TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Euro 2008
Euro 2008
EM-KVAL 2008

Grupp A:
Portugal
Polen
Serbien
Belgien
Finland
Armenien
Azerbadzjan
Kazakstan
Grupp B:
Italien
Frankrike
Ukraina
Skottland
Litauen
Georgien
F�r�arna
Grupp C:
Grekland
Turkiet
Norge
Bosnien & Hercegovina
Ungern
Moldavien
Malta
Grupp D:
Tjeckien
Tyskland
Slovakien
Irland
Wales
Cypern
San Marino
Grupp E:
England
Kroatien
Ryssland
Israel
Estland
Makedonien
Andorra
Grupp F:
Sverige
Spanien
Danmark
Lettland
Island
Nordirland
Liechtenstein
Grupp G:
Nederl�nderna
Rum�nien
Bulgarien
Slovenien
Albanien
Vitryssland
Luxembourg
Ut med Israel ur EM. Tack.
Fr�sch logga, �ven om det k�nns som att de glansiga loggornas glansdagar (bit p� den ordvitsen
) �r pass�
| quote: |
| Originally posted by RebeL9 Ut med Israel ur EM. Tack. |
Jag tycker loggan var r�tt ful faktiskt
euro 2004 var s� himla mkt finare 
---
Jag tycker ocks� att det �r konstigt att icke-europeiska lag f�r delta :S
dags att spara d� s� man har r�d med biljetterna, vore grymt kul att dra ner och kolla 
| Originally posted by fede Jag tycker ocks� att det �r konstigt att icke-europeiska lag f�r delta :S |

Onsdag den 11okt kl 19.30 p� TV3: Sverige - Island (i reykjav�k)
hejd� sverige

| Originally posted by St_Andrew Armenien, och Cypern ocks� d� eller? (Och Kazakstan och Georgien som av m�nga inte heller skulle klassas som Europa?) Hursomhelst, efter att ha vart p� VM i sommras s� kan jag bara s�ga att jag kommer definitivt utan tvekan �ven att �ka till EM |
| Originally posted by RebeL9 ja ut med dem ocks�. d�remot har Israel mer �n en anledning att inte vara med i EM. Ut�ver de geografiska s� anser jag att deras politik ger de inte r�tt att ha tilltr�de till n�gra internationella m�sterskap. P� samma s�tt som Sydafrika blev bojkottad fr�n alla sportsammanhang under Apartheidregimen och p� samma s�tt som Serbien blev portad fr�n EM 1992 i Sverige. S� NEJ TACK till Israel. |
| Originally posted by St_Andrew Ryssland ocks� f�r Tjetjenien? Eller Storbritanien f�r Irak? F�r att inte tala om alla l�nder som borde bli uteslutna ur VM. Inte f�r att jag st�djer Israelerna p� n�got s�tt, men g�r knappast att j�mf�ra med varken Sydafrika eller Serbien, och om man skulle g�ra det ska man ocks� bojkotta en j�vla massa fler. |
politik eller fotboll? 
| Originally posted by fede politik eller fotboll? |
K�nns lite som om den h�r tr�den sp�rade ur med politik 
Aja, Tillbaka till fotbollen. Det var riktigt kul att Sverige vann mot Spanien i helgen vilket ocks� hj�lper oss till en b�ttre placering och l�ttare avslutning p� det h�r kvalet.
De som imponerade mest var helt klart Rami Shaaban, Petter Hansson, Micke Nilsson och Johan Elmander. Men det var ocks� riktigt n�ra att de kunde ha kvitterat, f�r mig avg�rs matchen n�r Puyols nick r�ddas p� m�llinjen av Tobias Linderoth och Sverige s�tter ig�ng sin kontring genom att Micke Nilsson passar ut till Kim K�llstr�m som tar med sig bollen och passar den vidare till Chippen som v�nder bort Juanito och spelar in bollen till Allb�ck, I samma stund kommer Puyol i max fart hemm�t och Allb�ck v�ljer att finta b�de Casillas och Puyol, b�da faller och Markus l�gger den i �ppet m�l. Grymt snyggt m�l!
Ang�ende Islands-matchen s� kommer Fredrik Ljungberg med all sannolikhet att avst� den pga. skada. Ska bli riktigt intressant om Sverige kan f�lja upp Spanien-matchen med �nnu en vinst, Lagrell var ju n�jd med 4 po�ng p� de h�r tv� matcherna, 6 �r bara en bonus, eller �r det?
England g�r ju inte s�rskillt bra utan Sven nu heller, 0:0 mot Makedonien och McClaren var riktigt besviken 
N�gra skr�llar var ju helt klart Cyperns 5:2-vinst mot Irland, Skottarnas 1:0 vinst mot Frankrike och Armenien vs. Finland slutade oavgjort 0:0 vilket gynnar Serbien och Portugal i Grupp A.
| Originally posted by RebeL9 P� vilket s�tt kan man inte j�mf�ra Israel med Sydafrika eller Serbien? Vi talar om systematiskt f�rtryck och trakasserier. Vi talar om en mur som sk�r av familjer fr�n varandra, m�nniskor fr�n sina jobb etc. Vi snackar om systematiska dagliga trakasserier vid samtliga checkpoints. En av mina f�rel�sare var i Israel/Palestina f�r tv� veckor sedan. Han beskrev det p� f�ljande vis: "Vi i Sverige pratar om segregation och rasism men den rasism och f�rtryck som f�rekommer d�r nere har man inte sett maken till". Det �r ett slags Apartheid utan tvekan. S� nej det �r verkligen ingen skillnad mellan Israels Apartheid och den som f�rekom i Sydafrika. B�da �r beslutade fr�n statsmakten. D�r har du skillnaden mellan tex den Apartheid som f�rekom i den Amerikanska s�dern under 50 och 60-talen. Den var f�rbjuden i lag men var ett lokalt femomen. |
| Originally posted by St_Andrew Tv� "l�nder" i krig, konstigt att gr�nserna �r h�rda och provocerande (inte f�r att det �r p� n�got s�tt acceptabelt pga det)? Och hur kan ett land som st�djer apartheid ha 20% av sina medborgare av arabiskt ursprung, n�r dom har samma r�ttigheter som alla andra Israeler? Hur kan Araberna vara representerade i deras parlament? Etc. Och sorry f�r politik snacket |
Sveriges U-21 f�rlorade med 0:5 i Trollh�ttan ikv�ll mot Serbien!!!!!!
Helt sjukt vad utspelade Sverige blev 
Synd att 0:3 vinsten i Serbien inte betydde n�gonting f�r Sverige, Men jag, Jag �r �nd� glad f�r att Serbien tog sig vidare till EM i Holland n�sta �r!!!!!!!

2-1 till Sverige i regn och vind (surprise surprise) men Island spelade skitbra. Bra match tyckte jag
Oavgjort skulle absolut inte vara or�ttvist, men Chippens m�l satte stopp f�r det hela, Det var faktiskt riktigt snyggt 
| Originally posted by zoric Oavgjort skulle absolut inte vara or�ttvist, men Chippens m�l satte stopp f�r det hela, Det var faktiskt riktigt snyggt |