TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Der Dritte Raum Live in Malmö 8 december!


Posted by jjonas on Nov-02-2006 20:26:

Dancing Dude Der Dritte Raum Live in Malmö 8 december!

Datum: 2006-12-08
Tid: 23:00-??
Typ: Klubb
Arrangör: Mono D
Plats: Club Privé, Malmborgsgatan 7
Stad: Malmö
Pris: 130SEK
Ålder: 20


Live:
Der Dritte Raum [Resopal, http://www.cocoon.net ] (GER)

DJ´s:
Fredrikk vs JonssoN (Kommittén)
Sten V

In the Garden(Outdoor bar with heating system):Kubik & Bacid

Övrigt:
BILJETTKÖP: Biljetter kommer finnas i olika butiker och på andra ställen runt om i södra Sverige. För dig som bor mitt ute på vischan eller helt enkelt vill ha en eller flera biljetter direkt i brevlådan går det bra att betala direkt till vårt bankgiro.

Så här går det till:
1.Skriv namn och adress
2. Betala för så många biljetter ni önskar, obs! vid köp via bankgiro tillkommer en avgift på 6 kr per biljett alltså totalt 136 SEK per biljett.
3. Betala in för så många biljetter ni önskar till
Bankgironummer: 5746-0560
4. Ni får biljetten/biljetterna levererade till den angivna adressen ett par dagar senare, enkelt!

Om ni vill ha mer detaljer kring biljettköp via bankgiro gå in på http://www.webeclubbin.nu där info finns från och med den 3 November.






This is BIG,maybe the biggest live performance in malmös dance history!!

Der Dritte Raum ("The Third Room") is the alias of producer Andreas Krüger and live co-pilot Ralf Uhrlandt.

Andreas Krüger was born in Goettingen in 1963. Growing up in a musical family, Andreas was drawn into music at a very early age
In 1992, Andreas made contact with Techno and soon this music became his passion. His first release was Animulation on Out-O-Space under the pseudonym Dr.DNA. Soon the first Der Dritte Raum LP followed: Mentalmodulator. The second and so far last Dr.DNA Album Heliomorph was also published in these days.
The name Der Dritte Raum originates from the time when Andreas and his colleagues got a new third recording room at the Out-O-Space Studio. In this connotation, the meaning of this phrase is rather clear
Meeting Sven Väth at a Goa-Party in Hamburg was the beginning of the cooperation with Harthouse Frankfurt. Andreas gave Sven a tape and the latter was rather taken with the music. Andreas says that he never could commit himself to a certain style of music. In 1996, he released some tracks under the pseudonyms 2002, Plaste+Elaste, Perpetuum Mobile, Solid State and Der Stern Von Afrika.
(Text from cocoon.net)


http://www.cocoon.net
http://www.derdritteraum.de
http://www.resopal-schallware.com


Posted by CJ InterCity on Nov-16-2006 01:40:

Räkna med mig & polare på detta, utan tvekan!!!


Posted by jjonas on Nov-16-2006 10:51:

Det kommer bli riktigt kul, inget man vill missa=)


Posted by benni on Nov-17-2006 17:10:

jag kanske kommer också


Posted by jjonas on Nov-17-2006 18:44:

Tycker jag absolut du ska göra! men biljetterna kommer nog gå åt i nästa vecka, så passa på!


Posted by Laszlo on Nov-18-2006 15:09:

sugen som fan på detta


Posted by CJ InterCity on Nov-19-2006 03:59:

quote:
Originally posted by jjonas
Tycker jag absolut du ska göra! men biljetterna kommer nog gå åt i nästa vecka, så passa på!

är det 100% förköp??? då är det illa för folk som jag då, som inte bestämt sig än


Posted by jjonas on Nov-21-2006 22:46:

jepp 100 procent förköp, men det är bara att slå till, garanterar att det inte e nåt du ångrar!=) köper du en biljett inom 48 timmar bjuder jag på en öl!


Posted by CJ InterCity on Nov-22-2006 22:29:

jaaaaa what the hell


Posted by benni on Nov-23-2006 10:28:

å fyfan

då är det inte lönt att riskera för mig eftersom jag redan har festplaner för dagen därpå


Posted by CJ InterCity on Nov-23-2006 19:20:

ja men det är ju så himla dumt med "presale only" då är det många som avstår eftersom de är osäkra... trots att på själva event kvällen kanske de verkligen har lust!

En bra ide vore ju att sälja presale något billigare för då nappar folk gärna... och sedan ha biljetter i dörren också för dom som bestämt sig i sista minuten


Posted by benni on Dec-16-2006 19:28:

Re: Der Dritte Raum Live in Malmö 8 december!

någon som gick?

quote:
Originally posted by jjonas
This is BIG,maybe the biggest live performance in malmös dance history!!


son kite gjorde en ganska fet live performance i pildammsparken för 2 år sen.. tyckte det var övermäktigt även om son kite inte faller mig i smaken speciellt mycket


Posted by Johan (DJ Irish) on Dec-18-2006 05:21:

Var det förköp endast???

Förköp för sådana här events har mig veterligen inte funkat de senaste 13 åren i Malmö/Lund regionen så jag är ytterst tveksam til om det funkade för detta arrengemang.

Upprepar därför Benni's fråga: Någom som var där??


Posted by anuga on Dec-19-2006 00:41:

Tolkar tystnaden som ett nope...

På TC är det inte heller någon som säger något, så jag antar att det blev ett fiasko...


Posted by CJ InterCity on Dec-20-2006 02:05:

Re: Re: Der Dritte Raum Live in Malmö 8 december!

quote:
Originally posted by benni
son kite gjorde en ganska fet live performance i pildammsparken för 2 år sen.. tyckte det var övermäktigt även om son kite inte faller mig i smaken speciellt mycket

Inte kan man väl glömma Malmös egen lilla Dance Valley! Veti tusan hur grabbarna fick ihop det i Pildamsparken, men ASBALLT är rätta ordet och låt oss inte glömma Tiesto på Slagt... eller Marco V på Slagt... eller Kyau & Albert på Slagt... eller Özze och John Askew på Slagt... ja listan fortsätter

Så NEJ, att Der Dritte Raum skulle varit grymmaste festen i Malmö är total bullskit... men nog kunde det varit en grym fest om dom bara hade skippat förköp tvånget

EDIT: någon som såg Tall Paul på Luftkastellet för några år sedan? Det ska också ha varit lyckat!


Posted by benni on Dec-20-2006 08:52:

Re: Re: Re: Der Dritte Raum Live in Malmö 8 december!

quote:
Originally posted by CJ InterCity
Inte kan man väl glömma Malmös egen lilla Dance Valley! Veti tusan hur grabbarna fick ihop det i Pildamsparken, men ASBALLT är rätta ordet och låt oss inte glömma Tiesto på Slagt... eller Marco V på Slagt... eller Kyau & Albert på Slagt... eller Özze och John Askew på Slagt... ja listan fortsätter

Så NEJ, att Der Dritte Raum skulle varit grymmaste festen i Malmö är total bullskit... men nog kunde det varit en grym fest om dom bara hade skippat förköp tvånget

EDIT: någon som såg Tall Paul på Luftkastellet för några år sedan? Det ska också ha varit lyckat!


fast nu snackar vi om live performance, inte dj gigs


Posted by CJ InterCity on Dec-22-2006 20:56:

Tiesto kan nog räknas som live också, han hade ju sångerska och hela köret med sig men visst, snackar vi live så är Son Kite i Pildammarna oslagbart!!


Posted by Johan (DJ Irish) on Dec-24-2006 15:22:

Re: Re: Re: Der Dritte Raum Live in Malmö 8 december!

quote:
Originally posted by CJ InterCity

EDIT: någon som såg Tall Paul på Luftkastellet för några år sedan? Det ska också ha varit lyckat!



Hörde att Tall Paul giget inte blev så lyckat. Men jag har glömt varför hehe. En del klagade på att luftkastellet låg för långt borta och sedan har jag för mig att någon nämnda att bara vanligt "disco" folk dök upp som inte hade koll. Inte fan vet jag...



Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.