TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Vart köper ni ravekläder?
Pages (2): [1] 2 »

Posted by ExOn on Mar-18-2002 08:28:

Confused Vart köper ni ravekläder?

Vart köper ni era ravekläder? Vi som bor i Gbg har bara Balagan och där är det svindyrt! Eller ja det går ju att handla men det blir ett halvstort hål i plånkan
Jag har hört att Sthlm har fler butiker så att priset blir pressat Här kostar en Cyberdog T-Shirt med Uv tryck 500 kr! Lite för mycket
Vad kostar motsvarande grej där ni går?

Posted by WhiteRussian on Mar-18-2002 10:11:

Ungefär lika mycket...finns inte SÅ många affärer med "rave" kläder här heller...

Konkurrens existerar inte i Sverige, för litet land, tyvärr.

Posted by ExOn on Mar-18-2002 10:31:

Det suger! Köpenhamn har fan 10 affärer bara i hamnområdet
Jag vill ha konkurrans!

Posted by mindshooter on Mar-18-2002 11:15:

Saturn return i sthlm har juh sjussta kläder fast det är också dyrt....har köpt en väst för 900:-....en t-shirt tröjaktig tröja för 500:- och när jag får lön nu ska jag köpa ett par byxor för 800:-...D e fan på gränsen till för dyrt....jag har sett byxor där för 2600:- men men...smällar man får ta. backtoplastic.com säljer juh kläder....kolla där ganska billigt!

Posted by ExOn on Mar-18-2002 11:32:

Hmm hahahaha 2600!! Det är fan sjukt! Men jag ska också köpa byxor och en t-shirt så det blir la 1200kr
Yoji Biomehanika-Ding a ling(Dj scot Project rmx) är fan sjukt bra!

Posted by dbl on Mar-18-2002 12:39:

DJ Exon: var ligger Balagan någonstans?

har aldrig sett någon affär i gbg som säljer rave kläder

Posted by Gaby on Mar-18-2002 14:14:

Åk till London och handla där!!! Varför betala 1000-lappar för kläder som minst 3-4 andra personer kommer ha likadant på samma fest du går på?
Skaffa egen stil? Trancefester handlar inte om kläder, det handlar om musiken och ditt sätt att se på andra med öppna ögon...

Posted by ExOn on Mar-18-2002 14:37:

quote:
Originally posted by Gaby
Åk till London och handla där!!! Varför betala 1000-lappar för kläder som minst 3-4 andra personer kommer ha likadant på samma fest du går på?
Skaffa egen stil? Trancefester handlar inte om kläder, det handlar om musiken och ditt sätt att se på andra med öppna ögon...

Hahaha! Säger rave drottningen som har bara Cyberdog i sin garderob

Posted by mindshooter on Mar-18-2002 14:42:

quote:

Självklart....Det handlar inte om hur man klär sig men man kan juh fortfarande tycka det är snyggt och originelt

BTW....blandar du inte ihop Spacedog med Cyberdog nu Dj_exon

Posted by ExOn on Mar-18-2002 14:42:

quote:
Originally posted by dbl
DJ Exon: var ligger Balagan någonstans?

har aldrig sett någon affär i gbg som säljer rave kläder

Balagan ligger på Kyrkogatan.. bakom C.U.M
Om du tänker dig att du går från hållplatsen domkyrkan så går du mot Avenyn. Du passerar massa affärer typ B&R och stadium och Joy och sen så är det en cd butik på hörnet av en tunnel.
Där finns bla C.U.M
Gå igenom den så ser du affären BALAGAN.. Söt butik.. liknar England. Som jag faktiskt varit i... Gaby

Posted by ExOn on Mar-18-2002 14:44:

Det finns två olika tror jag... kan vara cyberdog

Posted by Gaby on Mar-18-2002 14:47:

quote:
Originally posted by Dj_ExOn

Hahaha! Säger rave drottningen som har bara spacedog i sin garderob

Jag äger inte ett enda spacedog plagg
Jag har bara sköna, luftiga byxor och tajta toppar (för att hålla brösten på plats) när jag går ut... inga speciella märken eller så... Enda som jag är svag för är glitter...helst av allt skulle jag vilja ha glitter på mig konstant

Posted by Aendy on Mar-18-2002 15:02:

quote:
Trancefester handlar inte om kläder, det handlar om musiken och ditt sätt att se på andra med öppna ögon...

Enda "rejv"-plaggen jag har är folk som köpt till mig för att de tror jag vill ha sådana. Jag brukar ha på mig typ en Beefy t-shirt och nåra sköna byxor a´la T. Porter när jag går ut. Som liten grabb har man den fördelen att man kommer i tjej-kläder och därmed får ett MYCKET större utbud vad det gäller breda snygga byxor i helt vanliga butiker. Annars finns alltid Gröna Moln där man kan beställa hur plaggen ska se ut och det kostar inte mer än det skulle göra på Saturn Return.

Posted by ExOn on Mar-18-2002 15:11:

Coolt.. det vill jag göra designa egna Och glitter är roligt... i 3 sek..
Uv kan man aldrig få nog av

Posted by Gaby on Mar-18-2002 15:17:

quote:
Originally posted by Dj_ExOn
Coolt.. det vill jag göra designa egna Och glitter är roligt... i 3 sek..
Uv kan man aldrig få nog av

Man är ju så snygg i UV-ljuset!!! Älskar UV!

Posted by ExOn on Mar-18-2002 15:31:

Det är en skum effekt faktiskt... man blir brunare, får större muskler och har man vitt på sig så ser man svinsnygg ut

Posted by Virus on Mar-18-2002 16:32:

quote:
Originally posted by Aendy

Som liten grabb har man den fördelen att man kommer i tjej-kläder och därmed får ett MYCKET större utbud vad det gäller breda snygga byxor i helt vanliga butiker.

Jag som jämt trott att du var värsta biffen.

Posted by reveal on Mar-18-2002 16:32:

köpte mina första "ravebyxor" för några veckor sen, är väldigt sugen på att använda dom (blir nu på onsdag)
var inne på relapse tillsammans med en polare (miserys bror faktiskt) och handlade lite

självklart med detaljer som lyser i UV, skitcoolt ju

Posted by ExOn on Mar-18-2002 16:39:

heheh ska köpa byxor i veckanCyberdog eller nåt..

Posted by doter on Mar-18-2002 16:54:

D flesta kläderna på Saturn Return å andra rave affärer är sååååå fula!
Skulle aldrig ens ha tanken å köpa "ravekläder" asså!

*blääääää*

Posted by ExOn on Mar-18-2002 17:09:

Ja jag kan hålla med dig att vissa bara är FÖR mycket! Typ sådana med 16 fickor och grejjer!

Posted by mindshooter on Mar-19-2002 10:35:

quote:
Originally posted by doter
D flesta kläderna på Saturn Return å andra rave affärer är sååååå fula!
Skulle aldrig ens ha tanken å köpa "ravekläder" asså!

*blääääää*

Kan hålla med.... Neongörna byxor med tält vid foten och hår på låren är inte min grej....byxorna jag ska köpa är av Märket "Catch 23" och dom gör mycket softare kläder...Som man kan ha till vardags också.....Ett par stora pösiga vita tygbyxer med 4 fickor och grå dragkedjor...ingen utsvängning....funkar bra i UV och i skolan

Posted by doter on Mar-19-2002 10:59:

Jo d finns ju mer lr mindre uppseendeväckande ravekläder, d e sant.

Skulle kunna tänka mig nån soft tröja kanske isf...

Men hår å såna grejer e riktigt KNAS!

Posted by Gaby on Mar-19-2002 11:42:

Sen är det ju skillnad på att dansa i skogen och på att klubba man ser mer "vårdad" ut på inomhusfester

Posted by fruktsoppa on Mar-19-2002 12:02:

hur svårt kan det vara att göra sina egna rave-byxor tex..
man behöver bara mycket tyg..
Diesel har juh ett par byxor som ser ut som byggarbetar byxor som säljs i flertalet butiker i stockholm.. dom kostar bara 3800kr

Pages (2): [1] 2 »