TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Lounge

Posted by benni on Mar-26-2007 13:21:

Cool Lounge

jag vet inte riktigt hur m�nga av er lyssnar p� s�nt men jag skulle annars vilja ha lite tips om artister som k�r lite mer softad musik som lounge, typ som Buddha Bar serierna...

nu n�r v�ren �r h�r och serotoninhalten i kroppen b�rjar stiga igen efter vintern s� b�rjar man dr�mma om att slappna av p� stranden och ta det lugnt till chillad musik

jag har sneat lite in p� Kruder & Dorfmeister p� sistone, dom e riktigt bra imo och jag skulle uppskatta tips om liknande artister/djs,
jag har ocks� lyssnat p� MJ Cole mixar, han brukar k�ra mycket garage annars....

sist men inte minst skulle jag g�rna vilja f� l�nkar till lounge mixar ocks� som jag kan ladda ner, om det �r n�n som har s�klart... och cd tips �r ju ocks� v�lkommet... jag har lite mixar med Kruder & Dorfmeister som jag kan uploada om n�gon annan �r intresserad!

ciao!

Posted by SMC on Mar-26-2007 13:28:

Afterlife
Thievery Corporation
Zero 7

Posted by Johan (DJ Irish) on Mar-26-2007 13:43:

�R skitd�lig p� artister inom detta omr�det �ven om jag uppskatar lite schysst lounge d� och d�.

Om du vil lkan du testa att lyssna p� Lounge kanalen p� DI.fm och skriva ner namnen p� det du gillar. S� brukar jag g�ra med b�de lounge och ChillOut

Posted by benni on Mar-27-2007 12:01:

oki cool, tack f�r tipsen!

jag antar att du inte �r den enda som �r d�lig inom detta omr�de h�r inne Irish, det �r ju en ganska stor skillnad mellan lounge och trance, s� jag kan f�rst� det...

Posted by Jeremy H on Mar-27-2007 12:42:

Kan bara inst�mma om Zero 7. S� bra!

Posted by DjAviander on Mar-29-2007 09:44:

Jazzanova
Homebase

Spana in Caf� del Mar plattorna ocks� :P