TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Monday Bar Black & White Cruise ..::.. 1-3 juni
Pages (13): [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 »
Monday Bar Black & White Cruise ..::.. 1-3 juni
Monday Bar Black & White Cruise
40 timmars klubbmusik-kryssning
Stockholm-Tallinn-Stockholm
Medarrang�rer
Q-dance, Godskitchen, Tranceclubber
Tid / plats
Fred-S�nd 1-3 juni 2007
M/S Romantika

Kryssningstider
Avg�ng, Stockholm
Tallinkterminalen, Frihamnen
Fredag 1 juni kl 18.00
Ankomst, Tallinn
D-teminalen, Tallinn
L�rdag 2 juni kl 10.00
Avg�ng, Tallinn
D-teminalen, Tallinn
L�rdag 2 juni kl 18.00
Ankomst, Stockholm
Tallinkterminalen, Frihamnen
S�ndag 3 juni kl 10.00
�lder
20 �r (du m�ste ha fyllt 20 �r senast 1 juni 2007)
Pris
Fr�n 885 kr/hyttplats
DJs
Q-dance presenterar:
(hardstyle, hardtrance, hardcore mm)
Dana
Luna
The Prophet
Tommy Pulse
MC Villain (MC)
Godskitchen presenterar:
(house, electro, trance, techno)
Neil Navarra
Paul Thomas
Mark Eteson
Tylor Leigh
DJ Lucca
Monday Bar/Tranceclubber presenterar:
(house, techno, trance, psy, hardstyle mm)
Yves Deruyter
Menno de Jong
Ronald van Gelderen
Alex Kunnari
DJ Anneli
Carl Falk
Axel Sharper
Fredrik Stenerfelt
Future Lounge/Outdoor deck party
(house, techno, trance, psy, hardstyle mm)
Laszlo http://www.djlaszlo.com
Kambiz
Jos� Delgado
Reef
ObelixX
Vizay http://www.myspace.com/vizay
Tatsumi Suzuki
Aladdin
Ponta
Agazuto http://www.myspace.com/agazuto
Jonas H�rnblad http://www.myspace.com/jonashornblad
Dtech
Navid
Remy Aerts http://www.myspace.com/remyaerts
Brahme
Fairlayt
OBS - GL�M INTE PASSET!
Pass �r obligatoriskt p� denna kryssning. Gl�m ej att ordna ett i tid.
Info om passans�kan:
http://www.polisen.se
FJORTONDE MONDAY BAR-KRYSSNINGEN
Den 1 juni �r det dags f�r Monday Bars fjortonde kryssning sedan starten 2002. Den h�r g�ngen har vi slagit p� stort och chartrat ett av �stersj�ns nyaste och lyxigaste fartyg, M/S Romantika som �r byggd s� sent som 2002. Det �r en betydligt st�rre b�t �n v�r vanliga, M/S Silja Festival och rymmer �ver 2000 passagerare. Denna kryssning g�r till Tallinn (Estland) och �r n�stan dubbelt s� l�ng som vanligt, 40 timmar.
Q-DANCE OCH GODSKITCHEN PRESENTERAR
40 timmars kryssning inneb�r tv� n�tter som vi ska fylla med djs och musik. Vi har d�rf�r tagit hj�lp av tv� av v�rldens st�rsta klubborganisationer, holl�ndska Q-dance och brittiska Godskitchen. De kommer att st� v�rd f�r det st�rsta dansgolvet, "Starlight Palace" var sin kv�ll med egna djs och dekor. P� det mindre av de tv� stora golven st�r svenska superpopul�ra webcommunityt Tranceclubber.com.
MONDAY BAR /TRANCECLUBBER PRESENTERAR
P� det andra av de tv� st�rsta dansgolven, "Tango Bar & Dancing" har vi tillsammans med svenska superpopul�ra webcommunityt Tranceclubber.com satt ihop en lineup med svenska och utl�ndska djs mycket baserat baserat p� �nskem�l fr�n v�ra g�ster.
FUTURE LOUNGE
P� denna kryssning kommer vi �ven att presentera v�rt koncept Future Lounge, d�r vi l�ter nya talanger spela en timme var. Platsen f�r detta �r i fartygets diskotek, "Space Disco" som �ppnar n�r de stora golven st�nger p� morgonkvisten. Denna coola klubblokal har tv� dansgolv vilket g�r att vi kommer att ha tv� olika musikstilar samtidigt, ett h�rdare Black Floor med psy, hardstyle mm samt ett sn�llare White floor med trance, techno mm.
PARTY P� SOLD�CK
M/S Romantika har ett gigantisk sold�ck. H�r har vi f�tt lova att ha v�r fest dagtid mellan kl 12-18 n�r vi ligger f�r ankar i Tallinn. H�r �r �ven Tranceclubber v�rdar med egna djs. Tv� av v�ra Future Lounge djs �r �ven bokade att spela h�r.
TEMA: BLACK & WHITE
F�r f�rsta g�ngen kommer vi att kl�dtema p� kryssningen - BLACK & WHITE, dvs du kan kl� dig precis som du vill bara det �r svart ELLER vitt - alternativt svart OCH vitt. Vi kommer dock inte att vara stenh�rda p� detta, men med tanke p� det jobb de allra flestaflesta l�gger ner p� kl�der, dekor mm till dessa kryssningar s� tror vi att de allra flesta kommer att g�ra en anstr�ngning... alla kan ju hitta kl�der i v�rldens vanligaste f�rger. Skulle du dock ha en lite f�rgglad detalj s� g�r det inget alls, det piggar bara upp!
G�R EN HELDAG I TALLINN
M/S Romantika l�gger till i Tallinn kl 10.00 p� l�rdag morgon. D� kan du ta en heldag och promenera runt och titta p� denna fantastiska, historiska stad med sina medeltida gr�nder, sev�rdheter, restauranger mm. Du kan ocks� v�lja att stanna kvar p� b�ten under dagen och chilla lite till musik till det �r dags att b�rja festa igen. Eftersom Tallinns hamn �r s� tr�ng kommer b�ten inte att ligga i hamn hela dagen utan kommer att l�gga ankar en bit ut utanf�r hamnen. D�rf�r m�ste du best�mma dig om du ska vara p� eller av b�ten under dagen. Kryssningen l�mnar sedan Tallinn f�r ytterligare en festnatt kl 18.00 lokal tid.
Mer info p� http://www.mondaybar.com
40 timmar

Fett koncept! M�h�nda vara rippa men who gives a sheisse?
Och �ntligen 40 timmar igen! 
Klart som korvspad ni (Mbar) ska k�ra p� FL...det �r ju grymt uppskattat fr�n alla h�ll och kanter...
WOW!!! Grymt!!! Kan tyv�rr inte s� m�nga dj�s men jag skulle g�rna se Andy Moore igen, han var riktigt bra.
Dem 2 kryssningar jag har varit p�, har jag spenderat en hel del tid p� Future Lounge och haft riktigt kul... har aldrig dansat s� mycket som n�r ScuL spelade
dags f�r stora dansgolvet f�r honom nu! Jag tycker absolut ni ska k�ra ett Future Lounge!
jag l�r komma �nd� .. hehe.
phaaat!
�ntligen!
K�nns som det �r givet vilka som �n spelar. Vet inte hur litet golv dom pratar om till future lounge men det �r ju bara k�ra, har ju varit grym st�mning p� litet golv f�rut. 
l�ter nice! : D Jag skulle g�rna vilja se Aly & Fila, de �r sugna p� att komma hit!
Aly & Fila vore fantastiskt!
Stoneface & Terminal var riktigt bra i Malm� f�rra �ret, dem vill jag j�tteg�rna se igen!
Fut�re Lounge konceptet, ja helt klart men jag skulle hellre se att de artister som skulle lira p� ett s�dant golv sprids ut p� de vanliga dansgolven.
Som ni skriver s� vill ni ha en bra mix av redan k�nda artister och lokala namn, jag s�ger fram f�r alla nya f�rm�gor som inte f�tt chansen att lira p� fester av den h�r magnituden f�rut. Men kl�mm inte in dom p� ett minigolv f�r 50-100 pers d� detta kommer f� sjukt sv�rt att konkurera med de tv� stora golven.
ja till fl
laidback luke och/eller svenska husmaffian till vita delen
darkraver och en riktigt h�rd avslutning av promo/outblast/angerfist etc till den svarta delen

Nu n�r husmaffian kan v�lja � vraka bland sina gigs s� tror jag faktiskt inte att dom skulle vilja spela p� en mondaybar kryssning som direkt f�rknippas med h�rdare stilar (hardstyle, trance etc.) .. typ som Stonebridge f�rra �ret lr va d va .. han tackade ju nej eftersom han inte tyckte att d va hans grej helt enkelt.
..Nu skulle ju f�rmodligen ingen bli gladare �n jag OM dom bokas
.. men jag tror inte det 
jag har pratat med Orjan Nilsen aka DJ Governor, han �r sugen p� att spela =)
Vilket herrejesus-koncept. Haktappningsvarning eller n�t liknande.
| quote: |
| Originally posted by Laszlo Och �ntligen 40 timmar igen! ![]() |
Har bara varit en g�ng tidigare vad jag vet, men j�vlar vad fett det var! Sk�nt att ha en hel dag p� b�ten s� att s�ga.
| Originally posted by mr_fisken laidback luke ..FTW |
röstar lätt på dem från sister sthlm etc. och trance kanske airbase.
och alt hundarna frän söder =)
Luke Fair
han k�r techy, groovy, funky, bra house
j�vlar vilket kalas det h�r kommer bli!
har inga direkta f�rslag p� jocks. men lite trallv�nlig tribal-techno s�ger man ju inte nej till..
trallv�nlig tribaltechno har hamnat lite f�r mycket i skuggan de senaste �ren
Umek, Kanzyani & kompani hade inte suttit fel...kanske akompanjerade av cox, om man f�r dr�mma lite extra 
r�cker ju med v�ra svenska grabbar, falken, sharper, tuhle, petter b (om inte han g�tt �ver helt till elektro house?).. vi har ju lite dudes som k�mpar f�r den svenska mangeln 
psst. jag spelar ocks� techno.. 
Ja, du har s� r�tt..Thule ser jag g�rna igen...sist jag s�g Petter r�jde han blippigt minimal s� det st�nkte om det - jag skulle inte gn�lla �ver att f� h�ra honom igen.
menno de jong m�ste tas dit!
| Originally posted by Vizay menno de jong m�ste tas dit! |
JO men jag h�ller med. OM det ska vara trance s� �r det menno och d� vill jag att de placerar honom ej som f�rsta. f�r de tvingar honom att h�lla sig p� l�ugnare niv�. Vilket �r elakt n�r man vet att han kan driva p� och ha melodiskt som en bra kombo.
menno som main act givetvis, inget warmuptjafs. Menno kan d�da folket p� ett dansgolv fullst�ndigt!