TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Tiesto sög!
Tiesto sög!
Vet att många säkert inte håller med mig angåender detta. Men faktum är att jag kan inte låta bli att jämföra spelningen från den spelning jag såg för ca 7 år sedan på docklands, då rockade han golvet stenhårt.
Jag kommer till Berns as taggad, och har laddat up med att lyssna på några sköna Tiesto låtar son tex, Urban train, Traffic och Dance for life. Efter två stycken halv bra upvärmings spelingar så kommer han upp i båset strax efter 1 snåret. Det börjar bra, men inte mer det blir drag på dansgolvet, men trappar ner rätt snabbt. Det händer inte så mycket mer, och efter ca 2 timmars speling så står man mest och gungar till musiken, folk börjar gå eller står bara och hänger i baren som vilken Berns kväll som helst. Visst var det mycket folk kvar på govlvet, men personilgen så tyckte jag spelingen var oigenomtänkt och halvenergisk, och någon Urban train eller traffic lev det aldrig, eller det vet jag inte, för jag stannade inte för att ta reda på det.
Naae, det märks att det mest handlar om pengar i Tiestos värld, och jag vet inte hur det går till bakom kulisserna, men kankse är det så att man kan köpa olika Tiesto spelingar. Vill man ha hela paketet med alla sköna låtar så kostar det, och i så fall var det här nog i det billigaste laget.
Kan bara säga att det är tur att vi har en klubb som Monday Bar i Stockholm, annars vette fan hur klubb världen i denna stad hade sett ut, för det är kvailtet.
Jag vet att många säkert kommer tycka att jag snackar massa skit. Men jag kan in hjälpa att jag jämför med det jag såd för sju år sedan och vad jag sett på tv och filmer, så var det skit.
Men jag har ett säkert kort att se i fram emot i vinter och det är Lucia kryssen.
Ses där
C
är inte jätteförvånad för kollar man på en del spellistor av honom senaste tiden har ju lagt in mycket house och annat gungigt... trist bara när folk betalat så mycket
Håller inte med om att han sög. Suger gör det bara när Oakenfold bombar...
Det kan inte vara så att han själv kanske tröttnar på att spela samma låtar hela tiden?
Fast jag kan hålla med om att han öppnade starkt och att det sedan avtog något men han avslutade bra, t.o.m adiago for strings, så helt kanske han inte har tröttnat på sina låtar 
Det var väl väntat, i alla fall från mitt håll... Ända sen jag hörde att Alex moreno skulle värma så har jag gått och skrattat lite men samtidigt varit lite "orolig" för att denna fest skulle skämma ut Sverige.
Jag är mest intresserad av hur Alex skötte sig, jag har hört honom en gång på en "fjortisfest" och det va verkligen inte bra, musikmässigt har jag förståelse men mixmässigt va det under all kritik
Han spelade inte ursäkta svordommen "boten anna" och skrämde iväg tiesto?
*edit, ska tillägga att jag inte va där men vad jag läst så verkar de flesta tyvär missnöjda med kvällen
Det var ju som självaste fan... Tiesto kan verkligen få till det när han vill, men stackaren far runt i världen dag och natt som ingen annan och då är det svårt att hela tiden vara på spets!
Själv såg jag honom på en Loveparade warmup-grej och där sög han rejält, eftersom han sparade det bästa till själva Loveparade! 2 veckor senare såg jag honom igen och det var bästa kalaset jag någonsin vittnat... men så var det också ett 5 timmars jubileum-nånting-nånting, klart att han gav allt den gången!
Vad jag vill ha sagt är att det snarare är själva eventet som inte var lyckat än att det är något fel på Tiesto. Han lirade trots allt redan nere i Holland under dagen 
| quote: |
| Originally posted by CJ InterCity Vad jag vill ha sagt är att det snarare är själva eventet som inte var lyckat än att det är något fel på Tiesto. Han lirade trots allt redan nere i Holland under dagen |
Senast med Gatecrasher var ju helt otroligt!
jag tänker inte uttala mig om själva spelningen eftersom jag inte var där men jag är inte förvånad.
Han kanske skulle fundera på att spela mindre för att istället kunna leverera som han gjorde förr (vad jag hört iaf).
Han lär ju klara sig även om han bara lirar en gång i månaden 
| Originally posted by Christian Ö. Det var väl väntat, i alla fall från mitt håll... Ända sen jag hörde att Alex moreno skulle värma så har jag gått och skrattat lite men samtidigt varit lite "orolig" för att denna fest skulle skämma ut Sverige. Jag är mest intresserad av hur Alex skötte sig, jag har hört honom en gång på en "fjortisfest" och det va verkligen inte bra, musikmässigt har jag förståelse men mixmässigt va det under all kritik ![]() Han spelade inte ursäkta svordommen "boten anna" och skrämde iväg tiesto? ![]() *edit, ska tillägga att jag inte va där men vad jag läst så verkar de flesta tyvär missnöjda med kvällen |
| Originally posted by Vizay Han lär ju klara sig även om han bara lirar en gång i månaden |
Tror folk fortfarande att en DJ spelar bättre ju mer man betalar? 
| Originally posted by RebeL9 Tror folk fortfarande att en DJ spelar bättre ju mer man betalar? |
| Originally posted by substorm I Tiestos fall? Så tror jag det, ja. Men inte bara, som tidigare nämt, så handlar det mycket om själva arrangören och eventet också. Och om det inte handlade största delen om pengar, så finns det ingen rimlig anleding att lira 200 spelingar om året för att han tycker det är kul varje kväll! |
| Originally posted by RebeL9 Då har du fått det om bakfoten. du betalar inte 400 spänn för att Tiesto ska spela bättre utan för att han är ett populärt namn och att han drar många människor. Så simpelt är det. Arrangören är självklart tvungen att hålla ett högt biljettpris eftersom Tiesto kräver rejäla summor för att spela. Det ingår inte i avtalet att han ska spela bättre för det. |
om du tittar på hans senaste låtlistor så märker du att de inte skiljer sig nämnvärt från varandra. Kanske beror det på att den stil han kör nu för tiden inte passar dig i smaken. Det måste man vara förberedd på innan man går dit. Man kan inte förvänta sig att han kör samma låtar som han gjorde för 7 år sedan. Jag hade aldrig betalat så mycket för att se en DJ spela kassa/halvbra låtar eller bara för att han är ett känt namn.
Det finns en viss logik i att mindre DJs spelar bättre och arbetar hårdare med sina spelningar för att urskilja sig från mängden och skapa sig ett namn. Stora och etablerade DJs går på sitt namn och kan spela skräp från start till slut men de vet att folk kommer dit ändå.
| Originally posted by RebeL9 om du tittar på hans senaste låtlistor så märker du att de inte skiljer sig nämnvärt från varandra. Kanske beror det på att den stil han kör nu för tiden inte passar dig i smaken. Det måste man vara förberedd på innan man går dit. Man kan inte förvänta sig att han kör samma låtar som han gjorde för 7 år sedan. Jag hade aldrig betalat så mycket för att se en DJ spela kassa/halvbra låtar eller bara för att han är ett känt namn. Det finns en viss logik i att mindre DJs spelar bättre och arbetar hårdare med sina spelningar för att urskilja sig från mängden och skapa sig ett namn. Stora och etablerade DJs går på sitt namn och kan spela skräp från start till slut men de vet att folk kommer dit ändå. |
| Originally posted by substorm Vad du skulle ha gjort, kunde jag inte bry mig midre om. Och med tanke på att du inte var där, så förstår jag inte varför du försöker vara nån sorts expert på. Och om min åsikt inte passar dig, så finns det juh ingen anleding för dig att forsätta diskutionen. |
| Originally posted by RebeL9 du tog upp det på ett offentligt forum och presenterade det nästan som en chockerande nyhet att han inte spelade som han gjorde förr. Att du verkar känna dig blåst på pengarna verkar tydligen vara ett faktum med tanke på att du tagit upp saken för diskussion här på TA. |
Han har ju varit helkass sedan milleniskiftet. Skumt om det skulle ha ändrats nu....
| Originally posted by -=Kotten=- Han har ju varit helkass sedan milleniskiftet. Skumt om det skulle ha ändrats nu.... |
så istället för att tjaffsa, vad spelade han för låtar då? har läst att han inte spelade boten anna, men om han var så dålig så vore det intressant att se de låtar han spelade.
fram med några nu!
från www.tiestotracklists.com
01 Jerry Ropero – The Storm (Gurion Edit)
02 ID
03 Jody Wisternoff – Nostaligia (Remix)
04 Richard Durand – Sunhump 2006
05 Karen Overton – Your Loving Arms (Club Mix)
06 ID
07 ID
08 Jase From Outta Space – Do What You Want (Max Graham Afterhours In Montreal Mix)
09 ID
10 ID
11 ID
12 Interstate vs. Sander van Doorn – Remember The Sun Goes Down (First State Mash-Up)
13 ID
14 ID
15 Carl B ft. Breaking Benjamin – Diary Of Jane (Original Mix)
16 ID
17 Carl B – Social Suicide (Original Mix)
18 Super8 vs. DJ Tab – Won’t Sleep Tonight (Moody Dub)
19 Cosmic Gate – Should Have Known (Wippenberg Remix)
20 ID
21 ID
22 Stoneface & Terminal – Another Day
23 Sean Tyas – Lift
24 Kuffdam & Plant – The Ones We Loved (Dogzilla Remix)
25 ID
26 ID
27 ID
28 Cosmic Gate – Analog Feel
29 Klaus Badelt – He’s A Pirate (Tiësto Remix)
30 Tiësto – Adagio For Strings
31 DJ Seb B – Mass Noise (Original Mix)
32 DJ Tiësto – Flight 643 (Richard Durand Remix)
-- ID
-- Tiësto – Dance4Life (Berlin Edit)
-- Jose Gonzales – Crosses (Tiësto Remix)
-- The Form Breaker – Clix
-- Gregor Thresher – Full Range Madness
-- Precursor – The Navigator
-- ID
-- Jamaster A – Bells of Tiananmen (Airbase Remix)
-- Cosmic Gate – Consciousness
-- Tiësto – Traffic
| Originally posted by CJ InterCity från www.tiestotracklists.com 01 Jerry Ropero – The Storm (Gurion Edit) 02 ID 03 Jody Wisternoff – Nostaligia (Remix) 04 Richard Durand – Sunhump 2006 05 Karen Overton – Your Loving Arms (Club Mix) 06 ID 07 ID 08 Jase From Outta Space – Do What You Want (Max Graham Afterhours In Montreal Mix) 09 ID 10 ID 11 ID 12 Interstate vs. Sander van Doorn – Remember The Sun Goes Down (First State Mash-Up) 13 ID 14 ID 15 Carl B ft. Breaking Benjamin – Diary Of Jane (Original Mix) 16 ID 17 Carl B – Social Suicide (Original Mix) 18 Super8 vs. DJ Tab – Won’t Sleep Tonight (Moody Dub) 19 Cosmic Gate – Should Have Known (Wippenberg Remix) 20 ID 21 ID 22 Stoneface & Terminal – Another Day 23 Sean Tyas – Lift 24 Kuffdam & Plant – The Ones We Loved (Dogzilla Remix) 25 ID 26 ID 27 ID 28 Cosmic Gate – Analog Feel 29 Klaus Badelt – He’s A Pirate (Tiësto Remix) 30 Tiësto – Adagio For Strings 31 DJ Seb B – Mass Noise (Original Mix) 32 DJ Tiësto – Flight 643 (Richard Durand Remix) -- ID -- Tiësto – Dance4Life (Berlin Edit) -- Jose Gonzales – Crosses (Tiësto Remix) -- The Form Breaker – Clix -- Gregor Thresher – Full Range Madness -- Precursor – The Navigator -- ID -- Jamaster A – Bells of Tiananmen (Airbase Remix) -- Cosmic Gate – Consciousness -- Tiësto – Traffic |
Linan ser skitbra ut ju =)