TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- SFT- 06 Eftersnack

Posted by Glorie on Sep-08-2006 22:21:

HappyHappy SFT- 06 Eftersnack

S��.. d� var omr�stningen i �rets fotot�vling avslutad. Tack till alla er som r�stade...

�nnu st�rre tack till v�ra duktiga fotografer som medverkade i �r. Dessa var:

Glorie
fede
St_Andrew
Aendy
Anuga
Laszlo
Funfrock
X-scream OCH
Steve

Skriv g�rna vad ni anv�nt f�r kameror t.ex.

H�r �r en l�nk med alla snygga bilder igen, fast nu st�r varje fotografs namn p� respektive bild. BILDER MED NAMN

http://cuatro.web.surftown.se/eight.../swetafoto_anv/

Kategori

abstrakt & m�nster........ vinnare: fede
djur & natur............... vinnare: Anuga, Laszlo
fest...................... vinnare: Laszlo
k�rlek.................... vinnare: fede
mobil.................... . vinnare: St_Andrew
roligt.................... vinnare: X-Scream, St_Andrew, Laszlo
sommar.................... vinnare: SteveTranz4ever

Le Grande Champion kommer koras snart! H�ll till godo

----------------------------------------------------

Eftersnacket startar h�r......

Posted by fede on Sep-08-2006 22:30:

Grattis till alla som vunnit n�gon/n�gra kategorier!

fina bilder overall!

jag har anv�nt tv� olika kameror till bilderna: nikon d70s och canon eos 350d 18-55mm.

Posted by nekholm on Sep-09-2006 14:12:

Grattis alla ni som vann i n�n kategori

Och ni som inte vann.. B�ttre lycka n�sta �r

Posted by DjAviander on Sep-09-2006 17:50:

Great pics everyone

Grattis till alla som vann naturligtvis!

N�sta omg�ng SKA jag vara med ocks�, haha

Posted by reveal on Sep-10-2006 10:04:

Roligt att se bilderna tillsammans med namnet p� den som tog bilden, k�nns som att man "k�nner igen" vem som tog bilderna p� n�t s�tt

Posted by reveal on Sep-10-2006 11:37:

L�nk till ursprungstr�den, eftersom den inte �r "sticky" l�ngre: http://www.tranceaddict.com/forums/...threadid=353532

Posted by Glorie on Sep-10-2006 18:46:

quote:
Originally posted by DjAviander

N�sta omg�ng SKA jag vara med ocks�, haha

vaff� var du inte med i �r d�? du skrev ju i "ursprungstr�den" och allt s�g jag

Men det var d� v�rst vad det har blivit tyst p� Sweta nuf�rtiden. Bara 2 medverkande i fotot�vlingen som skrivit, som dessutom varit med och anordnat (!) och 3 andra som skrivit Trodde det skulle va liv i tr�den efter 2 dgr som jag varit off forums. Annat var det f�rr i tiden. Trist....

S�h�r r�stade jag i vilket fall:

1)"Sommar" var sjukt sv�r att r�sta i. Tog fleeera timmar innan jag kunde best�mma mig och eg. kunde 1, 3, 5 & 9 likav�l kunnat f� min r�st. F�r mig var den h�r mest somrig, �ven om ettan var l�ckrast (dock m�rk)

2) Stod mellan den och partykn�ller.. men mja.. den h�r var b�st �nd�.. Dessutom �r Finlands "Mega Pussi" (stor chipsp�se) sn�ppet
roligare Bild kommer kanske senare om jag har lust

3) finast i kategorin

4) finast & b�st i kategorin. Further comments are unnecessary

5) Sv�rt att r�sta igen.. men eftersom jag inte fick r�sta p� min gullige b�bis s� stod det mellan denna & mondaybar och det blev denna eftersom den mer var �gonblicksbild.

6) Sv�rr�stat.. men mja.. sista vovven tyckte jag eg. var gulligare, men fotografen p� denna bild hade b�ttre "f�ngat" vovven p� bild.. (tittar in i kameran, fin bakgrund etc.) Btw.. p� bild 1, andmamman ser grymt stolt ut

7) F�ll mig mest i smaken (kategorim�ssigt) �ven om bild 1 var snyggast.

Just det..

Min kamera �r en Casio Ex-Z3, 3 megapixels. planerar uppdatering snart.. men ny mp3spelare var viktigare Och mina bilder �r tagna i Karlstad, Sundsvall & Stockholm. S�n d�r trivial info ni vet

Posted by reveal on Sep-10-2006 19:16:

quote:
Originally posted by Glorie
Casio Ex-Z3, 3 megapixels. planerar uppdatering snart..

Planerar sj�lv uppdatering av min gamla kamera. Har du n�t tips? Vad �r det du tittar p�?

Posted by Glorie on Sep-11-2006 19:38:

Le Grande Champion har nu korats och det blev �terigen

Laszlo med ett snitt p� 1.25 (i hans fyra b�sta kategorier).
Steve 2:a (1.75) och fede 3:a (2.0). Kan dock till�gga att ingen av de resterande sex kom upp �ver 3.5 i snitt, s� det var grymt j�mnt bland resterande plus att alla h�ll h�g klass.

Vill du ha ditt pris f�r du skicka pm m. adress h�r, s� postar jag det. Tyv�rr ingen 93-miljonersvinst
------------------------------------------------------

reveal, nja.. tips och tips har jag v�l inte. Jag vet bara att jag vill ha en liten, smidig kamera (inget stort �b�ke med massa �berteknik som jag inte begriper mig p�) till ett bra pris. Sen s�klart att den �r b�ttre �n min nuvarande och g�rna att den har SD som minnestyp eftersom jag har s�na minneskort(�ven om man v�l �nd� m�ste k�pa ett 1gb-kort).

Har l�nge tr�nat ef. Panasonic DMC-FX9 eftersom jag har h�rt s� mkt bra om den + att jag har sett videoklipp filmade p� trancefester, som den tagit. Grymt bra ljud, grym �tergivning. Iofs �r inte filmandet lika viktigt nu n�r lagt ner trancefesterna r�tt rej�lt men ivf.

P� sistone har jag blitt sugen p� en Nikon Coolpix P4 ocks�. Hela 8 megapixels f�r 2500 (billigaste priset p� prisjakt.nu). Men som sagt.. jag kollar p� prisj�mf�relsesajter, p� C-net (reviews) & M3 Digital World. Det �r v�l dom futtiga tipsen jag kan ge.

Posted by jofawe on Sep-11-2006 19:43:

quote:
Originally posted by reveal
Planerar sj�lv uppdatering av min gamla kamera. Har du n�t tips? Vad �r det du tittar p�?

Till er b�da:

Kika n�rmre p� en Canon Powershot S3 .. har bara gott att s�ga om den!

Posted by Funfrock on Sep-11-2006 20:39:

Tack Glorie och fede f�r t�vlingen. F�r hoppas den �terkommer n�sta �r.
Gick dock inget vidare f�r mig

Fotade f�resten, om n�gon bryr sig, med en gammal Minolta Dimage X20.
B�rjar bli dags att inf�rskaffa n�got b�ttre.

Posted by Laszlo on Sep-11-2006 20:58:

WOHO

Tredje �ret i rad H�gst ov�ntat med tanke p� att jag sj�lv tyckte mig ha mycket s�mre bidrag �n tidigare �r och d�rf�r inte ens t�nkte st�lla upp...det var Fede som mer eller mindre tvingade mig

Desto roligare att det var s� j�mt i�r...m�nga grymma bidrag! P� tal om fotografering fick jag idag ocks� mitt allra f�rsta betalda uppdrag. Ska bevaka Videumdagen h�r imorgon, hit kommer det en massa aff�rssnubbar som ska f�rel�sa om businesso o annat trams

Posted by jofawe on Sep-11-2006 21:19:

Grattis Laszlo!

Jag orkade inte g� igenom mina bilder, om jag ska vara �rlig..

Posted by St_Andrew on Sep-11-2006 21:35:

Grattis Lazlo!

Sjukt m�nga snygga bidrag!

Och t�gbilden var f�r �vrigt fr�n Nora, inte v�rnamo, kan ju h�lsa det till din farsa reveal

Posted by X-scream on Sep-11-2006 22:51:

gratis lasso!

Posted by jofawe on Sep-11-2006 23:01:

quote:
Originally posted by X-scream
gratis lasso!

kan man s�ga att han h�vade in vinsten?

Btw, skulle det inte f�rekomma priser? :P

Posted by X-scream on Sep-11-2006 23:07:

haha, klockren

Posted by Glorie on Sep-12-2006 15:43:

quote:
Originally posted by jofawe

Kika n�rmre p� en Canon Powershot S3 ..

jag har kollat p� en Canon PowerShot SD700 IS p� Cnet (storleken p� den passar mer i min smak) men jag hittar ingen svensk �terf�rs�ljare.

quote:
Originally posted by Funfrock
Gick dock inget vidare f�r mig

hah.. inte f�r mig heller. Trodde jag skulle f� n�n r�st i sommarkategorin efter lovord fr�n andra, men icke.

quote:
Originally posted by jofawe
Btw, skulle det inte f�rekomma priser? :P

joe, men de var ju inte du som vann :P
Besides.. jag inv�ntar pm fr�n Laszlo om han ville ha.
Skrev ju t.o.m. i tr�den

Posted by reveal on Sep-12-2006 18:40:

Grattis Laszlo!
Och tack f�r tipsen Jenny, det var verkligen inga futtiga tips ju Ska kolla in de modellerna!

Posted by jofawe on Sep-12-2006 18:44:

quote:
Originally posted by Glorie
jag har kollat p� en Canon PowerShot SD700 IS p� Cnet (storleken p� den passar mer i min smak) men jag hittar ingen svensk �terf�rs�ljare.

Canon Powershot SD700 �r samma kamera som Ixus 800 IS ...
http://www.dpreview.com/reviews/spe...non_sd700is.asp