TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Digital systemkamera

Posted by reveal on Oct-19-2006 20:14:

Arrow Digital systemkamera

Vet att det �r m�nga fotografer h�r p� TA, s� jag antar att ni har lite goda tips

Vilken ska man k�pa? Nikon D70, D80 eller Canon EOS 400D? Eller kanske n�n helt annan?

Vilka har ni? Vad tycker ni om dem?

Posted by fede on Oct-19-2006 20:40:

Re: Digital systemkamera

quote:
Originally posted by reveal
Vet att det �r m�nga fotografer h�r p� TA, s� jag antar att ni har lite goda tips

Vilken ska man k�pa? Nikon D70, D80 eller Canon EOS 400D? Eller kanske n�n helt annan?

Vilka har ni? Vad tycker ni om dem?

Alla �r bra, kort sagt
Det �r mest en smaksak, jag f�rel�r att du g�r o k�nner p� b�da kamerorna f�rst sedan best�mmer dig, f�r b�da ger mycket bra bildkvalitet.
M�nga tycker att 400d:n �r f�r liten och v�ljer d�rf�r d50/d80 framf�r 400d:n..

Jag har bara �gt en enda dslr kamera, canon 350d och jag �r mer �n n�jd! Jag �r mycket n�jd med bildkvaliteten osv. objektiven spelar s�klart en stor roll ocks�.

En f�rdel med att v�lja Canon eller Nikon �r att det finns mycket beg. objektiv som passar kameran. Nikon �r lite b�ttre med "bak�tkompatibilitet" man kan tydligen anv�nda objektiv enda fr�n 70 talet eller n�got, kommer inte ih�g riktigt..

N�gra andra som kan vara v�rda att titta p� �r Sony Alpha 100 eller Olympus e-500.

Posted by jofawe on Oct-19-2006 21:06:

fede:
ja, fast objektiven m�ste vara utav en speciell typ f�r att det ska funka med autom�tningen � s�nt.

Sj�lv siktar jag p� en d80 .. eller en 30d

Posted by fede on Oct-19-2006 21:46:

quote:
Originally posted by jofawe
fede:
ja, fast objektiven m�ste vara utav en speciell typ f�r att det ska funka med autom�tningen � s�nt.

Sj�lv siktar jag p� en d80 .. eller en 30d

mkey, har inte s� stor koll p� nikon

30d tillh�r en annan prisklass dock

Posted by reveal on Oct-20-2006 22:29:

Lutar �t D80 med Nikon AF-S DX VR 18-200/3,5-5,6G IF-ED

Posted by anuga on Oct-24-2006 14:01:

Testade en Sony DSLR-A100 idag (igen) ta med den i listan �ver att pr�va p� innan k�pa. Den sitter bra i mina h�nder, men f�redrar 350D fortfarande vid fest foton och 20D vid studio.