TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Upload snelheid Mxstream!!

Posted by Kamaya on Apr-06-2002 12:31:

Arrow Upload snelheid Mxstream!!

Voor degenen die het nog niet wisten, mxstream basic abonnees krijgen 2 x zoveel upload snelheid: van 64kbit/s -> 128 kbit/s.

quote:
Vanaf 1 mei 2002 zullen alle Mxstream Basic abonnees gebruik kunnen maken van de hogere upstreamsnelheid van 128Kbit/s. Op deze pagina staat het uitrolschema, zodat u precies kunt zien op welke dagen er in uw woonplaats gewerkt wordt aan de telefooncentrale waarop u bent aangesloten.

In april worden alle centrales aangepast, dus het kan zijn dat sommige mensen het al eerder merken (ik bijv. uiterlijk 9 april)
Voor jouw datum van verandering check http://www.mxstream.nl

Oja, nog ff een vraagje: kbit/s omgerekend naar kb/s is delen door 8 en dan heb je ongeveer je snelheid. Maar weet iemand wat nu precies de omrekensom is? Wat is trouwens het verschil tussen kbit en kb?

De groeten!

Kamaya

Posted by Passiva on Apr-06-2002 12:41:

quote:
Oja, nog ff een vraagje: kbit/s omgerekend naar kb/s is delen door 8 en dan heb je ongeveer je snelheid. Maar weet iemand wat nu precies de omrekensom is? Wat is trouwens het verschil tussen kbit en kb?

Volgens mij is dat gewoon de juiste rekensom. Want 1 byte = 8 bits. Dus moet je delen door 8. Ik zou eigenlijk niet weten waarom ze de snelheid soms uitdrukken in bits in plaats van in bytes. Zal wel een reden hebben...

GrEeTz

Posted by serialkillah on Apr-06-2002 13:22:

een byte is een 'woord' van 8 bitjes. een bit is een 1 of een 0 en een byte is dus een 'woord' opgebouwd uit 8 bitjes.

Posted by Kamaya on Apr-06-2002 13:56:

ah, ok.

Dus dan zat ik met m'n omrekensom toch helemaal goed!
dus als het goed is over 3 dagen 16 kb/s upstream voor mij, en da's ook mooi voor jullie!

mazzel!

Posted by eXos on Apr-06-2002 14:06:

Ja, die providers brengen het allemaal zo mooi. Alleen vergeet de klant het door 8 te delen om de werkelijke snelheid te krijgen

Posted by Blik on Apr-06-2002 15:32:

hoeveel betalen jullie eigenlijk voor Maxstream? Ik heb gewoon kabel en ik heb ook een upstream van 16 kb/s en een download van weet ik hoeveel (heb wel eens snelheden van 650 kb/s gehaald)

en dan heb ik ook nog es ongelimiteerd downloaden

Posted by Siesta on Apr-06-2002 16:54:

quote:
Originally posted by Blik
hoeveel betalen jullie eigenlijk voor Maxstream? Ik heb gewoon kabel en ik heb ook een upstream van 16 kb/s en een download van weet ik hoeveel (heb wel eens snelheden van 650 kb/s gehaald)

en dan heb ik ook nog es ongelimiteerd downloaden

I love @home 2, leechen met 450 kb/s sec, + nooit een storing (laatste jaar geen enkele storing gehad)

ik ga zeekr niet over op mxstream, veel te duur

Posted by Kamaya on Apr-06-2002 19:20:

+/- 50 euro zijn de kosten volgens mij en dat is goed voor altijd +/- 55 kb/s down en ongeveer 7.5 kb/s up, wat nu dus 16 kb/s zal gaan worden.
Wat betalen jullie dan voor kabel?
En is het niet zo dat als je in een kut-gedeelte van het land zit(met veel mensen) dat je dan wel kunt fluiten naar je snelheid?

De groeten.

Posted by TimeportE on Apr-06-2002 20:23:

quote:
Originally posted by Kamaya
+/- 50 euro zijn de kosten volgens mij en dat is goed voor altijd +/- 55 kb/s down en ongeveer 7.5 kb/s up, wat nu dus 16 kb/s zal gaan worden.
Wat betalen jullie dan voor kabel?
En is het niet zo dat als je in een kut-gedeelte van het land zit(met veel mensen) dat je dan wel kunt fluiten naar je snelheid?

De groeten.

ik heb dus hetzelfde.. wel handig van die verhoogde upload snelheid, gaat het allemaal wat sneller als ik iets wil sharen etc..
maar ja.. je kan em natuurlijk ook gewoon sochtends aanzetten en dan smiddags kijken hoever die is gekomen!! toch miss p (met bellie's set )

Posted by eXos on Apr-06-2002 22:37:

(DNS) Resolved 130.89.utwente.nl to (ProFeeTruS)

Ik betaal �3,50 per mnd voor me aansluitinkje

Posted by Glaniskanis on Apr-07-2002 01:56:

Ik heb al sinds een paar dagen dubbele snelheid
En je haalt heus niet 16 zoals eigenlijk zou moeten maar een steady 12 tot 13kb/s upload zit er zeker in
/me is weer blij

Greetz,
Glaniskanis

Posted by Boss on Apr-07-2002 08:57:

mag essent ook wel s gaan ophogen naar 32kb/s, om bij te blijven........
we zijn dit jaar niet voor niets 5 euro meer gaan betalen

Posted by TranceFool on Apr-07-2002 09:58:

ik had 2 dagen geleden ook al een upload van 13...das het betere werk

Posted by Kamaya on Apr-07-2002 10:46:

Had ik nu maar Cistron genomen (kan sinds kort hier), basic abonnement (53 euro's): 64kb/s down, 32kb/s up standaard

Posted by Opti on Apr-07-2002 11:21:

Cistron is toch failliet?

Posted by TranceFool on Apr-07-2002 11:51:

quote:
Originally posted by Optimus

ja dat dacht ik ook jah

Posted by John on Apr-07-2002 14:10:

quote:
Originally posted by Blik (heb wel eens snelheden van 650 kb/s gehaald)

wat voor internet heb jij he blik?? dat willik ook whehe
volgens mij kan je dat met mxstream niet halen toch?

en cistron was idd failliet...
maar op 1 of andere manier bestaan ze nog steeds..ws overgenomen oid
http://www.cistron.nl/

http://adsl.pagina.nl/

Posted by JunKX on Apr-07-2002 14:40:

Ik heb @home hier. Ik betaal ongeveer � 45,- per maand. Dan heb ik een connectie waar mee ik 512 kb/s kan downloaden (alhoewel ik soms meer haal) en ongeveer 17 kb/s upload heb.. Er is geen download limiet

Groeten,

JunKX AKA [-JX-]

Posted by Blik on Apr-07-2002 18:07:

quote:
Originally posted by JunKX
Ik heb @home hier. Ik betaal ongeveer � 45,- per maand. Dan heb ik een connectie waar mee ik 512 kb/s kan downloaden (alhoewel ik soms meer haal) en ongeveer 17 kb/s upload heb.. Er is geen download limiet

Groeten,

JunKX AKA [-JX-]

yep, ik heb precies hetzelfde heb nog geen klachten over @home (behalve de helpdesk en de prijsverhoging van 11%)

Posted by Kamaya on Apr-07-2002 20:00:

quote:
Originally posted by Optimus

Idd failliet, maar overgenomen en je kunt je dus nog gewoon bij cistron inschrijven en als je dat al had gedaan is er niets aan de hand. (een vriend van me heeft zich deze week ingeschreven)

Mazzel!

Posted by mido on Apr-08-2002 06:29:

Stiekem had ik toch ook liever op de kabel blijven zitten.
Ik heb zelf het MXStream Pro abonnement en het nu 1 Mbit down en 256 up.

Toen ik hoorde dat de Basic users zonder meer te betalen omhoog gingen in hun upstream heb ik direct een mailtje gestuurd hoe dat dan zat met de mensen die 220 piek in de maand moesten betalen.

Toen kreeg ik een mailtje van de KPN terug dat ik het maar te accepteren had. Met als attachment erbij een opzeggings formulier.

Echt een typisch monopolystisch antwoord.

En ik mag niet eens opzeggen omdat ik minimaal een kontrakt van een jaar heb. En die loopt in Oktober pas af. Maar het eerste wat ik ga doen in Oktober is het abonnement opzeggen.

Dan stap ik over op Luna.nl daar krijg je voor 95� per maand een 8mbit lijn met 512 up. En dat bevalt me veel meer!

Kortom..... MXstream suckt aan alle kanten! brrrrrrrrrr

Posted by Chrono|one on Apr-09-2002 22:51:

En ik word weer overgeslagen met de upgrade *sigh*
word weer uren wachten bij die hulpdesk