TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- OBS: Nordea mejl
OBS: Nordea mejl
Falsk e-post i omlopp
Ett falskt e-postmeddelande i Nordeas namn har skickats ut till personer i Sverige. Mottagarna av brevet uppmanas att uppge uppgifter som personlig kod och eng�ngskoder. E-postmeddelandet kommer inte fr�n Nordea.
Vi uppmanar personerna som har f�tt e-postmeddelandet att ta bort det fr�n datorn. Om man har klickat p� l�nken i e-postmeddelandet, b�r man uppdatera och k�ra sitt virusprogram.
Har du l�mnat uppgifter om personnummer, personlig kod och eng�ngskod, ska du kontakta bankens Internetsupport p� telefonnummer 020 - 42 15 16
-=- citat av nordea.se =-
jag har �ven f�tt en trots att jag �r inte ens kund hos Nordea.. LOL
s� s�g den ut:

l�nken g�r till en dator I Korea d�r hackers sammlar dina uppgifter f�r att missbruka dem ! du kan �ven f� ett virus n�r man klickar p� l�nken! ...
Bra att du varnar, �ven om jag inte tror n�n h�r g�r p� det 
Har sj�lv f�tt mailet 2 g�nger, b�da g�ngerna till innebandylagets mailinglista, vilket ju i sig avsl�jar att det �r en bluff
Ofta ett helt lag blir slumpvist utvalda 
Min farsa fick det ocks�.
Tack f�r varningen, Hehe 
ja, tack f�r varningen! Har visserligen inte f�tt n�t, men de kanske kommer.
morsan fick det ocks�, hon garvade r�tt friskt �t det d�liga f�rs�ket.
Ska dom g�ra en s�n h�r scam kan dom v�l iaf bem�da sig om att ta in en person som kan svenska 
| quote: |
| Originally posted by Vizay morsan fick det ocks�, hon garvade r�tt friskt �t det d�liga f�rs�ket. Ska dom g�ra en s�n h�r scam kan dom v�l iaf bem�da sig om att ta in en person som kan svenska |

| Originally posted by Vizay morsan fick det ocks�, hon garvade r�tt friskt �t det d�liga f�rs�ket. Ska dom g�ra en s�n h�r scam kan dom v�l iaf bem�da sig om att ta in en person som kan svenska |
Jag har f�tt 4st nu
Jag kommer inte ih�g hur m�nga jag f�tt, 4 st tror jag, men eftersom jag aldrig varit kund hos Nordea, undrar jag var tusan de f�tt min mailadress ifr�n?!
| Originally posted by anuga Jag kommer inte ih�g hur m�nga jag f�tt, 4 st tror jag, men eftersom jag aldrig varit kund hos Nordea, undrar jag var tusan de f�tt min mailadress ifr�n?! |
Fick ett i onsdags, tog bort det utan att titta.
De dem skickade f�rrag�ngen hadde de stav fel
sa l�raren allefall n�r han fick ^,^
copyright p� mejl vem har d ?? ^.^
Jag vet inte om det har postats h�r f�rut men det kan lika g�rna vara v�rt att postas igen:
How to Identify Phishing - test.
Har sj�lv inte f�tt n�tt.