TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Ny remix av mig, som utlovat :)
Ny remix av mig, som utlovat :)
Yehepp, jag lovade ju er som lyssnade p� mixfestivalen att jag skulle l�gga ut f�rsta l�ten jag spelade f�r nedladdning.
Well here it is:
Imogen Heap - Hide & Seek (vizays bootleg)
H�gerklicka, spara som 
Det �r allts� en icke officiell remix av Imogen heaps l�t som blev klar f�r ca. 2 veckor sedan.
Kolla g�rna in immis hemsida www.imogenheap.com
Riktigt duktig artist 
ohh well, kommentarer osv �r givetvis j�ttev�lkommet 
En riktigt sk�n l�t! Tack f�r att du delar med dig av den!
Kommentarer p� producers promotion ->
Riktigt sk�n
�lskat orginalet sedan den spelades i slutscenen av OC i april 2005
S� lite lagom gammal men din mix �r riktigt sk�n, f�ngat st�mningen bra!
Godk�nt overall. Breaket �r bra men det kan jag tyv�rr inte ge dig s� mycket credit f�r.
Gitarren l�ter lite plastig och p�klistrad som l�tsasgitarrer ofta kan g�ra. Slutligen blir det lite f�r sockers�tt f�r min smak n�r s�ngen, leaden mellan kicken, gitarren och den plingande slingan g�r samtidigt. Blev lite negativ kritik, men jag k�nner inte att jag beh�ver lista att snaren �r bra eller att du har snygg delay p� rev cymbalen, vilket du f�rvisso har. 
du suger peter :P
Nej jag drar bara i ditt ben lite.. det l�ter bra och lite typiskt vizay:igt..
gitarren
men klart de l�ter vizay:igt, det m�ste l�ta s� ju 
tack f�r feedbacken f�. 
On Air : Imogen Heap - Hide and Seek (Vizays Bootleg) 
Very nice! Ladda upp den p� Armin's FTP 
ger du mig ip dit d�? 
| quote: |
| Originally posted by Vizay ger du mig ip dit d�? |

buildupen b�rjar bra men sedan vid 3-strecket n�r s�ngen kommer in blir det p� tok f�r sm�rigt f�r min smak.
kan t�nka mig att G&D skulle kunna lira s�nt h�r.
danke anuga 
rebel9: kan f�rst� att den k�nns r�tt ostig. Tonen n�r vocalsen hoppar ig�ng �r ju generellt ganska glad och upp�t. Jag funderade lite n�r jag s�g vad du skrev och blev nyfiken p� vad som h�nder om man l�ter hela produktionen g� i moll ist�llet 
Vem vet kanske g�r n�got mer eller annorlunda som komplement till det h�r 
Har du h�rt Jethro East & Lee Davey Remix?
nope
tankar ett av wests set nu dock f�r att lyssna 
[edit]
lyssnar nu, ingen st�rre fan av vocals som blir helt s�ndertrashade som h�r. R�tt sv�ngig remix dock men lite f�r mycket blaj f�r min smak 
Gillar den remixen. Funkigt shufflat beat, en del choppande med s�ngen. 
jag tycker tyv�rr inte den remixen har f�ngat �rligheten i immis framf�rande p� ett bra s�tt (p�st�r inte att jag gjort det b�ttre dock!)
K�nns f�r �vergjort n�r man hade kunnat l�ta vocalsen g�ra jobbet perfectly fine 
Jag har en vocal och en dub h�r. De kan verka n�stan lika, satt sj�lv och funderade en stund p� vad det var f�r skillnad mellan dom efter att ha lyssnat p� b�da.
Vocal: vers p� beatet innan breaket, refer�ng och lite oooh aaah i breaket, uppchoppat p� beatet efter breaket.
Dub: lite oooh aaah och choppat p� beatet innan breaket, vers och refr�ng i breaket, choppat p� beatet efter breaket.
Tv� alternativa mixar med sv� variationer mellan varandra.
Checka in R3volve's remix om ni inte gjort 
Lirade den i min sweta-mix i v�ras btw.
jag tyckte v�l att jag k�nde igen den .. du hade den som avslutning i ditt set jeremy?
| quote: |
| Originally posted by jofawe jag tyckte v�l att jag k�nde igen den .. du hade den som avslutning i ditt set jeremy? |
Ja nu ska jag inte vara f�r negativ.
Det �r helt enkelt inte min smak. F�r segt, f�r sm�rigt, f�r mycket du
Det d�r l�t ju sn�llt men du vet ju va jag tycker om musik du gjort tidigare 
Annars tycker jag att det �r r�tt bra
Men jag sitter och lyssnar ur ett par pissiga datorh�glatare s� jag �ska nog inte uttala mig f�r mycket 
h�ller p� att tanka nu. �lskar originalet med bara vocals men den var riktigt sk�n i din mix