TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Canada - Montreal
-- Laval overpass collapse
Laval overpass collapse
Collapse
This is the second time I heard something like this happen in a span of what 5+ years?
Honestly the Government of Quebec should be more strict with people who build the roads here in Quebec.
Honestly they people the Government give the jobs too, are doing a CRAPPY job.
There has to be a damn inquiry into this shit!
Re: Laval overpass collapse
| quote: |
| Originally posted by jesteraver Collapse This is the second time I heard something like this happen in a span of what 5+ years? Honestly the Government of Quebec should be more strict with people who build the roads here in Quebec. Honestly they people the Government give the jobs too, are doing a CRAPPY job. There has to be a damn inquiry into this shit! |
Scaryyyyyyy I hate news like this...why is there so much bad stuff happening here and in the world? Makes me sad, really sad sometimes...
As unfortunate as this is, I'm not surprised one bit. If it had happened anywhere else I would be.
I live 1 min from it.... I take this overpass all the time when i go around my house or when i go to/come from montreal
I always thought it looked like shit and not surprised this happend
:-o I was at work and i saw like 5-6 fire trucks and a 12 paramedics passing in like 20 minutes ....
I tought it was one of the gettho blocks getting on fire again. But no :-/
Si j'vais au redlite j'pogne plus la 19, c'est certain.
Au lieu d'avoir des projets de nouveaux ponts le gouvernement devrait d'abord r�parer ceux qui sont d�j� l�.
| Originally posted by Anne Au lieu d'avoir des projets de nouveaux ponts le gouvernement devrait d'abord r�parer ceux qui sont d�j� l�. |
Ce que je veux dire, c'est que le gouvernement veut construire des nouveaux ponts pour qu'il y ait moins de traffic. Mais de toute fa�on c'est prouv� que lorsqu'on construit un nouveau pont, ca d�sengorge pour quelques ann�es la circulation...mais apr�s tout redevient comme avant car plus de personnes vont prendre leur voiture....s'installer en banlieu..etc
Si c'est pour refaire ceux qui sont d�j� la parfait..mais mon dieu ils vont jamais d�molir ceux qu'on a pour en construire d'autres...$$$$$...sauf c'est ce qu'il faudrait faire au lieu d'en contruire d'autres.
If they want to reduce congestion on bridges in laval, they should start by investing in a public transport service that isn't a complete joke. Busses that pass every hour during rush and every two hours otherwise. They stop at 10pm at night. During the winter they often don't pass at all or arrive up to 45 minutes late (or 15 minutes early, which is probably even worse). On top of that, they charge insane rates and keep rising them. When I go to montreal there's such a huge contrast. Busses pass every five minutes, they're always spot on too, and there's service to cover pretty much any part of the city.
| Originally posted by Anne Ce que je veux dire, c'est que le gouvernement veut construire des nouveaux ponts pour qu'il y ait moins de traffic. Mais de toute fa�on c'est prouv� que lorsqu'on construit un nouveau pont, ca d�sengorge pour quelques ann�es la circulation...mais apr�s tout redevient comme avant car plus de personnes vont prendre leur voiture....s'installer en banlieu..etc Si c'est pour refaire ceux qui sont d�j� la parfait..mais mon dieu ils vont jamais d�molir ceux qu'on a pour en construire d'autres...$$$$$...sauf c'est ce qu'il faudrait faire au lieu d'en contruire d'autres. |
and fof those who think that this kind of shit only happens here... rest assured, we're not alone.
But these do not excuse what happened saturday, neither bring to life the 5 victims.
================================================

Overpass Falls onto Highway
WPVI
December 28, 2005 - It was a near miss for drivers Tuesday night on Interstate 70, 20 miles south of Pittsburgh.
A 125-ton concrete overpass fell onto the highway, but miraculously it fell between passing vehicles.
PennDOT inspectors don't yet know why the overpass gave way.
But a stretch of the highway, which carries 20-thousand vehicles a day, is closed.
(Copyright 2005 by Action News. All Rights Reserved.)

U.S.
Part of overpass collapses, killing 3 in Colorado
Highway department investigating cause
Saturday, May 15, 2004 Posted: 5:19 PM EDT (2119 GMT)
(CNN) -- A 40-ton steel support girder on an overpass west of Denver, Colorado, collapsed onto Interstate 70 on Saturday, killing three people and blocking eastbound traffic on the interstate, a state official said.
The interstate remained closed just south of Golden on Saturday afternoon. The girder fell from an overpass of Colorado 470 that had been under construction.
An investigation into the collapse is under way and will keep I-70 eastbound closed for "at least five or six hours or into tomorrow morning," Colorado Gov. Bill Owens told reporters.
"It's too early to say when the girder can be removed," Owens said.
Stacey Stegman, public information officer for the Colorado Department of Transportation, said the girder had been raised Tuesday night.
The girder fell onto a Dodge Durango traveling east on I-70, "slicing the vehicle into pieces" and killing all three occupants, Stegman said.
The overpass, 16 miles west of Denver in Jefferson County, is part of an interchange to which exit and entrance ramps are being added.
"So far we have no idea what caused the collapse, whether it was the result of some sort of collision with a vehicle or not, but it is under investigation,"
Stegman said.

Update On Victims Of Bridge Collapse Sep 20, 2006 JUST 10 DAYS AGO!!!!!!!
[Update On Victims Of Bridge Collapse] There's an update on the condition of one of the victims of Monday's bridge collapse in Rib Mountain.
Newsline Nine talked with a family member of Jason Kundinger Wednesday.
He's been upgraded to stable condition.
His brother says he's still in a coma but breathing on his own and is expected to recover.
The family wants to thank everyone for their support.
There are still a lot of questions about why the highway overpass under demolition collapsed.
Kundinger was the most seriously hurt of three.
Contents � 2006 WAOW -TV9 1908 Grand Avenue, Wausau, Wisconsin USA 54403.
[email protected] General: (715) 842-2251/ News: extension 314 / Sports: extension 320
| Originally posted by malek Anne dis moi pas que t'est une hippie et que t'avales les arguments bidons de groupes qui jouent le tam tam et qui ne savent rien de rien. Tu dois surement referer au pont de la 25, qui soit dit en passant est plus necessaire que jamais apres les engorgements monstres qu'on va avoir les prochaines semaines. |
| Originally posted by DJ Charlie qui se trompe de sortie sur la 440 pis qui se retrouve � terrebonne |
| Originally posted by malek Anne dis moi pas que t'est une hippie et que t'avales les arguments bidons de groupes qui jouent le tam tam et qui ne savent rien de rien. Tu dois surement referer au pont de la 25, qui soit dit en passant est plus necessaire que jamais apres les engorgements monstres qu'on va avoir les prochaines semaines. |
| Originally posted by Anne Le nombre de voitures augmente chaque ann�e...si on construit un nouveau pont (oui je parle du prolongement de la 25)....oui c'est sur que pour linstant ca va faciliter la circulation mais ca va juste �tre temporaire...car les gens vont prendre plus souvent leur voiture et comme je le disais dans quelques ann�e ca va redevenir comme avant. c'est du d�veloppement non durable! De plus, ca va augmenter l'�talement urbain et donc le nombre de voitures en circulation. Et non je ne suis pas une hippie! mais on doit investir sur le r�seau de transport en commun si on veut vraiment que les gens l'utilise |
On voit vraiment pas les choses de la m�me fa�on!
moi cque jtrouve gland c quil on constat� des d�bris env 2 heures avnt l'�croulement et il y a eu un v�rificateur sur les lieux. messemble c assez important pour fermer l'autoroute
niaizeux, maintenant tant de traffic pour moi et charlie
| Originally posted by PIPER3112 moi cque jtrouve gland c quil on constat� des d�bris env 2 heures avnt l'�croulement et il y a eu un v�rificateur sur les lieux. messemble c assez important pour fermer l'autoroute niaizeux, maintenant tant de traffic pour moi et charlie |
Quebec's roads, bridges like the `Third World' (TheStar.com)
I can believe that.
One thing I can not believe that the Governer General didnt compare the bridge collapse too what would happen if Quebec would seperate from Canada because of the Separatists.
TheStar story on the bridges here in Quebec