TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Te 2002
Pages (2): [1] 2 »

Posted by GyLLe on Apr-02-2002 19:03:

Question Te 2002

Tja alla tranceare.......

Undra bara om d har sl�ppts n�n/n�gra TE 2002 filmer �n....??

om d har s� kan v�l ni dela med er...?? =)

Hare
//
GyLLe

Posted by doter on Apr-02-2002 19:14:

D kan ja s�ga att d har d!

Har DVD'n fr�n TE 02, best�lld fr�n Holland, men ja vete fan hur man l�gger upp den lr var den finns p� n�tet, sorry =(

Posted by ExOn on Apr-02-2002 22:07:

Den finns

Posted by Gaby on Apr-02-2002 22:12:

Det s�gs att jag �r med i den i n�gra sekunder...M�STE HA DEN!!!

Posted by SteveTranz4ever on Apr-03-2002 05:55:

Hmm ni kanske har missat min FTP jag har haft uppe i drygt tv� veckor med en DVD rip fr�n TE 2002.
Men iaf. klart man vill ha sj�lva DVDn ocks� men just nu f�r rippen duga.

PMa mig s� f�r ni ett eget konto p� min ftp, tills dess kan ni ladda hem den p� ett tempor�rt konto jag l�gger upp. Den kommer allts� bara vara uppe ett par dagar.

tranz.mine.nu
te2002swe
te2002swe
7171

kan ju ocks� anv�nt den alla andra anv�nt men d� �r risken stor att du inte kommer in
tranz.mine.nu
te2002
te2002
7171

T�nk p� att jag startar om min dator/ftp varje dag 19.00 d� min burk suger...

Jag tror den lilla sekvensen som Gaby tror sig vara med i �r alldeles i b�rjan av videon, �r v�ldigt likt, sv�rt att s�ga d� jag bara tr�ffat dig en g�ng p� fest. Spelar mindre roll eftersom jag �nd� fortfarande �r s��� avis p� att jag inte kunde va d�r ocks�...

Ha D

Posted by GyLLe on Apr-03-2002 17:23:

�re bara min dator eller var d v�ldigt d�lig kvalite p� filmen....???

n�n som vet eller har en b�ttre rip....??

//
GyLLe

Posted by SteveTranz4ever on Apr-03-2002 22:00:

Jag kan h�lla med om att kvallen �r lite skum om man j�mf�r med dom filmer man laddat hem p� n�tet som har varit DVD rippar i typ Divx eller svcd. Fr�n b�rjan har jag f�tt denna av SportTrance och jag vet faktiskt inte om det var �ven han som rippa denna. Iof. n�r jag k�r ut denna p� TVn s� blir bilden helt bra.
S� fort jag f�r tag p� min nya dator kan jag hj�lpa till att fixa en b�ttre DVD rip, vet att vi har ett par TAs som har DVDn i in samling.

edit: Kolla h�r Gaby http://deceptor.mine.nu/steve/TA/Gaby.jpg

Posted by ExOn on Apr-04-2002 15:21:

Det d�r �r ingen dvd rip.. s�llan.. det �r en mpeg extractad fr�n dvd:n som dom har inte gjort till DivX

Posted by reveal on Apr-04-2002 16:59:

quote:
Originally posted by Dj_ExOn
Det d�r �r ingen dvd rip.. s�llan.. det �r en mpeg extractad fr�n dvd:n som dom har inte gjort till DivX

att en film ligger som mpeg eller divx har inget med att om det �r en dvdrip eller inte att g�ra.

dessutom �r mpeg b�ttre f�r just "dvdrip" eftersom det g�r att br�nna dom till vcd/svcd vilka man kan kolla p� i just dvdspelare

jag har d�remot info om just denna dvdrip. den nukades (s� heter det �r de som �r p� "scenen" s�ger att en rip inte l�ngre �r en officiell release). och det gjordes den pga f�r h�g blockrate (v�ldigt blockig bild) samt att den inte gick att spela upp p� en del dvdspelare

sammanfattning, det �R en dvdrip, men den �r inte l�ngre officiell p� "scenen"

Posted by Beamish on Apr-04-2002 17:30:

g�r att br�nna ut divx .avi s� du kan kolla p� dvd'n ocks�. Funkar fint med Nero men tar in i helvetes l�ng tid

Posted by GyLLe on Apr-04-2002 20:17:

jaja.. men finns det n�n annan kopia med b�ttre kwality???
h�rs.....

Posted by nils on Apr-05-2002 18:44:

ang�ende det h�r med att Gaby �r med i filmen,
�r det vid 24 minuter d�? det ser ut som henne (tror ja, sett n�n bild p� henne) och hon hade samma "tr�ja". aja...

"use the force, luke"

Posted by MiB on Apr-07-2002 01:08:

har sett att det kommit lite fler fr�n tevekanalen TMF men har inte hunnit dra ner dom �n...

(alex_morph)-live_at_trance_energy_utrecht_16-02-02__darkone-ipzvid(blank_and_jones)-live_at_trance_energy_utrecht_16-02-02__darkone-ipzvid
(cosmic_gate)-live_at_trance_energy_utrecht_16-02-02__darkone-ipzvid
(johan_gielen)-live_at_trance_energy_utrecht_16-02-02__darkone-ipzvid

f�r se till o dra ner dom o kolla om det e n�t att ha.. vilket jag tror det �r =)) hehe..

Posted by reveal on Apr-07-2002 01:17:

l�ter som j�vligt justa videor

Posted by MiB on Apr-07-2002 01:26:

gaaaah kollade precis p� gielen vid...kan s�ga att det �r INTE lexikon 4 - reach me (airscape mix) p� dvdn.. p� denna �r det airscape mix =) men den p� dvdn e helt klart godk�nd ox�..

p� dvdn har dom bara lagt p� lite l�tar... alex morph p� dvdn spelar overdrive original mix men p� "live" videon �r det benicio eller hur det stavas =) heh..

Posted by nils on Apr-07-2002 10:02:

jupp... och Blank & Jones k�rde original mix p� Desire.

m�ste s�ga att jag blev lite besviken n�r dom inte k�rde Airscape/svenson & gielen mix p� Lexicon 4.

Oh, innan ja gl�mmer... �r det n�n som vet vad l�ten som spelas under Dj Jean snutten heter? det var den n�st sista han k�rde i sitt set.

Posted by MiB on Apr-07-2002 12:14:

quote:
Originally posted by Trancefella
jupp... och Blank & Jones k�rde original mix p� Desire.

m�ste s�ga att jag blev lite besviken n�r dom inte k�rde Airscape/svenson & gielen mix p� Lexicon 4.

Oh, innan ja gl�mmer... �r det n�n som vet vad l�ten som spelas under Dj Jean snutten heter? det var den n�st sista han k�rde i sitt set.

om du menar l�ten som jean spelar p� dvdn s� heter den Pandemonium Projects - The Active Building

Posted by doter on Apr-07-2002 17:54:

Yes nu vet man d �ks�!!!

Att Jeans l�t heter Pandemonium Project!

Vet n�n vad l�ten som Dumonde, Bas & Ram, � Francois heter d�?

M�ste veta dessa!!!

Pleazzeeee..!

Posted by MiB on Apr-07-2002 17:56:

quote:
Originally posted by doter
Yes nu vet man d �ks�!!!

Att Jeans l�t heter Pandemonium Project!

Vet n�n vad l�ten som Dumonde, Bas & Ram, � Francois heter d�?

M�ste veta dessa!!!

Pleazzeeee..!

h�r �r den som dumonde spela alla fall..ska se om jag hittar dom andra...

Dumonde Vs. Lange - Memory (Jam X & De Leon Mix)

Posted by GyLLe on Apr-07-2002 18:22:

n�n som har dom nya snuttarna p� sin ftp...

pm:a mej isf....

Posted by doter on Apr-07-2002 18:34:

D var r�tt l�t!!!

Fan vad underbar den e!!!!!!!!!

Posted by SteveTranz4ever on Apr-07-2002 21:00:

quote:
Originally posted by TrancE_GyLLe
n�n som har dom nya snuttarna p� sin ftp...

pm:a mej isf....
Jag har Johan Gielen och Blank and Jones "snuttarna" p� min ftp... bara att h�mta hem

Jag PMar

Posted by Vizay on Apr-08-2002 22:46:

h�r e man borta lite drygt en vecka � vips s� �ndras hela forumet

s� det ni s�ger e allts� att de l�gger p� andra l�tar p� deveden? va v�l det jag trodde, har sett lite skumt ut p� flera filmer jag tnakat

aja, ser fram e mot gielenfilmen iaf, har lyssnat igenom hans livegig p� mp3 en j�kla massa g�nger � jag ryser fortfarande d� jag h�r den

PS: tack f�r att alla e s� icke ego � delar med sig, gillar den attityden som e p� forumet

Posted by nils on Apr-09-2002 16:22:

Tack MIB!!! Jag b�jer mig inf�r din barmh�rtighrt och k�rlek.
tack, verkligen!

Steve, sn�lla pm:a mig ocks�!

Posted by SteveTranz4ever on Apr-09-2002 17:35:

quote:
Originally posted by Trancefella
Tack MIB!!! Jag b�jer mig inf�r din barmh�rtighrt och k�rlek.
tack, verkligen!

Steve, sn�lla pm:a mig ocks�!
Alright

Pages (2): [1] 2 »