TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Afrijden..Hoe erg is het?
Pages (2): [1] 2 »
Afrijden..Hoe erg is het?
Na 3 weken en 20 uur lessen is het eindelijk zo ver morgen .. om 14.00 moet ik afrijden ergens in het Gooi. Ik ben niet nerveus of bang. Maar ik weet echt niet wat ik moet verwachten. Hoe streng is het? maken ze het lastig voor je. Is de beoordeling streng? Tuurlijk iemand geen voorang geven is gezakt maar dat je effe niet kijkt omdat je het effe vergeet zeg maar.
Enige ervaring of tips pls
?
Ik heb mijn rijbewijs nu denk ik anderhalf jaar en toevallig heb ik hem ook na twintig rijlessen gehaald.
Bij mij ging het als volgt: Ik had vooraf stiekem gehoopt dat ik een route moest rijden langs mijn oudewerkgever. Ik moest met mijn nieuwe baan voortaan een half uur fietsen en in de regen/winter is dit gewoon kut 
Mijn instructeur had toevallig ook nog echt een route langs mijn oude werkgever uitgezocht. DAS STERK!!! Dus ik begon meteen te lullen dat ik daar had gewerkt en noodgedwongen weg moest en hij had daar dus ook een vriend werken die noodgedwongen weg moest
Ikke dus meteen vertellen hoe kut het was om elke dag drie kwartier(beetje extra!!) te moeten fietsen naar mijn nieuwe werk.
Het belangrijkste is:
Gewoon goed het verkeer uitlezen ver vooruit kijken, spiegelen en die kerel/mevrouw het gevoel geven dat je overzicht hebt. Nerveusiteit gaat je hier niet bij helpen.
Succes morgen 
Hoe heet je examinator? Ik ben daar 3 maanden terug te gast geweest voor een examen 
Ze zijn wel streng, maar waarschijnlijk minder streng dan jijzelf
Gewoon je best doen en je ziet wat er van komt, blijf niet stil staan bij je fouten, doorrijden en vergeten, t duurt zo'n 20 minuten.. en dat gaat echt heel snel 
Ik wist zelf zeker dat ik gezakt was.. ik maakte een paar stomme fouten maar omdat ik toch gewoon doorging liet ie me niet zakken zei ie, vooral onzeker gedrag is gevaarlijk
Succes
(mijn examinator heette f mijwaard oid.. geen sympatike man, erg direct maar niet onredelijk)
Succes,ik heb mijn rijbewijs alweer 4 jaar. Ik ben de 1e keer gezakt, dacht dat ik op voorrangsweg zat en gaf een bus geen voorrang nee dat is niet helemaal waar Haha de bus stopte en ik dacht echt dat ik door mocht rijden maar ik had zelf ook moeten stoppen en de bus voor moeten laten gaan.
2e keer was eitje, de examinator vond het euro/gulden omreken apparaatje dat in de auto lag veel interessanter
en ik reed dezelfde route die ik daarvoor net had gereden
Succes
Gheghe, dat is toch alweer 5.5 jaar geleden. Pffff, ik word echt oud
. Ik ben de eerste keer gezakt omdat ik tot 2x toe niet over m'n schouder keek bij het samenvoegen van een busbaan en de normale rijbaan en het 'zonder dat je het kon zien de kruising opreed'. Die eerste 2 punten had ie gelijk in maar dat laatste was gelul aangezien je ook DOOR auto's kunt kijken of er iets aankomt. Ergo: niet arrogant lopen denken dat je het wel kunt maar gewoon enigssinds behoedzaam rondtuffen, maar ook niet overdrijven. Zeg eventueel waar je op let (als in: 'hey, ik kijk nu door al die auto's heen om te kijken of er niks aankomt van links en dat is dus niet het geval'). Denk ook aan opmerkelijkheden als spelende kinderen, twijfelende mensen etc. etc.). Scoor je punten mee.
2e keer was een stuk beter (hoewel voor mijn gevoel even goed/slecht). Sindsdien wel 1 schuiver/roller gemaakt (meer dan 2 jaar geleden alweer) maar voor de rest schade- & ungefallfrei
.
Rijbewijs al 6 jaar op zak, meer dan 150.000km ervaring met chauffeuren
Eerste keer gezakt: Verkeerslicht ging op oranje, zat een auto kort achter mij (in dit soort situaties is mij geleerd om in je binnenspiegel te kijken en als het niet gaat om door oranje te rijden), ik rij door oranje, examinator stapt vol op de rem en deelt vrolijk mee: "Wil je verder rijden of omkeren, je bent gezakt.". Tweede keer jonge gozer als examinator, fileparkeren/inhalen op snelweg/plaats op de weg/voorrang etc ging perfect, geslaagd 
Motorrijbewijs was nog dramatischer, eerste keer alles perfect gedaan nergens fouten gemaakt, kom terug op dat CBR kantoor met een grote smile, deelt dezelfde %@#$@#$% examinator als voor de 1ste keer auto mee dat ik gezakt ben omdat ik onvoldoende in mijn linker spiegel keek. Hoe zout kan je het verzinnen, maar blijkbaar kan deze paardelul van 25 meter afstand in een volgauto zien dat ik niet in mijn linkerspiegel kijk. Tweede keer opkomen was nog dramatischer, rijschool had mijn lesmotor verkocht en ik kreeg een uur voor het afrijden een andere motor onder m'n kont. Motor en stuur was veel te klein voor mij, ik kreeg bij het maken van een bocht telkens het stuur tegen m'n knie�n aan, probeer daar maar achtjes en andere bijzondere verrichtingen mee te maken... mooi niet dus: gezakt. Derde keer is scheepsrecht, andere motor, ontiegelijk slecht weer buiten, maar toch geslaagd 
Man man man dat CBR is zo kansloos als het maar wezen kan.
Ik heb mijn rijbewijs nu 10 jaar en een paar maanden.
Ik heb het toen in 1 keer gehaald, ondanks een ingreep.
Mijn theorie examen deed ik slechter: 3 keer.
Toen was het nog 7 fout van de 70 vragen om het te halen.
Ik kon al na 20 lessen afrijden, maar door operaties heb ik 37 lessen in totaal genomen.
Maar toch in 1 keer gehaald.
En heb nog geen ongeluk gehad, maar wel 4 keer een bekeuring voor te snel rijden.
maar das alles.
volgend jaar moet ik weer wennen om met de auto naar het werk te gaan.
dan zal ik of naar Miami of in de omgeving elke dag moeten rijden.
ga binnenkort eindelijk beginnen
Ik reed les bij mn tante, die erg tof is, heb dus 30 lessen bijna alleen mar zitten ouwehoeren in de auto. Op de dag van het examen ging alles goed, gewoon zeker overkomen, en een praatje maken met die kerel/vrouw.
gras afrijden?
Wat anders? 
wiet?
Bij 'afrijden' heb ik nochtans een geheel andere, sexuele, connotatie in mijn hoofd. Of misschien ligt dat gewoon aan mijn pervers brein.
vertel
Eerst je identiteitskaart inscannen en hier posten om te laten zien dat je wel +18 bent. nadien worden alle xxx-rated topics voor je zichtbaar.
Heb ie het nou gehaald?
Ergens in t Gooi?
Sjees dude,vraag je personal shrink om raad!
Afrijden zuigt enorm. Heb er 3x over gedaan, onder andere omdat ik de 1e keer (and I quote) 'te voorzichtig was'... Lol?
Anyway, als je gewoon je kop erbij houdt, de regels goed naleeft en laat zien dat je goed inzicht hebt dan redt je het wel. Als iemand bijvoorbeeld zegt dat je bij het volgende stoplicht links af moet, en de rijbaan links is al teringdruk, ga dan gerust al heel vroeg op de linkerbaan rijden. Dat heeft mij gered de laatste keer, 3.5 jaar geleden al weer. Succes man!
| quote: |
| Originally posted by Donna Ergens in t Gooi? Sjees dude,vraag je personal shrink om raad! |
) dichtsbijzijnde cbr zit nou eenmaal in bussum (randje bussum, dus je zit zo in hilversum, laren etc etc)
| quote: |
| Originally posted by robin Heb ie het nou gehaald? |
Het was tyfusgaar, had het pas na 6x
1ste keer werd ik wel hard genaaid en zakte ik om niks daarna werd ik per keer zenuwachtiger.
Maarja uiteindelijk toch een keer gehaald 
1 gouden raad: genoeg in je spiegels kijken, want daar letten ze overal enorm veel op, en ja vooral rustig blijven he.. Als ge iets misdoet niet panikeren maar gewoon rustig en geconcentreerd verder doen, komt zeker in orde dan 
Je moet gewoon doen wat je in de les ook doet.. als tips van mensen vooraf aan je examen je er doorheen moeten helpen gaat het niet goed komen 
| quote: |
| Originally posted by robin Je moet gewoon doen wat je in de les ook doet.. als tips van mensen vooraf aan je examen je er doorheen moeten helpen gaat het niet goed komen |
Ah, grunn leeft ook nog
kom ens op msn of dc man 
Nu dit topic er toch is, iemand een idee hoelang je je rijbewijs moet hebben om een slipcursus te mogen volgen, begreep dat veel 'scholen' hier een minimum tijd voor hebben staan (anwb in lelystad zou het worden dan.. niet echt tijd gehad om te zoeken nog, hoor net 10 min terug dat ik het, als het mag, krijg voor mijn verjaardag
lijkt me wel kicken hehe )
Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.