TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Är Du det nya stjärnskottet på klubbscenen?
Pages (2): [1] 2 »

Posted by Snurrish on Feb-06-2007 12:41:

Är Du det nya stjärnskottet på klubbscenen?

Vill du ta möjligheten att spela live jämsides några av de största namnen inom klubbmusiken och framför en fantastisk publik?

Metro anordnar tillsammans med Dee Jay Promotions sveriges största demotävling för artister, grupper eller producenter inom klubbmusik (genrerna house, trance, elektro, dance, drum n bass etc.)

Vinnaren kommer att få uppträda på den anrika Scandinavian Music Convention tillsammans med några av de största namnen inom den internationella samt svenska klubbscenen. SMC, detta år beläget på Münchenbryggeriet, är Nordens största mötesplats för allt som har med klubbranschen att göra.

Vi söker årets nykomling och har en handplockad jury bestående av några av
Sveriges främsta experter på klubb- och dansmusik. Juryn består av Marcella Mravec (Metro), William Russmark (MTV), Calle Dernulf (SR P3) och Anette de Souza (Dee Jay Promotions. Dessa väljer ut 5 finalbidrag som kommer att publiceras på www.metro.se. Väl där är det sedan upp till allmänheten att rösta på sin favorit.

1:a pris Resa till Stockholm samt Hotell en natt, spela live på Sveriges största fest. Musikprogrammet Logic från Apple

2-5:e pris: iPod nano

Så ta och skicka in ditt bidrag till Metro, Box 450 75 Stockholm, innan den 14 feb för chansen att stå på Münchenbryggeriets scen den 1 mars. Märk kuvertet SMC demo.

Posted by SteveTranz4ever on Feb-06-2007 16:20:

Coolt som fan!

http://www.tranceaddict.com/forums/...12&pagenumber=2

Posted by Gate 42 on Feb-06-2007 22:39:

är det jag som är dum i huvudet eller står det inte vad man ska skicka? en låt eller en mix?

Posted by SteveTranz4ever on Feb-06-2007 22:48:

quote:
Originally posted by Gate 42
är det jag som är dum i huvudet eller står det inte vad man ska skicka? en låt eller en mix?

Alltså detta tillhör SMC... därför jag postade en länk till SMC-tråden i min förra post... Adressen står längst ner i första posten.

Trådstartaren borde tagit med denna länken!
http://www.aboutsmc.com/rookie.asp

Posted by SMC on Feb-06-2007 23:13:

quote:

Du är inte dum i huvudet eller så är vi båda det. En annan grej jag inte begriper, att uppträda live med sitt bidrag... det måste vara lagom avancerade artister de letar efter.

Posted by Vizay on Feb-07-2007 09:50:

skitbra initiativ, det vore ännu bättre om det framgick vad exakt det är man söker ja. Just nu kan man ju lika gärna spela in en joddling på CD och hoppas på det bästa

Posted by Sinnica Hax on Feb-07-2007 11:20:

Förstår inte varför det skulle vara fel att göra denna tråden, annars hade ju t.ex. jag missat info om den här tävlingen.

Bra initiativ men skiter nog i't eftersom det är allmänheten som ska rösta bland de fem finalbidragen, vilket bara resulterar i farming av sina sjuhundratjugo vänner som röstar på sin låt

Posted by SteveTranz4ever on Feb-07-2007 14:22:

quote:
Originally posted by Sinnica Hax
Förstår inte varför det skulle vara fel att göra denna tråden, annars hade ju t.ex. jag missat info om den här tävlingen.

Bra initiativ men skiter nog i't eftersom det är allmänheten som ska rösta bland de fem finalbidragen, vilket bara resulterar i farming av sina sjuhundratjugo vänner som röstar på sin låt

Vem har sagt de är fel?

Klart folk kommer säga till sina närmaste att rösta på dem men så är det ju i alla röstningstävlingar...
DJ-mag omröstningen är ju en liknande "tävling" isf.

Posted by Jeremy H on Feb-07-2007 14:26:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Vem har sagt de är fel?

Klart folk kommer säga till sina närmaste att rösta på dem men så är det ju i alla röstningstävlingar...
DJ-mag omröstningen är ju en liknande "tävling" isf.

Därav kvalitén på DJ-mags lista också

Men det blir nog snäppet värre i såna här mindre tävlingar också där antalet röster är mycket färre.. men lycka till ni som skickar in iaf

Posted by Kaveh on Feb-07-2007 17:43:

quote:

Ja, någon som vet? Antar att det är ett set de vill ha?

Posted by SMC on Feb-07-2007 18:29:

quote:
Originally posted by Kaveh
Ja, någon som vet? Antar att det är ett set de vill ha?

quote:
demotävling för artister, grupper eller producenter

Posted by Snowave on Feb-11-2007 17:20:

quote:
Originally posted by SMC

Bra då vet jag hatt jag måste skicka figh against yourself in asap.

Posted by mr_fisken on Feb-11-2007 19:59:

det är låtar dom vill ha inte mixar, läste det i metro tror det var fredags "skicka inte in för långa låtar". Kan ju omöjligt ha skrivit så fel att hon menade mixar.

Posted by Kaveh on Feb-11-2007 22:00:

haha, fan va skumt.

Posted by mr_fisken on Feb-11-2007 22:02:

jag tycker det är lite konstigt att första priset är att spela jämsides en toppdj för det är ju inte riktigt samma sak som att producera.. hade kanske varit bättre att folk fick göra en mix :S

Posted by Snowave on Feb-13-2007 20:36:

quote:
Originally posted by mr_fisken
jag tycker det är lite konstigt att första priset är att spela jämsides en toppdj för det är ju inte riktigt samma sak som att producera.. hade kanske varit bättre att folk fick göra en mix :S

JO, precis. Sant, men nu är situationen som den är och må bäste proddare vinna. Jag är övertygad om att jag kommer inte att vinna.
Saknar den utrustning som krävs för att ljudet ska bli så bra som
proffsig producents nivå & har inte skillz så räcker hela vägen.
Lycka till.

Helast hade jag vilja gjort en colab med nån istället. hade varit roligare tycker jag. Typ vinn och gör en produktion tillsammans med en populär producent eller nåt?

Posted by Jeremy H on Feb-13-2007 22:55:

Haha, vem säger att personen som proddat låten ens kan dja? Vilket skämt.

Posted by Snowave on Feb-14-2007 01:08:

quote:
Originally posted by Jeremy H
Haha, vem säger att personen som proddat låten ens kan dja? Vilket skämt.

hahaha lol.
Här är iaf mitt biddrag smakprov!
[[ LINK REMOVED ]]

som sagt förväntar inte alls att vinna som sagt. =/

Posted by jofawe on Feb-14-2007 20:31:

ni tror inte tanken är att man ska framföra den live?

(edit: Snowave, bra låt..)

Posted by Jeremy H on Feb-14-2007 20:34:

quote:
Originally posted by jofawe
ni tror inte tanken är att man ska framföra den live?

Ingen aning, men det är ju långt ifrån alla producenter som kan framföra sina verk live också Verkar konstigt det här, eller så har vi missupfattat nåt..

Posted by jofawe on Feb-14-2007 20:46:

Maila en av domarna vettja!
[email protected]

Posted by avh on Feb-14-2007 21:09:

quote:

som sagt förväntar inte alls att vinna som sagt. =/

Dina chanser lär ju inte precis växa genom att du delar med dig av låten

Posted by Snowave on Feb-14-2007 21:25:

quote:
Originally posted by avh
Dina chanser lär ju inte precis växa genom att du delar med dig av låten

Precis. Det har inte jag sagt eller förväntat mig. Att dela med är mer för skoj skull.

Posted by avh on Feb-14-2007 21:27:

quote:
Originally posted by Snowave
Precis. Det har inte jag sagt eller förväntat mig. Att dela med är mer för skoj skull.

Okej, känns lite dumt att delta i en tävling om man ändå ger ut bidraget innan.
Rätt skön låt iaf

Posted by Snowave on Feb-14-2007 21:30:

quote:
Originally posted by avh
Okej, känns lite dumt att delta i en tävling om man ändå ger ut bidraget innan.
Rätt skön låt iaf

Geez. Det är inte direkt någon schlager direkt. Vem e det bästa divan. Handlar ett amatörer som gör ngot de håller på med för att de tycker om. Om nån ens slår igenom så är det kul för dem. Orka vara hemlig med bidraget. Tack för kommentaren iaf =)

Pages (2): [1] 2 »