TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Tweede Kamer Verkiezingen 2006
Pages (2): [1] 2 »

Posted by eieregooie on Nov-17-2006 10:57:

Tweede Kamer Verkiezingen 2006

Nog een paar dagen, dus het moet echt even

Stem waar je op gaat stemmen, en vertel wat je denkt / wilt / hoopt dat er gaat gebeuren betreffende coalitievorming...

Relle mag

PS, als je t nog niet weet, stem dan achteraf wat je gestemd hebt.

Posted by AirPole on Nov-17-2006 11:30:

Goeie draad Ei. Ik stem op de SP in ieder geval. CDA moet ik absoluut niks van hebben, de standpunten van de PVDA staan mij niet aan, en D66 is toch op sterven na dood, terwijl Mark Rutte de VVD alleen maar voor lul blijft zetten. Ik hoop dat er een linkse coalitie komt, en ik stem op de SP. Ik stem niet op de SP omdat die Jan Marijnissen nou zo'n leuke vent is, maar omdat ik op de website heb gekeken van de SP en ik echt iets van 90% raakvlak heb met hun standpunten. De afgelopen jaren zijn genoeg verkloot, het moet nu maar eens anders.

Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren op 22 November.

Posted by eieregooie on Nov-17-2006 11:39:

De draad lag wel voor de hand hoor

Ik stem zelf trouwens ook links, alleen ben er nog niet uit. Ik vind Marijnissen juist WEL een fantastische vent. Het meeste vertrouwen heb ik in de PVDA omdat ze al de nodige regeringservaring hebben. Maar volgens mij heb ik juist weer het grootste raakvlak met Groen Links wat betreft de standpunten, ook al ontloopt dat elkaar erg weinig.

Als ik NU moest kiezen werd het SP, maar we hebben nog eventjes

Posted by AirPole on Nov-17-2006 12:06:

quote:
Originally posted by eieregooie
De draad lag wel voor de hand hoor

Ik stem zelf trouwens ook links, alleen ben er nog niet uit. Ik vind Marijnissen juist WEL een fantastische vent. Het meeste vertrouwen heb ik in de PVDA omdat ze al de nodige regeringservaring hebben. Maar volgens mij heb ik juist weer het grootste raakvlak met Groen Links wat betreft de standpunten, ook al ontloopt dat elkaar erg weinig.

Als ik NU moest kiezen werd het SP, maar we hebben nog eventjes

Nee, kijk ik dacht al dat ik het wat beter moest formuleren. Ik vind Marijnissen ook vet, maar ik bedoel dat ik niet zo'n persoon ben die puur stemt op een persoon, wat ik zooooo verschrikkelijk fout vind. 'Oh, ik vind Wouter Bos wel tof, dus stem ik maar op hem.' Dat vind ik gewoon bullshit. Ik stem dus op de SP, omdat ik veel raakvlak heb met de partij, gezien de standpunten. Dat Marijnissen een toffe gast is, is dan een leuke extra.

Posted by eXos on Nov-17-2006 12:37:

Ik stem op Marijnissen!

Gewoon omdat t kan! En ik vind m tof!

Posted by Creamfields23 on Nov-17-2006 12:59:

Ook SP here (Marijnissen)

Posted by Ouwe Dwaas on Nov-17-2006 13:04:

ik heb even lang getwijfeld op wie ik wilde gaan stemmen.
maar ben eruit:

SP

Posted by Siesta on Nov-17-2006 14:05:

Ben benieuwd hoe iedereen piept als we 4 jaar Links hebben gehad

Ik stem in ieder geval VVD, ik heb globaal het programma doorgelezen en kan me er goed in vinden.

Posted by TranceFool on Nov-17-2006 14:25:

quote:
Originally posted by Siesta
Ben benieuwd hoe iedereen piept als we 4 jaar Links hebben gehad

Ik stem in ieder geval VVD, ik heb globaal het programma doorgelezen en kan me er goed in vinden.

Inderdaad, SP en PvdA willen geloof ik voor Sinterklaas gaan spelen zodat de rest weer de bende op kan ruimen. Met de kieskompas kom ik het dichtst uit bij CDA en denk dat ik dit dan ook ga stemmen

Posted by magrec on Nov-17-2006 14:36:

Alles behalve links, puur omdat dat economisch gezien funest zal zijn. Ik denk dat ik op de VVD stem.

Posted by basvh on Nov-17-2006 14:46:

ja hier ook vvd. Kan me er goed in vinden en bovendien geloof ik niet dat een linkse coalitie goed is voor ons land. Mijn stem is dus ook een gedeelte strategisch. Hopelijk kan er misschien weer een coalitie CDA/VVD + 3e partij gevormd worden.

Het programma van de SP heeft een paar rake punten en sommige niet eens zo links als je zou verwachten. Wat ik verder alleen vind is dat veel van die punten financieel onhaalbaar zijn of heel zwaar op de economie gaan leunen. En hier en daar spreken ze zichzelf ook wel beetje tegen. Ook vind ik heel dat gedoe van het extra belasten van grotere inkomsten geen goede optie. Het is bijna een straf om goed te ondernemen en daar ook goed mee te verdienen.

Waar ik blij om ben is de vrije val van Wouter Windvaan Bos. Die gast is zo glad en nep als het maar kan zijn. Kan die gast echt niet uitstaan en PVDA programma is iets wat bij mij nog nooit indruk heeft gemaakt.

Posted by AirPole on Nov-17-2006 14:50:

quote:
Originally posted by basvh

Waar ik blij om ben is de vrije val van Wouter Windvaan Bos. Die gast is zo glad en nep als het maar kan zijn. Kan die gast echt niet uitstaan en PVDA programma is iets wat bij mij nog nooit indruk heeft gemaakt.

100% mee eens! Echte 'turncoat' die gast.

Posted by eieregooie on Nov-17-2006 15:29:

Bos vind ik zo erg nog niet. Veel mensen schijnen 'm dus een windvaan te vinden, maar dat is puur gebaseerd op de propaganda van 't CDA (Verhagen)... Als er nou 1 partij een windvaan is, dan is 't 't CDA wel. Nee, dan heb ik liever de VVD, mag dan wat rechtser zijn, maar ik kan me nog wel vinden in sommige standpunten. En bovendien weet je tenminste wat je eraan hebt.

Overigens gaan de credits voor de verbeterde economie natuurlijk ook niet naar Balkenende en z'n maten, ook al heeft ie daar de mond van vol. Onder zijn leiding is er geen enkel echt sterk kabinet geweest, hij heeft t steeds verprutst. I was een regelrechte ramp, II heeft de rit ook niet uit kunnen zitten, en III stelt al helemaal geen reet voor want sinds 't eind van II hebben ze niet veel meer gedaan dan campagne voeren.

Tijd voor wat anders als je t mij vraagt, dan maar eens een volledig links kabinet proberen.

Posted by SnuggLe on Nov-17-2006 15:59:

quote:
Originally posted by TranceFool
Inderdaad, SP en PvdA willen geloof ik voor Sinterklaas gaan spelen zodat de rest weer de bende op kan ruimen. Met de kieskompas kom ik het dichtst uit bij CDA en denk dat ik dit dan ook ga stemmen

Helemaal mee eens.

Even heeeeeeel gechargeerd: met Links het land weer lekker naar de klote. Al ons geld naar uitkeringstrekkers of 'zielige' slachtoffers van de immigratie of wat dan ook. Lekker nivelleren: mensen met een hoger inkomen dik inleveren. Nog meer geld naar milieu en de milieuregels verscherpen. Mensen minder laten werken en zien dan al onze banen naar het buitenland verdwijnen.

Eigenlijk kan ik me in bijna geen enkele partij vinden. Ik stem dan ook strategisch en stem CDA. Zo slecht is Balkie niet. Met Bos zijn we in ieder geval de klos.

Posted by Frenkieee on Nov-17-2006 18:35:

Fortuyn

Tsja, ik ben nou eenmaal rechts. Ik kan wel op iets anders stemmen omdat Fortuyn toch geen zetel haalt maar daar zie ik het nut niet van in.

Posted by Chicane on Nov-17-2006 19:30:

Ik ga niet stemmen. Is mijn goed recht

Posted by @win on Nov-17-2006 23:26:

Zoals altijd PvdA Maar ik wordt alleen wel stronzat van die lijstrukker die iedereen spontaan naar de SP wegjaagd... echt de slechtste in 80 jaar. Ik zeg nog steeds Job Cohen for president!

Maar goed het zal wel CDA/VVD/CU worden voor een nieuw kabinet...

Posted by SnuggLe on Nov-18-2006 09:22:

Respect voor de Christenunie overigens! die Rouvoet vind ik een zeer professionele en betrouwbaar ogende man.

Oh, dit is wel leuk: http://www.stoplinkskabinet.nl/
Kijk vooral naar het filmpje, 24 style!

Posted by eieregooie on Nov-18-2006 10:20:

quote:
Originally posted by SnuggLe
Respect voor de Christenunie overigens! die Rouvoet vind ik een zeer professionele en betrouwbaar ogende man.

Idd, en op die enkele vreselijk conservatieve gristelijke standpunten na, zoals abortus enzo, hebben ze nog een behoorlijk sociaal programma

Posted by SnuggLe on Nov-18-2006 12:22:

www.STOMWIJZER.nl

Dat is wel wat voor de mensen hier denk ik. Kom je heel simpel op waar je op zou moeten stemmen!

Posted by eieregooie on Nov-18-2006 12:46:

Ik heb m net al bekeken omdattie op je msn staat. Ik moest vooral heel hard lachen om de D66 escape

Posted by TimeportE on Nov-18-2006 13:31:

Ik stem PvdA, vind Bos nou niet zo'n geweldige policitus maar kan me het best vinden in de standpunten van deze partij. Daarbij met de plannen van CDA en VVD om de huurmarkt open te gooien daar kan ik het al helemaal niet mee eens zijn. Was links en blijf links (maar gematigd), en vind het dus niet erg om straks 40 a 50% van me loon in te leveren!

Posted by eieregooie on Nov-18-2006 13:45:

Ben jij zo'n grootverdiener dan?

Posted by TimeportE on Nov-18-2006 14:57:

quote:
Originally posted by eieregooie
Ben jij zo'n grootverdiener dan?

straks wel

Posted by Gonzo on Nov-18-2006 15:05:

Ik ga sowieso op rechts stemmen.
Weet alleen niet of het de VVD wordt of ��n van de kleinere aanverwanten.

Pages (2): [1] 2 »