TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- CD vs. 1 mp3

Posted by Raymond on Mar-15-2002 18:18:

CD vs. 1 mp3

Ik zit hier nou al een tijdje over na te denken, maar wat vinden jullie nou hiervan???

Gaan jullie voor dat ene TOP nummer op Mp3, dus dat je zeg maar het nummer van het begin tot het eind mee maakt.

Of houden jullie meer van een gemixte cd, waardoor je 74 min lang wordt meegezogen in een reis van Strings en Synths......?????

Ik zelf ga meer voor het mix gebeuren, dus ik zet vaker een Cdtje of Liveset op dan een paar mp3tjes achter elkaar in m'n Playlist........

Posted by eXos on Mar-15-2002 18:23:

Vroeger was het alleen maar Livesets & CD's omdat dat het enige was waar ik toen aan kon komen. Ik heb hier nog zo'n 70 CD's met mp3 liggen met van die meuk (ja idd, toen spoorde ik al niet ).

Nu is het alleen maar rips van Vinyl -cdm-cds-cdr-etc.

Ik download alleen nog de livesets waar ik ben geweest, maar das tegenwoordig bijna nix meer omdat geen 1 van de feesten op de radio komt .

Posted by Apoptosis on Mar-15-2002 18:33:

Ik hou van beide... Maar als om een enkele nummer gaat, ga k voor HELE VERSIES, dus ook (rips van) vinyl en cd singles. k kan r absoluut niet tegen als k gewoon 1 nummer wil horen en k hoor dat ie midden in dat liedjes ergens begint en dat ie niet mooi eindigt (als in gewoon zomaar ergens geknipt)... Dan mis je die hele opbouw etc. Als k een nr heb gedownload die van een mix-cd is geript, dan gooi k em gelijk weg en zoek k er een hele versie van.

Maar als k in de auto of zow een tydje lang een muziekie op wil hebben dan gaat een goed mixje (mix-cdtje of liveset-rip) er wel in...

Posted by Gurian on Mar-15-2002 18:34:

Ik kies ook voor de Mp3's.
Ik vindt het gewoon relaxt als ik een nummer van het begin tot het eind kan luisteren.

Maar voor goede livesets maak ik een uitzondering . Die wil ik ook nog wel eens op cd branden.

Posted by Blik on Mar-15-2002 18:56:

MP3s voor mij ook

al is het maar dat op mixen nooit al de nummers staan die ik wil horen

Posted by Menno on Mar-15-2002 19:03:

Ik hou het op een gemixte cd....ik download alleen mp3's die ik niet ken van de livesets die ik heb. Op een gemixte CD hoor je toch wel de 'vocal,melodie..enz' waar het om gaat dus waarom zou ik het hele nummer willen hebben.

Posted by zarch on Mar-15-2002 21:41:

Tja, het wisselt bij mij. Ik vind soms gewoon mp3's vaak beetje lange opbouw etc hebben, bij mix gaat vaak van het ene stukke in het andere stuk over. Maarja meestal als de live mixen/gemixde cd's weggebrand zijn luister ik weer gewone nummers.

Posted by Ruben_Dubbink on Mar-15-2002 22:32:

Voor mij: hmmm......moeilijke keus,
als het een topset is, doe hem mij dan maar op cd,
terwijl ik losse nummertjes toch liever in m'n mp3 playlist heb.

GreetZ RubDub

Posted by Henkie_henk on Mar-16-2002 09:01:

Het liefst gewoon losse mp3s.. en dan de remixen mixen etc die ik t fatst vind..

zijn maar weinig livesets die ik helemaal fat vind.. 1tje van scot p.. wel bijvoorbeeld.. die luister k dan ook graag. Maar toch liever int eggie

Posted by John on Mar-16-2002 11:25:

[offtopic]jaaaa weer es een post van mij...[/offtopic]

allebei

Posted by serialkillah on Mar-16-2002 11:51:

Ik hou van beide... als ik thuis nar muziek luister zijn dat meestal volledige nummers. Als ik de hele dag moet rijden voor m'n werk, dan schijf ik een lekkere lange set ik m'n autoradio-mp3 speler bijvoorbeeld die van tiesto op DD

Posted by Kamaya on Mar-16-2002 14:02:

Geef mij maar de hele mp3's, nummers die 'ingemixt' zijn vind ik erg vervelend. Livesets heb ik nauwelijks, alleen van feesten waar ik ben geweest en dan nog zijn ze na een weekje alweer weg. Dus: Hele nummers.

De groeten

Posted by Cosmic on Mar-16-2002 16:33:

Ik ga ook over het algemeen voor de mp3-tjes, dan weet je tenminste zeker dat je alleen goede nummers hebt. Of het moet een hele chille livestet zijn natuurlijk, zoals Tiesto @ energy2000 of Marco V @innercity.

Posted by moogwai on Mar-16-2002 17:06:

Als ik een nieuwe liveset heb dan check ik die ff en als die goed is, dan speel ik 'm vaker af. Maar meestal is het gewoon een random playlist van de huidige toppers die ik bezit

In de trein heb ik liever een vette mix of gewoon een cd vol radio edits.. omdat ik intro & outro van een track dan liever niet heb.. ivb met de tijd

momenteel ziet de winamp playlist er zo uit
Lange feat. Skye - Drifting Away (Beam vs Cyrus Remix)
Minimalistix - Close Cover (4 Strings Remix)
M-Diva - Reachin' Out (Original Club Mi
Altitude - Altitude (SHOKK Remix)
R.O.O.S. - Instant Moments 2002 (Fire & Ice Remix)
Push - Tranzy State Of Mind (Club Mix
Madelyne - Beautiful Child (Hiver & Hammer Remix)
Rank 1 - Awakening (Original Mix)
Tenth Planet - Walk On Water (Original Mix)

Posted by Tha Force on Mar-17-2002 18:36:

thuis meestal gwoon volledige versies in winamp, maar in de bus of zow liever een goeie mix... Momenteel zit in mn Discman
Johan Gielen Recorded Vol. 2 ennuh in mn WALKMAN (ja ik hep nog zown ding:P) afgelope week Ti�sto @ Dance Dept., maar komende week tog wel Paul Oakenfold @ Dance Dept.
En in winamp stond deze oa Way Out West - Mind Circus (in een aantal verschillende Mixen), Lethal industry af en toe ennuh Push - Tranzy State of mind ook nog wel, en nog wel een aantal tracks trouwens...
Maarre momenteel ff de samples van da andre topic er ff in, maar normaal volledige tracks

Posted by kolkiewolkie on Mar-18-2002 12:27:

beide.

maar me is nogal schaars bedeeld met livesets door die ultrasupersonische 56k inetverbinding....

daarom down ik thuis alleen singletjes... fik ik dan ook weg en is heeeeel goed naar te luisteren onderweg... in auto roeleren livesets alleen... daar ga je spontaan ENORM veel te hard van rijden...(LOL, denk aan afgelopen zaterdag... honderd en vijft oeps, euhm, veeels te veel waar je 80 mocht ).. dat krijg je met hardhouse sets

heb trouwens een GRUWELIJKE hekel als er aan een single een seconde of 2 aan het einde ontbreekt of als het een mix-rip is

anywayz, tot zover