp!
Jag �r inte s�d�r v�rst van vid att hitta p� mat som jag ska laga till mig sj�lv och nu ska jag vara "ensam" hemma i 3 dagar s� jag beh�ver tips om mat.
G�rna n�got som �r ganska enkelt att laga men �nd� inte allt f�r tr�kigt.
N�gon som har n�got tips till mig?
Eller bara allm�nt tips p� n�got gott att �ta.
micro lasagne 
Lata norrl�nning!
http://www.tranceaddict.com/forums/...threadid=239847
jag hade mexikanska tortillabr�d ikv�ll mkt bra 
Fryspizza fr�n Lidl, tattarcola fr�n Lidl. 
Chili Sin Carne
Ett pkt f�rss�s, bl� band
En stor gul l�k, en msk olja/margarin
En burk vita b�nor
En burk kidney b�nor
Tabasco eller sambal oelek efter smak
Chili pulver
Cayenne peppar
Paprika pulver
Salt, peppar
Ris eller vitt br�d
Stek l�k och kryddor i oljan/margarinet, tills�tt f�rss�sen och ca 2 dl vatten. Koka i cirka 4 min, tills�tt b�norna. Koka upp igen, smaka av, tills�tt ev mer kryddor och vatten. Servera med br�d eller ris.
Sj�lv kokar jag tagliatelle till det, och s�tter n�gra klickar Creme Fraich� ovanp� alltihopa.
| quote: |
| Originally posted by Jeremy H Lata norrl�nning! http://www.tranceaddict.com/forums/...threadid=239847 |

det finns mycket som �r enkelt att laga faktiskt
fiskbullar, det �r bara att v�rma i en gryta, j�tte enkelt, och koka lite potatis med (kan du det?)
pytt i panna - bara v�rma i en panna och steka 1 eller 2 �gg med.. l�gg allt p� tallriken och lite ketchup ovanp� och maten �r serverad 
spaghetti �r inte s� sv�rt heller att laga faktiskt, om du vill ha det enkelt...
bara v�rma spaghetti i varmt vatten i en gryta (som potatis) och steka k�ttf�rs (du kan blanda l�k med k�ttf�rsen om du vill) och voila... krydda sen om du vill 
pommes �r enkelt 
annars wookar jag en j�vla massa, sl�ng i lite kyckling, svamp, wookgr�nsaker och s� sl�nger man antingen p� f�rdig s�s eller s� mixar man lite fond, soja, curry eller vad man nu vill ha och �ser p� det.
Kokar man ris till eller glasnudlar om man har br�ttom.
lidlpizza �r ocks� helt okej mat ja, mycket bra saker f�r den late i dom frysdiskarna.
har annars alltid k�ttbullar i frysen och spagetti i sk�pet om man ska ha en riktig lady och lufsen m�ltid.
jag kom precis hem fr�n krogen och har fixat nudlar (inte ful-nudlar d� allts�) med tonfisksr�ra..
Nudlar:
Vatten
salt
Nudlar (typ glasnudlar eller vad man nu har hemma, bara det inte �r ful-nudlar!)
Tonfisksr�ra:
Tonfisk i burk (vatten)
Creme Fraise
Majon�s
Lite Tsatsiki
Svartpeppar, vitpeppar och salt.
KLART!
B�ttre �n en MCD burgare iallafall (mest eftersom de st�nger kl 1 n�r krogen st�nger p� en vardag kl 1... stor risk att man hinner...)
| Originally posted by benni fiskbullar, det �r bara att v�rma i en gryta, j�tte enkelt, och koka lite potatis med (kan du det?) |
oo ska du bo ensam i 3 hela dagar
k�p en tub bacon ost! h�rt att d e gott
har fortfarande min kvar 
G�r en hemmagjord onyttig mikropizza 
B�rja med n�got br�d, helst s�nna h�r runda lite tjockare polarbr�d,
spruta p� lite ketchup p� botten o smeta ut det med n�got tex. fingret.
slit s�nder lite kokta skinkaskivor o l�gg p�..
piffa till med n�n krydda, tex. grillkrydda.
Skiva lite ost o strimla ovanp� skinkan, och sen f�r att f� den d�r pizza smaken, ha p� lite oregano eller pizzakrydda,
oss� in i mikron tills osten sm�lter 
Mumsfillibabba 
Om du vill kan du g�ra den onyttigare eller nyttigare med extra klet som hamburgerdressing eller gr�nsaker av n�got slag.
| Originally posted by keddo oo ska du bo ensam i 3 hela dagar k�p en tub bacon ost! h�rt att d e gott har fortfarande min kvar |
men typ ja
i heeeela 3 dagar.
men tyv�rr finns det ingen micro h�r
| Originally posted by Pjox Speactra : Din "pizza" l�t ju slemmig men tyv�rr finns det ingen micro h�r |
Akta s� den inte br�nns vid bara
Kom precis hem efter tr�ningen och blev v�ldigt glad �ver att hitta ett paket med frysta kyklingfileer i frysen!
Jag h�ller p� att steka kyklingen och g�r makaroner till och t�nker h�lla p� pesto sen. L�tt och man f�r tom tid �ver att posta p� TA meddans man g�r mat. 
men men.. forts�tt i matlagningtr�den? 
http://www.tranceaddict.com/forums/...d=&pagenumber=1
Finns ju redan n�gra klockrena recept d�r, och det �r smidigt med allt samlat i en tr�d imo