TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Vilka här är skivberoende??
Vilka här är skivberoende??
Jag har ständigt massor med skivor som skall köpas, brukar se till att köpa dom senaste med jämna mellanrum. Men allt eftersom så hittar man ju nåt som man inte han med att köpa och jakten är gång för fullt.
Jag tog ett litet uppehåll under sommaren då jag inte spelade överhuvudtaget, kändes sunt att lugna ner inköpen lite granna men man är ju snabbt tillbaka i gamla gängor igen. Ibland önskar jag att secondhandbutiker och ebay aldrig uppfanns
Någon som känner igen sig?
Kram
för mig går det i omgångar. kan ibland bli helt insnöad på att köpa skivor. men sedan svalnar det. köpte som mest skivor för 3 år sedan. köpte nog över 100 vinyler på bara någon månad. varav flera var riktiga rariteter som jag aldrig lär sälja ^^
jag var skivberoende förut men nu köper jag bara de jag verkligen vill ha 
| quote: |
| Originally posted by RebeL9 köpte som mest skivor för 3 år sedan. köpte nog över 100 vinyler på bara någon månad |
Hur har man råd med det egentligen? Hade varit najs om man kunde köpa så många dock
Jag har köpt runt 5 skivor (CD) varje månad i över ett års tid nu. Dessutom lägger jag några hundringar på downloads.
Även om man skulle ta varenda skiva man ville för tillfället så skulle jag inte ens komma upp i hälften..
10 nya skivor i månaden är väl ungefär vad man vill ha på sin höjd, vill inte ha en massa skivor som jag inte tycker om. Jävla jobbigt att fixa fram plastbackarna till dom
Samlingsalbum på cd sköter ju skitmusiken perfekt.
Originally posted by reveal Hur har man råd med det egentligen? Hade varit najs om man kunde köpa så många dock |
| Originally posted by NooN Jag har köpt runt 5 skivor (CD) varje månad i över ett års tid nu. Dessutom lägger jag några hundringar på downloads. |
Jag är warezberoende. ![]()
Dealar mest med Digitala köp numera, men en och annan vinyl blir det fortfarande och cd då det inte finns tillgängligt via Audiojelly eller likande.
| Originally posted by BFS var köper du cd's? Hittar du allt du vill ha? Låter som du ligger på en perfekt nivå av inköp iaf |
För mig går det också i omgångar! Tjackar bara CD-skivor och det blir mest på megastore.se & cdon.com! Har en lista med massa CD:s som jag ska tjacka, måste faktiskt tjacka en del för nästa lön, så jag kan stryka lite på listan!
kan man lungt säga. förra året blev det kring 400 st, och det lär bli betydligt mer i år. ska se till att fota rummet i veckan. har möjligen fått arbete nu också, så då lär jag väl handla för runt 2000 i månaden extra.
"jag gillar Above & Beyonds album. Fast en polare har den ju. Ska jag verkligen lägga ut 150 spänn plus frakt?"
exempel på hur jag brukar tänka... men när det verkligen gäller då klickar jag "complete order" knappen... f ö köpte jag Tri State idag
blir cirka 1 skiva i månaden. Skulle haft råd med mer ifall jag stannade hemma, men att åka runt o se artisterna live är ju sjuhelvetes bättre sätt att spendera lönen på