TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Monday Bar Lucia Cruise 2006 ..::.. 14 december
Pages (11): [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »
Monday Bar Lucia Cruise 2006 ..::.. 14 december
Monday Bar Lucia Cruise 2006
Date: 2006-12-14
Time: 20:15 - 19:15 > 23h
City: Stockholm (SWE) - �bo (FI)
Country: Sweden
Arranger: Monday Bar
Price: fr�n 595 Sek
Website: http://www.mondaybar.com
DJ's:
SPELTIDER
MONDAY BAR MAIN FLOOR
Dancing Palace, d�ck 7-8
22.30-00.00 Fredrik Thernell Swe-TA
00.00-02.00 TALLA2XLC
02.00-04.00 Eddie Halliwell
04.00-06.00 Sander van Doorn
13.30-16:00 Simon Patterson/Godzilla
16:00-18:00 Tsyuoshi Suzuki
FUTURE LOUNGE
Panorama Bar, d�ck 9
22.30-00.00 DJ Tobbe
00.00-01.30 Steve Swe-TA [Liquidsunset.org]
01.30-03.00 Zendorion
03.00-04.30 DJ Kasskawo
04.30-06.00 Ferren
14.00-15.30 �ke Ceder [Liquidsunset.org]
15.30-17.00 Fabian Kempe aka Ultraform
SAILOR'S FLOOR
Sailor's Pub, d�ck 7
22.00-00.00 DJ Alter
06.00-??.?? Morgongymnastik med Johnny Boy!
4-�RSJUBILEUM F�R KRYSSNINGARNA!
Vi �r om�ttligt stolta �ver att kunna presentera den tolfte kryssningen sen v�r f�rsta luciakryssning i december 2002. Kryssningarna �r numera ett v�rldsber�mt koncept som alla stora djs i v�rlden talar om och vill komma och g�sta. Det har varit svett och t�rar och ut- och inv�nda fickor f�r att f� det att g� runt, men efter att ha g�tt igenom v�r st�rsta motg�ng efter razziaskandalen f�r n�stan tv� �r sedan �r vi starkare �n n�gonsin. Hemligheten �r ett lyckosamt samarbete mellan oss och v�rldens b�sta rederi, Silja Line, samt att vi f�rs�ker vara lyh�rda f�r vad v�ra g�ster faktiskt vill betala f�r att h�ra och se.
P� denna kryssning kommer vi mestadels att spela olika former av trance, allt fr�n melodi�sa, sk�na popd�ngor till dagens ers�ttare till technov�gen, hardtrance och hardstyle. Vi har samlat alla �nskem�l p� djs och f�rs�kt boka de namn ni, k�ra medlemmar vill h�ra. Dessutom har vi tagit det otroligt popul�ra konceptet Future Lounge, med nya dj-talanger till en helt ny niv�, d� vi har flyttat upp den avdelningen till ett av v�ra tv� huvudgolv, Panorama, h�gst upp i b�ten.
Ursprungligen skulle faktiskt ingen mindre �n Tiesto ha spelat p� denna kryssning. Han har personligen uttryckt en �nskan att f� komma och spela, men det funkade tyv�rr inte med datumet eftersom han befinner sig i USA hela december. Vi ville heller inte tidigarel�gga datumet till november, dels f�r att vi inte ville fr�ng� v�r traditionella "luciakryssning", men �ven f�r att h�ststormarna p� �stersj�n kan vara v�ldigt otrevliga trots att kryssningarna till �bo i stort sett bara g�r inomsk�rs. D�m om v�r gl�dje n�r Tiesto sj�lv listade de tv�, enligt honom, mest intressanta unga dj:erna i v�rlden just nu, Eddie Halliwell och Sander van Doorn. B�da �r bokade att spela p� luciakryssningen! Ut�ver dem har vi bokat Talla2xlc, en tysk legend inom techno och trance, samt Simon Patterson/Godzilla och japanen Tsuyoshi Suzuki, den senare som kommer att musikm�ssigt att g�ra det tyngsta och h�rdaste avslutningssetet hittills p� en kryssning.
MORGONGYMNASTIK MED JOHNNY BOY
Eftersom Future Lounge flyttar upp till Panorama har vi funderat lite p� vad vi ska g�ra i Sailor's Pub. Johnny Boy, som f�tt otroligt mycket uppskattning f�r sina avslutningsset p� kryssningarna kom med id�n att sj�lv ta hand om morgontimmarna. Vi har kallat det "Morgongymnastik med Johnny Boy". S� h�r skrev han: "Jag b�rjade fundera p� vad jag skulle spela f�r n�got den h�r g�ngen. Om jag g�r till puben en vanlig resa, s� sitter det en trubadur d�r och spelar covers p� i stort sett vad som helst. Och d� kom jag p� att det var precis det jag vill g�ra. Men, jag kommer att g�ra det p� mitt s�tt, tro mig!!! Allts�, 4-5 timmars hysteri p� 4 spelare i puben, p� morgonen med mig. S� s�tt p� er tr�ningskl�derna, s� k�r vi!"
En annan id� m�ste vi erk�nna att vi inte kommit p� sj�lva. I ett av inl�ggen i det utm�rkta forumet Tranceclubber, d�r m�nga av v�ra medlemmar h�nger, s� kom "DJ Alter" p� en id� att det vore trevligt med en festuppv�rmning med gamla sk�na klassiker. Vi tyckte att det var en utm�rkt id� och bokade honom att spela i Sailor's mellan kl 22-00.
FUTURE LOUNGE
Vi har f�tt in n�stan 100 mixar fr�n aspiranter att f� spela i Future Lounge denna g�ng. Niv�n p� bidragen har varit otroligt h�g och urvalet har varit extremt sv�rt att genomf�ra. F�r att f�rs�ka h�lla oss neutrala till bidragen har vi valt att spela upp dem utan att veta vem som st�r bakom. Allts� har vi inte kunna g�ra n�gra favoriseringar av kompisar, men det har �ven inneburit att en del av de som tidigare spelat i Future Lounge kommer att f� chansen igen. Vi har mestadels valt r�tt h�rda bidrag. Undantaget �r en 18-�rig kille, Fredrik Thernell, vars bidrag med progressive house stod ut s� mycket att vi att vi satt honom att v�rma p� stora dansgolvet innan Sander van Doorn. En annan ung talang, som inte ens hunnit fylla 18, �r Fabian Kempe aka Ultraform, hardstyle-dj och producent som vi satt att avsluta i Future Lounge dag 2.
Alla Future Lounge-djs kommer vi att presentera n�rmare i ett senare nyhetsbrev med bild samt lite historik och den musik de kommer att spela.
SILJA LINE B�RJAR RINGA UPP DE SOM ANM�LT F�RHANDSINTRESSE P� TISDAG 12/9
RESTERANDE HYTTER SL�PPS TORSDAG 14/9 KL 08.00
Ett rekordstort antal personer l�mnade sina telefonnummer vid f�rra kryssningen. Dessa kommer att bli uppringda av Silja Line p� tisdag och onsdag n�sta vecka. P� torsdag kl 08 sl�pps sedan resterande biljetter till kryssningen via Silja Lines bokning, s� h�ng p� telefonen n�r v�xeln �ppnar.
Silja Line p� 08-22 21 40
Bokningskod: MBAR
PRISER
Priserna varierar beroende p� hur m�nga ni �r i hytten. �r ni f�rre blir priset per person h�gre. C4 betecknar s�ledes priset per person d� man �r 4 personer i en C-hytt, C3 �r priset per person f�r 3 personer i en C-hytt osv. Du m�ste best�lla hyttplats f�r att f� �ka med denna kryssning. Som kryssningsresen�r har du tillg�ng till alla dansgolv. Inga extra kostnader tillkommer f�rutom det du dricker, �ter och dina tax-freeink�p.

HYTTALTERNATIV
Klass D - 2-b�ddshytt h�gt upp i b�ten utan f�nster
Klass C - 4-b�ddshytt l�ngt ner i b�ten utan f�nster
Klass B - 4-b�ddshytt h�gt upp i b�ten utan f�nster
Klass A - 4-b�ddshytt h�gt upp i b�ten med f�nster
Klass SC - Silja Class - lyxigare 2-b�ddshytter h�gt upp i b�ten med f�nster
Redarhytt - 2 personers lyxhytt
RESER DU ENSAM ELLER S�KER HYTTKOMPISAR?
Om du bara �r en person som vill boka resa g�r det bra att fr�ga efter herr- eller damhytt n�r du bokar. Det inneb�r att du blir placerad i en hytt med bara tjejer eller killar. Du kan ocks� s�ka hyttkamrater i v�rt forum: http://www.mondaybar.com/forum
DISPENS F�R DIG SOM �R 18-19 �R
Om du �r 18 eller 19 �r och skulle vilja f�lja med i ett s�llskap d�r alla andra �r �ver 20 �r har vi f�tt m�jlighet att ge dig dispens att f�lja med trots att �ldersgr�nsen egentligen �r 20 �r. Antalet personer som vi kan fixa in p� detta s�tt �r begr�nsat, men skriv en rad till oss s� ska vi f�rs�ka hj�lpa dig. Skriv ditt namn och ditt riktiga f�delsedatum samt det bokningsnummer din kompisgrupp har f�tt av Silja Line.
Mejla till:< [email protected]> sj�n!
FEKKIN GREJT!
90 min p� panorama...shit pommes 
Hehe man kan inte l�ta bli att testa igen 
Lazlo:
Skickar du inte in en demo denna g�ng s� ska jag fan lassa upp dig och smiska dig!
D� f�r jag fan se till att ta tag i saker
Men d� vill jag banne mig se mitt namn p� �nskelistor fr�n er ocks�, s� jag f�r liiite st�d iaf - annars l�gger jag ner min icke-befintliga dj-karri�r och �ppnar en syjunta ist�llet 
J�klar, ska verkligen f�rs�ka �ka med p� denna kryss!
Blir nog ett future loungebidrag fr�n mig ocks�, drog precis iv�g ett mail d�r jag fr�ga om man m�ste vara 20 f�r att spela eller om det funkar om man �r 18
Men jag vill inte ha en lyxhytt bara f�r att man f�r spela!
| quote: |
| Originally posted by anuga Men jag vill inte ha en lyxhytt bara f�r att man f�r spela! |

OMG TV i hytten, nu m�ste ja skicka in n�tt 
Schysst! Sailors �r lite v�l packat d�r mitt i natten.
Lyxhytt l�ter ju bra annars 
| Originally posted by Braxen OMG TV i hytten, nu m�ste ja skicka in n�tt |
jahapp den h�r g�ngen ska man v�l dra iv�g ett bidrag d�, fast sen ska de ju v�lja ut just mitt ocks� vilket k�nns mer och mer som en n�l i en h�stack f�r varje kryss som g�r med det h�r konceptet
aja f�rs�ka g�r ju iaf 
satan i gatan s� mycket bra skit som sl�ppts de senaste veckorna...min korg p� beatport �r �verfull - j�vlar i havet, denna g�ngen ska lasseman FAN ta mig spela p� FL annars j�vlar...
det m�ste ju bli minst tv� stycken SWETA�s p� FL!
Men visst k�nns det som om det blir lite fler som f�r spela?
Ska mixen som man skickar in vara 60 lr 90min ? ..
| Originally posted by Braxen Ska mixen som man skickar in vara 60 lr 90min ? .. |
runt 60 minuter har det sagts...sen om den �r 50 eller 80 min spelar v�l ingen st�rre roll. Huvudsaken �r v�l s� Johnny & kompani kan f� en uppfattning om huruvuda man �r bra p� att bygga ett set ocks�, snarare �n bara att f� h�ra om �verg�ngarna �r tighta...
jag gissar att de lyssnar p� helheten...
l�tval, �verg�ngar, uppbyggnad, musikstilen i fr�ga etc.
R�kar man hamna lite ur takt en �verg�ng tror jag inte det avg�r fullst�ndigt om det inte �r supertuff konkurens mellan mixarna.
vi kan ju fr�ga de som faktiskt har kommit med :P
Allts� MB f�r in en SATANS massa demos s� att g�ra ett mastodont set �r on�digt! Vad dom lyssnar p� i helheten och om det kan passa in samt lite skills. Tror det �r farligt att vara f�r minimal och egen bara f�r att det �r cred. Ofta s� v�ljer dom mixar som bara k�nns r�tt helt enkelt, bara en k�nsla som infinner sig.
Satt och snackade en stund med Johnny om det d�r.
F�r dig ScuL �r det l�nl�st att skicka in igen f�r Future Lounge, man f�r bara en spelning d�r. Ska du lira igen blir det som en etablerad p� ordinarie tider s� sikta p� det isf.
LASZLO 4 FUTURE LOUNGE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
| F�r dig ScuL �r det l�nl�st att skicka in igen f�r Future Lounge, man f�r bara en spelning d�r. Ska du lira igen blir det som en etablerad p� ordinarie tider s� sikta p� det isf. |
| Originally posted by SteveTranz4ever LASZLO 4 FUTURE LOUNGE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
Till vem kan man skicka sin �nskelista? 
| Originally posted by Akia Till vem kan man skicka sin �nskelista? |
Sn�lla tomten, jag har varit v�ldigt sn�ll i �r, h�r �r min �nskelista:
-Eric Prydz (kommer inte h�nda..)
-Erick Morillo (kommer inte h�nda..)
-Martin Solveig (kommer inte h�nda..)
-Paolo Mojo (tveksamt men st�rre chans �n^)
-Desyn Masiello (tveksamt men wh00t t�nk om!)
.. � n�n h�rifr�n s�klart !