TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Tabletops, men vilken?
Tabletops, men vilken?
Tjenare TA anh�ngare!
Jo nu b�rjar det strypa �t, allts� bli dax f�r inkirrning av djprylar.
Jag har kollat nu n�stan i en m�nad och kommit fram till att det nog blir 2x Numark Axis-9 och en mixer d�r jag funderat �ver Pioneer djm-400 eller en vestax pcv-275 (om man nu kan hitta en s�dan, verkar vara r�tt f� butiker som s�ljer den =/)
Kruxet �r att n�r jag b�rjade s�tta mig in i k�pande s� var min f�rsta tanke 2x Pioneer CDJ-200, sedan med lite extra koll s� tyckte jag Axis-9 var mer lockande, bl.a. f�r att den har en sensetiv jog och lite s�.
H�r om dagen var det t�nkt att g�ra best�llningen men precis n�r jag skulle g�ra den �ngrade jag mig som och t�nkte �ter igen kolla vilken ni skulle f�redra. En pioneer cdj-200 eller en Numark Axis-9?
(Har f�rs�kt kolla igenom texten, om grova stavfel och konstig gramatik kan det bero p� min dyselxsi)
Tack p� f�rhand mvh Rudolph!
ps. Skulle uppskatta om n�gon sa vart den (om nu n�gon har en s�dan, PCV-275) Vestax pcv-275 finns � k�pa, eller vart du nu k�pte din? ds.
http://www.tranceaddict.com/forums/...1&forumid=37&s=
Pioneer, alla dagar i veckan. Punkt. Finns en anledning till varf�r Pioneer �r klubbstandard och har s� varit de senaste 10 �ren.
| quote: |
| Originally posted by Laszlo http://www.tranceaddict.com/forums/...1&forumid=37&s= Pioneer, alla dagar i veckan. Punkt. Finns en anledning till varf�r Pioneer �r klubbstandard och har s� varit de senaste 10 �ren. |
Tackar f�r svaren! K�nns som att best�llning blir ist�llet 2x Pioneers ;- ). Det finns dock en sak som jag inte har sett (om jag sett, s� har jag inte f�rst�tt) p� varken pioneers egna sida eller t.ex. Thomanns. �r att cdj-200 har ingen s.k. "Scratch-funktion" vilket grubblar mig endel, ofc. kommer jag att spela mest (troligen typ bara
) house och trance, men t�nkte end� ha korten �ppna f�r att kanske kunna spela t.ex. hip-hop. Och d� vill man ju ha den funktionen. Funktioner annars �r inget jag precis jag �r intresserad av. Det �r delvis d�rf�r jag �r mer intresserad av vestaxs mixers �n pioneers (vilket jag l�st faktiskt Laszlo tidigare
)f�r ljudkvalit�n.
�terigen tackar s� mkt f�r svaren doods =).
| quote: |
| Originally posted by rull3 Tackar f�r svaren! K�nns som att best�llning blir ist�llet 2x Pioneers ;- ). Det finns dock en sak som jag inte har sett (om jag sett, s� har jag inte f�rst�tt) p� varken pioneers egna sida eller t.ex. Thomanns. �r att cdj-200 har ingen s.k. "Scratch-funktion" vilket grubblar mig endel, ofc. kommer jag att spela mest (troligen typ bara ) house och trance, men t�nkte end� ha korten �ppna f�r att kanske kunna spela t.ex. hip-hop. Och d� vill man ju ha den funktionen. Funktioner annars �r inget jag precis jag �r intresserad av. Det �r delvis d�rf�r jag �r mer intresserad av vestaxs mixers �n pioneers (vilket jag l�st faktiskt Laszlo tidigare )f�r ljudkvalit�n.�terigen tackar s� mkt f�r svaren doods =). |