TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Voor de DJ's: Plaatsing van de monitor-speakers?
Voor de DJ's: Plaatsing van de monitor-speakers?
Hi all,
Ik heb weer eens een vraag op het DJ-gebied:
Hoe hebben jullie je monitorspeakers geplaatst?
Ikzelf heb ze achter de draaitafels geplaatst dus in de richting van mijn gezicht. Ik had ze eerst op de grond staan maar dan gaat het geluid echt langs je heen merk ik.
Hoe hebben jullie dan gedaan? Een foto zou wel vet zijn.
Greetings,
Blighty
ik heb ze bijna tegen me oren staan
Ik merk wel dat op sommige hoeken je minder bass hoord, ook hoge tonen worden niet even breed uit je speakers gestuurd.
Ik heb ze 45 graden tenopzichte van je me kijkrichting rechtdoor.
sjappie?
massah
ik heb ze altijd naast me staan, werkt het beste,
Groetn
Ik heb ze eigenlijk pal voor me snufferd staan.
Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen maar ik zal het op zijn minst proberen! 
Ik heb een bureau met midden voor mijn mengpaneel en daarachter mijn versterker en CD-speler.
Link en rechts voor heb ik mijn draaitafels staan. Daarachter staan mijn speakers. Deze heb ik zodanig gedraaid dat ze recht naar mijn gezicht staan. Zodat ik ze het beste kan horen.
Ik zal zo snel mogelijk een foto proberen te plaatsen! 
Maar dan zie je wel wat ik bedoel!
Laters!!!
Hi,
Mooi, ik ben benieuwd 
Greetings,
Blighty
Het belangrijkste voor monitor speakers: nooit op de grond!
| quote: |
| Originally posted by Origin X Het belangrijkste voor monitor speakers: nooit op de grond! |
| Originally posted by DJ_Siesta hahahaa, als je een niet zo harde monitor hebt zouk ze op oorhoogte neerzetten jah, maar een betere monitor maakt het nix uit. Blighty hier een foto van mij equipment en waar me monitor staat, maar hier staat wel een monitor die behoorlijk hard gaat, ik weet niet wat voor monitorji hebt, anders zou ik origin z'n idee opvolgen GreetZ GERRIT http://www.djsiesta.tk |
| Originally posted by mido Misschien ben ik kippig hoor. Maar ik zie geen monitors staan. En monitors vind ik ook weer niet dat ze te hard moeten staan anders versta je er nog geen moer van! :P Gaat zo piepen enzo! :P whehe |
| Originally posted by DJ_Siesta hahahaa, als je een niet zo harde monitor hebt zouk ze op oorhoogte neerzetten jah, maar een betere monitor maakt het nix uit. http://www.djsiesta.tk |
Als je draait wil je lekker beuken, als je muziek maakt wil je een zo plat mogelijke weergave
aardig verschil
ik zou ook niet op studio monitortjes gaan draaien, die dingen kunnen helemaal niet hard
| Originally posted by Pjotr G Als je draait wil je lekker beuken, als je muziek maakt wil je een zo plat mogelijke weergave aardig verschil ik zou ook niet op studio monitortjes gaan draaien, die dingen kunnen helemaal niet hard |