TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Ouders en trance
Pages (3): [1] 2 3 »
Ouders en trance
Ge�nspireerd door dj_pitch..
Hoe staan jullie ouders tegenover trance? Kunnen ze het aanhoren of word je telkens aangemaand om de volumeknop naar beneden te halen? 
Dad: vindt het melodieuze aspect wel cool, maar het wordt al snel repetitief natuurlijk.
Mom: houdt van Donna vocal-crap, dus voor haar is trance puur lawaai
Tribal kan haar echter wel bekoren(!)
Leeftijd: vader 57, moeder 55
ons moe die vroeg me op mijn verjaardag, tiesto - traffic op te leggen, en dan nog een of andere... dan had ik Angels opgelegd, die had ze meegenomen, blijkbaar ligt die veel op thuis...
ons pa, die veranderd om de vijf stap, en die snap niet wanneer we dan nog tijd hebben voor andere muziekstijlen en ook nog kennen

Techno - House - Trance alles valt hier thuis onder dezelfde noemer.
Hier thuis altijd hetzelfde:
"Zet diene boenkmuziek is wa stiller!!!"
| quote: |
| Originally posted by Bl@ckOut Hier thuis altijd hetzelfde: "Zet diene boenkmuziek is wa stiller!!!" |
Onze pa wordt daar horendol van. In den auto staat dan ook steeds Radio 1 op (terwijl dat 5 jaar geleden nog Donna was). Niet dat hij rock goed vindt ofzo, eigenlijk kan hij enkel muziek tussen de 50ies en de 80ies apprecieren
Nochtans stond hij hier daarnet nog halveling te shaken toen ik hier de nieuwste eigen productie had opgezet en gaf hij zelfs commentaar dat het steviger moest maar dat de bassen te hard stonden in vergelijking met de rest. Maar dat was dan vooral omdat mijn vriendin ernaast zat, denk ik, om zich eens van zn andere kant te laten zien, ge weet hoe dat gaat 
Ons ma kan er veel beter tegen, de enige kritiek die er soms eens valt, is dat het te repetitief is.
Mijn ma luistert naar trance, stel uw voor 
Ik kreeg de schok van mijn leven toen ik 't voor 't eerst merkte 
Het is niet abnormaal als bvb. Photon Project, Solar Stone of Armin de revue passeren als ik haar ga bezoeken 
Al noemt ze 'Sandstorm' haar favoriete plaat 
Mijn pa is iets anders, bij hem hoor je vooral jazz en blues.
Ook Buscemi, Ian Pooley, Sven Van Hees en alle Sonar Kollectiv-cd's zitten in zijn collectie 
Mijn ouders appreci�ren trance enorm blijkbaar...
Mijn ma is erg into ambient/downtempo ofwel trance met klassieke breaks en ook wel ISOS-stuff. Ze heeft onlangs zelfs de CD van Leama & Moor "Common Grounds" gekocht. Zolang het geen tech-trance is weten ze het te appreci�ren. Ze kijken al lang door een 4/4 kick en leren de melodie te waarderen 
Daarom staat trance hier zelfs op tijdens het middageten 
Als ik boven zit te draaien mag het luid staan zolang het maar geen hele middag is 
Mijn pa kan trance ook apprecieren (ik vind die dubbele puntjes voor boven de e nergens op mijn toetsenbord
)
Mijn ma is meer voor Axelle Red en Celine Dion ![]()
| Originally posted by Kelly* ik vind die dubbele puntjes voor boven de e nergens op mijn toetsenbord ![]() |
Mijn ma kan trance redelijk apprecieren, pa is er niet zo voor, is te zeggen hij heeft der gelijk geen opinie over, zegt er niks van, maar gaat er ook niet naar luisteren. Bij men ma is't met periodes, tracks die ze graag naar luistert zijn o.a. Tilt - The World Doesn't Know, redelijk wat plaatjes van Tiesto waaronder Traffic en Just Be, Mike is ze gelijk nog niet zo voor, Airwave kan ze bepaalde platen wel van apprecieren. Eigenlijk is't een beetje gelijk Push zijn ma precies, ambient/down-tempo trance (Chicane en zo) met klassieke breaks en ISOS plaatjes (zoals Palma Salone.
Ma is 50, pa 62.
mijn ouders HATEN alles wat met techno of trance te maken heeft. mijn pa zegt mij zelfs geregeld "je bent nu al 22 jaar, wordt het niet tijd dat je eens stopt met dat techno-grapje?".
ze luisteren zelf naar alles wat tegenwoordig op radio 1 te horen is: bluesy rock, zachte rock, singer-songwriters. Op het gebied van alternative en zo zijn ze dan weer heel openminded: ze hebben cd's van Eels, Radiohead, ... in hun collectie. Jammer dat ze niet voorbij de 4/4 kick van EDM geraken
ma is trouwens 45, pa is 48
Ik durf voor 100% zeker te stellen dat dat bij mij wel het ergste is. Mijn stiefpa interesseert zich enkel voor muziek uit de jaren 50-60, en Elvis enzo. Alles dat nu gemaakt wordt interesseert hem letterlijk geen zier.
Mijn ma luistert w�l naar hedendaagse muziek, maar dan enkel naar radio Donna.
Ze houdt ook van die '70 muziek, � la ABBA, Queen, Pointer Sisters, ...
Trance is gewoon _lawaai_, ze hebben er hier thuis echt 0,0 interesse voor. Gelukkig zit ik wat afgezonderd in de kelder, zodat ze geen last hebben van mij. 
Ohja tvalt hier nog redelijk mee, al krijg ik vaak de comment dat et te luid staat of dat ze gaan slapen, dan zet ik gewoon me koptelefoon op 
Men ma kan Trance best nog apprecieren, zolang de bpm maar onder de 138 blijft laten we zeggen, dus progressive en de wat meer chilly trance kan ze best nog aan, en hoort ze in veel gevallen zelfs ook nog echt graag, maar het is niet zo dat ze er zoon fan van is
Tijdje geleden heb ik wel eens een trancy cd'tje geschreven voor haar om op te kunnen spinnen
Sonic Inc - The taste of summer vind ze best nog geweldig 
Vorige week woensdag had ik setje op afterhours en die heeft ze ook helemaal meegeluisterd en vond ze ook ni slecht. Men pa is radicaal tegen et feit dat ik ook maar naar gelijk welke muziek luister, bij mijn ma is dat gelukkig wa minder.. die beseft gewoon dat Trance en Progressive in het hart zit en dat zoiets er niet zomaar uit te krijgen valt.
kheb ni echt te klagen vind ik , kvraag me wel af wat get gaat worden als ik echt ga beginnen luid draaien binnenkort 
| Originally posted by Bertn "je bent nu al 22 jaar, wordt het niet tijd dat je eens stopt met dat techno-grapje?" |
Onze pa overklast al de rest want die mens is jaren geleden eens in Illusion geweest. De volle drie kwartier lang en toen Freefall ft. Jan Johnson - Skydive werd gespeeld, zei hij dat hij het wel kon apprecieren. Klasse.
In Highstreet is hij ook eens binnengestapt maar dat is nu niet echt een referentie.
Ben eigenlijk besmet met het virus vanaf het moment dat mijn ouders Jean Michel Jarre en Vangelis thuis opzetten begin jaren 80.
Dus ist eigenlijk hen persoonlijk aan te rekenen dat ik nu nog steeds EDM-smulpaap ben. Maar thuis werd ook frequent klassieke muziek, jazz, soul e.d. gedraaid, dus iig vanalles wat meegekregen. 
Mijn moeder heeft zelf ISOS 1+2, Nyana, Universal Religion 1+2, 76 en enkele speciaal (door mij) voor haar samengestelde CD's...
Toen ik nog thuiswoonde (tot 1995), mediteerde zij notabene op mijn cd van The Orb (Live93) dus was het geen enkel probleem dat ik "soms" eens de muziek wat harder zette. Dat was vooral tijdens de uitzendingen van "For Those Who Like To Groove" en als ik nieuwe setjes van vrienden of uitprobeersels van mezelf (na-)luisterde. Hoewel ik wel vermoed dat ze blij was dat ik bij vrienden draaide en thuis geen TTs had staan
Tegenwoordig neigt ze wel meer naar of vette proggressive of erg uplifting trance. Menno's "Tundra" (Fierce Dub) en Jonas zijn "Silent Waves" waren verleden jaar iig erg in de smaak gevallen
Wat dat betreft ben ik erg blij met mijn mams!!!
Ze is nooit meegeweest naar feesten overigens maar volgt mijn bezoeken wel zijdelings d.m.v. foto's en videootjes... 
Leeftijd: 60 and still going strong! 
mijn pa luistert naar donna/q-music en milk inc en sash! (vroeger dan) kon hij nog perfect verdragen, verder nimeer...
bij mij ma is het allemaal "lawaai"
ma = 44, pa = 46
ik verschiet er echt van dat er zoveel van jullie ouders ook naar trance luisteren/ kunnen appreci�ren, had ik echt niet verwacht 
| Originally posted by Pumaz Naast de 'p' ? |
Mijn ouders: Radio 2 ftw!
Vroeger wel eens ambras gehad met me pa over de geluidsoverlast
. Vandaag geen probs meer, hoewel mijn vriendin ook wel eens lastig kan doen zelfs al heb ik een koptelefoon op 
So many lucky bastards here !
Muziek van na 1980 is niet aan mijn ouders besteed, of dat nu metal of EDM is: ik kan begrijpen dat een groot deel van mijn collectie iets te 'stevig' is (RMB ftw), maar ze vinden het toch allemaal lawaai.
Moest ik een track tegenkomen die ze appreci�ren, dan zit de kans er dik in dat ik die zelf maar crap vind. ^^
Maw, mijn hoofdtelefoon begint ondertussen te roesten van enorm overmatig gebruik.
Leeftijd, rond de 50 vermoed ik...
| Originally posted by RadiantB Leeftijd, rond de 50 vermoed ik... |
ma: 47, pa: 48
moeten beiden niets ma dan ook niets weten van alles met een bas in.
Voor de rest luisteren ze wel moderne muziek en gaan zelfs concertjes meepikken (Radiohead, U2, Admiral Freebee, Eels, Ozark Henry, Moby ... ) Mijn moeder is compleet into hedendaagse muziek, mijn vader is een radio 1 fanaat met een gezonde mix van oud en nieuw.
Ohja, ��n uitzondering op muziek met bas: Moby - Feeling So Real vindt men pa e schitterend nummer 
Leeftijd ma: ergens tussen 46 of 48 denkek
Leeftijd pa: leeftijd ma - 2
Mijn ma houdt �cht van trance! Haar favoriete platen: Chicane - Saltwater en Chicane - Offshore. Ze is dan ook met mij meegeweest naar 15 Years Illusion in het sportpaleis toen Chicane live kwam optreden. Die avond draaide ook Armin Van Buuren en daar zat ze helemaal vooraan totaaaaaaaal op los te gaan. Ik kreeg echt een smile op mijn gezicht toen ik ze bezig zag op Cern - The message
. Verder hoort ze ook graag Paul van dyk - for an angel, en andere dinges in die stijl.
Mijn pa luistert ook redelijk graag trance. Als ik zijn auto leen en ik steek bv A state of trance 2004 in de CD-speler, dan zit die er soms weken nadien nog steeds in
.
Tech trance moeten ze niks van weten.
| Originally posted by Hydra Leeftijd ma: ergens tussen 46 of 48 denkek Leeftijd pa: leeftijd ma - 2 Mijn ma houdt �cht van trance! Haar favoriete platen: Chicane - Saltwater en Chicane - Offshore. Ze is dan ook met mij meegeweest naar 15 Years Illusion in het sportpaleis toen Chicane live kwam optreden. Die avond draaide ook Armin Van Buuren en daar zat ze helemaal vooraan totaaaaaaaal op los te gaan. Ik kreeg echt een smile op mijn gezicht toen ik ze bezig zag op Cern - The message . Verder hoort ze ook graag Paul van dyk - for an angel, en andere dinges in die stijl.Mijn pa luistert ook redelijk graag trance. Als ik zijn auto leen en ik steek bv A state of trance 2004 in de CD-speler, dan zit die er soms weken nadien nog steeds in .Tech trance moeten ze niks van weten. |