TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Ny låt: Euphoria

Posted by Misery on Mar-18-2002 00:01:

Ny låt: Euphoria

Hej alla glada!
Nu e det som så att jag har blivit klar (typ) med en ny trance låt och eftersom alla ni som hänger här _älskar_ trance vill jag att ni lyssnar, kommenterar och ger förslag!
Då blir jag glad som få!

Låten kommer jag släppa på min sida http://mp3.com/madstyle under namnet dEXTC. Låten heter Euphoria. Kommer eventuellt spela den live på talangjakten på vår skola senare i vår..

Jag ska undersöka möjligtheten att mastra låten i skolan för att få så bra resultat som möjligt (de har studiomonitorer).

Hoppas ni gillar den lika mycket som jag.

låten hittar ni här!

Posted by SteveTranz4ever on Mar-18-2002 00:09:

Thumbs up

Ja ha då ska vi se, ännu ett mästerverk av vår egen Misery eller... ?
Återstår att se...

edit: Då har jag lyssnat i 5,34 minuter och kan säga att jag tycker det låter mycket bra, jäkla skön måste jag säga ! *Gillar*

Hoppas bara det går lika bra att framföra den live för dig, lite amatör film från det hela kanske vore nåt så vi får skratta eller gråta lite...

Lycka till...

Ses...

Posted by Misery on Mar-18-2002 00:23:

tackar tackar!

får se om det går att lajva denna, den e gjord helt i reason o det e nog inte så lätt att fixa live me reason. ska nog helst va cubase lr logic till det.. :/ får se om jag kan/orkar 'porta' den...
men om det går lovar jag att ni får en liveupptagning!

Posted by reveal on Mar-18-2002 01:27:

jävligt bra ivar! jag är fett imponerad av dina skills i reason, du ska få lära mig en dag

kanske skulle låten vara längre, förläng den ca 2 minuter, tex genom att bygga upp den under en längre tid, nu kommer man direkt in i låten eftre bara 1 minut ungefär... kanske även öka på basen ett litet snäpp

men som sagt, riktigt bra gjort

Posted by mindshooter on Mar-18-2002 06:31:

Mkt bra! Själv tycker jag basen är perfekt som den är....jag gillar när den håller sig därbak... fast ändå så att man hör den... Möjligen att du gör den längre då med lite coola buildups

Posted by Ravesquad on Mar-18-2002 09:58:

jäkligt skön låt borde ligga lätt med på nån samlingscd

Posted by dbl on Mar-18-2002 14:52:

riktigt bra... hel skön

hur länge har du hållt på att göra musik?

Posted by Misery on Mar-18-2002 15:52:

tackar ödmjukast!
ni kommer snart få höra hur underbar låten blivit tack vare er kritik, I owe u big time..
Fetaste buildupsen numera o introt har blivit mycket bättre! =)

dbl: jag började göra låtar i rebirth när jag var typ 12-13... lekte mest men gjorde en hel del.. sen gjorde jag en del i fasttracker2.. sen i fruityloops.. o nu jobbar jag med reason, min synth o rebirth... (e 17 nu )
projektarbetet i 3an blir att producera ett album... :P

hmm btw... är slutet okej? eller ska den liksom byggas ner? =)

Posted by nils on Mar-18-2002 21:00:

Excellent! Riktigt skön liten . Du är så inni gehova säker på Reason! Känner att mina "talanger" kanske inte är nått endå. Iaf. ruggigt skönt med pianot och slutet är rätt fränt. Tycker att det är bra. Lite radio version stil. Blir det en "club mix" lr nåt så får du bygga både up och ner mera. Riktigt nöjd borde du vara!

Tror att live:atiseringen blir en klassiker! Du kan ju stå där (scen eller?) med en burk och en synth och klinka, typ som Antiloop.

Fethaja att jag ska köpa albumet av dig när producerat och klart!! (Ifall det går )

Posted by Misery on Mar-18-2002 21:24:

Men.. AHHHH! =) ungefär.. jag har matte d prov imorron... o jag har inte gjort nån matte överhuvudtaget idag... för jag har bara suttit o jobbat med låten... usch.. detta e inte alls bra... jaja.. iaf, ni får en ny version i natt... Den e mkt bättre än den gamla, lr hur reveal...?
tackar så hemskt mycket för att ni tar er tid att lyssna o kommentera!

Posted by reveal on Mar-18-2002 21:37:

den är betydligt bättre ja

Posted by Misery on Mar-18-2002 22:23:

Nya versionen finns här!(samma länk som överst)
Njut nu! =) Jag ber er dock att inte sprida denna till polare o sånt för det e väldigt svårt för mig att skydda mig mot att nån bara snor låten... :/ tackar tackar

Posted by SteveTranz4ever on Mar-18-2002 22:36:

Fan det låter mycket bra... igen... !
Jag spar den första också för den var fan bra också !

Väntar bara på extended/club mixen med fäta build uppen...

Kul att du delar med dig till oss här i alla fall

Ses...

Posted by robstar on Mar-19-2002 01:53:

Gillar 303:an men inte main melodyn, den e lite mesig tycker jag, synthen e för lätt/mjuk.

Men ljudkvalitén har du fått till,
de låter ju bra men ja tycker inte melodyn håller måttet.

Annars e allt perffa

LAtER:z..z.

Posted by MiB on Mar-19-2002 02:02:

mycket bra...

har en kompis som fått skivkontrakt nu men håller mer på med psy-trance men kan ju säga att jag tycker detta låter bättre... skicka runt demos =))

perfekt bas...

keep up the good work....

Posted by Misery on Mar-20-2002 00:01:

remixer

efter diverse requests o uppmaningar jobbar jag nu på lite olika mixxar av Euphoria.. Ni får snart höra nya sköna toner. Om nån e intresserad av att göra en mix kan ni ju höra av er så kan vi diskutera det.. Hade varit kul!

Posted by dbl on Mar-21-2002 09:57:

skulle vara jätte kul att göra en remix..
fast vi använder ju inte samma prog..
men du skulle ju såklart kunna göra wav/midi filer.

Posted by Vizay on Mar-21-2002 21:46:

jäkligt nice.....sitter å njuter av den just nu

skulle gärna göra en remix (får redan idéer i huvvet) men jag kan inte reason helt än, kan höra av mig då jag kan det bättre dock om de e ok för dej? =)

Posted by Misery on Mar-25-2002 01:49:

okej, sorry för att de tog sån tid me svaret men.. har haft annat för mig..
ni som vill göra remixer skicka ett mail till mig: [email protected]
skriv gärna vem ni e + vilket program ni jobbar i + url till material ni gjort tidigare (har stött ihop med inte så seriösa människor tidigare som gjort skräpmixar o det e jag inte intresserad av...)
hoppas ni pallar med detta, har satt ihop lite basic material för er att jobba med..