TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- BeTa party v5
Pages (6): [1] 2 3 4 5 6 »
BeTa party v5
Na 4 gezellige edities van de BeTaparty achter de rug te hebben zou de traditie normaalgezien toch wel verdergezet mogen worden. Dit is echter niet altijd even evident, gezien we min of meer zonder startkapitaal moeten werken.
Omdat verschillende mensen eens willen feesten buiten De Rector in Gent proberen we nu een alternatief te zoeken. Musicaf� is al verschillende malen gevallen; maar dat heeft wel een prijs en dan is gratis inkom of een headliner bijna onmogelijk geworden, tenzij we zwaar gesponsord worden (Dus als iemand een suikernonkel of een bankdirecteur kent laat maar weten
)
We hadden eigenlijk 2 scenario's in gedachten om dit op te lossen; vandaar deze poll:
De eerste optie grijpt terug naar BeTaparty v1: Een gezellige BBQ houden in het begin van de zomer met deze groep en een kleinschalig doch gezellig feestje erbij verzorgd door forumdj's. Uiteraard is het ook mogelijk enkel naar het feestje te komen. Dit alles tegen een aanvaardbare prijs; dat ons toch een beetje marge geeft om een paar maand later weer een heuse "clubnight" te organiseren in Musicaf� met een headliner. De winst die wordt gemaakt komt in een pot om de volgende editie(s) te sponsoren.
Als dit bvb in openlucht zou kunnen dan hoeven we enkel maar een veld te vinden en een tent of scouts-lokaaltje te huren.
De 2de optie, die meer risico inhoudt, is vaneerste keer Musicaf� (of een andere zaal... VOORSTELLEN ZIJN STEEDS NOG WELKOM
) te nemen, maar dan wel met inkomprijs. Musicaf� afhuren kost tegen de 300 euro; en dan moet je nog een pak geld betalen aan verplichte buitensmijter, sabam, cd-spelers etc etc.
De 3de optie is natuurlijk bij het oude blijven: De rector hebben we voor 1 euro maar dan kunnen we met de oude kwalen blijven zitten en wordt er niet vernieuwd. Dit is de noodoplossing zeg maar.
In welke mate zijn jullie te vinden voor deze opties; en is er nog genoeg enthousiasme om hier mee door te gaan
.
Optie 1, ook al om praktische en organisatorische redenen 
Ik had geen idee dat het budget zo beperkt was.
De laatste editie is er toch redelijk wat gedronken?
Eerlijk gezegd zou ik het jammer vinden om een stap terug te moeten zetten en opnieuw met de barbecueformule te moeten beginnen, maar als er niets anders op zit.. Dan zou ik het feest wel niet BeTA Party v5 noemen maar gewoon 'zomerbijeenkomst' of iets dergelijks. Er is nu eenmaal een trend gezet en een barbecue - hoe gezellig ook - past niet in die reeks.
In feite is de Rector zo slecht nog niet (vooral op financieel vlak), indien de booth in orde is.
Het probleem is dat voor de andere 2 opties er een heel pak organisatie bij komt zien.
Voorstel:
- v5 kleinschalig houden (qua line-up dus) met enkel DJ's van het beta forum in de rector, gratis inkom
- in de voorgaande namiddag zaalvoetbal of bbq of whatever 
Aangezien er zo goed als geen uitgaven zijn, kan je met het percentage dat we op de drank krijgen op v6 wel Tiesto vragen ofzo. 
Motiveer ook zeker waarom je voor een bepaalde optie hebt gekozen. Het is niet altijd makkelijk voor de organisatie om de pro's en contra's tegen elkaar af te wegen, en jullie input kan het voor ons duidelijker maken. 
| quote: |
| Originally posted by Real In feite is de Rector zo slecht nog niet (vooral op financieel vlak), indien de booth in orde is. Het probleem is dat voor de andere 2 opties er een heel pak organisatie bij komt zien. Voorstel: - v5 kleinschalig houden met enkel DJ's van het beta forum in de rector, gratis inkom - in de voorgaande namiddag zaalvoetbal of bbq of whatever ![]() Aangezien er zo goed als geen uitgaven zijn, kan je met het percentage dat we op de drank krijgen op v6 wel Tiesto vragen ofzo. |
, maar we staan voor alles open.
| Originally posted by Jasperovitsj Motiveer ook zeker waarom je voor een bepaalde optie hebt gekozen. Het is niet altijd makkelijk voor de organisatie om de pro's en contra's tegen elkaar af te wegen, en jullie input kan het voor ons duidelijker maken. |

Ik ben niet zeker, maar ik geloof dat we ongeveer 300� in kas hebben. Voor de rest in ons budget afhankelijk van sponsoring, maar in het verleden is al gebleken dat het niet evident is om dat te vinden. 
Een clubnight houdt altijd een financieel risico in (huur, sabam en dj's tegenover inkom, opkomst en drankverbruik), terwijl bij een BBQ/party de vraagprijs afgestemd kan worden op de uitgaven, met een kleine marge voor extra inkomsten. Dat beide opties praktisch iets meer werk inhouden dan het vaste Rector-recept hoeft op zich geen probleem te zijn.
| Originally posted by Jasperovitsj terwijl bij een BBQ/party de vraagprijs afgestemd kan worden op de uitgaven, met een kleine marge voor extra inkomsten. Dat beide opties praktisch iets meer werk inhouden dan het vaste Rector-recept hoeft op zich geen probleem te zijn. |
| Originally posted by Push2005 Met deze kostprijs zou je toch ook al behoorlijk wat volk mogen trekken, en dat hangt voornamelijk af van een grote naam (die we al dan niet moeten betalen ???) |
| Originally posted by Push2005 Ik heb net eens wat meer info gezocht voor dit concept; maar dan zou het best wel bij een scoutslokaal ofzo zijn hoor :s Een tentje heb je wel rap voor 130 euro; maar dan heb je nog geen stroom en installatie; en ik heb ook gezien dat je ruim op voorhand vergunningen moet aanvragen bij de gemeente indien het op een 'normaal' veld is |
Plus, je hebt zelf drank en eten in de hand, wat ook wel een voordeel is omdat je dan alle inkomsten volledig krijgt. Natuurlijk is het wel iets meer werk, maar ik schrik daar zeker niet voor terug
Een BBQ met aansluitend feestje lijkt me zowiezo wel goed idee om wat geld in de Beta-kas te krijgen, dat mag er zowiezo wel komen deze zomer!
Ivm nieuwe locaties.. Niemand die actief is in een jeugdhuis ofzo? Vorige week hadden we bijvoorbeeld met suppclub van de voetbal een fuif in het jeugdhuis van Maaseik hier, en dat is een zaal waar 900man in gaat maar die slechts 150 euro kost.. Die zaal was natuurlijk net iets te groot en te afgelegen voor een Beta-Party, maar qua prijs is zoiets natuurlijk ideaal... In Genk is er onlangs ook een bom van een zaal bijgekomen, al zal dit ook wel iets te groot zijn vrees ik...
Maar bon,
Ik zou dus zowiezo voor een BBQ gaan (gezelligheid, extra geld int laatje) en indien het financi�le het toe laat ook nog een BetaParty V5...
Als je een leuke locatie zoekt:
http://www.h-waterfront.be/
Een afgelegen locatie in oude fabriekspanden. Het is gelegen aan de Schelde. Ik ben er al eens naar een technofeestje geweest en het was er zeer gezellig. Binnenkort moet ik er ook naartoe voor een modeshow. Het is niet ver gelegen van de E40 en het is juist gelegen aan een station en er is een grote parking. Voor de prijs zul je eens contact moeten opnemen.
In Rector blijven en zo rustig aan wat 'sparen'.
En dan later eens naar Musicafe of ...
Laten we de zaken eens omdraaien: wie van jullie zou er zeker naar Gent afzakken voor een party in De Rector met alleen maar forum-dj's? 
ik niet
Ik heb dezelfde mening als Fred.
| Originally posted by Zehra ik niet |
| Originally posted by Push2005 Tsjah; ik wel... Een editie in de rector met forumdj's is het goekoopst en laat ook marge om meer te investeren de volgende keren Dit was de tweede editie toch ook het geval ? |

| Originally posted by Push2005 Aan goede/kwalitatieve muziek zal het alleszins niet ontbreken; er moet echter wel voldoende wil zijn om ook eens niet naar een grote naam te komen, hehe. |
| Originally posted by Zehra ik niet |

| Originally posted by domineesje Eigenlijk komt het op neer dat het een gezellige swingende BeTa-bijeenkomst wordt.. Of niet? |
| Originally posted by Real Nee, als je evenveel (of meer) reclame maakt als vorige keer (op fora e.d.) zullen er altijd wel mensen afkomen. |
Effe een vraagje: waarom?
- om een gezellig feestje te hebben?
- om een groot bekend feest te worden?
| Originally posted by FredNova Effe een vraagje: waarom? - om een gezellig feestje te hebben? - om een groot bekend feest te worden? |
Een gezellig feestje bouwen zal altijd de basis blijven van de Beta parties, maar zou het niet fijn zijn om eens een zaal als Musicaf� deftig vol te krijgen met mooi volk op de lineup? Het is echt niet de bedoeling dat we grootschalige feesten gaan geven, want het moet gezellig en "authentiek" blijven. Maar steeds zulke kleine feestjes voor een select publiek gaan op den duur volgens mij op niet meer veel belangstelling kunnen rekenen. Het animo bij beta's zelf neemt elke keer iets meer af, en dat de vorige 2 edities nog redelijk succesvol waren hadden we te danken aan de grote namen op de affiche en het feit dat het feestje gratis was voor bezoekers.