TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Verdachte gelijkenissen van tiesto nummer's?
Verdachte gelijkenissen van tiesto nummer's?
Mensen,
Laats was bij armin te horen dat Lethal Industry wel verdacht veel leek op een oudere plaat genaamd "suicide", gemaakt door een kereltje uit rotterdam.
Nu moet je deze is checken:
Slide - Closure (staat op AvB 002 CD1 track 2) -> Dallas 4 PM ?
Airbase - Emotion -> Magik Journey ?
En van urban train is ook al lang bekend dat die samen is gemaakt met Ronald van Gelderen aka Kid Vicious.
Is tiesto dus wel een producer?
Misschien moet ik langzaam aan maar is mn sig's gaan veranderen
grtz,
TNG
Re: Verdachte gelijkenissen van tiesto nummer's?
| quote: |
| Originally posted by tango Mensen, Slide - Closure (staat op AvB 002 CD1 track 2) -> Dallas 4 PM ? En van urban train is ook al lang bekend dat die samen is gemaakt met Ronald van Gelderen aka Kid Vicious. Is tiesto dus wel een producer? |

Bovendien is het in de muziekwereld algemeen bekend
dat niet alle mensen goed genoeg zijn (genoeg goeie inspiratie hebben) om z�lf plaatjes te maken en daar worden ze dus bij geholpen!
Marco V maakt ze immers ook niet zelf, maar m.b.v Benjamin Bates...en zo zijn er nog een hoop producers.
zo gaat dat nou eenmaal 
Ik ken die gozer van Airbase (is trouwens een van de eigenaren van Trance.nu)... en beide hebben hun nummers geproduceerd zonder dat ze die andere kenden.. waren volgens mij ook net in dezelfde periode geproduceerd. Magik Journey heeft Tiesto ook samen met Geert Huinink geproduceerd (die ook verantwoordelijk is voor de geweldige Magik Muzik Remix van Dreamcatcher - I Don't Wanna Lose My Way
.. terwijl ik altijd had gedacht dat Tiesto hier achter zat)
Iedereen jat (leent
) van elkaar (zei Armin ook in z'n show).. en wat is er mis als die "verniewde" versie nou 10x beter is???
En Tijs produceert volgens mij maar weinig alleen.. Theme from Norefjell en Sparkles zijn ook mede door Cor Fijneman geproduceert.. 
Rising Star - Clear blue moon
Ayla - Ayla (vercocha Mix)
zijn bijna hetzelfe
| Originally posted by tango Airbase - Emotion -> Magik Journey ? |
Re: Re: Verdachte gelijkenissen van tiesto nummer's?
| Originally posted by AFTERNATIVE in dit geval heeft airbase het gejat, wel vind ik dat magik journey heel veel weg heeft van Aria - Dido (Armin Van Buuren remix) |
Re: Re: Re: Verdachte gelijkenissen van tiesto nummer's?
| Originally posted by moogwai Eigenlijk meer van Aria One - Willow (Magikal Remake)... |
en ik maak in me eentje muziek 
JB - Lazy Days -> System F - Dance Valley Theme 2001
airwave - save me => king of clubs - revalation (airwave remix)
zijn ook praktisch hetzelfde.. allebei wel erg lekker maar ik snapte eigenlijk nooit waarom tiesto beide meestal in 1 set gooide.. ach ja,.. boeie 

lol
er zijn maar weinig producers die zonder buitenafkomende inspiratie werken. maarja, dat is logisch.
zonder inspiratie geen muziek, zonder muziek weinig inspiratie
ik zeg niet dat dit altijd zo gaat, want elke producer heeft zijn maand wel eens en zet dan een masterproductie neer zonder "geleend" te hebben. en ik ken ook producers die doen het geheel op eigen stokkie op hun gemak nog wel.
je zult het nooit weten tenzij je het vraagt, en dan maar hopen dat je een eerlijk antwoord krijg.
| Originally posted by Biohazard Rising Star - Clear blue moon Ayla - Ayla (vercocha Mix) zijn bijna hetzelfe |